6.6 C
València
Dimarts, 6 gener, 2026

L’edifici incendiat de Campanar avança: pis pilot acabat després de sis mesos d’obres

Sis mesos després de l’inici de la rehabilitació integral, l’edifici arrasat per l’incendi del 22 de febrer de 2024 en Campanar va prenent forma. El pis pilot està finalitzat i servix de referència tangible per als propietaris, que poden fer-se una idea de la distribució i les qualitats previstes.

L’Associació de Propietaris Afectats per l’Incendi de Campanar va confirmar que els treballs, iniciats el 4 de juliol, avancen a molt bon ritme. S’estan rematant mitgeres entre vivendes i es completen les instal·lacions d’electricitat i aigua, passos previs als acabats interiors i a la recuperació de servicis.

Obres i terminis

La reconstrucció es va escenificar a la fi de setembre amb la simbòlica col·locació de la primera pedra, un acte que va reunir veïns i autoritats. L’empresa adjudicatària és Dragats S. a., seleccionada després d’un procés tècnic assessorat per professionals de la comunitat, amb un pressupost superior a 20 milions assumit per l’asseguradora i un termini estimat de 17 a 18 mesos; eixe calendari, prenent com a referència l’arrancada del 4 de juliol, situa l’horitzó de lliurament entre finals de 2026 i començaments de 2027.

L’obra va arrancar mentres seguia oberta la investigació judicial de l’incendi. El Jutjat d’Instrucció número 9 va decretar a la fi de maig l’arxiu provisional en considerar que els fets van ser accidentals. Després de diversos recursos desestimats i la confirmació de l’arxivament per l’Audiència Provincial al juliol, algunes famílies van manifestar la seua respecte a la decisió encara que no la compartien, i la comunitat de propietaris va anunciar que no presentaria recurs d’empara. Este desenllaç va buidar incerteses i va reduir la litigiositat al voltant del projecte.

El 2 de setembre va començar el desenrunament, una fase clau per a retirar restes, avaluar danys i preparar l’estructura per a la seua rehabilitació. Durant cinc mesos es van retirar milers de tones de residus, amb un cost de 1,5 milions d’euros assumit per les asseguradores, igual que els 1,1 milions destinats a la redacció del projecte de reconstrucció. Estes actuacions prèvies han permés encadenar les següents etapes sense grans interrupcions.

Últimes notícies

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen les cavalcades en gran part de la Comunitat Valenciana

Malgrat l'alerta groga per fred i nevades, la majoria de cavalcades s'han celebrat amb ajustos i plans B. València i Alcoi han mantingut les seues desfilades amb canvis.

Els Reis Mags sortegen la borrasca i mantenen la màgia en la Comunitat Valenciana

La borrasca Francis ha obligat a moure, adaptar o suspendre desfilades en diferents municipis, però moltes cavalcades s'han mantingut amb plans alternatius i baix alerta groga.

La neu manté 15 carreteres afectades, inclosa l’A-3 a Conca i València

El temporal de neu manté afectades unes 15 carreteres i obliga a extremar la precaució en l'A-3 en trams de Conca i València. La DGT advertix de possibles complicacions en una vesprada de major mobilitat per la vespra de Reis.

Pedro Martínez avisa d’una setmana de màxima exigència per al València Basket

El tècnic va qualificar com una de les més dures del curs la seqüència Estrella Roja, Mònaco i Unicaja. Va reclamar descans, rotació i aprofitar el poc entrenament.

Sanitat aconsella abrigar-se per capes i apagar estufes a la nit davant els dies més freds

Sanitat recomana abrigar-se per capes, protegir cap, mans i peus i apagar estufes a la nit per a previndre problemes de salut per les baixes temperatures. També demana ventilar, hidratar-se, evitar l'alcohol i seguir les alertes, amb èmfasi en la vacunació antigripal

Acaçar i assetjar

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana explica les diferències entre estes dos paraules i com emprar-les correctament

La Associació per la Coeducació denúncia que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere a les aules

La Associació per la Coeducació ha advertit que el nou Decret de Convivència invisibilitza la violència de gènere i reduïx la coeducació a un paper testimonial. També ha alertat de la falta de recursos i de l'ús indiscriminat de la mediació en contextos de desigualtat.

La Fundació Broseta entregarà el 15 el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado

La Fundació Manuel Broseta entregarà el 15 de gener el Premi Convivència a Edmundo González i María Corina Machado en el Palau de la Generalitat. L'organització confia en la presència de González, pendent de la situació a Veneçuela.