El jutge ordena internament per a l’alumne que va agredir a una professora en un IES de Xirivella

Un jutjat de Menors ha ordenat l’internament en règim semitancat per a l’estudiant que va agredir a una professora d’un institut d’educació secundària de la localitat valenciana de Xirivella.

Segons han confirmat a Europa Press fonts del ministeri públic, el jutge ha acordat aquesta mesura d’internament que serà prorrogable fins a sis mesos. A més, imposa un allunyament entre el menor i la professora agredida així com respecte del seu domicili i centre escolar.

El jutjat ha adoptat aquestes mesures després de sol·licitar-les el fiscal de Menors encarregat del cas, que és qui instrueix el procediment, tal com contempla la llei.

Els fets van succeir dimarts, quan un estudiant –que ja havia protagonitzat anteriorment problemes de convivència al centre– es va botar la tanca de l’IES Ramon Muntaner i va entrar a un aula de segon curs de l’ESO –on estaven preparant un examen– per a saludar a un amic.

La docent –que no coneixia el jove– li va instar a abandonar la classe i, com a resposta, el xic li va donar una bufetada. Posteriorment, quan la professora va intentar demanar ajuda, va continuar l’agressió, amb punyades i puntades, fins que dos alumnes van aconseguir reduir l’atacant.

L’alumne va ser portat a la Comissaria de Policia i posat en llibertat després. Des del consistori de Xirivella van instar la Fiscalia de Menors a adoptar mesures i aquest mateix dijous el jutge va acordar l’internament de l’estudiant en règim semitancat després de reclamar-ho el fiscal del cas.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem ordena una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal

El Tribunal Suprem ha estimat el recurs de la Fiscalia i ha ordenat a l'Audiència d'Alacant dictar una nova sentència en la trama Calpe del cas Brugal. L'alt tribunal ha anul·lat la decisió que va invalidar una escolta telefònica i ha demanat valorar eixes proves.

El PP preveu constituir la setmana vinent la comissió d’investigació per les vivendes públiques a Alacant

El Govern local espera el tancament imminent dels expedients i col·locarà a Manuel Villar al capdavant de l'òrgan. L'oposició manté l'exigència de dimissió de l'alcalde i el debat sobre tanteig i retracte.

Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat per a este dijous l'avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores a l'interior i nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. A Alacant es prolonguen fins al dimecres els avisos per vent de 70 km/h i fenòmens costaners amb ones de 3 metres.

Castro ja supera a Calero en punts però ha d’elevar la mitjana per a la salvació

Luís Castro ja ha sumat més punts que Julián Calero en menys partits al capdavant del Llevant, però la mitjana de 1,1 per jornada no li aconseguix per a evitar el descens.

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a estudiar l’erosió del litoral

Guardamar ha posat en marxa un sistema de sensors per a monitorar la dinàmica del seu litoral. Les dades en continu serviran per a modelitzar i decidir.

Pérez Llorca atribuïx la baixada de l’atur al febrer a les polítiques del Consell

La desocupació baixa al febrer en la Comunitat Valenciana. El Consell defén que la seua estratègia de formació, suport a la contractació i simplificació ja es traduïx en més ocupació, amb avanços en indefinits, dones, jóvens i indústria.

Martínez Mus situa la logística i la modernització del transport com a eixos estratègics de la Comunitat

El Consell presenta el full de ruta de la Mesa d'Innovació en Logística Terrestre per Carretera amb sis reptes prioritaris. El pla s'alinea amb l'Estratègia de Reindustrialització 2024-2028.

Catalá esperarà a l’informe de la Generalitat per a fixar el doble topònim de la ciutat

Catalá ha avançat que decidirà el doble topònim quan reba l'informe de la Generalitat i defén que el nom vaja primer en valencià i després en castellà. En el mateix acte, ha presentat 63 nous agents de la USAP i ha destacat el descens de la delinqüència.