Interrompuda la línia de trens AVE entre Madrid, València i Alacant per una avaria en ple pont

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) informa este matí d’una incidència en la infraestructura a Monteagudo de las Salinas (Conca) que afecta els trens d’alta velocitat que circulen entre Madrid, València i Alacant.

S’ha pogut conéixer que el personal està treballant per solucionar la incidència, que segons les primeres anàlisis es podria deure a una manca de tensió en una de les vies pel trencament d’una catenària pel pantògraf d’un tren en retrocedir per circular així per la via alternativa.

Renfe ha informat que ‘No es podrà restablir circulació en el que queda de dia’.

Segons han informat des del seu perfil de Twitter, “des de les 11.56 hi ha sense tensió la via contigua per avaria de pantògraf/catenària d’un tren de la relació Alacant-Madrid. S’estan veient afectades les relacions Madrid – Llevant d’amplada estàndard“, informa Adif als usuaris.

L’avaria afectaria trens de Renfe, Ouigo i Iryo. La circulació continua interrompuda fins a nou avís, causant retards a la connexió ferroviària.

En estos moments no hi ha circulació per les dos vies entre Monteagudo i bifurcació Albacete, afectant la LAV Madrid-Levante. Una de les incidències ha consistit en la detenció d’un tren de la companyia Ouigo per falta de tensió per culpa de causes alienes a l’empresa, tal com ha explicat la companyia.

El tren que eixia a les 7 de l’estació valenciana Joaquín Sorolla en direcció Madrid, s’aturava a les 8:15 amb 477 viatgers al seu interior.

En l’estació de Chamartín s’ha desplegat un dispositiu informatiu per comunicar als viatgers la situació a la línia Madrid-Levante.

En el cas de Renfe, han estat deu trens, tant AVE com AVLO, els que s’han vist afectats amb origen o destinació a la Comunitat Valenciana, i amb retards d’entre 30 a 80 minuts.

Finalment, Iryo s’ha vist afectat amb retencions de fins a 50 minuts pel fet que els seus trajectes Madrid-València s’efectuen en una única via.

Per tal de reduir l’afectació als clients, els trens no estan sortint del seu origen en espera devolució dels treballs de reparació. Els clients que vulguen canviar el bitllet o anul·lar-lo podran realitzar-lo sense cost.

Renfe està informant els viatgers a bord dels trens, a més de canals de comunicació i atenció al client habituals.

Últimes notícies

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.

Grues de 90 metres reparen de nit el pont de lAssut de lOr a València

Un equip d'especialistes treballa de nit amb grues de fins a 90 metres per a reparar i reforçar el pont de lAssut de lOr de València, allargant la seua vida útil i millorant la seua seguretat.

València tramita 7.500 informes de vulnerabilitat per la regularització d’immigrants

L'Ajuntament de València ha rebut més de 7.500 sol·licituds d'informe de vulnerabilitat des del 16 d'abril i manté una unitat específica per a agilitzar la regularització extraordinària d'immigrants.

La Comunitat Valenciana frega els 4 milions de passatgers aeris internacionals fins a abril

Espanya va rebre prop de 32,4 milions de passatgers aeris internacionals entre gener i abril i la Comunitat Valenciana va sumar 3,98 milions, quasi un 10% més que un any abans.

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.