L’atur baixa en 3.998 persones a la Comunitat en el mes de març fins als 323.334 aturats

La Comunitat Valenciana ha registrat la tercera major caiguda de l’atur a Espanya en el mes de març, en termes absoluts, amb 3.998 persones menys que el mes anterior, un -1,22%, i s’ha situat en 323.334 aturats, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Este nombre total d’aturats és la xifra més baixa en un mes de març des del 2008. Des de l’inici de la sèrie històrica comparable, el 1996, l’atur ha baixat al març la majoria de vegades en Comunitat Valenciana (13 vegades) mentre que ha pujat en sis ocasions.

En l’últim any la desocupació acumula un descens de 16.964 aturats, la qual cosa suposa un 4,99% menys.

Per sectors, l’atur va baixar en Serveis, 3577 menys (-1.55%); Indústria, 192 menys (-0.48%); Sense ocupació anterior, 128 menys (-0.56%); Agricultura, 117 menys (-1.31%), mentre que es va incrementar en Construcció, 16 més (+0.06%)

Al tancament del mes, els sectors amb més parats són Serveis (226768), Indústria (39754), mentre que els sectors amb menys aturats són Agricultura (8840), Sense ocupació anterior (22811), Construcció (25161).

Quant a sexes, dels 323.334 aturats registrats al març, 195.898 van ser dones, 141 menys (-0,07%) i 127.436, homes, la qual cosa suposa un descens de1.046 en el nombre d’aturats respecte al mes anterior (-0,81%).

Al març, l’atur entre els joves menors de 25 anys va augmentar, amb 772 aturats més que a tancament del passat mes (+3,94%), mentre que l’atur de les persones amb 25 anys i més es va reduir en 1.959 aturats (-0,64%).

L’atur va baixar a totes les províncies, sent la majors caigudes a Alacant (-2134), València (-1555) i després Castelló (-309).

País Basc (+926), Madrid (+701) i Melilla (+48) van ser les comunitats on més va créixer el nombre d’aturats, mentre que Andalusia Canàries i Comunitat Valenciana on menys, amb reculades d’11.374, 4.686 i un 3.998, respectivament.

Contractació

Al març es van registrar 100.157 contractes en Comunitat Valenciana, un 18,86% menys que en el mateix mes de l’any anterior. De tots ells, 51.424 van ser contractes indefinits, xifra un 23,16% inferior a la de març de l’any anterior i 48.733, contractes temporals (un 13,78% menys).

Del nombre de contractes registrats al març, el 48,66% va ser temporal (enfront d’un 46,74% del mes anterior) i un 51,34%, indefinits (el mes precedent va ser un 53,26%).

Dades Nacionals

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació va baixar en 33.405 persones al març en relació al mes anterior, la qual cosa suposa un descens de l’1,2% en termes percentuals, segons dades publicades este dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Després de la reculada de març, impulsat sobretot pel sector serveis i la caiguda de l’atur femení, el nombre total d’aturats es va situar en 2.727.003 aturats, el nivell més baix per a un mes de març des del 2008, ha subratllat el Ministeri.

La baixada de l’atur al març d’enguany és inferior a la reculada que va experimentar la desocupació en igual mes de 2023, quan va disminuir en 48.755 persones, però està per sobre del descens registrat el 2022 (-2.921 aturats), quan va esclatar la guerra a Ucraïna.

Des de l’inici de la sèrie històrica comparable el 1996, l’atur ha baixat al març en 24 ocasions i ha pujat en 5. El major repunt en este mes, de 302.365 aturats, es va registrar el 2020, al començament de la pandèmia, mentre que el major descens va ser el del 2002, amb 66.804 aturats menys.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Harry Potter omplirà de màgia el Circuit de Cheste amb un xou nocturn de 1.200 drons

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste acollirà a la fi de juny un espectacle nocturn de 1.200 drons inspirat en l'univers d'Harry Potter, amb música en directe, polseres LED i ambientació temàtica.

La UE finança amb 111.000 euros la restauració de la muralla del castell de Cullera danyada per la dana

Cullera rebrà 111.319 euros del Fons de Solidaritat de la Unió Europea per a sufragar la restauració de la muralla i una torre del castell danyades per la dana d'octubre de 2024.

Detingut un home per estafar fins a 60.000 euros a un ancià mitjançant extraccions bancàries a Turís

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 45 anys acusat d'estafar entre 50.000 i 60.000 euros a un ancià de 89 anys a Turís mitjançant unes 80 extraccions bancàries no autoritzades.

Els pagaments en efectiu del PSOE i les gestions de l’entorn de Montero marquen el juí a Ábalos

L'octava jornada del juí a José Luis Ábalos se centra en el sistema de pagaments en efectiu del PSOE i en les gestions atribuïdes a l'entorn de María Jesús Montero en la trama de contractes de màscares.

Les temperatures pugen en la Comunitat Valenciana en una jornada estable amb possibles pluges a l’interior

La Comunitat Valenciana viurà este dimecres un temps estable i predomini de cels poc nuvolosos, amb temperatures a l'alça i risc de ruixats i alguna tempesta a l'interior abans d'un descens tèrmic a partir del dijous.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.