13.5 C
València
Divendres, 18 abril, 2025

L’Ibex 35 puja un 8,6% gràcies als aranzels reduïts de Trump

MADRID, 10

L’Ibex 35 ha iniciat la sessió d’aquest dijous amb una impressionant pujada del 8,6%, aconseguint els 12.810,8 punts cap a les 9:00 hores. Aquesta remuntada es deu a l’anunci de Donald Trump que estableix uns aranzels reduïts del 10% durant 90 dies, aplicables a tots els països que han optat per negociar la disputa comercial i no han pres mesures de represàlia contra els Estats Units.

Després d’aquesta decisió, Wall Street va experimentar un increment notable, el selectiu Dow Jones va tancar la sessió anterior amb un alça del 7,87%, situant-se en 40.608,45 punts. A més, el Nasdaq va augmentar un 12,16%, arribant a 17.124,97 punts, mentre que el S&P 500 va registrar una pujada del 9,52%, fins a 5.456,90 punts.

Paral·lelament, Trump va comunicar que els aranzels a Xina s’elevaran, amb efectes immediats, fins al 125%. Aquesta mesura coincideix amb l’entrada en vigor dels nous aranzels del 84% que Xina ha imposat sobre les importacions de mercaderies nord-americanes, com a reacció als gravàmens addicionals per part dels Estats Units.

La Borsa de Madrid es va beneficiar també de la remuntada de l’índex Nikkei 225 de Tòquio, que va rebotar un 9,15%, mentre que l’índex Hang Seng de Hong Kong va tenir un modest augment d’un 3%.

Dins del mercat espanyol, destaca que BBVA repartirà un dividend complementari de 0,41 euros bruts per acció amb càrrec als resultats del 2024, elevant així l’import total a distribuir a 2.362 milions d’euros.

En els primers moments de la sessió, els majors ascensos a l’Ibex 35 es van registrar per ArcelorMittal (+19,2%), CaixaBank (+18,37%) i Acerinox (+17,58%). En contrast, les majors caigudes les van patir Grifols (-7,88%), Indra (-3,07%) i IAG (-2,94%).

A les principals Borses europees, també es van observar pujades significatives, amb un 9,5% per a Milà, 8,3% per a Francfort, 5,85% per a Londres i un 1,81% per a París.

Quant al preu del petroli, el barril de Brent es va situar en 64,9 dòlars, amb una caiguda del 0,89%, mentre que el Texas va registrar una disminució del 0,74%, fins als 61,89 dòlars.

En l’àmbit de les divises, l’euro es cotitzava a 1,0970 dòlars, i en el mercat de deute, l’interès del bo a 10 anys va pujar fins al 3,379%.

Últimes notícies

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.

Incendi a Gandia obliga a desallotjar un edifici de quatre plantes

Un incendi declarat aquesta matinada ha provocat l'evacuació d'un edifici de quatre plantes al carrer Poeta Francesc Miret de Gandia, afectant greument l'immoble i requerint la intervenció dels bombers.

Cullera incrementa a 21 les llicències de taxis per millorar els serveis de transport

Cullera es proposa sumar sis noves llicències de taxis per respondre a l'augment de població i turisme, millorant els serveis de transport urbà de la ciutat.

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

L'exposició 'El Prado en els carrers' portarà 50 reproduccions d'obres mestres a Sant Vicent del Raspeig, probablement després de l'estiu, amb l'objectiu de dinamitzar la cultura i captar turistes.

Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional identifica a una dona de València vinculada a un grup criminal, sospitosa d'estafar més de 60.000 euros a una ciutadana de Melilla a través de documents falsificats.

Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L'Ajuntament d'Elx ha proporcionat una alternativa habitacional a les 59 famílies desallotjades del bloc de pisos de Sant Antón, amb ajudes al lloguer i a l'adquisició de mobiliari.

Bétera engega un pla d’ocupació per contractar 40 aturats i rehabilitar infraestructures afectades per la dana

L'Ajuntament de Bétera contractarà 40 aturats mitjançant un pla d'ocupació finançat amb una subvenció de 453.600 euros per rehabilitar els camins rurals afectats per la dana.