19.5 C
València
Dilluns, 20 octubre, 2025

La Generalitat activa la línia 1·1·2 Ucraïna per a atendre persones acollides en la Comunitat

La Generalitat ha activat el telèfon 1·1·2 Ucraïna, un servei d’atenció especialitzat dirigit a persones afectades per la crisi humanitària derivada de la invasió russa que arriben a la Comunitat Valenciana.

El 1·1·2 s’ha preparat per a atendre les emergències en ucraïnés i ha habilitat un dispositiu d’assessorament i orientació per a resoldre els dubtes i necessitats bàsiques a les persones nouvingudes.

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que “la Generalitat ha posat en marxa el servei telefònic 1·1·2 Ucraïna perquè totes les persones que arriben a la Comunitat Valenciana tinguen informació garantida davant una emergència en el seu propi idioma les 24 hores del dia”.

També s’ha habilitat un servei d’atenció i orientació on “reben informació relacionada amb llocs d’acolliment i recursos residencials, assistència jurídica, protecció temporal, assistència laboral, documentació necessària, procediments d’acolliment o telèfons útils. Se’ls informa de tot el que necessiten, sempre ateses per persones que parlen perfectament ucraïnés i rus”.

La titular d’Interior ha afegit que aquest servei “dona resposta a una necessitat humanitària, creiem que és molt important que les persones que arriben a la nostra Comunitat Valenciana disposen de tota aqueixa informació immediata i en la seua llengua”.

A més, totes aquelles persones que desitgen oferir la seua ajuda solidària poden dirigir-se també a aquest telèfon per a rebre orientació i saber com canalitzar la recollida de béns i aliments, el registre de voluntariat o l’acolliment de persones menors i adolescents, entre altres assumptes.

Últimes notícies

Pluges febles en el terç nord i pujada de temperatures este dilluns en la Comunitat Valenciana

Dilluns amb cels nuvolosos i ruixats febles a primeres hores en el terç nord, ascens tèrmic general i vent de ponent moderat. El dimarts es manté la tendència en el nord.

Les llars reduïxen quasi a la mitat el pes del gasto en aliments en 40 anys

El pes del pressupost alimentari cau del 28% al 15% en quatre dècades, en línia amb Europa. El canvi conviu amb consum híbrid i auge de la conveniència.

De Fruits firma un doblet i el Raig goleja 0-3 al Llevant en el seu retorn al Ciutat

El Rayo Vallecano es va imposar 0-3 al Llevant amb dos gols de Jorge de Fruits en la primera part i un d'Álvaro García després del descans, que a més li dona el rècord golejador del club en Primera.

De Fruits firma un doblet i el Raig arrasa al Llevant en el seu retorn al Ciutat (0-3)

El Rayo Vallecano va guanyar 0-3 al Llevant amb un doblet de Jorge de Fruits en la primera part i una miqueta d'Álvaro García després d'eixir des de la banqueta. La pegada i les transicions van marcar un xoc en el qual Ryan i Batalla van evitar un marcador major.

De Fruits guia el 0-3 del Raig en el Ciutat i Álvaro García bat el rècord

El Rayo Vallecano es va imposar 0-3 al Llevant amb un doblet de Jorge de Fruits i una miqueta d'Álvaro García. L'extrem es va convertir en el màxim golejador del club en Primera.

78-99. València Basket imposa la seua classe a Lleida

València Basket va véncer 78-99 al Hiopos Lleida amb encert exterior i autoritat després del descans. Pradilla va liderar als visitants i Batemon va sostindre als locals fins al tercer quart.

El Rayo Vallecano sentencia al Llevant amb eficàcia: 0-3 en el Ciutat

El Rayo Vallecano es va imposar 0-3 al Llevant en el Ciutat gràcies a la seua efectivitat. De Fruits va firmar un doblet i Álvaro García va sentenciar al 64 amb un contraatac.

78-99: València Basket imposa la seua classe a Lleida

València Basket es va imposar 78-99 en la pista del Hiopos Lleida després de trencar el dol en el tercer quart. Pradilla va liderar i l'encert exterior va marcar la diferència.