6.7 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

Labora publica ajudes per a la contractació de joves en empreses valencianes

Labora oferirà incentius econòmics de més de 25.000 euros a les empreses valencianes que incorporen a la plantilla talent jove. Es tracta de les ajudes (ECOGJU) que s’han publicat aquest dimarts, 1 de març, al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i que busquen fomentar la contractació indefinida per part d’empreses de la Comunitat Valenciana de persones menors de 30 anys amb qualificació professional reconeguda.

Labora destina a aquests ajuts prop de 1,2 milions d’euros que compten amb el cofinançament de la Unió Europea a través del Fons Social Europeu Plus i que confirmen l’aposta per la reactivació al mercat laboral de les persones joves per part de Labora.

El termini de què disposen les entitats privades que vulguen accedir al programa ECOGJU comença el 2 de març i finalitza el 31 de maig de 2022. Addicionalment, la contractació de la persona objecte de la subvenció haurà d’haver-se produït almenys dos mesos abans de la sol·licitud.

Les persones destinatàries finals d’aquestes ajudes són joves entre 16 i 29 anys que figuren d’alta a Labora com a demandants de feina, així com al Sistema Nacional de Garantia Juvenil. Per donar-se d’alta cal adreçar-se a l’Espai Labora que corresponga per domicili i sol·licitar-ho (consulteu aquí) igual que per a la inscripció al Sistema Nacional de Garantia Juvenil, que pot ser realitzada pel personal de Labora.

Així mateix, la qualificació professional de les persones que poden optar a aquests ajuts és llicenciatura o diplomatura universitària, grau universitari, doctorat, tècnic superior de Formació Professional, així com titulacions equivalents a les anteriors o certificat de professionalitat.

L’import de la subvenció ascendirà a 24.318 euros. Si a la persona contractada concorre addicionalment la condició de dona o persona amb discapacitat funcional, la quantitat pot arribar a 25.669 euros.

En cas que es tracte d’una persona amb discapacitat funcional severa; persona jove sota la guarda o tutela de la Generalitat, que estiga complint una mesura judicial derivada de la responsabilitat penal de persones menors d’edat o es tracte de dones joves víctimes de violència sobre la dona, la quantitat ascendirà fins a 27.020 euros.

L’empresa o personal autònom que reba la subvenció només té l’obligació de mantenir la contractació de la persona jove durant almenys 24 mesos, de manera que es garanteix que el contracte tinga unes condicions mínimes d’estabilitat i de qualitat que permeta contribuir a rebaixar les elevades xifres de desocupació juvenil.

En anteriors convocatòries del programa ECOGJU s’ha observat que dels gairebé 250 joves participants, més del 85% ha mantingut la feina una vegada superat els dos anys a què l’empresa està obligada a mantenir la seua contractació.

Aquestes ajudes formen part del pla Avalem Joves, el Pla integral de formació i ocupació per a joves de la Generalitat Valenciana que, amb un pressupost estimat de 275 milions d’euros, pretén combatre la desocupació de les persones menors de 30 anys.

El Servei Valencià d’Ocupació i Formació ha posat a disposició de la ciutadania una newsletter on les persones inscrites reben informació al seu correu electrònic sobre ajudes, ocupació i formació. Qualsevol persona que vulga assabentar-se de quines són les properes ajudes que publicarà labora pot inscriure’s al següent enllaç: consultar aquí.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.