Interrompuda la línia de trens AVE entre Madrid, València i Alacant per una avaria en ple pont

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) informa este matí d’una incidència en la infraestructura a Monteagudo de las Salinas (Conca) que afecta els trens d’alta velocitat que circulen entre Madrid, València i Alacant.

S’ha pogut conéixer que el personal està treballant per solucionar la incidència, que segons les primeres anàlisis es podria deure a una manca de tensió en una de les vies pel trencament d’una catenària pel pantògraf d’un tren en retrocedir per circular així per la via alternativa.

Renfe ha informat que ‘No es podrà restablir circulació en el que queda de dia’.

Segons han informat des del seu perfil de Twitter, “des de les 11.56 hi ha sense tensió la via contigua per avaria de pantògraf/catenària d’un tren de la relació Alacant-Madrid. S’estan veient afectades les relacions Madrid – Llevant d’amplada estàndard“, informa Adif als usuaris.

L’avaria afectaria trens de Renfe, Ouigo i Iryo. La circulació continua interrompuda fins a nou avís, causant retards a la connexió ferroviària.

En estos moments no hi ha circulació per les dos vies entre Monteagudo i bifurcació Albacete, afectant la LAV Madrid-Levante. Una de les incidències ha consistit en la detenció d’un tren de la companyia Ouigo per falta de tensió per culpa de causes alienes a l’empresa, tal com ha explicat la companyia.

El tren que eixia a les 7 de l’estació valenciana Joaquín Sorolla en direcció Madrid, s’aturava a les 8:15 amb 477 viatgers al seu interior.

En l’estació de Chamartín s’ha desplegat un dispositiu informatiu per comunicar als viatgers la situació a la línia Madrid-Levante.

En el cas de Renfe, han estat deu trens, tant AVE com AVLO, els que s’han vist afectats amb origen o destinació a la Comunitat Valenciana, i amb retards d’entre 30 a 80 minuts.

Finalment, Iryo s’ha vist afectat amb retencions de fins a 50 minuts pel fet que els seus trajectes Madrid-València s’efectuen en una única via.

Per tal de reduir l’afectació als clients, els trens no estan sortint del seu origen en espera devolució dels treballs de reparació. Els clients que vulguen canviar el bitllet o anul·lar-lo podran realitzar-lo sense cost.

Renfe està informant els viatgers a bord dels trens, a més de canals de comunicació i atenció al client habituals.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.