Llamps i trons per començar la setmana

Després d’un cap de setmana d’oratge estable i prou calorós encetem una setmana on les tronades sembla que volen ser les protagonistes.

Quan parlem de tronades sempre hem de tindre en compte la seua irregularitat, tant en la seua aparició com en la seua distribució i conseqüències.

Perquè com passa hui el dia comença amb oratge estable i assolellat però cap a migdia comencen a mostrar-se els primers símptomes d’inestabilitat, comencen a créixer els primers núvols de tempesta (cumulominbus) que ens asseguren una vesprada intensa i moguda, de seguiment de radar, meteosat i webs online per tal de saber el que està passant i poder informar a través de les nostres plataformes…radio, televisió, i xarxes socials.

A més, quan els mapes barregen calor i inestabilitat les conseqüències de les tronades solen ser poc favorables.

Els núvols de tempesta avançaran hui des de Castella-La Manxa entrant per les comarques de l’interior sud de València i eixint a la mar pel Golf de València.

Les previsions donen per dimarts ruixats i tronades prou generals després d’un matí assolellat i un migdia prou calorós. Les tempestes afectaran bàsicament les zones de l’interior i només de forma esporàdica avançaran cap al centre i cap a la costa.

Dimecres l’oratge serà variable i molt inestable al nord i nord-est de la Península amb ruixats i tronades localment intensos que podran afectar de vesprada l’interior i nord de la Comunitat Valenciana.

Tot indica que a partir de dijous l’oratge serà més estable i de créixer núvols d’evolució només afectarien de refilada el nord de la Comunitat.

Últimes notícies

Catalá qüestiona que es mantinga la titlla oberta en el topònim de València

L'alcaldessa de València defén que el topònim oficial reflectisca la pronunciació tancada de la e, que és la forma recomanada per l'Acadèmia Valenciana de la Llengua en el seu dictamen.

El Oceanogràfic estrena Medusa Lab, un laboratori obert per a seguir el cicle vital de les meduses

El Oceanogràfic de València ha inaugurat Medusa Lab, un laboratori de reproducció i cultiu de meduses obert al públic que permet seguir en directe les fases inicials del seu cicle vital i reforça la investigació i la sostenibilitat de l'aquari.

Una parada del Mercat Central de València aconseguix quasi 50.000 euros en la subhasta de llocs

L'última subhasta de llocs en els mercats municipals de València marca un rècord amb una parada del Mercat Central adjudicada per quasi 50.000 euros, molt per damunt del seu preu d'eixida. L'Ajuntament destaca que el resultat confirma l'estirada comercial i les inversions recents en la xarxa de mercats.

Una tècnic d’Emergències declara que no es va activar als agents mediambientals el 29-O malgrat la DANA

Una tècnic de prevenció d'incendis del Centre de Coordinació d'Emergències declara davant la jutgessa que el 29 d'octubre no es va activar als agents mediambientals per a vigilar els llits malgrat que el pla d'inundacions estava actiu.

Trànsit preveu més de 1,3 milions de desplaçaments en la Comunitat Valenciana fins al 6 d’abril

La DGT calcula 1.364.820 desplaçaments en la segona fase de l'operació especial de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana i advertix de major mobilitat i risc en carretera.

Aemet amplia l’avís groc per vents de fins a 80 km/h en tota la província de Castelló

Aemet manté actiu l'avís groc per vent en tota la província de Castelló entre hui i demà, amb ratxes que poden aconseguir els 80 km/h a l'interior.

Farmamundi impulsa projectes de benestar i resiliència en lHorta Sud després de la DANA

Farmamundi posa en marxa dos projectes en diversos municipis de lHorta Sud per a reforçar el benestar emocional, la integració social i la resiliència comunitària després de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El Consell prohibix fer foc en zones forestals per Setmana Santa i Pasqua en la Comunitat Valenciana

La Generalitat recorda que entre el 2 i el 13 d'abril queda prohibit l'ús del foc en muntanyes i en una franja de 500 metres al seu voltant en la Comunitat Valenciana, amb la suspensió de totes les cremes autoritzades.