Interrompuda la línia de trens AVE entre Madrid, València i Alacant per una avaria en ple pont

L’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) informa este matí d’una incidència en la infraestructura a Monteagudo de las Salinas (Conca) que afecta els trens d’alta velocitat que circulen entre Madrid, València i Alacant.

S’ha pogut conéixer que el personal està treballant per solucionar la incidència, que segons les primeres anàlisis es podria deure a una manca de tensió en una de les vies pel trencament d’una catenària pel pantògraf d’un tren en retrocedir per circular així per la via alternativa.

Renfe ha informat que ‘No es podrà restablir circulació en el que queda de dia’.

Segons han informat des del seu perfil de Twitter, “des de les 11.56 hi ha sense tensió la via contigua per avaria de pantògraf/catenària d’un tren de la relació Alacant-Madrid. S’estan veient afectades les relacions Madrid – Llevant d’amplada estàndard“, informa Adif als usuaris.

L’avaria afectaria trens de Renfe, Ouigo i Iryo. La circulació continua interrompuda fins a nou avís, causant retards a la connexió ferroviària.

En estos moments no hi ha circulació per les dos vies entre Monteagudo i bifurcació Albacete, afectant la LAV Madrid-Levante. Una de les incidències ha consistit en la detenció d’un tren de la companyia Ouigo per falta de tensió per culpa de causes alienes a l’empresa, tal com ha explicat la companyia.

El tren que eixia a les 7 de l’estació valenciana Joaquín Sorolla en direcció Madrid, s’aturava a les 8:15 amb 477 viatgers al seu interior.

En l’estació de Chamartín s’ha desplegat un dispositiu informatiu per comunicar als viatgers la situació a la línia Madrid-Levante.

En el cas de Renfe, han estat deu trens, tant AVE com AVLO, els que s’han vist afectats amb origen o destinació a la Comunitat Valenciana, i amb retards d’entre 30 a 80 minuts.

Finalment, Iryo s’ha vist afectat amb retencions de fins a 50 minuts pel fet que els seus trajectes Madrid-València s’efectuen en una única via.

Per tal de reduir l’afectació als clients, els trens no estan sortint del seu origen en espera devolució dels treballs de reparació. Els clients que vulguen canviar el bitllet o anul·lar-lo podran realitzar-lo sense cost.

Renfe està informant els viatgers a bord dels trens, a més de canals de comunicació i atenció al client habituals.

Últimes notícies

Diana Morant renuncia a les generals per dedicar-se a les autonòmiques valencianes

La líder del PSPV i ministra de Ciència, Diana Morant, ha anunciat que no anirà en les llistes del 29-N per dedicar-se en exclusiva a preparar les eleccions autonòmiques a la Comunitat Valenciana.

Enrique Arce, nomenat Ambaixador de la Comunitat Valenciana pel seu arrelament a València

L’actor valencià Enrique Arce ha sigut distingit com a Ambaixador de la Comunitat Valenciana per la Generalitat, un reconeixement que rep amb honor i humilitat després de dècades projectant València arreu del món.

Suspenen un desnonament a Alacant aplicant el nou decret d’habitatge

Un jutjat d’Alacant ha suspés fins al 2030 el desnonament d’una dona i els seus tres fills menors en aplicar el nou Reial decret 29/2026. Els serveis socials havien acreditat la situació de vulnerabilitat i la falta d’alternativa residencial.

Així són les exposicions pels 125 anys de l’Autoritat Portuària d’Alacant

L’Autoritat Portuària d’Alacant ha obert dues exposicions pel seu 125 aniversari, amb obres, documents i peces històriques sobre la trajectòria del port i la seua relació amb la ciutat i la província.

Sergio García es planteja tornar al PGA Tour i lluitar per la Ryder Cup

Sergio García estudia trencar definitivament amb LIV, no tanca la porta a tornar al PGA Tour i es marca com a objectiu jugar la pròxima Ryder Cup, almenys com a vicecapità.

Francis Mojica rep el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026

El microbiòleg de la Universitat d’Alacant Francis Mojica ha sigut distingit amb el Premi al Mèrit Científic d’Alimentaria FoodTech 2026, en la categoria de projecte científic, pel seu paper clau en el desenvolupament de la tecnologia CRISPR.

El PSPV proposa una declaració institucional per a reforçar l’autogovern i la diversitat el 9 d’Octubre

El PSPV-PSOE ha plantejat a tots els grups de Les Corts aprovar una declaració institucional pel 9 d’Octubre en defensa de l’autogovern valencià, la convivència i la diversitat, que exigix el suport unànime del Parlament.

Ángel Ayora reivindica que rebutjar LIV ha sigut ‘la decisió correcta’

El malagueny Ángel Ayora defensa que rebutjar l’oferta de LIV Golf ha sigut ‘la decisió correcta’ perquè el seu gran objectiu és jugar al PGA Tour i disputar la Ryder Cup amb Europa, i destaca el paper clau de Juan Carlos Ferrero en la seua preparació mental.