Més del 60% de les consultes per intent o idea de suïcidi en 2021 van ser de dones

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través dels centres d’Atenció Primària, les Unitats i consultes de Salut Mental i les Urgències hospitalàries de la Comunitat Valenciana, va atendre l’any passat un total de 14.023 consultes per intent o idea de suïcidi, de les quals més del 60% van ser de dones.

Per províncies, a Alacant es van atendre 4.570 consultes, 8.066 a València i 1.387 a Castelló.

Per sexe, 8.536 d’aquestes consultes van ser de dones (2.594 a Alacant, 5.026 a València i 916 a Castelló) i les 5.487 consultes restants d’homes (1.976 a Alacant, 3.040 a València i 471 a Castelló).

Per a visibilitzar i conscienciar sobre aquest problema de salut pública, cada 10 de setembre es commemora el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi.

Del total de consultes ateses, 8.108 van ser consultes en Atenció Primària, 4.326 van ser ateses en Urgències hospitalàries i 1.589 en consultes i Unitats de Salut Mental.

302 homes i 98 dones van morir per suïcidi

D’altra banda, segons dades provisionals, en 2021 s’ha registrat en la Comunitat Valenciana un total de 400 morts que tenen com a causa bàsica el “suïcidi”, la qual cosa suposa una taxa bruta de mortalitat per suïcidi de 7,9 per 100.000 habitants. Per sexes, la taxa en homes se situa en 12,1 per 100.000 habitants (302 morts) i triplica la de les dones (taxa de 3,8 i 98 morts).

Això suposa un descens respecte al total de defuncions per aquesta causa en 2020, un total de 430 morts (312 homes i 118 dones), la qual cosa suposa una taxa bruta, per 100.000 habitants, de 8.5.

Pla de prevenció del suïcidi i maneig de la conducta suïcida

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va implantar en 2018 el Pla de Prevenció del Suïcidi i Maneig de la Conducta Suïcida amb l’objectiu de donar una resposta ràpida a les persones amb major risc d’acabar cometent suïcidi.

A més de la detecció i valoració del risc, que inclou factors com el consum d’alcohol, la malaltia mental o les patologies cròniques, l’estratègia de Sanitat té com a eixos l’atenció abans de 72 hores i el seguiment telefònic de cada pacient des de les Unitats de Salut Mental de cada departament.

Un altre dels eixos de l’estratègia preventiva que desenvolupa Sanitat és el de la informació. En aquest sentit, la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i Salut Pública compta amb un espai específic amb informació, identificació de senyals, pautes d’actuació i recursos: www.prevenciodelsuicidi.san.gva.es

Anuncios

Últimes notícies

PP i Vox bloquegen la pròrroga de la comissió de la dana i el PSPV portarà el cas al Constitucional

PP i Vox impedixen ampliar la comissió d'investigació sobre la dana de 2024 en Les Corts, que conclourà este mes, i el PSPV anuncia un recurs d'empara davant el Tribunal Constitucional.

Augmenten un 13,65% les consultes psicosocials en l’Associació Contra el Càncer de València

L'Associació Espanyola contra el Càncer a València va atendre en 2025 a 6.313 persones, amb un augment del 13,65% en les consultes psicosocials i un perfil majoritari de dones de mitjana edat en tractament actiu.

El Constitucional admet a tràmit el recurs del Govern contra la Llei Trans valenciana

El Tribunal Constitucional ha admés a tràmit el recurs del Govern contra diversos articles de la Llei d'Acompanyament 5/2025 que modifiquen la Llei Trans valenciana i ha suspés cautelarment la seua aplicació.

La comissió sobre les VPP d’Alacant ajorna la votació del seu pla de treball

La comissió d'investigació sobre les vivendes de protecció pública a Alacant debat els plans de treball proposats, però posposa la seua votació per a una pròxima sessió després del desacord entre els grups.

El Vila-real encadena dos victòries de lliga seguides a Son Moix

El Vila-real arriba a Son Moix reforçat per dos triomfs consecutius en Lliga davant el Mallorca, dins d'un historial molt igualat en l'estadi balear.

El València només ha guanyat tres vegades en San Mamés en els últims quinze anys

El València visita a l'Athletic en San Mamés amb un balanç molt negatiu en Lliga en els últims quinze anys: només tres victòries en quinze partits com a visitant.

Elx i afició preparen una gran festa abans del decisiu partit davant l’Alabés

L'Elx celebrarà una festa amb la seua afició en el Fons Sud abans del dol clau davant l'Alabés, rival directe per la permanència, amb música, barres i gran recepció a l'equip.

Marcelino firma la seua tercera classificació del Vila-real per a la Champions i supera a Pellegrini

El Vila-real ha assegurat matemàticament la seua presència en la pròxima Lliga de Campions, la sèptima de la seua història, i Marcelino suma ja tres classificacions, una més que Manuel Pellegrini.