10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Més del 60% de les consultes per intent o idea de suïcidi en 2021 van ser de dones

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través dels centres d’Atenció Primària, les Unitats i consultes de Salut Mental i les Urgències hospitalàries de la Comunitat Valenciana, va atendre l’any passat un total de 14.023 consultes per intent o idea de suïcidi, de les quals més del 60% van ser de dones.

Per províncies, a Alacant es van atendre 4.570 consultes, 8.066 a València i 1.387 a Castelló.

Per sexe, 8.536 d’aquestes consultes van ser de dones (2.594 a Alacant, 5.026 a València i 916 a Castelló) i les 5.487 consultes restants d’homes (1.976 a Alacant, 3.040 a València i 471 a Castelló).

Per a visibilitzar i conscienciar sobre aquest problema de salut pública, cada 10 de setembre es commemora el Dia Mundial de Prevenció del Suïcidi.

Del total de consultes ateses, 8.108 van ser consultes en Atenció Primària, 4.326 van ser ateses en Urgències hospitalàries i 1.589 en consultes i Unitats de Salut Mental.

302 homes i 98 dones van morir per suïcidi

D’altra banda, segons dades provisionals, en 2021 s’ha registrat en la Comunitat Valenciana un total de 400 morts que tenen com a causa bàsica el “suïcidi”, la qual cosa suposa una taxa bruta de mortalitat per suïcidi de 7,9 per 100.000 habitants. Per sexes, la taxa en homes se situa en 12,1 per 100.000 habitants (302 morts) i triplica la de les dones (taxa de 3,8 i 98 morts).

Això suposa un descens respecte al total de defuncions per aquesta causa en 2020, un total de 430 morts (312 homes i 118 dones), la qual cosa suposa una taxa bruta, per 100.000 habitants, de 8.5.

Pla de prevenció del suïcidi i maneig de la conducta suïcida

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública va implantar en 2018 el Pla de Prevenció del Suïcidi i Maneig de la Conducta Suïcida amb l’objectiu de donar una resposta ràpida a les persones amb major risc d’acabar cometent suïcidi.

A més de la detecció i valoració del risc, que inclou factors com el consum d’alcohol, la malaltia mental o les patologies cròniques, l’estratègia de Sanitat té com a eixos l’atenció abans de 72 hores i el seguiment telefònic de cada pacient des de les Unitats de Salut Mental de cada departament.

Un altre dels eixos de l’estratègia preventiva que desenvolupa Sanitat és el de la informació. En aquest sentit, la pàgina web de la Conselleria de Sanitat i Salut Pública compta amb un espai específic amb informació, identificació de senyals, pautes d’actuació i recursos: www.prevenciodelsuicidi.san.gva.es

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.