Luis Rubiales dimitix, a la fi, com a president de la RFEF

En una sorprenent revelació, Luis Rubiales ha anunciat la seua renúncia al càrrec de president de la Real Federació Espanyola de Futbol. L’anunci va ser fet en una entrevista exclusiva amb el periodista britànic Pierce Morgan i reforçat amb un comunicat oficial. «Dimitiré perquè no puc continuar amb el meu treball», va declarar fermament.

Les últimes setmanes han sigut turbulentes per a Rubiales, principalment per l’incident del bes no consentit a Jenni Hermoso i la polèmica celebració després de la victòria de la selecció espanyola en el Mundial.

En paraules emotives, Rubiales va comentar sobre la difícil decisió: «Amics i familiars m’han instat a centrar-me en la meua dimissió i continuar avant pel bé d’aquells que amo i de l’esport que estime».

Pierce Morgan, el periodista que va entrevistar a Rubiales, també va compartir en Twitter: «Luis Rubiales va volar a Londres per a una entrevista amb mi, anunciant la seua renúncia. Va ser una conversa intensa sobre l’incident que el va col·locar en el centre de la controvèrsia».

Comunicat íntegre de Luis Rubiales

«Bona nit. Hui he transmés a les 21.30 hrs al President en funcions, D.Pedro Rocha, la meua renúncia al càrrec de President de la RFEF. També l’he informat que he fet el mateix amb el meu càrrec en UEFA perquè el meu lloc en la Vicepresidència puga ser substituït.

Després de la veloç suspensió realitzada per FIFA, més la resta de procediments oberts contra la meua persona, és evident que no podré tornar al meu càrrec. Insistir a quedar-me a l’espera i aferrar-me a això no contribuirà a res positiu, ni a la Federació ni al futbol espanyol. Entre altres coses, perquè hi ha poders fàctics que impediran la meua volta. Ací està la gestió del meu equip i, sobretot, la felicitat que m’emporte per l’enorme privilegi d’estos més de 5 anys al capdavant de la RFEF.

No vull que el futbol espanyol puga resultar perjudicat per tota esta campanya tan desproporcionada i, sobretot, prenc esta decisió després d’haver-me assegurat que la meua marxa contribuirà a l’estabilitat que permetrà que tant Europa com Àfrica continuen unides en el somni de 2030, que permetrà portar al nostre país l’esdeveniment més gran del món.

He de mirar avant, mirar al futur. Ara hi ha alguna cosa que m’ocupa amb fermesa. Tinc fe en la veritat i faré tot quan siga a la meua mà perquè prevalga. Les meues filles, la meua família i la gent que em vol han patit els efectes d’una persecució desmesurada, així com moltes falsedats, però també és cert que al carrer, cada dia més, la veritat s’està imposant. Des d’ací transmet a tots els treballadors, assembleistes, federatius i gent del futbol en general, una forta abraçada, desitjant-los molta sort. Gràcies a tots els que m’han recolzat en estos moments».

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.