9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Interrompuda la línia de trens AVE entre Madrid, València i Alacant per una avaria en ple pont

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) informa este matí d’una incidència en la infraestructura a Monteagudo de las Salinas (Conca) que afecta els trens d’alta velocitat que circulen entre Madrid, València i Alacant.

S’ha pogut conéixer que el personal està treballant per solucionar la incidència, que segons les primeres anàlisis es podria deure a una manca de tensió en una de les vies pel trencament d’una catenària pel pantògraf d’un tren en retrocedir per circular així per la via alternativa.

Renfe ha informat que ‘No es podrà restablir circulació en el que queda de dia’.

Segons han informat des del seu perfil de Twitter, “des de les 11.56 hi ha sense tensió la via contigua per avaria de pantògraf/catenària d’un tren de la relació Alacant-Madrid. S’estan veient afectades les relacions Madrid – Llevant d’amplada estàndard“, informa Adif als usuaris.

L’avaria afectaria trens de Renfe, Ouigo i Iryo. La circulació continua interrompuda fins a nou avís, causant retards a la connexió ferroviària.

En estos moments no hi ha circulació per les dos vies entre Monteagudo i bifurcació Albacete, afectant la LAV Madrid-Levante. Una de les incidències ha consistit en la detenció d’un tren de la companyia Ouigo per falta de tensió per culpa de causes alienes a l’empresa, tal com ha explicat la companyia.

El tren que eixia a les 7 de l’estació valenciana Joaquín Sorolla en direcció Madrid, s’aturava a les 8:15 amb 477 viatgers al seu interior.

En l’estació de Chamartín s’ha desplegat un dispositiu informatiu per comunicar als viatgers la situació a la línia Madrid-Levante.

En el cas de Renfe, han estat deu trens, tant AVE com AVLO, els que s’han vist afectats amb origen o destinació a la Comunitat Valenciana, i amb retards d’entre 30 a 80 minuts.

Finalment, Iryo s’ha vist afectat amb retencions de fins a 50 minuts pel fet que els seus trajectes Madrid-València s’efectuen en una única via.

Per tal de reduir l’afectació als clients, els trens no estan sortint del seu origen en espera devolució dels treballs de reparació. Els clients que vulguen canviar el bitllet o anul·lar-lo podran realitzar-lo sense cost.

Renfe està informant els viatgers a bord dels trens, a més de canals de comunicació i atenció al client habituals.

Últimes notícies

El Llevant ultima el fitxatge de l’extrem Tai Abed, del PSV, fins a 2029

El Llevant negocia els últims serrells per a incorporar a l'extrem esquerrà Tai Abed, de 21 anys i amb passaport espanyol, procedent del PSV. L'acord preveu un contracte fins a juny de 2029 amb una compensació econòmica reduïda al club neerlandés.

La borrasca Harry encara deixa hui pluges, neu a l’interior i vent fort en la Comunitat Valenciana

Els últims efectes d'Harry mantenen les precipitacions en tota la Comunitat, amb episodis localment forts, neu des de 1.000-1.400 m i ratxes intenses del nord.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.