17.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

L’IPC es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana i els aliments van repuntar al 2,9%

L’índex de preus de consum (IPC) es va situar al 3,4% al novembre en la Comunitat Valenciana, un dels registres més alts per comunitats, mentres que la inflació dels aliments va repuntar al 2,9%.

En el conjunt d’Espanya, l’IPC es va moderar una dècima, fins al 3% interanual, per l’abaratiment de l’electricitat. En canvi, la inflació dels aliments va augmentar quatre dècimes, fins al 2,8%, impulsada per l’encariment d’olis i grasses, llet, formatge i ous.

Bretxa amb la mitjana nacional

Amb estes dades, la Comunitat Valenciana va quedar quatre dècimes per damunt de la mitjana estatal en l’índex general. En aliments, el 2,9% regional va superar en una dècima la dada del conjunt del país, la qual cosa va prolongar la pressió en la cistella bàsica malgrat l’alleujament de l’electricitat.

L’Institut Nacional d’Estadística va confirmar les dades avançades fa dos setmanes i va situar la inflació subjacent, que exclou energia i aliments frescos, en el 2,6%, una dècima més que en el mes anterior. Este avanç mostra que la pressió dels preus més estables continua i que el descens de l’energia no es va traslladar plenament a la resta de components.

Per a les llars, l’escenari va ser mixt: menor pressió en la factura elèctrica, però un supermercat més car per la pujada de categories bàsiques com a olis, lactis i ous. Esta combinació explica que l’índex general es moderara en el conjunt del país mentres l’alimentació tornara a accelerar-se, amb un impacte més acusat en regions on l’IPC es va mantindre per damunt de la mitjana, com la Comunitat Valenciana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen als pares de l’acusat de matar al seu veí a Benimàmet

La Policia Nacional ha arrestat als progenitors del presumpte agressor de Benimàmet per a prendre'ls declaració i aclarir si van tindre implicació en el crim. L'homicidi s'ha produït després de l'avís d'una veïna per sorolls en una vivenda del carrer Gavarda.

Felip VI visita el Roig Arena abans d’assistir a la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. Va arribar amb antelació i va ser rebut per autoritats.

El Barcelona va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant

L'equip de Hansi Flic va aprofitar la punxada blanca a Pamplona i va firmar un 3-0 amb gols de Bernal, De Jong i Fermín per a tornar al cim de LaLiga.

Felip VI recorre el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

El rei va visitar el Roig Arena, seu de la Copa del Rei des del dijous, i va arribar 40 minuts abans del duel entre el Reial Madrid i el Kosner Baskonia. La presència institucional va subratllar la rellevància de l'esdeveniment i del nou recinte valencià.

Felip VI visita el Roig Arena abans de la final de la Copa del Rei

Felip VI va visitar el Roig Arena de València abans d'assistir a la final de la Copa del Rei entre Reial Madrid i Kosner Baskonia. La presència del monarca va reforçar el tancament d'un torneig que el recinte va acollir des del dijous.

Carlos Álvarez lamenta el 3-0 davant el Barcelona: ‘L’equip competix però no ens dona de moment’

Carlos Álvarez ha assumit després del 3-0 davant el Barcelona que el Llevant competix però no aconseguix transformar-lo en punts. Confia a reaccionar davant rivals directes.

3-0: el Barcelona va recuperar el lideratge amb autoritat

El Barcelona va aprofitar l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona i va recuperar el lideratge amb un 3-0 al Llevant. Van marcar Bernal, De Jong i Fermín López.

3-0 al Llevant: el Barcelona aprofita l’ensopegada del Reial Madrid i recupera el lideratge

El Barcelona va recuperar este diumenge el lideratge de LaLiga EA Sports en véncer 3-0 al Llevant en el Spotify Camp Nou després de l'ensopegada del Reial Madrid a Pamplona. Marc Bernal i Frenkie de Jong van anotar en la primera part i Fermín López va tancar el marcador, la qual cosa va posar fi a dos derrotes seguides entre Copa del Rei i LaLiga.