L’Audiència de Barcelona deixa en llibertat provisional Dani Alves amb una fiança d’un milió d’euros

L’Audiència de Barcelona ha acordat per majoria i amb vot particular acordar la presó provisional del futbolista Dani Alves eludible mitjançant el pagament d’una fiança d’1.000.000 d’euros i, en cas de verificar-se el pagament, acordar la llibertat provisional amb la retirada dels dos passaports, l’espanyol i el brasiler.

En la interlocutòria, consultada per Europa Press, també s’acorda la prohibició del condemnat d’eixir del territori espanyol i l’obligació de comparèixer davant l’Audiència Provincial setmanalment.

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar dimarts la petició de la defensa del futbolista de deixar-lo en llibertat amb una vista.

Així mateix, també li imposen la prohibició de comunicar-se i apropar-se a la víctima a una distància inferior de 1.000 metres del seu domicili; lloc de treball o qualsevol altre lloc que freqüent.

Decisió del Tribunal

El tribunal, a la interlocutòria, ha argumentat que “convé recordar que la funció de la presó provisional no pot ser en cap cas la d’avançar els efectes d’una hipotètica pena que pogués ser imposada a l’acusat o impulsar la investigació del delicte o obtindre proves o declaracions«.

El tribunal ha valorat que la pena imposada s’ha reduït de forma considerable, ja que Fiscalia demanava 9 anys i l’acusació particular 12, i que ja fa 14 mesos que és preventiva, “podent ser prorrogada de persistir les circumstàncies que van motivar la seua dicatada, fins a la meitat de la condemna imposada, període en què difícilment podrà arribar a assolir fermesa la sentència«.

Vot en contra per a la llibertat d’Alves

En la resolució del recurs, el magistrat Luis Belestá ha votat en contra de deixar-ho en llibertat. “Amb el màxim respecte i consideració envers els meus companys de Tribunal, discrepe del criteri de la majoria i crec que s’hauria de prorrogar la situació provisional de l’acusat amb el límit màxim de la meitat de la pena imposada, és a dir, dos anys i tres mesos de presó”.

Segons Belestá, el motiu de la discrepància és que “els arguments que van portar a acordar la presó provisional, no sols s’han confirmat, sinó que s’han reforçat”.

Sobre el Risc de fuga, el magistrat considera que ha existit fins en tres ocasions. L’ultima en la resolució del passat 23 de novembre de 2023.

En conseqüència, les circumstàncies que concorrien en el moment de dictar-se les anteriors resolucions “no només es mantenen en el moment actual”, sinó que “s’han vist incrementades” amb el dictat del pronunciament condemnatori i la possibilitat que esta condemna puga veure’s augmentada en seu d’apel·lació, després dels recursos formulats pel Ministeri Fiscal i l’acusació particular.

“Si bé la sentència imposa una pena inferior a la interessada per les acusacions, això no permet tindre per conjurat el risc de fugida el qual es manté i fins i tot s’ha vist incrementat. De fet, totes les seccions d’esta Audiència Provincial han ratificat decisions de prorrogar la presó provisional per evitar el risc de fugida fins i tot de penes inferiors a les imposades al Sr. Alves”, conclou.

Vista petició de llibertat

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar este dimarts la petició de la defensa del futbolista per deixar-lo en llibertat amb una vista.

Alves va dir als jutges que no s’escapoliria si el deixaven en llibertat en espera que es resolguen els recursos sobre la sentència que el va condemnar a quatre anys i mig de presó.

A més, va dir al tribunal que confia en la justícia i va assegurar que es quedarà a Espanya fins que es resolga el procés, que el lloc de residència és a Barcelona.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.