Més del 60% de les consultes per intent o idea de suïcidi en 2021 van ser de dones

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través dels centres d’Atenció Primària, les Unitats i consultes de Salut Mental i les Urgències hospitalàries de la Comunitat Valenciana, va atendre l’any passat un total de 14.023 consultes per intent o idea de suïcidi, de les quals més del 60% van ser de dones.

Per províncies, a Alacant es van atendre 4.570 consultes, 8.066 a València i 1.387 a Castelló.

Per sexe, 8.536 d’aquestes consultes van ser de dones (2.594 a Alacant, 5.026 a València i 916 a Castelló) i les 5.487 consultes restants d’homes (1.976 a Alacant, 3.040 a València i 471 a Castelló).

Per a visibilitzar i conscienciar sobre aquest problema de salut pública, cada 10 de setembre es commemora el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi.

Del total de consultes ateses, 8.108 van ser consultes en Atenció Primària, 4.326 van ser ateses en Urgències hospitalàries i 1.589 en consultes i Unitats de Salut Mental.

302 homes i 98 dones van morir per suïcidi

D’altra banda, segons dades provisionals, en 2021 s’ha registrat en la Comunitat Valenciana un total de 400 morts que tenen com a causa bàsica el “suïcidi”, la qual cosa suposa una taxa bruta de mortalitat per suïcidi de 7,9 per 100.000 habitants. Per sexes, la taxa en homes se situa en 12,1 per 100.000 habitants (302 morts) i triplica la de les dones (taxa de 3,8 i 98 morts).

Això suposa un descens respecte al total de defuncions per aquesta causa en 2020, un total de 430 morts (312 homes i 118 dones), la qual cosa suposa una taxa bruta, per 100.000 habitants, de 8.5.

Pla de prevenció del suïcidi i maneig de la conducta suïcida

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va implantar en 2018 el Pla de Prevenció del Suïcidi i Maneig de la Conducta Suïcida amb l’objectiu de donar una resposta ràpida a les persones amb major risc d’acabar cometent suïcidi.

A més de la detecció i valoració del risc, que inclou factors com el consum d’alcohol, la malaltia mental o les patologies cròniques, l’estratègia de Sanitat té com a eixos l’atenció abans de 72 hores i el seguiment telefònic de cada pacient des de les Unitats de Salut Mental de cada departament.

Un altre dels eixos de l’estratègia preventiva que desenvolupa Sanitat és el de la informació. En aquest sentit, la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i Salut Pública compta amb un espai específic amb informació, identificació de senyals, pautes d’actuació i recursos: www.prevenciodelsuicidi.san.gva.es

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.