Interrompuda la línia de trens AVE entre Madrid, València i Alacant per una avaria en ple pont

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) informa este matí d’una incidència en la infraestructura a Monteagudo de las Salinas (Conca) que afecta els trens d’alta velocitat que circulen entre Madrid, València i Alacant.

S’ha pogut conéixer que el personal està treballant per solucionar la incidència, que segons les primeres anàlisis es podria deure a una manca de tensió en una de les vies pel trencament d’una catenària pel pantògraf d’un tren en retrocedir per circular així per la via alternativa.

Renfe ha informat que ‘No es podrà restablir circulació en el que queda de dia’.

Segons han informat des del seu perfil de Twitter, “des de les 11.56 hi ha sense tensió la via contigua per avaria de pantògraf/catenària d’un tren de la relació Alacant-Madrid. S’estan veient afectades les relacions Madrid – Llevant d’amplada estàndard“, informa Adif als usuaris.

L’avaria afectaria trens de Renfe, Ouigo i Iryo. La circulació continua interrompuda fins a nou avís, causant retards a la connexió ferroviària.

En estos moments no hi ha circulació per les dos vies entre Monteagudo i bifurcació Albacete, afectant la LAV Madrid-Levante. Una de les incidències ha consistit en la detenció d’un tren de la companyia Ouigo per falta de tensió per culpa de causes alienes a l’empresa, tal com ha explicat la companyia.

El tren que eixia a les 7 de l’estació valenciana Joaquín Sorolla en direcció Madrid, s’aturava a les 8:15 amb 477 viatgers al seu interior.

En l’estació de Chamartín s’ha desplegat un dispositiu informatiu per comunicar als viatgers la situació a la línia Madrid-Levante.

En el cas de Renfe, han estat deu trens, tant AVE com AVLO, els que s’han vist afectats amb origen o destinació a la Comunitat Valenciana, i amb retards d’entre 30 a 80 minuts.

Finalment, Iryo s’ha vist afectat amb retencions de fins a 50 minuts pel fet que els seus trajectes Madrid-València s’efectuen en una única via.

Per tal de reduir l’afectació als clients, els trens no estan sortint del seu origen en espera devolució dels treballs de reparació. Els clients que vulguen canviar el bitllet o anul·lar-lo podran realitzar-lo sense cost.

Renfe està informant els viatgers a bord dels trens, a més de canals de comunicació i atenció al client habituals.

Últimes notícies

Tercer dia d’incendi a la Vall d’Uixó amb 6.500 hectàrees calcinades i 80.000 persones afectades

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó enceta el tercer dia actiu amb 6.500 hectàrees calcinades, 16.000 persones evacuades i 64.000 confinades a tres municipis.

València activa el protocol per contaminació per pols sahariana i fum dels incendis

L'Ajuntament de València ha activat el protocol de contaminació tipus 1 per l'entrada de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, i recomana limitar l'activitat física a l'aire lliure als col·lectius més vulnerables.

Morant reclama un pact d’Estat per frenar els grans incendis forestals

La ministra Diana Morant defensa a València un pacte d’Estat contra l’emergència climàtica arran dels grans incendis, entre ells el de la Vall d’Uixó, amb 6.500 hectàrees cremades i 16.000 persones evacuades.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 6.500 hectàrees però ja dona opcions d’estabilització

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat més de 6.500 hectàrees i té un perímetre de 48 quilòmetres, però la direcció de l’extinció veu factible estabilitzar-lo prompte. Les 16.000 persones desallotjades continuaran fora de casa, almenys, fins a la mitjanit de dilluns, i es manté el confinament de la Vall d’Uixó, Betxí i Onda.

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.