El jutge ordena internament per a l’alumne que va agredir a una professora en un IES de Xirivella

Un jutjat de Menors ha ordenat l’internament en règim semitancat per a l’estudiant que va agredir a una professora d’un institut d’educació secundària de la localitat valenciana de Xirivella.

Segons han confirmat a Europa Press fonts del ministeri públic, el jutge ha acordat aquesta mesura d’internament que serà prorrogable fins a sis mesos. A més, imposa un allunyament entre el menor i la professora agredida així com respecte del seu domicili i centre escolar.

El jutjat ha adoptat aquestes mesures després de sol·licitar-les el fiscal de Menors encarregat del cas, que és qui instrueix el procediment, tal com contempla la llei.

Els fets van succeir dimarts, quan un estudiant –que ja havia protagonitzat anteriorment problemes de convivència al centre– es va botar la tanca de l’IES Ramon Muntaner i va entrar a un aula de segon curs de l’ESO –on estaven preparant un examen– per a saludar a un amic.

La docent –que no coneixia el jove– li va instar a abandonar la classe i, com a resposta, el xic li va donar una bufetada. Posteriorment, quan la professora va intentar demanar ajuda, va continuar l’agressió, amb punyades i puntades, fins que dos alumnes van aconseguir reduir l’atacant.

Un alumne agredeix amb punyades i puntades a una professora en un institut de Xirivella

L’alumne va ser portat a la Comissaria de Policia i posat en llibertat després. Des del consistori de Xirivella van instar la Fiscalia de Menors a adoptar mesures i aquest mateix dijous el jutge va acordar l’internament de l’estudiant en règim semitancat després de reclamar-ho el fiscal del cas.

Últimes notícies

Educació i sindicats avancen en la reducció de burocràcia i mantenen la negociació

Educació i els sindicats docents han acostat postures per a reduir la burocràcia i es tornaran a reunir per a abordar infraestructures educatives i ràtios en ple calendari de mobilitzacions.

Pérez Llorca considera que la vaga de docents ja no té sentit en plena negociació

Juanfran Pérez Llorca afirma que la vaga del professorat valencià ha perdut sentit perquè la Generalitat manté la negociació oberta i mostra voluntat d'acord.

Pérez Llorca defén que els pròxims pressupostos faran justícia fiscal a la societat valenciana

Juanfran Pérez Llorca anuncia que els pròxims pressupostos de la Generalitat Valenciana inclouran una rebaixa fiscal i millores salarials per a docents, que, sosté, iniciaran una etapa de major justícia fiscal en la Comunitat.

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.