L’atur baixa en 3.998 persones a la Comunitat en el mes de març fins als 323.334 aturats

La Comunitat Valenciana ha registrat la tercera major caiguda de l’atur a Espanya en el mes de març, en termes absoluts, amb 3.998 persones menys que el mes anterior, un -1,22%, i s’ha situat en 323.334 aturats, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Este nombre total d’aturats és la xifra més baixa en un mes de març des del 2008. Des de l’inici de la sèrie històrica comparable, el 1996, l’atur ha baixat al març la majoria de vegades en Comunitat Valenciana (13 vegades) mentre que ha pujat en sis ocasions.

En l’últim any la desocupació acumula un descens de 16.964 aturats, la qual cosa suposa un 4,99% menys.

Per sectors, l’atur va baixar en Serveis, 3577 menys (-1.55%); Indústria, 192 menys (-0.48%); Sense ocupació anterior, 128 menys (-0.56%); Agricultura, 117 menys (-1.31%), mentre que es va incrementar en Construcció, 16 més (+0.06%)

Al tancament del mes, els sectors amb més parats són Serveis (226768), Indústria (39754), mentre que els sectors amb menys aturats són Agricultura (8840), Sense ocupació anterior (22811), Construcció (25161).

Quant a sexes, dels 323.334 aturats registrats al març, 195.898 van ser dones, 141 menys (-0,07%) i 127.436, homes, la qual cosa suposa un descens de1.046 en el nombre d’aturats respecte al mes anterior (-0,81%).

Al març, l’atur entre els joves menors de 25 anys va augmentar, amb 772 aturats més que a tancament del passat mes (+3,94%), mentre que l’atur de les persones amb 25 anys i més es va reduir en 1.959 aturats (-0,64%).

L’atur va baixar a totes les províncies, sent la majors caigudes a Alacant (-2134), València (-1555) i després Castelló (-309).

País Basc (+926), Madrid (+701) i Melilla (+48) van ser les comunitats on més va créixer el nombre d’aturats, mentre que Andalusia Canàries i Comunitat Valenciana on menys, amb reculades d’11.374, 4.686 i un 3.998, respectivament.

Contractació

Al març es van registrar 100.157 contractes en Comunitat Valenciana, un 18,86% menys que en el mateix mes de l’any anterior. De tots ells, 51.424 van ser contractes indefinits, xifra un 23,16% inferior a la de març de l’any anterior i 48.733, contractes temporals (un 13,78% menys).

Del nombre de contractes registrats al març, el 48,66% va ser temporal (enfront d’un 46,74% del mes anterior) i un 51,34%, indefinits (el mes precedent va ser un 53,26%).

Dades Nacionals

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació va baixar en 33.405 persones al març en relació al mes anterior, la qual cosa suposa un descens de l’1,2% en termes percentuals, segons dades publicades este dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Després de la reculada de març, impulsat sobretot pel sector serveis i la caiguda de l’atur femení, el nombre total d’aturats es va situar en 2.727.003 aturats, el nivell més baix per a un mes de març des del 2008, ha subratllat el Ministeri.

La baixada de l’atur al març d’enguany és inferior a la reculada que va experimentar la desocupació en igual mes de 2023, quan va disminuir en 48.755 persones, però està per sobre del descens registrat el 2022 (-2.921 aturats), quan va esclatar la guerra a Ucraïna.

Des de l’inici de la sèrie històrica comparable el 1996, l’atur ha baixat al març en 24 ocasions i ha pujat en 5. El major repunt en este mes, de 302.365 aturats, es va registrar el 2020, al començament de la pandèmia, mentre que el major descens va ser el del 2002, amb 66.804 aturats menys.

Últimes notícies

Cano reclama una Conferència Sectorial després de la nul·litat del registre únic de lloguer turístic

La consellera Marián Cano demana una Conferència Sectorial de Turisme urgent per a abordar les conseqüències de la sentència del Suprem que anul·la el registre únic d'arrendaments de curta duració i exigix seguretat jurídica per a comunitats, destins i sector.

El prelitoral de València es prepara per a 36 graus en el dia més càlid de l’episodi de calor

El prelitoral de la província de València superarà els 36 graus este divendres en el dia més càlid d'un episodi de calor anòmala que es prolonga ja durant dotze dies i que ha disparat també la temperatura de la mar.

CCOO PV denúncia el bloqueig empresarial que deixa sense conveni a la sanitat privada valenciana

CCOO PV alerta de la greu situació del personal de la sanitat privada en la Comunitat Valenciana pel bloqueig empresarial que impedix renovar un conveni caducat des de fa anys, amb salaris congelats i major precarietat.

La Generalitat obri la cita prèvia per a l’atenció presencial de la renda en la Comunitat Valenciana

L'Agència Tributària Valenciana obri el termini per a demanar cita prèvia i accedir al servici gratuït d'ajuda presencial per a la declaració de l'IRPF, disponible de l'1 al 30 de juny en una àmplia xarxa d'oficines.

La UPV reforça a la Xina la seua aliança tecnològica amb Huawei i Unitree Robotics

La Universitat Politècnica de València segella en Xinesa acords estratègics amb Huawei i Unitree Robotics per a integrar a les dos companyies en l'ecosistema del Beihang València Polytechnic Institute i reforçar la seua connexió amb la indústria tecnològica xinesa.

Thierry Rendall s’acomiada del València després de set anys: ‘El meu cicle ha arribat a la seua fi’

Thierry Rendall confirma que no renovarà amb el València després de set anys en el club. El lateral portugués repassa una etapa marcada per lesions, alts i baixos i la inestabilitat institucional.

Professors correctors de la PAU renuncien per la vaga i titllen d’abusius els servicis mínims

Professors correctors de la PAU en la Comunitat Valenciana estan presentant les seues renúncies en protesta pels servicis mínims del 100% sol·licitats per la Conselleria d'Educació, que consideren abusius i contraris al dret de vaga.

València celebrarà els Premis Rei Jaume I amb un espectacle pirotècnic en la plaça de l’Ajuntament

L'Ajuntament de València organitzarà l'1 de juny un espectacle pirotècnic de cinc minuts en la plaça de l'Ajuntament per a acompanyar la reunió dels jurats dels Premis Rei Jaume I.