14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La indignitat de Rubiales

L’esport, en la seua essència, és un reflex de la societat. És un escenari on se celebren assoliments, se superen barreres i es promouen valors d’igualtat, respecte i solidaritat. No obstant això, el recent incident protagonitzat per Luis Rubiales, president de la RFEF, i Jennifer Hermoso, estrela del futbol femení espanyol, ha deixat una taca en este ideal.

El bes no consentit que Rubiales va propinar a Bell en un moment de celebració ha desencadenat una sèrie de reaccions que reflectixen la profunda divisió i el masclisme latent en uns certs sectors de l’esport espanyol. Però el que agreuja encara més esta situació és la vergonyosa ovació que va rebre Rubiales durant la seua compareixença davant l’Assemblea de la Federació Espanyola de Futbol. Aquells que van aplaudir les seues paraules es convertixen en còmplices d’una mentalitat que veu a la dona com un objecte, un accessori en l’escenari de l’èxit masculí.

Rubiales, en el seu discurs, no sols es va negar a reconéixer el seu error, sinó que va intentar donar lliçons de feminisme, menyspreant i minimitzant la lluita per la igualtat de gènere. La seua referència al “fals feminisme” i el seu intent de justificar el seu comportament són inacceptables. Però el que és encara més alarmant és que va trobar suport en part de l’auditori. Estos aplaudiments són un recordatori que el masclisme no és només un problema individual, sinó sistèmic, i que hi ha els qui estan disposats a donar suport a i perpetuar estes actituds.

Com mig digital, condemnem enèrgicament l’actitud i les accions de Rubiales i d’aquells que ho van aplaudir. Instem que reconega el seu error i dimitisca del seu càrrec. L’esport espanyol mereix líders que reflectisquen i promoguen els valors d’igualtat i respecte, no aquells que perpetuen actituds masclistes i patriarcals.

La igualtat de gènere és un pilar fonamental sobre el qual s’assentisca la nostra democràcia. Cada acte que menysprea a la dona, que la relega a un paper secundari o que l’objectiva, ens allunya d’este ideal. És hora que l’esport espanyol, i la societat en general, s’alce contra estes actituds i lluite per un futur més igualitari i just per a tots.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.