Més del 60% de les consultes per intent o idea de suïcidi en 2021 van ser de dones

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través dels centres d’Atenció Primària, les Unitats i consultes de Salut Mental i les Urgències hospitalàries de la Comunitat Valenciana, va atendre l’any passat un total de 14.023 consultes per intent o idea de suïcidi, de les quals més del 60% van ser de dones.

Per províncies, a Alacant es van atendre 4.570 consultes, 8.066 a València i 1.387 a Castelló.

Per sexe, 8.536 d’aquestes consultes van ser de dones (2.594 a Alacant, 5.026 a València i 916 a Castelló) i les 5.487 consultes restants d’homes (1.976 a Alacant, 3.040 a València i 471 a Castelló).

Per a visibilitzar i conscienciar sobre aquest problema de salut pública, cada 10 de setembre es commemora el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi.

Del total de consultes ateses, 8.108 van ser consultes en Atenció Primària, 4.326 van ser ateses en Urgències hospitalàries i 1.589 en consultes i Unitats de Salut Mental.

302 homes i 98 dones van morir per suïcidi

D’altra banda, segons dades provisionals, en 2021 s’ha registrat en la Comunitat Valenciana un total de 400 morts que tenen com a causa bàsica el “suïcidi”, la qual cosa suposa una taxa bruta de mortalitat per suïcidi de 7,9 per 100.000 habitants. Per sexes, la taxa en homes se situa en 12,1 per 100.000 habitants (302 morts) i triplica la de les dones (taxa de 3,8 i 98 morts).

Això suposa un descens respecte al total de defuncions per aquesta causa en 2020, un total de 430 morts (312 homes i 118 dones), la qual cosa suposa una taxa bruta, per 100.000 habitants, de 8.5.

Pla de prevenció del suïcidi i maneig de la conducta suïcida

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va implantar en 2018 el Pla de Prevenció del Suïcidi i Maneig de la Conducta Suïcida amb l’objectiu de donar una resposta ràpida a les persones amb major risc d’acabar cometent suïcidi.

A més de la detecció i valoració del risc, que inclou factors com el consum d’alcohol, la malaltia mental o les patologies cròniques, l’estratègia de Sanitat té com a eixos l’atenció abans de 72 hores i el seguiment telefònic de cada pacient des de les Unitats de Salut Mental de cada departament.

Un altre dels eixos de l’estratègia preventiva que desenvolupa Sanitat és el de la informació. En aquest sentit, la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i Salut Pública compta amb un espai específic amb informació, identificació de senyals, pautes d’actuació i recursos: www.prevenciodelsuicidi.san.gva.es

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un lladre especialitzat en furtar en bufets d’hotel

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 43 anys, d’origen xilé, acusat d’una quinzena de furts a clients d’hotels durant el bufet de l’esmorzar, on aprofitava els descuits amb una prenda com a pantalla.

On comprar ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar de dimecres i quant costen

La demanda d’ulleres homologades per a vore l’eclipsi solar total de dimecres s’ha disparat, amb milions d’unitats repartides gratis i a la venda des d’un euro.

Nit sufocant al litoral valencià amb mínimes que no baixen dels 25 graus

El litoral de la Comunitat Valenciana ha encadenat una altra nit tòrrida, amb mínimes per damunt dels 25 graus i rècord de nits sufocants a Castelló, València i Alacant.

Aemet alerta d’un risc d’incendis molt alt el dia de l’eclipsi solar

Aemet ha advertit que el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, el risc d’incendis forestals serà molt alt o extrem en àmplies zones d’Espanya i ha difós recomanacions de prevenció.

Espanya fregua els 50 milions d’habitants amb més de 10 milions nascuts fora

La població resident a Espanya ha arribat als 49,8 milions d’habitants, màxim històric, impulsada pel creixement de persones nascudes a l’estranger.

Awer Mabil deixa el Castellón i fitxa pel Melbourne City australià

L’extrem australià Awer Mabil ha sigut traspassat del CD Castellón al Melbourne City després de temporada i mitja al club albinegre, en què ha destacat amb dotze assistències i tres gols.

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.
FILMOTECA D'ESTIU