Llamps i trons per començar la setmana

Després d’un cap de setmana d’oratge estable i prou calorós encetem una setmana on les tronades sembla que volen ser les protagonistes.

Quan parlem de tronades sempre hem de tindre en compte la seua irregularitat, tant en la seua aparició com en la seua distribució i conseqüències.

Perquè com passa hui el dia comença amb oratge estable i assolellat però cap a migdia comencen a mostrar-se els primers símptomes d’inestabilitat, comencen a créixer els primers núvols de tempesta (cumulominbus) que ens asseguren una vesprada intensa i moguda, de seguiment de radar, meteosat i webs online per tal de saber el que està passant i poder informar a través de les nostres plataformes…radio, televisió, i xarxes socials.

A més, quan els mapes barregen calor i inestabilitat les conseqüències de les tronades solen ser poc favorables.

Els núvols de tempesta avançaran hui des de Castella-La Manxa entrant per les comarques de l’interior sud de València i eixint a la mar pel Golf de València.

Les previsions donen per dimarts ruixats i tronades prou generals després d’un matí assolellat i un migdia prou calorós. Les tempestes afectaran bàsicament les zones de l’interior i només de forma esporàdica avançaran cap al centre i cap a la costa.

Dimecres l’oratge serà variable i molt inestable al nord i nord-est de la Península amb ruixats i tronades localment intensos que podran afectar de vesprada l’interior i nord de la Comunitat Valenciana.

Tot indica que a partir de dijous l’oratge serà més estable i de créixer núvols d’evolució només afectarien de refilada el nord de la Comunitat.

Últimes notícies

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.

Corberán es marca com a repte portar el València a Europa sense perdre de vista els objectius

Carlos Corberán ha aclarit abans del debut a Mestalla que l’objectiu marcat és millorar la temporada passada, encara que admet que somia amb classificar el València CF per a competició europea. El tècnic ha destacat que el vestidor té la il·lusió posada en Europa, però ha remarcat que el que compta són els fets.