14.5 C
València
Dimarts, 15 abril, 2025

La Policia Local d’Elda salva un treballador després d’una descàrrega elèctrica mortal

Una patrulla de la Policia Local d’Elda ha salvat la vida d’un home de 48 anys després d’haver patit una forta descàrrega elèctrica de 380 volts en una empresa ubicada al Polígon Finca Lacy. Els agents, que van rebre l’avís del 112 sobre un accident laboral, van actuar ràpidament per oferir l’assistència necessària fins a l’arribada del personal sanitari.

Al lloc dels fets, els agents van trobar el treballador inconscient, presentant signes de cianosi severa i en parada cardiorrespiratòria. Un dels policies va iniciar immediatament les maniobres de reanimació cardiopulmonar (RCP) mentre un altre preparava el desfibril·lador de l’unitat patrulla, essencial en aquest tipus d’emergències.

Gràcies a la seva ràpida intervenció, que incloïa diverses descàrregues i intents de reanimació, el treballador va poder ser estabilitzat pel personal mèdic del Servei d’Assistència Mèdica Urgent (SAMU) a l’arribar. Malgrat que va ser traslladat en estat crític a l’Hospital d’Elda, actualment es troba en procés de recuperació i ja està fora de perill.

Els agents van acompanyar l’ambulància fins a la unitat d’urgències, on el treballador va romandre ingressat en un estat que es va qualificar de ‘molt crític’ durant uns dies. Les investigacions posteriors han revelat que l’home va patir la descàrrega al prendre un cable que estava en mal estat, cosa que li va causar lesions greus i cremades a les mans. Un company va intervenir per separar-lo del cable, però no abans que els danys fossin significatius.

El Ajuntament d’Elda ha reconegut la contribució dels agents, afirmant que sense la seva decisiva actuació, el desenllaç hauria pogut ser fatal.

Últimes notícies

La terminal nord del Port de València entrarà en funcionament el 2030, segons l’APV

La presidenta de l'APV, Mar Chao, ha anunciat que la nova terminal nord del port estarà operativa per al 2030, amb un fort enfocament en la sostenibilitat i la digitalització.

Cuerpo destaca Espanya com a una destinació d’inversió de confiança en reunió amb empresaris nord-americans

El ministre d'Economia, Carlos Cuerpo, trasllada un missatge de confiança a empresaris nord-americans sobre les perspectives positives de creixement econòmic i l'estabilitat regulatòria d'Espanya.

Paterna millora l’accessibilitat dels camins rurals per vehicles d’emergència i usuaris

L'Ajuntament de Paterna ha iniciat una sèrie de treballs per adequar camins rurals i circuits forestals, millorant l'accessibilitat per a vehicles d'emergència, ciclistes i senderistes, amb una inversió de 55.000 euros.

Perdre temperatura i precipitació: Predicció meteorològica per al cap de setmana

Una massa d'aire fred afectarà la Península amb temperatures més baixes i precipitació prevista especialment a Catalunya, mentre que al Mediterrani es mantindrà sense precipitacions excepte el dissabte.

La defensa de Salomé Pradas assegura que el seu currículum estava avalat pel president i que va seguir recomanacions tècniques

L'exconsellera de Justícia, Salomé Pradas, defensa la seva actuació durant la tragèdia climàtica del 29 d'octubre, destacant que les seves accions estaven avalades pel president. La defensa remarca que va actuar seguint les recomanacions tècniques i va realitzar més de 100 trucades per coordinar esforços.

L’Ibex 35 augmenta un 2,14% i es dirigeix a recuperar els 12.900 punts

L'Ibex 35 tanca la sessió d'aquest dimarts amb una pujada del 2,14%, impulsat per l'estabilitat aranzelària i reunions clau entre economistes.

El PSPV exigeix transparència sobre l’assistència d’assessors de Vox al Parlament Valencià

El PSPV sol·licitarà informació sobre l'assistència de dos assessors vinculats a Vox que podrien estar rebent sou sense exercir. Aquesta acció és una resposta a rumors sobre la seva presència a Les Corts.

Trump Pressiona Harvard Amb Impostos per les Seues Protestes Estudiantils

El president Trump suggereix que Harvard comence a pagar impostos si no atén les seues peticions sobre les protestes contra la guerra a Gaza.