Llamps i trons per començar la setmana

Després d’un cap de setmana d’oratge estable i prou calorós encetem una setmana on les tronades sembla que volen ser les protagonistes.

Quan parlem de tronades sempre hem de tindre en compte la seua irregularitat, tant en la seua aparició com en la seua distribució i conseqüències.

Perquè com passa hui el dia comença amb oratge estable i assolellat però cap a migdia comencen a mostrar-se els primers símptomes d’inestabilitat, comencen a créixer els primers núvols de tempesta (cumulominbus) que ens asseguren una vesprada intensa i moguda, de seguiment de radar, meteosat i webs online per tal de saber el que està passant i poder informar a través de les nostres plataformes…radio, televisió, i xarxes socials.

A més, quan els mapes barregen calor i inestabilitat les conseqüències de les tronades solen ser poc favorables.

Els núvols de tempesta avançaran hui des de Castella-La Manxa entrant per les comarques de l’interior sud de València i eixint a la mar pel Golf de València.

Les previsions donen per dimarts ruixats i tronades prou generals després d’un matí assolellat i un migdia prou calorós. Les tempestes afectaran bàsicament les zones de l’interior i només de forma esporàdica avançaran cap al centre i cap a la costa.

Dimecres l’oratge serà variable i molt inestable al nord i nord-est de la Península amb ruixats i tronades localment intensos que podran afectar de vesprada l’interior i nord de la Comunitat Valenciana.

Tot indica que a partir de dijous l’oratge serà més estable i de créixer núvols d’evolució només afectarien de refilada el nord de la Comunitat.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.