Una línia de WhatsApp per a les emergències sobre desnonaments

El vicepresident segon i conseller d’Habitatge, Rubén Martínez Dalmau, ha presentat este dimecres la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments, un equip multidisciplinari dedicat específicament al seguiment i la resposta de les situacions d’emergència residencial que es donen en la Comunitat Valenciana.

Esta unitat té per objectiu plantejar una resposta integral, a través d’un número de WhatsApp i mitjançant la seua coordinació amb els serveis territorials i amb la xarxa d’oficines d’habitatge Xaloc en els diferents municipis, a més d’atendre, des de la proximitat i cas per cas, totes les notificacions de persones individuals o entitats.

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que el servei d’atenció precoç per a donar respostes immediates davant desnonaments serà a través d’un servei d’emergències, amb el telèfon 722 846 606, “per a poder atendre de manera preferent, directa i immediata als col·lectius afectats per l’emergència d’habitatge”.

El registre, amb sistema d’enregistrament telefònic dels missatges de Whatsapp, permetrà poder oferir un contacte personal telefònic dins de les 24 hores següents, així com el posterior seguiment dels casos atesos i la derivació dels mateixos als serveis corresponents.

 

Informar de les alternatives legals davant el desnonament

 

Amb això, segons ha explicat Peris, “volem anticipar-nos i mitigar l’augment de les emergències d’habitatges, informar de les alternatives legals a la disposició de les persones afectades i donar resposta a les necessitats evitant situacions d’extrema gravetat”.

Peris ha incidit en què esta eina els “permetrà conéixer la dimensió real del problema i avaluar i establir mesures correctores sobre la prestació de respostes”.

“Volem que siga un servei amb el qual s’impulsen les xarxes capil·lars d’ajuda existent, per a millorar i coordinar els punts d’atenció que ja existeixen, així com per a establir guies i protocols d’actuació coordinats, i amb tot això aconseguir en definitiva una atenció precoç i donar solucions residencials amb major eficiència i eficàcia”, ha assegurat.

Per part seua, Martínez Dalmau ha manifestat que amb la Unitat d’Ajuda davant Desnonaments es dona “una resposta institucional ràpida i eficaç per a fer front al principal problema social provocat per la crisi residencial del nostre país: els desnonaments”.

Sobre este tema, ha assenyalat que “enfront de la injusta realitat de milers de famílies que han perdut la seua llar en els últims anys no caben mitjanes negres”, i ha assegurat que des de la Vicepresidència Segona es remetrà una petició al Govern central perquè es prolongue fins a final d’any la moratòria que impedeix els desnonaments durant l’estat d’alarma.

El vicepresident també ha indicat que “l’accés a un habitatge digne ha de deixar de ser una variable subjecta a l’especulació dels mercats financers”.

Últimes notícies

La UPV crea un biomarcador que mesura l’agressivitat del glioblastoma amb ressonància magnètica

Investigadors de la Universitat Politècnica de València desenrotllen un biomarcador d'imatge que quantifica el creixement del glioblastoma i prediu de manera independent la supervivència dels pacients.

Suspesa la primera vaga en Groundforce i les primeres jornades en Menzies però arranca un atur indefinit

Els sindicats suspenen la primera jornada de vaga en Groundforce i els dos primers dies d'aturs en Menzies, però mantenen des del dilluns una vaga indefinida en 12 aeroports espanyols.

La Comunitat Valenciana frega el ple en turisme rural per Setmana Santa amb un 72% d’ocupació

El turisme rural en la Comunitat Valenciana aconseguix un 72% d'ocupació per Setmana Santa, en línia amb Andalusia, en un context marcat per la pujada del carburant, la incertesa internacional i la cautela en el gasto familiar.

Detingut un metge d’un centre de salut de Cullera per agressió sexual a dos pacients

La Guàrdia Civil ha detingut a un metge d'un centre de salut de Cullera per dos presumptes delictes d'agressió sexual a pacients, després de la denúncia inicial d'una dona i la posterior localització d'una altra possible víctima.

Dissabte amb ratxes de vent molt forts a Castelló i risc de pluges en el nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes de vent molt forts del nord-oest a Castelló i l'interior nord de València, amb possibilitat de pluges febles en el litoral nord d'Alacant.

Igualtat portarà a la Fiscalia l’exclusió de dones en la Confraria de Sagunt

El Ministeri d'Igualtat traslladarà a la Fiscalia el veto a les dones en la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt i revisarà la seua inscripció com a entitat religiosa, en considerar que vulnera drets constitucionals.

Paunovic confia en el pla de Luis de la Font per a la porteria d’Espanya

El seleccionador de Sèrbia, Velljko Paunovic, assegura que Luis de la Font té un pla clar per a la porteria d'Espanya i considera a la Roja candidata al Mundial pel seu estil i continuïtat.

Álex Baena viu com un orgull el seu retorn a Vila-real amb la selecció espanyola

Álex Baena afronta com un partit molt especial l'amistós España-Sèrbia, el seu primer retorn a l'Estadi de la Ceràmica des de la seua eixida del Vila-real, i confia a consolidar-se per al Mundial malgrat els pocs minuts en l'Atlètic.