La informació sobre l’estat del trànsit a València estarà disponible també en Alexa

El Centre de Gestió de Trànsit (CGT) de l’Ajuntament de València ha desenvolupat una eina perquè les persones usuàries puguen utilitzar els dispositius vinculats a Alexa per a consultar l’estat del trànsit i informació sobre la mobilitat a temps real. Se suma així este nou canal a la resta: la web municipal, l’APP València, el Geoportal de l’Ajuntament, les xarxes socials de la CGT i les connexions en directe amb les emissores de ràdio locals.

L’equip d’enginyeria del Centre de Gestió de Trànsit (CGT) ha desenvolupat esta eina que traslladarà a la ciutadania recomanacions, incidències i previsions respecte a la mobilitat a la ciutat de València. Es tracta de la Skill de Alexa Mobilitat València. Una Skill és una aplicació de veu basada en intel·ligència artificial i desenvolupada per als dispositius Alexa, que es pot descarregar des de la botiga Amazon Alexa de forma totalment gratuïta.

Els requisits són tindre un dispositiu Alexa (Echo Dot, Echo auto), un sistema multimèdia en el vehicle compatible amb Alexa (Android Auto o Apple Carplay) i/o qualsevol dispositiu digital (mòbil, Tauleta, televisió…) amb l’aplicació descarregada d’Alexa.

Per a fer ús d’este canal, l’única cosa necessària és tindre a mà un dispositiu amb Alexa instal·lat i utilitzar les paraules clau per a activar-la: “Alexa Mobilitat València”, o bé “Alexa obri Mobilitat València”. Després d’activar una d’estes claus, la Skill comença a transmetre l’estat del trànsit en les principals vies de la ciutat i les incidències o previsions que afecten la mobilitat. Amb este assistent de veu es permet una major accessibilitat i flexibilitat en la informació sobre la mobilitat a València.

Perquè la locució no siga molt extensa, l’equip d’enginyeria ha configurat un màxim de cinc vies que estiguen en congestió i huit amb trànsit dens, paràmetres que, no obstant això, poden ser adaptats des del mateix Centre de Gestió de Trànsit. I, en el cas que hi haja diversos carrers tallats alhora, s’agruparan per zones.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís roig per 42 graus al sud del litoral de València i Alacant este dijous

Aemet ha activat per a este dijous l’avís roig al litoral sud de València i d’Alacant per màximes de fins a 42 graus, amb altres avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tot el territori valencià.

Gonzalo Villar confia en un Elx fort per a iniciar LaLiga amb garanties

El migcampista de lElx Gonzalo Villar remarca la duresa de la pretemporada amb Martín Anselmi per a arribar en les millors condicions a LaLiga i mantindre la mentalitat guanyadora del tram final del curs passat.

Dos jugadors del València Basket, citats amb Espanya per a la finestra del Mundial 2027

Álvaro Cárdenas i Mario Saint-Supéry formen part de la llista de quinze jugadors que ha cridat Chus Mateo per a la finestra de classificació del Mundial 2027 del mes dagost.

Més de la mitat dels bebés menors d’un any ja està escolaritzada a Espanya

Gairebé huit de cada deu xiquets menors de dos anys estan escolaritzats a Espanya i el 52 % dels bebés d’un any acuden a escoles infantils, mentres el Ministeri d’Educació prepara una llei per a dignificar la professió de les educadores.

Pérez Llorca anuncia per a dijous una gran notícia per al futur de Ford Almussafes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha avançat que este dijous es coneixerà una gran notícia per al futur de la planta de Ford a Almussafes, en una jornada en què està prevista també la visita de Pedro Sánchez.

L’Elx manté els entrenaments tot i l’alerta roja per calor extrema a Alacant

El primer equip de l’Elx ha continuat entrenant-se amb normalitat malgrat l’alerta roja per temperatures extremes a la província d’Alacant, encara que el club estudia retocar horaris, sobretot en el futbol base.

El Nou Mestalla prepara l’alçament mil·limètric de la coberta amb 100 gats hidràulics

Les obres del Nou Mestalla afrontaran en agost l’alçament de la coberta, de 4.800 tones, amb 100 gats hidràulics sincronitzats sobre 50 pilars.

RunCáncer València supera els 3,5 milions recaptats per a la investigació contra el càncer

El circuit RunCáncer València ha superat els 3,5 milions d’euros recaptats en onze anys, amb més de 770.000 participants i 49 projectes d’investigació finançats.