Les ratxes de vent superen els 160 km/h a l’interior de Castelló

Les ratxes de vent han superat els 160 quilòmetres per hora en diversos punts de l’interior de la província de Castelló, amb especial intensitat en els municipis de Xert i Vilar de Canes, segons les dades del Centre d’Emergències de la Generalitat.

Segons la Associació Valenciana de Meteorologia (Avamet), el valor més alt s’ha registrat a Xert, on els anemòmetres han aconseguit els 163 km/h. Molt a prop s’ha situat Vilar de Canes, amb ratxes de fins a 161 km/h, mentres que a Sant Mateu s’han mesurat vents màxims de 132 km/h. Estes xifres es consideren pròpies d’un vent huracanat a nivell local i reflectixen un episodi d’intensitat poc habitual, especialment concentrat a l’interior nord de la província.

Prevision de ratxes huracanades a l’interior nord

El Consorci de Bombers de Castelló no ha hagut d’atendre de moment incidents rellevants relacionats amb el vent, malgrat la força de les ratxes registrades. L’absència d’intervencions destacades apunta al fet que, encara que l’episodi està sent molt intens en termes meteorològics, no s’han produït danys de consideració en infraestructures o béns, almenys en les primeres hores de la jornada.

Per a este dijous s’esperen ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l’interior nord de Castelló, la qual cosa implica que els valors màxims podrien continuar sent molt elevats. Este tipus de situacions sol vindre acompanyat d’un augment del risc de caiguda de branques o mobiliari urbà inestable, així com de dificultats puntuals en la circulació en carreteres exposades, per la qual cosa les autoritats recomanen extremar la precaució.

Les dades de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) en la seua pàgina web reflectixen que l’episodi de vent també afecta a altres zones de l’interior. En les últimes hores, les ratxes han aconseguit els 107 km/h a Bejís i els 106 km/h a La Pobla de Benifassà-Fredes. També s’han registrat 74 km/h a Morella, 72 km/h a Utiel i 67 km/h a Vilafranca, valors que, encara que inferiors als màxims de Xert i Vilar de Canes, confirmen que el vent bufa amb intensitat en àmplies àrees de l’interior.

En conjunt, estos registres dibuixen un escenari de vent molt fort, amb pics huracanats en alguns punts de Castelló, que obliga a mantindre l’atenció sobre l’evolució de l’episodi davant la possibilitat de noves ratxes extremes al llarg del dia.

Últimes notícies

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis a la seua parella davant les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén la comissió de servicis per la qual la seua parella ha sigut contractada per la Diputació de València, mentres l'oposició denuncia un cas de enchufismo i nepotisme per l'increment salarial i les condicions del lloc.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 com tercera destinació nacional amb 17 milions de viatges

La Comunitat Valenciana es consolida en 2025 com tercer destí dels viatgers espanyols, amb 17 milions de desplaçaments i 4.562 milions d'euros de gasto, en un context de menys viatges però major desemborsament.

Els propietaris de l’edifici incendiat en Campanar reclamen reobrir la causa després d’un nou informe pericial

La comunitat de propietaris de l'edifici incendiat en Campanar sol·licita reobrir la causa judicial secundant-se en un nou informe pericial que qüestiona la normativa aplicada i la seguretat de la façana.

Intervinguts 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà en el port de València

La Guàrdia Civil, la Policia Nacional i l'Agència Tributària confisquen en el port de València 3.289 quilos de marihuana ocults en un contenidor procedent del Canadà, en una operació que confirma una nova ruta d'entrada de drogues a la Unió Europea.

Pérez Llorca justifica la comissió de servicis de la seua parella enfront de les acusacions de enchufismo

Juanfran Pérez Llorca defén en Les Corts la comissió de servicis per la qual la seua parella treballa en la Diputació de València, mentres l'oposició la tatxa de enchufismo i la qualifica de vestit a mida.

Detingut a Torrent per estafar quasi 19.000 euros usant la banca en línia d’un conegut

La Policia Nacional ha detingut a Torrent a un jove de 25 anys acusat d'estafar 18.866 euros a un conegut, després de realitzar diverses transferències amb les seues claus de banca en línia.

Jorge Bartual s’incorpora com a preparador de porters a l’Atlètic Saguntí

El exguardameta del València Jorge Bartual es convertix en el nou preparador de porters de l'Atlètic Saguntí, que lluita per l'ascens a Segona RFEF des de la tercera plaça del grup VI de Tercera RFEF.

Zara, BBVA i Santander lideren el rànquing de marques espanyoles més valuoses en 2026

Zara manté per desé any consecutiu el lideratge com a marca espanyola més valuosa en 2026, seguida per BBVA i Santander, segons l'informe Kantar BrandZ. L'estudi reflectix a més una forta revaloració del conjunt de grans marques espanyoles enfront d'altres mercats europeus.