L’Audiència de Barcelona deixa en llibertat provisional Dani Alves amb una fiança d’un milió d’euros

Ejemplo de shortcode con estilo
També s'acorda la prohibició del condemnat d'eixir del territori espanyol i l'obligació de comparèixer davant l'Audiència Provincial setmanalment

L’Audiència de Barcelona ha acordat per majoria i amb vot particular acordar la presó provisional del futbolista Dani Alves eludible mitjançant el pagament d’una fiança d’1.000.000 d’euros i, en cas de verificar-se el pagament, acordar la llibertat provisional amb la retirada dels dos passaports, l’espanyol i el brasiler.

En la interlocutòria, consultada per Europa Press, també s’acorda la prohibició del condemnat d’eixir del territori espanyol i l’obligació de comparèixer davant l’Audiència Provincial setmanalment.

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar dimarts la petició de la defensa del futbolista de deixar-lo en llibertat amb una vista.

Així mateix, també li imposen la prohibició de comunicar-se i apropar-se a la víctima a una distància inferior de 1.000 metres del seu domicili; lloc de treball o qualsevol altre lloc que freqüent.

Decisió del Tribunal

El tribunal, a la interlocutòria, ha argumentat que “convé recordar que la funció de la presó provisional no pot ser en cap cas la d’avançar els efectes d’una hipotètica pena que pogués ser imposada a l’acusat o impulsar la investigació del delicte o obtindre proves o declaracions«.

El tribunal ha valorat que la pena imposada s’ha reduït de forma considerable, ja que Fiscalia demanava 9 anys i l’acusació particular 12, i que ja fa 14 mesos que és preventiva, “podent ser prorrogada de persistir les circumstàncies que van motivar la seua dicatada, fins a la meitat de la condemna imposada, període en què difícilment podrà arribar a assolir fermesa la sentència«.

Vot en contra per a la llibertat d’Alves

En la resolució del recurs, el magistrat Luis Belestá ha votat en contra de deixar-ho en llibertat. “Amb el màxim respecte i consideració envers els meus companys de Tribunal, discrepe del criteri de la majoria i crec que s’hauria de prorrogar la situació provisional de l’acusat amb el límit màxim de la meitat de la pena imposada, és a dir, dos anys i tres mesos de presó”.

Segons Belestá, el motiu de la discrepància és que “els arguments que van portar a acordar la presó provisional, no sols s’han confirmat, sinó que s’han reforçat”.

Sobre el Risc de fuga, el magistrat considera que ha existit fins en tres ocasions. L’ultima en la resolució del passat 23 de novembre de 2023.

En conseqüència, les circumstàncies que concorrien en el moment de dictar-se les anteriors resolucions “no només es mantenen en el moment actual”, sinó que “s’han vist incrementades” amb el dictat del pronunciament condemnatori i la possibilitat que esta condemna puga veure’s augmentada en seu d’apel·lació, després dels recursos formulats pel Ministeri Fiscal i l’acusació particular.

“Si bé la sentència imposa una pena inferior a la interessada per les acusacions, això no permet tindre per conjurat el risc de fugida el qual es manté i fins i tot s’ha vist incrementat. De fet, totes les seccions d’esta Audiència Provincial han ratificat decisions de prorrogar la presó provisional per evitar el risc de fugida fins i tot de penes inferiors a les imposades al Sr. Alves”, conclou.

Vista petició de llibertat

La secció 21 de l’Audiència de Barcelona va valorar este dimarts la petició de la defensa del futbolista per deixar-lo en llibertat amb una vista.

Alves va dir als jutges que no s’escapoliria si el deixaven en llibertat en espera que es resolguen els recursos sobre la sentència que el va condemnar a quatre anys i mig de presó.

A més, va dir al tribunal que confia en la justícia i va assegurar que es quedarà a Espanya fins que es resolga el procés, que el lloc de residència és a Barcelona.

Últimes notícies

La compra d’habitatge per estrangers cau un 13 % però paga preus rècord

Les compravendes d’habitatge per estrangers han retrocedit un 13 % en la primera mitat d’any, sobretot en zones turístiques, mentres el preu per metre quadrat que paguen, especialment els no residents, continua a l’alça. La Comunitat Valenciana es manté com a destinació preferida dels no residents i registra una de les majors pujades de preu.

Arresten a Benidorm un home reclamat per Romania per alteració greu de l’ordre públic

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm un home de 41 anys reclamat per Romania per delictes contra l’ordre i la seguretat pública comesos en un casino en 2023. Sobre ell pesava una Ordre Europea de Detenció i Entrega i s’enfronta a una pena d’un any i cinc mesos de presó.

Desmantellada una plantació amb 400 plantes de marihuana en una vivenda d’urbanització a Ontinyent

La Guàrdia Civil ha desmantellat una plantació de marihuana amb 400 plantes en una vivenda d’una urbanització d’Ontinyent i ha detingut un home de 37 anys acusat de delicte contra la salut pública i frau elèctric.

La Albufera aguanta la dana però reclama un front comú per a tornar a les aigües clares

La dana va omplir la Albufera de València d’aigua, sediments i residus, però el llac ha demostrat resiliència. Ara, científics i gestors reclamen una estratègia conjunta per a millorar-ne la qualitat ecològica i recuperar les aigües clares d’antany.

Pluges intenses i tronades este dissabte a la Comunitat Valenciana

El cel estarà este dissabte molt nuvolós a la Comunitat Valenciana, amb ruixats i tronades fortes, sobretot al sud, i temperatures màximes en lleuger ascens. Diumenge continuarà l’inestabilitat, amb possibles acumulats de fins a 300 litres per metre quadrat en zones de València i Alacant.

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.