14.7 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Intervenen 66 objectes d’ivori en Alacant d’origen il·legal que es venien per internet

 

La Guàrdia Civil ha intervingut en la província d’Alacant un total de 66 objectes d’ivori de procedència il·legal, valorats en 3.860 euros, en un operatiu de tres setmanes de duració que ha dut a terme en el marc de les actuacions per a la protecció de la flora i la fauna.

 

Segons ha informat l’institut armat a través d’un comunicat, els agents han denunciat a 12 persones residents en diferents localitats per infringir la normativa estatal de repressió del contraban.

 

En el mes de setembre, el Servici de Protecció de la Naturalesa (Seprona) de la Guàrdia Civil d’Elx va detectar un gran número d’anuncis publicats en internet en els que s’oferia la venda de diferents objectes d’artesania i joieria que, per les seues característiques, podien ser d’ivori.

 

L’ivori, una espècie amenaçada

L’ivori està inclòs en els Apèndixs I i II del Conveni sobre el Comerç Internacional d’Espècies Amenaçades de Fauna i Flora Silvestre (CITES) com a part d’un animal protegit. Per al seu comerç ha d’acreditar-se la legal procedència i tinença.

 

Els agents van iniciar una investigació per a inspeccionar els objectes que s’estaven comercialitzant. En primer lloc, van localitzar i van identificar als venedors i, posteriorment, van procedir a inspeccionar els objectes el passat 20 d’octubre.

 

Després de comprovar que efectivament existia una significativa similitud morfològica dels efectes inspeccionats amb l’ivori, es va requerir als propietaris que acreditaren el seu origen legal. No obstant això, cap d’ells va poder aportar cap documentació que demostrarà que complien els requisits per a poder tindre i comercialitzar amb estes parts d’espècimens protegits pel Conveni CITES.

 

Un total de 12 persones detingudes

Com a resultat de l’operació, la Guàrdia Civil han denunciat a 12 persones -set dones i cinc hòmens- per la comercialització i tinença de parts d’espècies de fauna silvestre incloses en l’Apèndix I i II del Conveni CITES, sense acreditar que podien fer-ho.

 

L’import de les sancions dependrà en cada cas del valor total dels objectes que hagen sigut intervinguts a cada infractor, que en cap cas podrà ser inferior a 500 euros. Els infractors, tots ells de nacionalitat espanyola, són residents en Alacant, Elx, Torrevieja, Sant Vicent del Raspeig, Santa Pola, Xixona i Mutxamel.

 

Els objectes han sigut dipositats en les dependències de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària a Alacant. La Guàrdia Civil ha sol·licitat que siguen analitzats i autenticats pel Servei Oficial d’Inspecció, Vigilància i Regulació de les Exportacions (SOIVRE).

Últimes notícies

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.

Baldoví acusa a Mazón de ser un president indigne fins a l’últim dia

Baldoví ha acusat a Mazón d'intentar difuminar la seua culpa per la DANA i de faltar al respecte a les Corts i a les víctimes al no registrar la seua renúncia. Ha advertit que, segons ell, Vox decidirà el relleu en la Generalitat.

Víctimes de la DANA veuen la dimissió de Mazón com primer pas i demanen presó

Col·lectius d'afectats han celebrat la renúncia com un èxit de la dignitat valenciana, però han advertit que seguiran fins a depurar responsabilitats penals i polítiques.

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.