Labora presenta els itineraris per a millorar la inserció laboral de aturats i dones

Labora, el Servei Valencià d’Ocupació i Formació, dependent de la Conselleria d’Economia Sostenible, ha posat en marxa un nou programa dirigit a entitats locals, mancomunitats, pactes territorials per l’ocupació i entitats sense ànim de lucre perquè realitzen accions d’inserció laboral per a persones desocupades de llarga durada i dones desocupades.

A través d’estes ajudes, a les persones desocupades de llarga durada i les dones desocupades que residisquen preferentment en municipis de menys de 5.000 habitants se’ls farà un diagnòstic d’ocupabilitat, així com un disseny d’un itinerari individualitzat. Així mateix, també se’ls faran tallers sobre com fer currículums, tendències d’oportunitats professionals i sessions motivacionals. Les persones participants rebran a més una beca per l’assistència i ajudes en concepte de transport i conciliació.

La Conselleria d’Economia Sostenible, a través de Labora, ha apostat per este projecte per a donar impuls a l’orientació laboral i fer costat a les persones que més dificultats tenen per a trobar un treball oferint-los tècniques d’ocupabilitat ajustades a les seues necessitats.

Aquesta iniciativa de Labora comptarà amb el finançament de la Unió Europea a través dels fons extraordinaris del Mecanisme de Recuperació i Resiliència que s’han dissenyat per a ajudar a pal·liar els efectes de la pandèmia COVID-19.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.