L’atur baixa en 3.998 persones a la Comunitat en el mes de març fins als 323.334 aturats

La Comunitat Valenciana ha registrat la tercera major caiguda de l’atur a Espanya en el mes de març, en termes absoluts, amb 3.998 persones menys que el mes anterior, un -1,22%, i s’ha situat en 323.334 aturats, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Este nombre total d’aturats és la xifra més baixa en un mes de març des del 2008. Des de l’inici de la sèrie històrica comparable, el 1996, l’atur ha baixat al març la majoria de vegades en Comunitat Valenciana (13 vegades) mentre que ha pujat en sis ocasions.

En l’últim any la desocupació acumula un descens de 16.964 aturats, la qual cosa suposa un 4,99% menys.

Per sectors, l’atur va baixar en Serveis, 3577 menys (-1.55%); Indústria, 192 menys (-0.48%); Sense ocupació anterior, 128 menys (-0.56%); Agricultura, 117 menys (-1.31%), mentre que es va incrementar en Construcció, 16 més (+0.06%)

Al tancament del mes, els sectors amb més parats són Serveis (226768), Indústria (39754), mentre que els sectors amb menys aturats són Agricultura (8840), Sense ocupació anterior (22811), Construcció (25161).

Quant a sexes, dels 323.334 aturats registrats al març, 195.898 van ser dones, 141 menys (-0,07%) i 127.436, homes, la qual cosa suposa un descens de1.046 en el nombre d’aturats respecte al mes anterior (-0,81%).

Al març, l’atur entre els joves menors de 25 anys va augmentar, amb 772 aturats més que a tancament del passat mes (+3,94%), mentre que l’atur de les persones amb 25 anys i més es va reduir en 1.959 aturats (-0,64%).

L’atur va baixar a totes les províncies, sent la majors caigudes a Alacant (-2134), València (-1555) i després Castelló (-309).

País Basc (+926), Madrid (+701) i Melilla (+48) van ser les comunitats on més va créixer el nombre d’aturats, mentre que Andalusia Canàries i Comunitat Valenciana on menys, amb reculades d’11.374, 4.686 i un 3.998, respectivament.

Contractació

Al març es van registrar 100.157 contractes en Comunitat Valenciana, un 18,86% menys que en el mateix mes de l’any anterior. De tots ells, 51.424 van ser contractes indefinits, xifra un 23,16% inferior a la de març de l’any anterior i 48.733, contractes temporals (un 13,78% menys).

Del nombre de contractes registrats al març, el 48,66% va ser temporal (enfront d’un 46,74% del mes anterior) i un 51,34%, indefinits (el mes precedent va ser un 53,26%).

Dades Nacionals

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació va baixar en 33.405 persones al març en relació al mes anterior, la qual cosa suposa un descens de l’1,2% en termes percentuals, segons dades publicades este dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Després de la reculada de març, impulsat sobretot pel sector serveis i la caiguda de l’atur femení, el nombre total d’aturats es va situar en 2.727.003 aturats, el nivell més baix per a un mes de març des del 2008, ha subratllat el Ministeri.

La baixada de l’atur al març d’enguany és inferior a la reculada que va experimentar la desocupació en igual mes de 2023, quan va disminuir en 48.755 persones, però està per sobre del descens registrat el 2022 (-2.921 aturats), quan va esclatar la guerra a Ucraïna.

Des de l’inici de la sèrie històrica comparable el 1996, l’atur ha baixat al març en 24 ocasions i ha pujat en 5. El major repunt en este mes, de 302.365 aturats, es va registrar el 2020, al començament de la pandèmia, mentre que el major descens va ser el del 2002, amb 66.804 aturats menys.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.