La informació sobre l’estat del trànsit a València estarà disponible també en Alexa

El Centre de Gestió de Trànsit (CGT) de l’Ajuntament de València ha desenvolupat una eina perquè les persones usuàries puguen utilitzar els dispositius vinculats a Alexa per a consultar l’estat del trànsit i informació sobre la mobilitat a temps real. Se suma així este nou canal a la resta: la web municipal, l’APP València, el Geoportal de l’Ajuntament, les xarxes socials de la CGT i les connexions en directe amb les emissores de ràdio locals.

L’equip d’enginyeria del Centre de Gestió de Trànsit (CGT) ha desenvolupat esta eina que traslladarà a la ciutadania recomanacions, incidències i previsions respecte a la mobilitat a la ciutat de València. Es tracta de la Skill de Alexa Mobilitat València. Una Skill és una aplicació de veu basada en intel·ligència artificial i desenvolupada per als dispositius Alexa, que es pot descarregar des de la botiga Amazon Alexa de forma totalment gratuïta.

Els requisits són tindre un dispositiu Alexa (Echo Dot, Echo auto), un sistema multimèdia en el vehicle compatible amb Alexa (Android Auto o Apple Carplay) i/o qualsevol dispositiu digital (mòbil, Tauleta, televisió…) amb l’aplicació descarregada d’Alexa.

Per a fer ús d’este canal, l’única cosa necessària és tindre a mà un dispositiu amb Alexa instal·lat i utilitzar les paraules clau per a activar-la: “Alexa Mobilitat València”, o bé “Alexa obri Mobilitat València”. Després d’activar una d’estes claus, la Skill comença a transmetre l’estat del trànsit en les principals vies de la ciutat i les incidències o previsions que afecten la mobilitat. Amb este assistent de veu es permet una major accessibilitat i flexibilitat en la informació sobre la mobilitat a València.

Perquè la locució no siga molt extensa, l’equip d’enginyeria ha configurat un màxim de cinc vies que estiguen en congestió i huit amb trànsit dens, paràmetres que, no obstant això, poden ser adaptats des del mateix Centre de Gestió de Trànsit. I, en el cas que hi haja diversos carrers tallats alhora, s’agruparan per zones.

Últimes notícies

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.

Pérez Llorca afrontarà dijous la primera sessió de control del curs en Les Corts

Les Corts celebraran dijous la primera sessió de control del curs polític, quatre mesos després de l’anterior, amb debat sobre quatre proposicions de llei i una iniciativa no de llei de Vox.