Els llamps provoquen fins a quatre incendis en menys de 24 hores en Castelló

Foc Castelló

Incendi en les Coves de Vinromà | SIAB Castelló

 

A pesar de què les temperatures mínimes en la Comunitat Valenciana s’han donat en Castelló, este fet no ha impedit que els servicis del Consorci Provincial de Bombers de Castelló hagen hagut de atendre fins a cuatre focs que s’han donat en alguns municipis en menys de 24 hores.

 

Encara que les causes de tots els incendis es continuen investigant, tot apunta al fet de què els últims arruixons i les descàrregues elèctriques dels llamps podrien haver provocat estos últims incidents, ja que estes zones forestals tenen una vegetació molt seca i de fàcil combustió.

 

 

El primer d’estos incidents es va produir ahir, cap a les 20.00 hores, en una zona de vegetació de Vallibona, en concret en el pic del Turmell, obligant a desplaçar-se a una dotació de bombers del Consorci Provincial de Castelló, un coordinador forestal i a dos unitats dels forestals de la Generalitat Valenciana, a més d’una autobomba.

 

 

També en Castellfort s’ha produït un incendi este dimecres, a les 11 del matí, en el que han participat dos unitats de la Generalitat, dos autobombes, tres mitjans aeris i un agent mediambiental. S’ha donat per controlat unes hores després.

 

Al mateix temps, s’ha declarat un altre incendi de vegetació en les Coves de Vinromà i que ha afectat també a la Serratella. S’ha desplaçat un equip de bombers del Consorci Provincial, tres unitats dels bombers de la Generalitat i tres mitjans aeris. S’ha donat per estabilitzat a les 13.20 hores.

 

També pel matí, s’ha detectat un altre foc en el Portell de Morella, obligant a mobilitzar a diferents equips de bombers, així com dos autobombes i equips aeris 

 

En conjunt el foc en Vallibona ha calcinat 0.003 hectàrees; el de Castellfort, 0.001 has i el del Portell de Morella, 0.1 has. Tots ells ja estan extingits. Mentres que l’incendi en les Coves de Vinromà contínua actiu però s’ha donat per controlat, després de cremar 2 hectàrees. 

 

També ports llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.