L’Audiència de Barcelona deixa en llibertat provisional Dani Alves amb una fiança d’un milió d’euros

L’Audiència de Barcelona ha acordat per majoria i amb vot particular acordar la presó provisional del futbolista Dani Alves eludible mitjançant el pagament d’una fiança d’1.000.000 d’euros i, en cas de verificar-se el pagament, acordar la llibertat provisional amb la retirada dels dos passaports, l’espanyol i el brasiler.

En la interlocutòria, consultada per Europa Press, també s’acorda la prohibició del condemnat d’eixir del territori espanyol i l’obligació de comparèixer davant l’Audiència Provincial setmanalment.

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar dimarts la petició de la defensa del futbolista de deixar-lo en llibertat amb una vista.

Així mateix, també li imposen la prohibició de comunicar-se i apropar-se a la víctima a una distància inferior de 1.000 metres del seu domicili; lloc de treball o qualsevol altre lloc que freqüent.

Decisió del Tribunal

El tribunal, a la interlocutòria, ha argumentat que “convé recordar que la funció de la presó provisional no pot ser en cap cas la d’avançar els efectes d’una hipotètica pena que pogués ser imposada a l’acusat o impulsar la investigació del delicte o obtindre proves o declaracions“.

El tribunal ha valorat que la pena imposada s’ha reduït de forma considerable, ja que Fiscalia demanava 9 anys i l’acusació particular 12, i que ja fa 14 mesos que és preventiva, “podent ser prorrogada de persistir les circumstàncies que van motivar la seua dicatada, fins a la meitat de la condemna imposada, període en què difícilment podrà arribar a assolir fermesa la sentència“.

Vot en contra per a la llibertat d’Alves

En la resolució del recurs, el magistrat Luis Belestá ha votat en contra de deixar-ho en llibertat. “Amb el màxim respecte i consideració envers els meus companys de Tribunal, discrepe del criteri de la majoria i crec que s’hauria de prorrogar la situació provisional de l’acusat amb el límit màxim de la meitat de la pena imposada, és a dir, dos anys i tres mesos de presó”.

Segons Belestá, el motiu de la discrepància és que “els arguments que van portar a acordar la presó provisional, no sols s’han confirmat, sinó que s’han reforçat”.

Sobre el Risc de fuga, el magistrat considera que ha existit fins en tres ocasions. L’ultima en la resolució del passat 23 de novembre de 2023.

En conseqüència, les circumstàncies que concorrien en el moment de dictar-se les anteriors resolucions “no només es mantenen en el moment actual”, sinó que “s’han vist incrementades” amb el dictat del pronunciament condemnatori i la possibilitat que esta condemna puga veure’s augmentada en seu d’apel·lació, després dels recursos formulats pel Ministeri Fiscal i l’acusació particular.

“Si bé la sentència imposa una pena inferior a la interessada per les acusacions, això no permet tindre per conjurat el risc de fugida el qual es manté i fins i tot s’ha vist incrementat. De fet, totes les seccions d’esta Audiència Provincial han ratificat decisions de prorrogar la presó provisional per evitar el risc de fugida fins i tot de penes inferiors a les imposades al Sr. Alves”, conclou.

Vista petició de llibertat

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar este dimarts la petició de la defensa del futbolista per deixar-lo en llibertat amb una vista.

Alves va dir als jutges que no s’escapoliria si el deixaven en llibertat en espera que es resolguen els recursos sobre la sentència que el va condemnar a quatre anys i mig de presó.

A més, va dir al tribunal que confia en la justícia i va assegurar que es quedarà a Espanya fins que es resolga el procés, que el lloc de residència és a Barcelona.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.