La indignitat de Rubiales

L’esport, en la seua essència, és un reflex de la societat. És un escenari on se celebren assoliments, se superen barreres i es promouen valors d’igualtat, respecte i solidaritat. No obstant això, el recent incident protagonitzat per Luis Rubiales, president de la RFEF, i Jennifer Hermoso, estrela del futbol femení espanyol, ha deixat una taca en este ideal.

El bes no consentit que Rubiales va propinar a Bell en un moment de celebració ha desencadenat una sèrie de reaccions que reflectixen la profunda divisió i el masclisme latent en uns certs sectors de l’esport espanyol. Però el que agreuja encara més esta situació és la vergonyosa ovació que va rebre Rubiales durant la seua compareixença davant l’Assemblea de la Federació Espanyola de Futbol. Aquells que van aplaudir les seues paraules es convertixen en còmplices d’una mentalitat que veu a la dona com un objecte, un accessori en l’escenari de l’èxit masculí.

Rubiales, en el seu discurs, no sols es va negar a reconéixer el seu error, sinó que va intentar donar lliçons de feminisme, menyspreant i minimitzant la lluita per la igualtat de gènere. La seua referència al «fals feminisme» i el seu intent de justificar el seu comportament són inacceptables. Però el que és encara més alarmant és que va trobar suport en part de l’auditori. Estos aplaudiments són un recordatori que el masclisme no és només un problema individual, sinó sistèmic, i que hi ha els qui estan disposats a donar suport a i perpetuar estes actituds.

Com mig digital, condemnem enèrgicament l’actitud i les accions de Rubiales i d’aquells que ho van aplaudir. Instem que reconega el seu error i dimitisca del seu càrrec. L’esport espanyol mereix líders que reflectisquen i promoguen els valors d’igualtat i respecte, no aquells que perpetuen actituds masclistes i patriarcals.

La igualtat de gènere és un pilar fonamental sobre el qual s’assentisca la nostra democràcia. Cada acte que menysprea a la dona, que la relega a un paper secundari o que l’objectiva, ens allunya d’este ideal. És hora que l’esport espanyol, i la societat en general, s’alce contra estes actituds i lluite per un futur més igualitari i just per a tots.

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ convertixen la Llotja del Peix d’Alacant en un espai de reflexió

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins novembre dues exposicions de Miquel Navarro i Andrés Rábago ‘El Roto’ que conviden a una experiència artística profunda i reflexiva.

Pacients d’Elx podran fer la hemodiàlisi des de casa amb suport de l’hospital

L’Hospital General Universitari d’Elx ha posat en marxa un programa de hemodiàlisi domiciliària per a pacients amb malaltia renal crònica, amb formació prèvia i seguiment del servici de Nefrologia.

Campanya d’inspeccions de ulleres per a vore l’eclipsi en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha iniciat una campanya d’inspeccions d’ulleres d’observació solar, físiques i en línia, davant l’eclipsi total del 12 d’agost, que tindrà millors vistes al nord de la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca defensa a La Pobla que el canvi iniciat al País Valencià arribarà fins al final

Juanfran Pérez Llorca assegura a La Pobla de Vallbona que el PPCV ha obert el camí del canvi al País Valencià i que el seguirà fins al final, i augura possibles eleccions generals anticipades el pròxim curs polític.