12.3 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

L’atur baixa en 3.998 persones a la Comunitat en el mes de març fins als 323.334 aturats

La Comunitat Valenciana ha registrat la tercera major caiguda de l’atur a Espanya en el mes de març, en termes absoluts, amb 3.998 persones menys que el mes anterior, un -1,22%, i s’ha situat en 323.334 aturats, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Este nombre total d’aturats és la xifra més baixa en un mes de març des del 2008. Des de l’inici de la sèrie històrica comparable, el 1996, l’atur ha baixat al març la majoria de vegades en Comunitat Valenciana (13 vegades) mentre que ha pujat en sis ocasions.

En l’últim any la desocupació acumula un descens de 16.964 aturats, la qual cosa suposa un 4,99% menys.

Per sectors, l’atur va baixar en Serveis, 3577 menys (-1.55%); Indústria, 192 menys (-0.48%); Sense ocupació anterior, 128 menys (-0.56%); Agricultura, 117 menys (-1.31%), mentre que es va incrementar en Construcció, 16 més (+0.06%)

Al tancament del mes, els sectors amb més parats són Serveis (226768), Indústria (39754), mentre que els sectors amb menys aturats són Agricultura (8840), Sense ocupació anterior (22811), Construcció (25161).

Quant a sexes, dels 323.334 aturats registrats al març, 195.898 van ser dones, 141 menys (-0,07%) i 127.436, homes, la qual cosa suposa un descens de1.046 en el nombre d’aturats respecte al mes anterior (-0,81%).

Al març, l’atur entre els joves menors de 25 anys va augmentar, amb 772 aturats més que a tancament del passat mes (+3,94%), mentre que l’atur de les persones amb 25 anys i més es va reduir en 1.959 aturats (-0,64%).

L’atur va baixar a totes les províncies, sent la majors caigudes a Alacant (-2134), València (-1555) i després Castelló (-309).

País Basc (+926), Madrid (+701) i Melilla (+48) van ser les comunitats on més va créixer el nombre d’aturats, mentre que Andalusia Canàries i Comunitat Valenciana on menys, amb reculades d’11.374, 4.686 i un 3.998, respectivament.

Contractació

Al març es van registrar 100.157 contractes en Comunitat Valenciana, un 18,86% menys que en el mateix mes de l’any anterior. De tots ells, 51.424 van ser contractes indefinits, xifra un 23,16% inferior a la de març de l’any anterior i 48.733, contractes temporals (un 13,78% menys).

Del nombre de contractes registrats al març, el 48,66% va ser temporal (enfront d’un 46,74% del mes anterior) i un 51,34%, indefinits (el mes precedent va ser un 53,26%).

Dades Nacionals

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació va baixar en 33.405 persones al març en relació al mes anterior, la qual cosa suposa un descens de l’1,2% en termes percentuals, segons dades publicades este dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Després de la reculada de març, impulsat sobretot pel sector serveis i la caiguda de l’atur femení, el nombre total d’aturats es va situar en 2.727.003 aturats, el nivell més baix per a un mes de març des del 2008, ha subratllat el Ministeri.

La baixada de l’atur al març d’enguany és inferior a la reculada que va experimentar la desocupació en igual mes de 2023, quan va disminuir en 48.755 persones, però està per sobre del descens registrat el 2022 (-2.921 aturats), quan va esclatar la guerra a Ucraïna.

Des de l’inici de la sèrie històrica comparable el 1996, l’atur ha baixat al març en 24 ocasions i ha pujat en 5. El major repunt en este mes, de 302.365 aturats, es va registrar el 2020, al començament de la pandèmia, mentre que el major descens va ser el del 2002, amb 66.804 aturats menys.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.