10.3 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

Investiguen a un conductor per circular a 200 km/h en un tram de l’AP-7 limitat a 110

La Guàrdia Civil investiga al conductor d’un turisme per circular a 200 km/h en un tram de carretera el límit específic de la qual era de 110 km/h, superant en més de 80 km/h la velocitat reglamentàriament permesa en via interurbana, segons ha informat l’Institut Armat en un comunicat.

El passat 18 de febrer, en el punt kilomètric 767,200 de l’autopista de peatge AP-7 en direcció a Alacant, específicament al municipi de Orihuela, es va dur a terme un operatiu de control de velocitat per part del Destacament de Tràfic de Torrevieja.

L’objectiu d’aquesta mesura era reduir el nombre de víctimes en aquest tram de la via. Durant la realització del dispositiu, es va detectar un cas d’excés de velocitat. Un vehicle tipus turisme va ser albirat circulant a una velocitat de 200 km/h en un tram limitat a 110 km/h, depassant en més de 80 km/h el límit permès per a aquest via interurbana.

Després de donar l’alt al conductor, un home de nacionalitat belga de 48 anys, es va obrir una investigació per un suposat delicte contra la seguretat vial.

Els agents han posat aquests fets en coneixement del Jutjat d’Instrucció número 1 de Orihuela, entitat competent en aquest cas. Aquest conductor es podria enfrontar a penes de presó de tres a sis mesos, multa de 6 a 12 mesos, o treballs en benefici de la comunitat de 31 a 90 dies i, en qualsevol cas, a la privació del dret a conduir vehicles a motor i ciclomotors per temps superior a un any i fins a quatre anys.

La Guàrdia Civil ha subratllat que la velocitat inadequada o excessiva, juntament amb les distraccions i el consum d’alcohol, representa una de les principals causes d’accidents de trànsit. Aquest comportament augmenta significativament la probabilitat de cometre errors humans al volant, posant en risc la seguretat vial de tots els usuaris de la carretera.

Últimes notícies

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.