La Policia Local de València ha intervingut 200.000 euros en bitllets falsificats durant un control de seguretat en el pont de Drassanes, en el districte Marítim. En un turisme d’alta gamma viatjaven un home i dos dones que, després de la troballa, han sigut detinguts per un suposat delicte de falsificació.
El dispositiu es va desenrotllar este dilluns, al voltant de les 13.00 hores. A l’interior del vehicle, els agents van localitzar una borsa amb la citada quantitat i una màquina de comptar bitllets, un equip associat al maneig de grans sumes d’efectiu que reforça la sospita sobre l’ús dels diners intervinguts.
A simple vista, els bitllets semblaven autèntics. No obstant això, en revisar-los amb deteniment es va comprovar que mancaven d’elements de seguretat propis del curs legal, com a marques d’aigua o hologrames. Este contrast entre aparença i verificació tècnica és un dels indicis que va permetre als agents confirmar la falsedat de l’efectiu.
Incoherències i efectes del registre
La patrulla va interrogar als ocupants sobre la procedència dels diners i estos ‘no van ser capaços de donar cap argument coherent’. En l’escorcoll practicat als ocupants, a l’home se li van intervindre 4.750 euros i un rellotge d’alta gamma.
Els tres ocupants del vehicle, de 41 anys l’home i 35 les dos dones, han sigut detinguts. Tant els bitllets falsificats com la màquina de comptar i la resta del material trobat van quedar intervinguts pels agents.
Controls com el realitzat permeten detectar a temps la circulació de bitllets no vàlids i evitar la seua entrada en el comerç o entre particulars, una conseqüència directa que reduïx el potencial perjuí econòmic i facilita l’actuació judicial posterior. En este cas, la intervenció s’ha produït en un punt de pas del districte Marítim, on el moviment de vehicles de diversa procedència fa útils les comprovacions preventives.