Anuncios

La indignitat de Rubiales

L’esport, en la seua essència, és un reflex de la societat. És un escenari on se celebren assoliments, se superen barreres i es promouen valors d’igualtat, respecte i solidaritat. No obstant això, el recent incident protagonitzat per Luis Rubiales, president de la RFEF, i Jennifer Hermoso, estrela del futbol femení espanyol, ha deixat una taca en este ideal.

El bes no consentit que Rubiales va propinar a Bell en un moment de celebració ha desencadenat una sèrie de reaccions que reflectixen la profunda divisió i el masclisme latent en uns certs sectors de l’esport espanyol. Però el que agreuja encara més esta situació és la vergonyosa ovació que va rebre Rubiales durant la seua compareixença davant l’Assemblea de la Federació Espanyola de Futbol. Aquells que van aplaudir les seues paraules es convertixen en còmplices d’una mentalitat que veu a la dona com un objecte, un accessori en l’escenari de l’èxit masculí.

Anuncios

Rubiales, en el seu discurs, no sols es va negar a reconéixer el seu error, sinó que va intentar donar lliçons de feminisme, menyspreant i minimitzant la lluita per la igualtat de gènere. La seua referència al “fals feminisme” i el seu intent de justificar el seu comportament són inacceptables. Però el que és encara més alarmant és que va trobar suport en part de l’auditori. Estos aplaudiments són un recordatori que el masclisme no és només un problema individual, sinó sistèmic, i que hi ha els qui estan disposats a donar suport a i perpetuar estes actituds.

Com mig digital, condemnem enèrgicament l’actitud i les accions de Rubiales i d’aquells que ho van aplaudir. Instem que reconega el seu error i dimitisca del seu càrrec. L’esport espanyol mereix líders que reflectisquen i promoguen els valors d’igualtat i respecte, no aquells que perpetuen actituds masclistes i patriarcals.

La igualtat de gènere és un pilar fonamental sobre el qual s’assentisca la nostra democràcia. Cada acte que menysprea a la dona, que la relega a un paper secundari o que l’objectiva, ens allunya d’este ideal. És hora que l’esport espanyol, i la societat en general, s’alce contra estes actituds i lluite per un futur més igualitari i just per a tots.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios