16.7 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Kinder retira 3.000 tones dels seus productes després dels casos de salmonel·losis

La marca de xocolatines Kinder ha retirat a França 3.000 tones dels seus productes a conseqüència del centenar de casos de salmonel·losis detectats en tota Europea.

Segons ha confirmat el director al país francès de la marca Ferrero -propietària de Kinder-, Nicolas  Neykov, aquesta retirada ha tingut un impacte financer de desenes de milions d’euros. “És la major retirada de productes en els últims vint anys“, ha declarat el dirigent, qui també s’ha disculpat per les infeccions.

Neykov ha assenyalat que les investigacions apunten al fet que l’origen de la contaminació procedeix d’un depòsit de mantega a la seua fàbrica d’Arlon, a Bèlgica, provocat per “matèries primeres contaminades o persones“.

La fàbrica es va paralitzar a l’abril i tots els productes realitzats allí van ser retirats. Posteriorment, a principis de maig, la companyia va presentar un pla a les autoritats sanitàries garantint que estaven treballant en la neteja exhaustiva de la fàbrica, buscant reobrir-la al juny.

Després de l’escàndol, l’empresa ha assenyalat que la meitat dels controls sanitaris passaran a ser realitzats per una empresa externa, en lloc de l’autocontrol que feien fins ara.

Kinder ha perdut una facturació del 40% en el període de Pasqua, el principal moment de vendes per a les empreses de xocolate després de la detecció dels casos.

Últimes notícies

Raúl García Pierna guanya l’última etapa de la Volta a la Comunitat Valenciana

El corredor de Movistar es va imposar en la quinta i última jornada i va explicar que l'escamot va permetre la fugida. És el seu primer triomf amb l'equip i el primer de l'any per a Espanya.

Evenepoel es corona a València i Raúl García Pierna guanya l’última etapa

Remco Evenepoel amarra la Volta a la Comunitat Valenciana després d'una última jornada controlada pel seu equip. Raúl García Pierna venç a València a l'esprint.

Ratxes de 74 km/h en El Altet i sis servicis pel vent a la província de València

El vent del nord-oest ha deixat este diumenge ratxes de fins a 74 km/h en El Altet i només sis intervencions a la província de València, segons Emergències. Aemet manté avisos grocs en diverses zones fins a la nit

Guruzeta firma un doblet i posa en avantatge a l’Athletic davant un Llevant amb deu (2-0)

L'Athletic marxa amb 2-0 després d'una primera part marcada per l'expulsió d'Alan Maturro en el minut 17. Guruzeta va anotar de cap i va definir una altra vegada a passada d'Iñaki Williams.

El Castelló dormirà líder de Segona per primera vegada en 33 anys

El 0-4 a Valladolid ha deixat al Castelló com a líder provisional de Segona amb 45 punts. El lloc queda pendent del partit del Racing davant el Mirandés el dilluns en El Sardiner.

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.