La Policia incauta caixes de documentació en Facpyme per la investigació dels bons consum a Alacant

La Policia Nacional s’ha confiscat de diverses caixes de documentació en la seu de la Federació Alacantina de Comerç (Facpyme) en el marc d’una investigació de la Fiscalia Anticorrupció sobre la gestió dels bons consum en una vintena de municipis de la província durant 2022 i 2023. En este context, el seu president, Carlos Baño, ha sigut este divendres detingut en relació amb un presumpte delicte de corrupció vinculat a eixa campanya.

Els agents del grup de Blanqueig de Capitals de la Unitat de Delinqüència Econòmica i Fiscal (UDEF) han traslladat a les 14 hores el material intervingut a dependències policials per a la seua anàlisi. La documentació confiscada pot incloure contractes, comunicacions i registres comptables útils per a reconstruir com es va dissenyar, va gestionar i va executar el programa, i per a verificar el destí dels fons públics associats.

De manera paral·lela, el registre seguix en la seu de Facpyme i en altres punts de la ciutat d’Alacant amb l’objectiu de recaptar indicis sobre possibles irregularitats i delimitar responsabilitats en la tramitació i el control dels bons.

Investigació sobre els bons consum

La campanya de bons consum va ser impulsada per la Diputació d’Alacant durant l’etapa del popular Carlos Mazón i ha tingut per objectiu reactivar el gasto de les llars i fer costat al comerç local després de l’impacte econòmic de la pandèmia. La investigació tracta d’aclarir si va poder haver-se produït un frau en la gestió del programa o en l’ús dels recursos destinats a finançar-lo.

Encara que Carlos Baño és conegut por presidir la Cambra de Comerç d’Alacant, el seu arrest s’ha practicat per la seua condició de president de Facpyme i pel seu vincle amb esta iniciativa. Les diligències, a l’espera de les anàlisis de la UDEF i de les decisions d’Anticorrupció, continuen obertes i no han determinat l’abast de les eventuals irregularitats.

Les actuacions realitzades fins ara —confiscació de documentació, trasllats i registres— pretenen assegurar proves i garantir que els investigadors disposen d’una fotografia completa del circuit dels bons, des de l’assignació de fons fins al seu bescanvi en els establiments adherits. La revisió de bases, criteris i controls resulta essencial per a comprovar que les ajudes van arribar al seu destí i per a esclarir la traçabilitat dels recursos públics compromesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.

PSPV i Compromís demanen una comissió per a investigar els bons comercie a Alacant

PSPV i Compromís demanaran un ple extraordinari i una comissió d'investigació per la gestió dels bons comercie a Alacant, després de la detenció de Carlos Baño. La investigació busca aclarir si va haver-hi frau en els fons de 2022 i 2023 en una vintena de municipis.

Sarabia mira al Bernabéu: ‘Igual és el moment de continuar fent història’ amb l’Elx

El tècnic de l'Elx va afirmar que el Bernabéu és un 'repte' i va defendre que demà pot trencar la seua ratxa a domicili. Apunta a ajustos tàctics i inspiració en el pla del Getafe davant un Reial Madrid extra motivat.

El València Basket busca obrir distància definitiva amb el Tenerife

L'equip taronja visita Tenerife per a afermar la segona plaça. Un triomf elevaria a cinc l'avantatge i tancaria el average particular mancant 12 jornades.

Corberán apel·la a la ràbia després del 1-2 a Mestalla per a visitar a l’Oviedo

El tècnic del València va recordar el 1-2 de l'anada i va reclamar 'ràbia i coratge' per al dol en el Carlos Tartiere, evitant distraccions amb Europa. Va alertar de la pressió alta i del perill del cuer en el seu estadi.

Creu Roja atén quasi 50 lipotímies en la mascletà d’este divendres a València

Creu Roja ha realitzat 77 assistències durant la mascletà d'este divendres a València, amb 47 lipotímies, 12 crisi d'ansietat i 11 ferides. Tres persones han sigut evacuades.