Jorge Javier Vázquez: ‘Cada vegada m’agrada menys parlar de política a Sálvame’

 

El presentador televisiu Jorge Javier Vázquez, arriba a Elx el pròxim diumenge per presentar, en dos funcions, la seua obra ‘Desmontando a Séneca‘. Jorge Javier explica a València Diari que es tracta d’una comèdia «divertidíssima, sobre tots estos temes que ens preocupen a la vida». I és que arriba un moment en què ens preguntem si estem aprofitant bé la vida, el temps, on anem… «I tot això està combinat amb reflexions de Séneca i històries personals meues», explica.

Jorge Javier destaca que Juan Carlos Rubio, l’autor, «ha fet un text molt divertit, i alhora molt emocionant». En esta obra es parla de temes tabú amb més naturalitat. “Són temes dels quals no ens agrada parlar, com la mort, però al final el públic surt amb un xut d’energia i optimisme”, reconeix.

A més, el presentador assegura que s’ha notat les ganes de riure del públic. «Ho hem notat molt després de la pandèmia, i a l’obra també es parla de la necessitat d’aprofitar el temps, perquè no sabem quan es pot acabar i què pot passar. Pensem que ho controlem tot, i no controlem absolutament res”.

De tot això va ser conscient arran del seu problema de salut, després de l’ictus que va patir. «Afortunadament l’ictus no em va deixar cap seqüela. Per mi ha estat una cosa positiva. M’ha portat coses positives, com poder parar al seu moment, estar amb mi mateix i desdramatitzar una cosa tan important i que ens porta tanta por com la mort», afirma, reconeixent també que va arribar a obsessionar-se amb la mort: «Ara ha desaparegut, i no tinc gaires pors. Després de tot em sent més lliure”.

 

Una vida dedicada a la televisió

 

«Encara em queda molt (riu), però han estat uns anys de bogeria. Ara fet la vida enrere i dic, mare meua el que hem fet». Tot i això, assegura que no era el seu somni, ja que mai no va pensar que podia arribar a la televisió, aleshores «quan era xicotet, hi havia dos cadenes i eixir a la televisió era com una ‘marcianada’».

I gràcies a la televisió, arribava al teatre, on per a Jorge Javier és fonamental la proximitat amb el públic. «Ho note ara més que mai. En un plató, com ara Sálvame, no tenim públic. I al teatre puges a l’escenari i a cada moment el públic rep la funció amb una emoció diferent. I sobretot hi ha una cosa especial, i és que al teatre la gent surt de casa seua i dedica una part de la seua vida per anar a veure’t. A la tele, però, ho poden fer sense cap esforç, còmodes a casa, al sofà».

Ja que les dos facetes són la seua passió, no es pot quedar amb un. És com demanar-li que esculla entre la mare i el pare. «Fa més de 20 anys que estic a la tele i m’ho passe molt bé. No m’agradaria ser injust i deixar-la, perquè he pogut fer teatre gràcies a la tele. Seria com quan abandones algú que el coneixes molt de temps perquè apareix gent nova», ressalta.

Però… Com és Jorge Javier a les distàncies curtes, fora de càmeres? El mateix Jorge Javier reconeix que «a casa meua soc molt mut, la meua mare diu que no parle. Jo crec que la feina m’ha fet així. Com que parlem tantíssim… semble un monjo cartoixà», fa broma.

 

Bromista, extravertit, sincer i crític

 

Jorge Javier s’obre a la televisió. No té pèls a la llengua, i si ha d’opinar de política, ho fa. De fet, durant la pandèmia va ser molt criticat per opinar obertament sobre determinats temes i partits polítics. «Va passar en un moment molt determinat d’este país. Tots estàvem molt condicionats pel que passava per la pandèmia. És molt difícil estar fora de tot això. Som humans i el que passa al teu voltant no pots evitar que t’encomane. Però cada cop m’agrada menys parlar de política, perquè crec que cal protegir el format i entretenir» Ell diu.

Per altra banda, el presentador ha vist l’evolució del cor, ja que ell n’ha format part. «Ha tirat cap a l’espectacle, cosa que em diverteix moltíssim. Abans era molt pastís, com el retrat fictici d’una sèrie de persones. Estava tot ple de mentides. I ara ho ha tirat tot per al xou. I és el que em fa gràcia, que es pot convertir en una obra de teatre», afegeix.

Tornada als escenaris

 

Este cap de setmana aterra al Gran Teatre d’Elx, amb dos funcions del muntatge ‘Desmontando a Séneca’, a les 17:30 i a les 20:30 h.

Jorge Javier Vázquez reconeix que li encanta la Comunitat Valenciana, «sobretot a l’estiu», encara que este cap de setmana tindrà poc temps per gaudir-ne. «Però m’agrada molt la zona, el sol i la platja. Passe molt de temps per allà», afirma.

I encara que diumenge no sentirà la calor del sol, sí que sentirà la del públic. «Ha estat una època molt dura per a les gires, els recintes estaven a mig gas… Però la gent ha respost. I per a ells també ha estat important eixir al carrer, comunicar-se i sentir-se vius». Això sí, Jorge Javier té clar que «el punt important serà quan es treguen les màscares als teatres. Tots tenim ganes que diguen adeu a les màscaretes», Conclou.

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Intervals nuvolosos i descens de les màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta una jornada amb intervals nuvolosos, possibles ruixats dispersos en el sud i un descens de les màximes a l'interior, mentres el litoral manté els valors tèrmics.

Espanyol i Llevant marxen al descans amb empat sense gols a Cornellà

Espanyol i Llevant tanquen la primera part amb 0-0 en el RCDE Stadium després d'un tram inicial intens dels porters i un lleuger domini blanc-i-blau.

La nova planta d’Edwards Lifesciences a Moncada estarà operativa en 2027 i arribarà a 1.200 ocupacions en 2030

La futura planta d'Edwards Lifesciences a Moncada, especialitzada en vàlvules cardíaques, estarà operativa en 2027 i preveu aconseguir els 1.200 treballadors en 2030, amb un procés de selecció ja en marxa.

Múrcia i Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l’aigua i rebutgen el nacionalisme hídric

Els presidents de Múrcia i la Comunitat Valenciana reclamen un pacte nacional de l'aigua, defenen el transvasament Tajo-Segura i rebutgen el nacionalisme hídric com a resposta a l'escassetat.

Els bombers intervenen en un incendi en un descampat al costat de la A-3 a Mislata

Un incendi en una campa abandonada al costat de l'autovia A-3, a l'altura de Mislata, ha obligat a mobilitzar diverses dotacions de bombers després de nombroses anomenades al 112.

Els Gai Games València superen els 9.000 participants de 76 països per a 2026

Els Gai Games València 2026 esperen més de 9.000 esportistes i participants LGTBI de 76 països i aspiren a aconseguir els 9.500 inscrits, amb 39 disciplines i àmplia oferta cultural.

Dos accidents provoquen onze quilòmetres de retencions en la CV-35 i l’A-35 a València

Dos accidents de trànsit en la CV-35, a l'altura de l'Eliana, i en l'A-35, entre Vallada i Moixent, provoquen onze quilòmetres de retencions en sentit Ademuz i València.

Els hotels d’Alacant freguen el ple en el Pont de Maig amb un 87% d’ocupació prevista

La patronal hotelera d'Alacant preveu una ocupació mitjana del 87,03% a la província per al Pont de Maig, amb la capital per damunt del 95% i la Platja de Sant Joan en ple tècnic.