8.5 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

L’atur baixa en 3.998 persones a la Comunitat en el mes de març fins als 323.334 aturats

La Comunitat Valenciana ha registrat la tercera major caiguda de l’atur a Espanya en el mes de març, en termes absoluts, amb 3.998 persones menys que el mes anterior, un -1,22%, i s’ha situat en 323.334 aturats, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Este nombre total d’aturats és la xifra més baixa en un mes de març des del 2008. Des de l’inici de la sèrie històrica comparable, el 1996, l’atur ha baixat al març la majoria de vegades en Comunitat Valenciana (13 vegades) mentre que ha pujat en sis ocasions.

En l’últim any la desocupació acumula un descens de 16.964 aturats, la qual cosa suposa un 4,99% menys.

Per sectors, l’atur va baixar en Serveis, 3577 menys (-1.55%); Indústria, 192 menys (-0.48%); Sense ocupació anterior, 128 menys (-0.56%); Agricultura, 117 menys (-1.31%), mentre que es va incrementar en Construcció, 16 més (+0.06%)

Al tancament del mes, els sectors amb més parats són Serveis (226768), Indústria (39754), mentre que els sectors amb menys aturats són Agricultura (8840), Sense ocupació anterior (22811), Construcció (25161).

Quant a sexes, dels 323.334 aturats registrats al març, 195.898 van ser dones, 141 menys (-0,07%) i 127.436, homes, la qual cosa suposa un descens de1.046 en el nombre d’aturats respecte al mes anterior (-0,81%).

Al març, l’atur entre els joves menors de 25 anys va augmentar, amb 772 aturats més que a tancament del passat mes (+3,94%), mentre que l’atur de les persones amb 25 anys i més es va reduir en 1.959 aturats (-0,64%).

L’atur va baixar a totes les províncies, sent la majors caigudes a Alacant (-2134), València (-1555) i després Castelló (-309).

País Basc (+926), Madrid (+701) i Melilla (+48) van ser les comunitats on més va créixer el nombre d’aturats, mentre que Andalusia Canàries i Comunitat Valenciana on menys, amb reculades d’11.374, 4.686 i un 3.998, respectivament.

Contractació

Al març es van registrar 100.157 contractes en Comunitat Valenciana, un 18,86% menys que en el mateix mes de l’any anterior. De tots ells, 51.424 van ser contractes indefinits, xifra un 23,16% inferior a la de març de l’any anterior i 48.733, contractes temporals (un 13,78% menys).

Del nombre de contractes registrats al març, el 48,66% va ser temporal (enfront d’un 46,74% del mes anterior) i un 51,34%, indefinits (el mes precedent va ser un 53,26%).

Dades Nacionals

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació va baixar en 33.405 persones al març en relació al mes anterior, la qual cosa suposa un descens de l’1,2% en termes percentuals, segons dades publicades este dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Després de la reculada de març, impulsat sobretot pel sector serveis i la caiguda de l’atur femení, el nombre total d’aturats es va situar en 2.727.003 aturats, el nivell més baix per a un mes de març des del 2008, ha subratllat el Ministeri.

La baixada de l’atur al març d’enguany és inferior a la reculada que va experimentar la desocupació en igual mes de 2023, quan va disminuir en 48.755 persones, però està per sobre del descens registrat el 2022 (-2.921 aturats), quan va esclatar la guerra a Ucraïna.

Des de l’inici de la sèrie històrica comparable el 1996, l’atur ha baixat al març en 24 ocasions i ha pujat en 5. El major repunt en este mes, de 302.365 aturats, es va registrar el 2020, al començament de la pandèmia, mentre que el major descens va ser el del 2002, amb 66.804 aturats menys.

Últimes notícies

Pérez Llorca coincidix amb el rei i demana diàleg davant la tensió que causa fastig

Pérez Llorca ha recolzat el missatge de Felip VI, advertint del fastig que provoca la tensió política i defenent el diàleg, el consens i l'enteniment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i sud de València i per neu a l’interior de Castelló

Aemet ha establit per a este dijous avise groc per pluges intenses en el litoral nord d'Alacant i sud de València, i per nevades a l'interior nord de Castelló.

Nadal amb pluges en el sud de València i nord d’Alacant i descens de les màximes

Cels nuvolosos i precipitacions persistents en els litorals del sud de València i nord d'Alacant, amb cota de neu entre 1.200 i 1.400 metres i mar en augment.

Avís groc per pluges en el nord d’Alacant i nevades a l’interior de Castelló

Aemet ha establit l'avís groc per pluges en el litoral nord d'Alacant, amb fins a 30 l/m² en una hora i 80 en dotze. També ha activat l'avís per nevades a l'interior nord de Castelló, amb 8 cm des de 700 metres.

Alerta groga demà en el litoral nord d’Alacant per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores

Aemet ha activat per al dijous 25 l'alerta groga en el litoral nord d'Alacant per acumulats de fins a 60 l/m² en 12 hores. Hi haurà cels nuvolosos, baixada de màximes i vent del nord en la costa.

Compromís avisa: la flexibilització de la ZBE a València és un baló d’oxigen temporal

Compromís considera que la flexibilització de la ZBE en 2026 només aporta alleujament temporal i no resol trànsit ni contaminació. Advertix risc de perdre fins a 115 milions en fons europeus i critica la inacció municipal.

Roig fixa 2026 com l’any per a repetir Champions

Roig va afirmar que 2025 ha sigut un bon any i va situar 2026 com el curs per a repetir Champions per primera vegada. Va demanar a Marcelino i als jugadors mantindre la regularitat en LaLiga.

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.