La indignitat de Rubiales

Ejemplo de shortcode con estilo
Condemnem l'actitud del president de la RFEF, Luis Rubiales, i la vergonyosa ovació de part de l'Assemblea. L'esport espanyol necessita líders que promoguen la igualtat i respecte.

L’esport, en la seua essència, és un reflex de la societat. És un escenari on se celebren assoliments, se superen barreres i es promouen valors d’igualtat, respecte i solidaritat. No obstant això, el recent incident protagonitzat per Luis Rubiales, president de la RFEF, i Jennifer Hermoso, estrela del futbol femení espanyol, ha deixat una taca en este ideal.

El bes no consentit que Rubiales va propinar a Bell en un moment de celebració ha desencadenat una sèrie de reaccions que reflectixen la profunda divisió i el masclisme latent en uns certs sectors de l’esport espanyol. Però el que agreuja encara més esta situació és la vergonyosa ovació que va rebre Rubiales durant la seua compareixença davant l’Assemblea de la Federació Espanyola de Futbol. Aquells que van aplaudir les seues paraules es convertixen en còmplices d’una mentalitat que veu a la dona com un objecte, un accessori en l’escenari de l’èxit masculí.

Rubiales, en el seu discurs, no sols es va negar a reconéixer el seu error, sinó que va intentar donar lliçons de feminisme, menyspreant i minimitzant la lluita per la igualtat de gènere. La seua referència al «fals feminisme» i el seu intent de justificar el seu comportament són inacceptables. Però el que és encara més alarmant és que va trobar suport en part de l’auditori. Estos aplaudiments són un recordatori que el masclisme no és només un problema individual, sinó sistèmic, i que hi ha els qui estan disposats a donar suport a i perpetuar estes actituds.

Com mig digital, condemnem enèrgicament l’actitud i les accions de Rubiales i d’aquells que ho van aplaudir. Instem que reconega el seu error i dimitisca del seu càrrec. L’esport espanyol mereix líders que reflectisquen i promoguen els valors d’igualtat i respecte, no aquells que perpetuen actituds masclistes i patriarcals.

La igualtat de gènere és un pilar fonamental sobre el qual s’assentisca la nostra democràcia. Cada acte que menysprea a la dona, que la relega a un paper secundari o que l’objectiva, ens allunya d’este ideal. És hora que l’esport espanyol, i la societat en general, s’alce contra estes actituds i lluite per un futur més igualitari i just per a tots.

Últimes notícies

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.

Manises ompli el Ciutat de l’Oci amb el II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del torneig Tornem!, que recorda la dana i celebra la recuperació del futbol base valencià, amb protagonisme per a xiquets i xiquetes de zones afectades.