14.9 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Jorge Javier Vázquez: ‘Cada vegada m’agrada menys parlar de política a Sálvame’

 

El presentador televisiu Jorge Javier Vázquez, arriba a Elx el pròxim diumenge per presentar, en dos funcions, la seua obra ‘Desmontando a Séneca‘. Jorge Javier explica a València Diari que es tracta d’una comèdia «divertidíssima, sobre tots estos temes que ens preocupen a la vida». I és que arriba un moment en què ens preguntem si estem aprofitant bé la vida, el temps, on anem… «I tot això està combinat amb reflexions de Séneca i històries personals meues», explica.

Jorge Javier destaca que Juan Carlos Rubio, l’autor, «ha fet un text molt divertit, i alhora molt emocionant». En esta obra es parla de temes tabú amb més naturalitat. “Són temes dels quals no ens agrada parlar, com la mort, però al final el públic surt amb un xut d’energia i optimisme”, reconeix.

A més, el presentador assegura que s’ha notat les ganes de riure del públic. «Ho hem notat molt després de la pandèmia, i a l’obra també es parla de la necessitat d’aprofitar el temps, perquè no sabem quan es pot acabar i què pot passar. Pensem que ho controlem tot, i no controlem absolutament res”.

De tot això va ser conscient arran del seu problema de salut, després de l’ictus que va patir. «Afortunadament l’ictus no em va deixar cap seqüela. Per mi ha estat una cosa positiva. M’ha portat coses positives, com poder parar al seu moment, estar amb mi mateix i desdramatitzar una cosa tan important i que ens porta tanta por com la mort», afirma, reconeixent també que va arribar a obsessionar-se amb la mort: «Ara ha desaparegut, i no tinc gaires pors. Després de tot em sent més lliure”.

 

Una vida dedicada a la televisió

 

«Encara em queda molt (riu), però han estat uns anys de bogeria. Ara fet la vida enrere i dic, mare meua el que hem fet». Tot i això, assegura que no era el seu somni, ja que mai no va pensar que podia arribar a la televisió, aleshores «quan era xicotet, hi havia dos cadenes i eixir a la televisió era com una ‘marcianada’».

I gràcies a la televisió, arribava al teatre, on per a Jorge Javier és fonamental la proximitat amb el públic. «Ho note ara més que mai. En un plató, com ara Sálvame, no tenim públic. I al teatre puges a l’escenari i a cada moment el públic rep la funció amb una emoció diferent. I sobretot hi ha una cosa especial, i és que al teatre la gent surt de casa seua i dedica una part de la seua vida per anar a veure’t. A la tele, però, ho poden fer sense cap esforç, còmodes a casa, al sofà».

Ja que les dos facetes són la seua passió, no es pot quedar amb un. És com demanar-li que esculla entre la mare i el pare. «Fa més de 20 anys que estic a la tele i m’ho passe molt bé. No m’agradaria ser injust i deixar-la, perquè he pogut fer teatre gràcies a la tele. Seria com quan abandones algú que el coneixes molt de temps perquè apareix gent nova», ressalta.

Però… Com és Jorge Javier a les distàncies curtes, fora de càmeres? El mateix Jorge Javier reconeix que «a casa meua soc molt mut, la meua mare diu que no parle. Jo crec que la feina m’ha fet així. Com que parlem tantíssim… semble un monjo cartoixà», fa broma.

 

Bromista, extravertit, sincer i crític

 

Jorge Javier s’obre a la televisió. No té pèls a la llengua, i si ha d’opinar de política, ho fa. De fet, durant la pandèmia va ser molt criticat per opinar obertament sobre determinats temes i partits polítics. «Va passar en un moment molt determinat d’este país. Tots estàvem molt condicionats pel que passava per la pandèmia. És molt difícil estar fora de tot això. Som humans i el que passa al teu voltant no pots evitar que t’encomane. Però cada cop m’agrada menys parlar de política, perquè crec que cal protegir el format i entretenir» Ell diu.

Per altra banda, el presentador ha vist l’evolució del cor, ja que ell n’ha format part. «Ha tirat cap a l’espectacle, cosa que em diverteix moltíssim. Abans era molt pastís, com el retrat fictici d’una sèrie de persones. Estava tot ple de mentides. I ara ho ha tirat tot per al xou. I és el que em fa gràcia, que es pot convertir en una obra de teatre», afegeix.

Tornada als escenaris

 

Este cap de setmana aterra al Gran Teatre d’Elx, amb dos funcions del muntatge ‘Desmontando a Séneca’, a les 17:30 i a les 20:30 h.

Jorge Javier Vázquez reconeix que li encanta la Comunitat Valenciana, «sobretot a l’estiu», encara que este cap de setmana tindrà poc temps per gaudir-ne. «Però m’agrada molt la zona, el sol i la platja. Passe molt de temps per allà», afirma.

I encara que diumenge no sentirà la calor del sol, sí que sentirà la del públic. «Ha estat una època molt dura per a les gires, els recintes estaven a mig gas… Però la gent ha respost. I per a ells també ha estat important eixir al carrer, comunicar-se i sentir-se vius». Això sí, Jorge Javier té clar que «el punt important serà quan es treguen les màscares als teatres. Tots tenim ganes que diguen adeu a les màscaretes», Conclou.

 

 

 

Últimes notícies

El Congrés suspén a Ábalos de drets i deures com a diputat després de l’acte ferm del Suprem

La Mesa del Congrés ha acordat la suspensió de José Luis Ábalos després que el Tribunal Suprem haja confirmat el seu processament. La mesura aplica l'article 21.2 del Reglament i implica la pèrdua de prerrogatives i percepcions econòmiques.

L’Ajuntament d’Alacant ha aprovat l’ajuda de 300 euros per cada fill nascut en 2025

Alacant ha aprovat la resolució provisional de les ajudes per naixement de 2025: 300 euros per fill i 100.000 euros de dotació. 332 famílies ja assignades i la resta es pagarà amb càrrec a 2026 si complix les bases.

Camps demana a Pérez Llorca la data del congrés regional del PPCV

El expresident ha demanat al secretari general del PPCV que concrete el calendari del congrés regional i explique per què no s'ha convocat. També reclama garanties perquè els aspirants puguen dirigir-se a la militància.

L’acusació readmesa en la causa de la DANA demana anul·lar la instrucció des de setembre

L'Audiència de València va estimar el recurs i va readmetre a l'acusació particular. Després d'això, ha demanat anul·lar l'actuat entre el 4 de setembre i el 10 de desembre o repetir les diligències.

El PSPV demana el nom del funcionari que suposadament va esborrar missatges del mòbil de Conca

El PSPV-PSOE ha anunciat que sol·licitarà identificar al funcionari que va fer el canvi de mòbil de José Manuel Cuenca, després del qual es van perdre mesos de missatges. Reclama també l'acte administratiu i el llistat de crides per a aclarir decisions durant la DANA.

Lorenzo Silva, Premi Alacant Noir 2025 per la seua trajectòria en la ficció policial

Lorenzo Silva rebrà el Premi Alacant Noir 2025 en reconeixement a la seua trajectòria en la ficció policial. El lliurament està previst el 18 de desembre a casa Mediterrani.

Ha mort un conductor de 24 anys després de ser atropellat en eixir del seu cotxe en l’AP-7 a Dénia

Un jove de 24 anys ha mort en ser atropellat després de baixar-se del seu cotxe en l'AP-7 a l'altura de Dénia. El succés, en el km 602 sentit València, ha provocat retencions.

Terra Nullius inaugura Fragments amb una mirada crítica a les infraestructures energètiques

Terra Nullius, d'Andreu Esteban, obri la quinta edició de Fragments amb una anàlisi visual sobre com el desplegament energètic reconfigura el paisatge valencià. La mostra s'inaugura l'11 de desembre i podrà visitar-se fins al 8 de febrer a la Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset.