Març arranca en la Comunitat Valenciana amb intervals nuvolosos en la mitat sud i núvols baixos en la resta. Es contempla la presència de pols en suspensió en el sud, la qual cosa pot deixar cels blanquinosos i reduir lleugerament la visibilitat. Les precipitacions previstes per a la primera mitat del dia seran en general febles en la mitat sud de València i és probable que s’estenguen a l’extrem nord d’Alacant; a la vesprada podrien continuar durant unes hores de forma més dispersa i intermitent, amb possibilitat que caiguen algunes gotes de fang si la calitja es manté.
Les temperatures romandran sense canvis o baixaran de manera lleugera. En la costa, el vent bufarà del nord-est amb intensitat fluixa a moderada, amainarà durant el matí en els litorals de Castelló i València i rolará a component este a la vesprada. A l’interior i resta de zones predominarà el vent fluix de l’est. La combinació de nuvolositat i brisa del nord-est pot deixar una sensació tèrmica una mica més fresca, sobretot al costat de la mar.
Vent del nord-est i pols en suspensió
Per a demà dilluns s’espera un augment de la nuvolositat de sud a nord al llarg del matí, amb pols en suspensió persistint en la mitat sud. Les precipitacions es concentraran en la mitat sud de València i en el nord d’Alacant i no es descarta que siguen localmente persistents a la vesprada. En la resta, les pluges seran probables de manera feble i dispersa. De confirmar-se estos ruixats, podrien ser de baixa intensitat però continuats en els sectors citats, amb impacte puntual en la visibilitat i en la conducció, especialment si es manté la calitja.
Quant a temperatures per al dilluns, les mínimes pujaran en l’extrem sud i presentaran canvis lleugers en la resta, mentres que les màximes tendiran a un lleuger descens o quedaran sense canvis. El vent serà del nord-est en el litoral d’Alacant i fluix i variable en la resta a primeres hores; durant el matí tendirà a component este i nord-est, amb intensitat moderada a Alacant i en zones costaneres, i fluix a l’interior. A últimes hores no es descarten ratxes molt fortes en el litoral alacantí, que podrien complicar l’estat de la mar i activitats a l’aire lliure prop de la costa.
En les últimes 24 hores, les capitals de província han registrat estes extremes: Castelló 10,2 i 15,9 graus; València 10,1 i 15,3 graus; Alacant 7,9 i 18,5 graus.
Pronòstic marítim: en les aigües costaneres de Castelló bufarà vent del nord i nord-est força 3 a 4, amainant a la vesprada a sud i sud-est 2 a 3, amb marejadilla localment maror a l’inici. Enfront de València, vent del nord i nord-est 3 a 4, baixant a este 3 a la vesprada, amb marejadilla a maror. A Alacant, nord i nord-est 3 a 5, amb intervals de 6 en el sud al principi; mar de marejadilla a maror i, en el sud, localment forta maror, per la qual cosa es recomana precaució a la navegació d’esbarjo.



