12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

L’Audiència de Barcelona deixa en llibertat provisional Dani Alves amb una fiança d’un milió d’euros

L’Audiència de Barcelona ha acordat per majoria i amb vot particular acordar la presó provisional del futbolista Dani Alves eludible mitjançant el pagament d’una fiança d’1.000.000 d’euros i, en cas de verificar-se el pagament, acordar la llibertat provisional amb la retirada dels dos passaports, l’espanyol i el brasiler.

En la interlocutòria, consultada per Europa Press, també s’acorda la prohibició del condemnat d’eixir del territori espanyol i l’obligació de comparèixer davant l’Audiència Provincial setmanalment.

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar dimarts la petició de la defensa del futbolista de deixar-lo en llibertat amb una vista.

Així mateix, també li imposen la prohibició de comunicar-se i apropar-se a la víctima a una distància inferior de 1.000 metres del seu domicili; lloc de treball o qualsevol altre lloc que freqüent.

Decisió del Tribunal

El tribunal, a la interlocutòria, ha argumentat que “convé recordar que la funció de la presó provisional no pot ser en cap cas la d’avançar els efectes d’una hipotètica pena que pogués ser imposada a l’acusat o impulsar la investigació del delicte o obtindre proves o declaracions“.

El tribunal ha valorat que la pena imposada s’ha reduït de forma considerable, ja que Fiscalia demanava 9 anys i l’acusació particular 12, i que ja fa 14 mesos que és preventiva, “podent ser prorrogada de persistir les circumstàncies que van motivar la seua dicatada, fins a la meitat de la condemna imposada, període en què difícilment podrà arribar a assolir fermesa la sentència“.

Vot en contra per a la llibertat d’Alves

En la resolució del recurs, el magistrat Luis Belestá ha votat en contra de deixar-ho en llibertat. “Amb el màxim respecte i consideració envers els meus companys de Tribunal, discrepe del criteri de la majoria i crec que s’hauria de prorrogar la situació provisional de l’acusat amb el límit màxim de la meitat de la pena imposada, és a dir, dos anys i tres mesos de presó”.

Segons Belestá, el motiu de la discrepància és que “els arguments que van portar a acordar la presó provisional, no sols s’han confirmat, sinó que s’han reforçat”.

Sobre el Risc de fuga, el magistrat considera que ha existit fins en tres ocasions. L’ultima en la resolució del passat 23 de novembre de 2023.

En conseqüència, les circumstàncies que concorrien en el moment de dictar-se les anteriors resolucions “no només es mantenen en el moment actual”, sinó que “s’han vist incrementades” amb el dictat del pronunciament condemnatori i la possibilitat que esta condemna puga veure’s augmentada en seu d’apel·lació, després dels recursos formulats pel Ministeri Fiscal i l’acusació particular.

“Si bé la sentència imposa una pena inferior a la interessada per les acusacions, això no permet tindre per conjurat el risc de fugida el qual es manté i fins i tot s’ha vist incrementat. De fet, totes les seccions d’esta Audiència Provincial han ratificat decisions de prorrogar la presó provisional per evitar el risc de fugida fins i tot de penes inferiors a les imposades al Sr. Alves”, conclou.

Vista petició de llibertat

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar este dimarts la petició de la defensa del futbolista per deixar-lo en llibertat amb una vista.

Alves va dir als jutges que no s’escapoliria si el deixaven en llibertat en espera que es resolguen els recursos sobre la sentència que el va condemnar a quatre anys i mig de presó.

A més, va dir al tribunal que confia en la justícia i va assegurar que es quedarà a Espanya fins que es resolga el procés, que el lloc de residència és a Barcelona.

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.