L’atur baixa en 3.998 persones a la Comunitat en el mes de març fins als 323.334 aturats

La Comunitat Valenciana ha registrat la tercera major caiguda de l’atur a Espanya en el mes de març, en termes absoluts, amb 3.998 persones menys que el mes anterior, un -1,22%, i s’ha situat en 323.334 aturats, segons les dades publicades aquest dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Este nombre total d’aturats és la xifra més baixa en un mes de març des del 2008. Des de l’inici de la sèrie històrica comparable, el 1996, l’atur ha baixat al març la majoria de vegades en Comunitat Valenciana (13 vegades) mentre que ha pujat en sis ocasions.

En l’últim any la desocupació acumula un descens de 16.964 aturats, la qual cosa suposa un 4,99% menys.

Per sectors, l’atur va baixar en Serveis, 3577 menys (-1.55%); Indústria, 192 menys (-0.48%); Sense ocupació anterior, 128 menys (-0.56%); Agricultura, 117 menys (-1.31%), mentre que es va incrementar en Construcció, 16 més (+0.06%)

Al tancament del mes, els sectors amb més parats són Serveis (226768), Indústria (39754), mentre que els sectors amb menys aturats són Agricultura (8840), Sense ocupació anterior (22811), Construcció (25161).

Quant a sexes, dels 323.334 aturats registrats al març, 195.898 van ser dones, 141 menys (-0,07%) i 127.436, homes, la qual cosa suposa un descens de1.046 en el nombre d’aturats respecte al mes anterior (-0,81%).

Al març, l’atur entre els joves menors de 25 anys va augmentar, amb 772 aturats més que a tancament del passat mes (+3,94%), mentre que l’atur de les persones amb 25 anys i més es va reduir en 1.959 aturats (-0,64%).

L’atur va baixar a totes les províncies, sent la majors caigudes a Alacant (-2134), València (-1555) i després Castelló (-309).

País Basc (+926), Madrid (+701) i Melilla (+48) van ser les comunitats on més va créixer el nombre d’aturats, mentre que Andalusia Canàries i Comunitat Valenciana on menys, amb reculades d’11.374, 4.686 i un 3.998, respectivament.

Contractació

Al març es van registrar 100.157 contractes en Comunitat Valenciana, un 18,86% menys que en el mateix mes de l’any anterior. De tots ells, 51.424 van ser contractes indefinits, xifra un 23,16% inferior a la de març de l’any anterior i 48.733, contractes temporals (un 13,78% menys).

Del nombre de contractes registrats al març, el 48,66% va ser temporal (enfront d’un 46,74% del mes anterior) i un 51,34%, indefinits (el mes precedent va ser un 53,26%).

Dades Nacionals

El nombre d’aturats registrats en les oficines dels serveis públics d’ocupació va baixar en 33.405 persones al març en relació al mes anterior, la qual cosa suposa un descens de l’1,2% en termes percentuals, segons dades publicades este dimarts pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Després de la reculada de març, impulsat sobretot pel sector serveis i la caiguda de l’atur femení, el nombre total d’aturats es va situar en 2.727.003 aturats, el nivell més baix per a un mes de març des del 2008, ha subratllat el Ministeri.

La baixada de l’atur al març d’enguany és inferior a la reculada que va experimentar la desocupació en igual mes de 2023, quan va disminuir en 48.755 persones, però està per sobre del descens registrat el 2022 (-2.921 aturats), quan va esclatar la guerra a Ucraïna.

Des de l’inici de la sèrie històrica comparable el 1996, l’atur ha baixat al març en 24 ocasions i ha pujat en 5. El major repunt en este mes, de 302.365 aturats, es va registrar el 2020, al començament de la pandèmia, mentre que el major descens va ser el del 2002, amb 66.804 aturats menys.

Últimes notícies

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.