15.3 C
València
Diumenge, 11 maig, 2025

Infectat per coronavirus un bebé de 20 dies i sa mare en Espanya

Un treballador sanitari en un hospital d'Indonèsia

La mare i la menuda han donat positiu | Cedida

 

- Advertisement -Telegram València Diari

Un bebé que va nàixer el 12 de març en l’hospital Sant Pere d’Alcántara de Càceres (Extremadura) ha donat positiu en Covid-19. En el moment del seu naixement, que va anar bé i sense complicacions, encara no s’havia decretat l’estat d’alarma en Espanya.

 

Durant els primers dies, ni la mare ni la seua filla van presentar cap símptoma de coronavirus, però davant de la situació de pandèmia que existia, la unitat d’acabats de nàixer de l’esmentat hospital va prendre la decisió de fer un seguiment a totes les mares que havien donat a llum, un fet preventiu per evitar possibles contagis i actuar com més prompte millor.

 

La mare va donar positiu en el test del coronavirus

Pocs dies després de donar a llum, la mare i la menuda van rebre l’alta hospitalària, ja que no hi havia hagut cap problema durant el naixement i la progenitora ja havia estat sotmesa al test del Covid-19, encara que sense tindre els resultats de forma definitiva. Huit dies més tard, es van conéixer els resultats i la dona estava contagiada.

 

Des d’este instant, la unitat de nounats de l’hospital de Càceres va extremar les precaucions i el seguiment, tant a la pacient com a la seua filla, tal com informa ‘El Periódico d’Extremadura’. Per això mateix, els tres dies posteriors, els metges van cridar per telèfon al marit per a controlar l’evolució del virus.

 

El bebé tenia símptomes lleus de Covid-19

Dotze dies després del naixement de la menuda, el pare va informar als professionals sanitaris que la seua filla havia començat a tindre mocs. Davant el positiu de la mare i la mucositat, van activar les alarmes i els van recomanar que anaren a l’hospital per a ser atesos per especialistes. Allà es va decidir fer-li la prova al bebé i va resultar positiva.

 

Els símptomes que presentava la menuda eren lleus, però el servici de Neonatologia va decidir mantindre’l uns dies ingressat al costat de son pare per a vore com evolucionava. Quatre dies més tard, va rebre l’alta «per millora».

 

Actualment, tant el bebé com la progenitora es troben estables i estan en aïllament domiciliari recuperant-se de virus en sa casa. Els metges continuen en contacte directe amb la família per a evitar qualsevol possible complicació i poder actuar a temps.

Últimes notícies

Experts en meteorologia insten a millorar la planificació urbanística, la prevenció i l’alerta primerenca

Núñez sobre el dia de la DANA: “La responsabilitat de gestionar l’emergència, en este cas, és de la Generalitat”

Una escriptora valenciana relata la clandestinitat: ‘Un abortament: 8.000 pessetes’

Les tècniques rudimentàries d’interrupció de l’embaràs en la València del franquisme, per a les dones que no podien viatjar a l’estranger

La telefonia i les entitats financeres deslliguen la indignació ciutadana en les reclamacions a Consum

Els transports ocupen el tercer lloc de les queixes en la Memòria de Consum 2024 de la Generalitat

Alerta taronja a l’interior de València per tempestes amb pedra i groga a la resta de la Comunitat

La previsió d’Aemet anuncia tempestes i ruixats forts de vesprada a la Comunitat Valenciana

Apagons y apagades

Leo Giménez és lingüista i en la columna d'esta setmana parla sobre si la forma correcta és apagó o apagada

Manuel Carrasco oferirà un gran concert a Castelló el 14 de juny

El reconegut cantant Manuel Carrasco introduirà el seu nou disc amb un espectacle al recinte de Fires i Mercats de Castelló, esperant atraure milers de seguidors i potenciar l'economia local.

Trump proposa incrementar impostos als més rics per finançar mesures fiscals

El president dels EUA, Donald Trump, planteja una pujada d'impostos per als més rics amb l'objectiu de finançar un nou paquet fiscal que inclou rebaixes per a les classes mitjanes i baixes.

Compromís denúncia interessos especulatius a Sant Miquel dels Reis i exigeix un 30% d’habitatge públic

Compromís ha presentat al·legacions contra el Pla Especial de Protecció de Sant Miquel dels Reis, denunciant l'impacte de les grans empreses immobiliàries i demanant un mínim del 30% per a habitatge públic.