La Loteria ja té data de tornada

 

La Societat Estatal de Loteries i Apostes de l’Estat (SELAE) preveu posar a la venda La Primitiva i EuroMillones la pròxima setmana, segons el pla per a la reobertura en el procés de desescalada, una planificació que no contempla la tornada a l’activitat abans del pròxim 18 de maig, a pesar de què, des d’este dilluns, el 51% dels espanyols es troben ja en la fase 1.

 

A partir d’este dilluns 11 de maig, el Govern permet a les províncies i zones que han passat a la fase 1 de la desescalada la reobertura al públic de les administracions de loteria, «sempre que tinguen una superfície útil d’exposició i venda igual o inferior a 400 metres quadrats», si bé s’exceptuen aquells que es troben dins de centres comercials sense accés directe i independent des de fora.

 

A pesar d’això, segons la planificació de SELAE, la societat estatal contempla dos escenaris per a la reobertura no abans del pròxim 18 de maig.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Escenari 1

En l’Escenari 1, Loteries i Apostes de l’Estat establix que, si dissabte que ve 16 de maig, es produïra alguna classe de recuperació de territoris per a la fase 1 (s’han quedat fora la Comunitat de Madrid i gran part de Catalunya, Castella i Lleó i la Comunitat Valenciana, excepte certes àrees dins d’estos tres últims territoris), l’obertura es faria el dia 18 de maig, amb l’inici de la venda de tots els jocs actius.

 

En este primer escenari, apunta que se sortejarien, en la setmana del 18 al 24 de maig, La Primitiva i EuroMillones; i que els sortejos de Bonoloto i la Grossa de la Primitiva es reiniciarien en la setmana del 25 al 31 de maig.

 

Escenari 2

Respecte a l’Escenari 2, SELAE detalla que, si el dissabte 16 de maig no es recuperaren territoris per a la fase 1, l’obertura es faria el 21 de maig, quan s’iniciarà la venda de tots els jocs actius, excepte en el cas d’EuroMillones, que s’iniciaria el dia 23 de maig de 2020. Els sortejos de tots els jocs actius s’iniciaran el dilluns 25 de maig de 2020.

 

En els dos escenaris, segons la planificació de SELAE, la Loteria Nacional tornarà a posar-se a la venda el dia en què s’inicie la venda de jocs actius i els sortejos es reprendran l’11 de juny de 2020.

 

 

Després de publicar-se el ‘Pla per a la Transició cap a una nova normalitat’ del Govern, fonts de la societat estatal asseguraven que SELAE té en compte «sempre com a prioritat la seguretat dels venedors i clients» i que «es prenen en estos establiments totes les mesures necessàries per a compatibilitzar l’activitat comercial i la seguretat dels ciutadans».

 

La venda de jocs, suspesa des del passat 15 de març

Loteries i Apostes de l’Estat va suspendre el passat 15 de març la venda de tots els jocs, considerant el que s’establix en el Reial decret pel que es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària provocada pel coronavirus.

Últimes notícies

Juny negre a les carreteres: 14 morts a la Comunitat Valenciana, huit més que fa un any

La Comunitat Valenciana ha registrat 14 morts en accidents de trànsit en juny, huit més que el 2025, dins d’un balanç estatal amb 142 víctimes mortals, la xifra més alta per a este mes des de 2010.

Pressions a l’alcalde d’Alacant perquè dimitisca pel pis VPP de Rocío Gómez a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant ha admés en Les Corts que sabia des de juliol de 2024 que l’exedil d’Urbanisme Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV reclama una compareixença urgent.

Un exregidor del PP assegura que Rocío Gómez li va dir en 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus

L’exregidor d’Hisenda d’Alacant, Antonio Gallego, ha declarat en Les Corts que Rocío Gómez li va comunicar abans d’un ple de juliol de 2024 que tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís demana la dimissió immediata de l’alcalde Luis Barcala i el PSPV exigeix una compareixença urgent.

Pressió política a Alacant per un pis de protecció pública de l’exedil Rocío Gómez

L’exregidor Antonio Gallego assegura en Les Corts que va saber en 2024 que Rocío Gómez tenia un pis VPP a Les Naus. Compromís i PSPV reclamen ara explicacions urgents i la dimissió de l’alcalde Luis Barcala.

Pavón i Bellido carreguen contra Barcala pel cas de les vivendes de protecció de Les Naus

Miguel Pavón i Natxo Bellido han responsabilitzat el govern de Luis Barcala de l’escàndal en l’adjudicació de vivendes de protecció pública a Les Naus, en la primera sessió de la comissió d’investigació de Les Corts sobre este cas.

Santi Cazorla penja les botes després de 23 anys al futbol professional

Santi Cazorla, capità i símbol del Real Oviedo i mite del Villarreal, ha confirmat la seua retirada als 41 anys després de 23 temporades al futbol professional.

Lliure amb càrrecs el conductor begut que ha ferit greu una motorista en pràctiques i ha fugit a El Campello

Un home de 32 anys ha ferit de gravetat una alumna d’autoescola que feia pràctiques de moto a El Campello i ha fugit. Quadruplicava la taxa d’alcohol i ha quedat en llibertat amb càrrecs a l’espera de juí.

La campanya l’Espera Infinita denuncia el deteriorament de Rodalia a la província de València

El president provincial del PP de València, Vicent Mompó, ha llançat a Gandia la campanya l'Espera Infinita per a denunciar retards, cancel·lacions i averies constants a les línies de Rodalia, que considera un abandó del Govern central.