10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La indignitat de Rubiales

L’esport, en la seua essència, és un reflex de la societat. És un escenari on se celebren assoliments, se superen barreres i es promouen valors d’igualtat, respecte i solidaritat. No obstant això, el recent incident protagonitzat per Luis Rubiales, president de la RFEF, i Jennifer Hermoso, estrela del futbol femení espanyol, ha deixat una taca en este ideal.

El bes no consentit que Rubiales va propinar a Bell en un moment de celebració ha desencadenat una sèrie de reaccions que reflectixen la profunda divisió i el masclisme latent en uns certs sectors de l’esport espanyol. Però el que agreuja encara més esta situació és la vergonyosa ovació que va rebre Rubiales durant la seua compareixença davant l’Assemblea de la Federació Espanyola de Futbol. Aquells que van aplaudir les seues paraules es convertixen en còmplices d’una mentalitat que veu a la dona com un objecte, un accessori en l’escenari de l’èxit masculí.

Rubiales, en el seu discurs, no sols es va negar a reconéixer el seu error, sinó que va intentar donar lliçons de feminisme, menyspreant i minimitzant la lluita per la igualtat de gènere. La seua referència al “fals feminisme” i el seu intent de justificar el seu comportament són inacceptables. Però el que és encara més alarmant és que va trobar suport en part de l’auditori. Estos aplaudiments són un recordatori que el masclisme no és només un problema individual, sinó sistèmic, i que hi ha els qui estan disposats a donar suport a i perpetuar estes actituds.

Com mig digital, condemnem enèrgicament l’actitud i les accions de Rubiales i d’aquells que ho van aplaudir. Instem que reconega el seu error i dimitisca del seu càrrec. L’esport espanyol mereix líders que reflectisquen i promoguen els valors d’igualtat i respecte, no aquells que perpetuen actituds masclistes i patriarcals.

La igualtat de gènere és un pilar fonamental sobre el qual s’assentisca la nostra democràcia. Cada acte que menysprea a la dona, que la relega a un paper secundari o que l’objectiva, ens allunya d’este ideal. És hora que l’esport espanyol, i la societat en general, s’alce contra estes actituds i lluite per un futur més igualitari i just per a tots.

Últimes notícies

El València ha alineat a 43 jugadors en 44 partits en 2025

El club ha utilitzat a 43 futbolistes en 44 dols oficials entre Lliga i Copa. L'any, entre el final de 2024-25 i l'inici de 2025-26, va evidenciar rotació i ús de la pedrera.

Creen un dispositiu biodegradable que repel·lix al morrut negre de la platanera

Investigadors de la Universitat d'Alacant han desenrotllat un dispositiu que allibera un compost orgànic volàtil amb efecte repel·lent enfront del morrut negre de la platanera. Funciona més de 28 dies, reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia assajos a Canàries.

Creen un dispositiu que repel·lix al morrut negre, enemic de la platanera

La Universitat d'Alacant ha desenrotllat un dispositiu biodegradable que allibera compostos volàtils i desorienta al morrut negre de la platanera. La tecnologia reduïx l'ús d'insecticides i ja inicia proves en plantacions canàries.

L’alcalde d’Almussafes demana declarar davant el PSOE després de les denúncies d’assetjament

Toni González ha sol·licitat declarar davant el CADE del PSOE després de ser expulsat del PSPV-PSOE. Manté l'Alcaldia en el grup mixt i reclama conéixer les proves.

Kairu, el nom triat per consulta popular per al primer rinoceront nascut en Bioparc

Més de 5.000 persones han votat i Kairu es va imposar amb el 44,7% en la consulta per a batejar al primer rinoceront nascut al parc. El naixement reforça el programa de conservació del rinoceront blanc i coincidix amb la promoció infantil BIONadal.

La Guàrdia Civil ha detingut a un home per un incendi agrícola que va obligar a tallar la N-332 entre Gandia i Oliva

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 70 anys com a presumpte autor d'un incendi agrícola que va tallar la N-332 entre Gandia i Oliva. El foc va arrasar 3,5 hectàrees, va afectar 23 parcel·les i va obligar a desallotjar cinc vivendes.

Les pluges deixen més de 100 l/m² en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb quasi 170 en Atzubia i Beniflà

Les pluges de les últimes hores han deixat més de 100 l/m² en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana, amb màxims de 167,8 en Atzubia i 164,4 a Beniflà. Aemet va activar l'avís taronja per pluja i va mantindre el groc per onatge en la costa.

A presó per dos robatoris amb navaixa a Benicarló: dos ferits i més de 660 euros sostrets

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 32 anys per dos assalts amb arma blanca en la mateixa zona de Benicarló. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó.