Anuncios

Jorge Javier Vázquez: ‘Cada vegada m’agrada menys parlar de política a Sálvame’

 

El presentador televisiu Jorge Javier Vázquez, arriba a Elx el pròxim diumenge per presentar, en dos funcions, la seua obra ‘Desmontando a Séneca‘. Jorge Javier explica a València Diari que es tracta d’una comèdia «divertidíssima, sobre tots estos temes que ens preocupen a la vida». I és que arriba un moment en què ens preguntem si estem aprofitant bé la vida, el temps, on anem… «I tot això està combinat amb reflexions de Séneca i històries personals meues», explica.

Jorge Javier destaca que Juan Carlos Rubio, l’autor, «ha fet un text molt divertit, i alhora molt emocionant». En esta obra es parla de temes tabú amb més naturalitat. “Són temes dels quals no ens agrada parlar, com la mort, però al final el públic surt amb un xut d’energia i optimisme”, reconeix.

Anuncios

A més, el presentador assegura que s’ha notat les ganes de riure del públic. «Ho hem notat molt després de la pandèmia, i a l’obra també es parla de la necessitat d’aprofitar el temps, perquè no sabem quan es pot acabar i què pot passar. Pensem que ho controlem tot, i no controlem absolutament res”.

De tot això va ser conscient arran del seu problema de salut, després de l’ictus que va patir. «Afortunadament l’ictus no em va deixar cap seqüela. Per mi ha estat una cosa positiva. M’ha portat coses positives, com poder parar al seu moment, estar amb mi mateix i desdramatitzar una cosa tan important i que ens porta tanta por com la mort», afirma, reconeixent també que va arribar a obsessionar-se amb la mort: «Ara ha desaparegut, i no tinc gaires pors. Després de tot em sent més lliure”.

 

Una vida dedicada a la televisió

 

«Encara em queda molt (riu), però han estat uns anys de bogeria. Ara fet la vida enrere i dic, mare meua el que hem fet». Tot i això, assegura que no era el seu somni, ja que mai no va pensar que podia arribar a la televisió, aleshores «quan era xicotet, hi havia dos cadenes i eixir a la televisió era com una ‘marcianada’».

I gràcies a la televisió, arribava al teatre, on per a Jorge Javier és fonamental la proximitat amb el públic. «Ho note ara més que mai. En un plató, com ara Sálvame, no tenim públic. I al teatre puges a l’escenari i a cada moment el públic rep la funció amb una emoció diferent. I sobretot hi ha una cosa especial, i és que al teatre la gent surt de casa seua i dedica una part de la seua vida per anar a veure’t. A la tele, però, ho poden fer sense cap esforç, còmodes a casa, al sofà».

Ja que les dos facetes són la seua passió, no es pot quedar amb un. És com demanar-li que esculla entre la mare i el pare. «Fa més de 20 anys que estic a la tele i m’ho passe molt bé. No m’agradaria ser injust i deixar-la, perquè he pogut fer teatre gràcies a la tele. Seria com quan abandones algú que el coneixes molt de temps perquè apareix gent nova», ressalta.

Però… Com és Jorge Javier a les distàncies curtes, fora de càmeres? El mateix Jorge Javier reconeix que «a casa meua soc molt mut, la meua mare diu que no parle. Jo crec que la feina m’ha fet així. Com que parlem tantíssim… semble un monjo cartoixà», fa broma.

 

Bromista, extravertit, sincer i crític

 

Jorge Javier s’obre a la televisió. No té pèls a la llengua, i si ha d’opinar de política, ho fa. De fet, durant la pandèmia va ser molt criticat per opinar obertament sobre determinats temes i partits polítics. «Va passar en un moment molt determinat d’este país. Tots estàvem molt condicionats pel que passava per la pandèmia. És molt difícil estar fora de tot això. Som humans i el que passa al teu voltant no pots evitar que t’encomane. Però cada cop m’agrada menys parlar de política, perquè crec que cal protegir el format i entretenir» Ell diu.

Per altra banda, el presentador ha vist l’evolució del cor, ja que ell n’ha format part. «Ha tirat cap a l’espectacle, cosa que em diverteix moltíssim. Abans era molt pastís, com el retrat fictici d’una sèrie de persones. Estava tot ple de mentides. I ara ho ha tirat tot per al xou. I és el que em fa gràcia, que es pot convertir en una obra de teatre», afegeix.

Tornada als escenaris

 

Este cap de setmana aterra al Gran Teatre d’Elx, amb dos funcions del muntatge ‘Desmontando a Séneca’, a les 17:30 i a les 20:30 h.

Jorge Javier Vázquez reconeix que li encanta la Comunitat Valenciana, «sobretot a l’estiu», encara que este cap de setmana tindrà poc temps per gaudir-ne. «Però m’agrada molt la zona, el sol i la platja. Passe molt de temps per allà», afirma.

I encara que diumenge no sentirà la calor del sol, sí que sentirà la del públic. «Ha estat una època molt dura per a les gires, els recintes estaven a mig gas… Però la gent ha respost. I per a ells també ha estat important eixir al carrer, comunicar-se i sentir-se vius». Això sí, Jorge Javier té clar que «el punt important serà quan es treguen les màscares als teatres. Tots tenim ganes que diguen adeu a les màscaretes», Conclou.

 

 

 

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Dani Martín arrasa en el seu debut en el Roig Arena amb un concert de 25+1 anys de música

Dani Martín triomfa en la seua primera visita al Roig Arena amb un concert de quasi dos hores i mitja que repassa les seues 25+1 anys de carrera i penja el cartell de sold out a València.

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.
Anuncios