Sanitat implanta l’ús obligatori de la mascareta en centres de salut i hospitals de la Comunitat

La Conselleria de Sanitat ha remés als departaments de salut de la Comunitat Valenciana una instrucció de la Direcció General de Salut Pública que estableix l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en els centres sanitaris i sociosanitaris com a mesura preventiva davant el repunt d’infecció per virus respiratoris.

La instrucció indica que l’Ordre SND/776/2023 del Ministeri de Sanitat va declarar la fi de l’obligatorietat de l’ús generalitzat de les màscares en els centres sanitaris i especifica les situacions en què s’havia de reforçar la seua utilització. En este sentit, donada la incidència d’infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana (taxa 1.501 casos per 100.000 habitants en la setmana epidemiològica 52), es considera pertinent establir l’obligatorietat de l’ús de màscares en centres sanitaris i sociosanitaris en les següents situacions:

  • Persones simptomàtiques quan estiguen en espais compartits
  • Professionals que atenen casos simptomàtics
  • Persones que treballen en Unitats de Vigilància intensiva i Unitats amb Pacients Vulnerables
  • En les urgències hospitalàries o d’atenció primària
  • En els llocs on es concentren pacients i familiars (sales d’espera d’atenció primària, de consultes hospitalàries, … ).

Així mateix, la instrucció afegeix que en la resta de les situacions que generalment estan destinades a la protecció de les persones amb consideració de vulnerables, les gerències dels departaments de salut, recolzades en els seus propis protocols i en les recomanacions dels Serveis de Medicina Preventiva, podran establir l’obligatorietat de l’ús de mascareta de manera addicional a les indicacions establertes, en funció de la situació epidemiològica i de les característiques estructurals i funcionals particulars dels seus centres dependents.

Vacuna sense Cita Prèvia

D’altra banda, la Conselleria de Sanitat recorda que, com va anunciar este dijous el conseller Marcià Gómez, els centres de salut administraran a partir del pròxim dilluns, 8 de gener, les dosis de les vacunes enfront de grip i COVID-19 sense necessitat de cita prèvia, amb la finalitat de promoure la immunització de la població davant el repunt d’infeccions respiratòries.

Així mateix, la Conselleria ha adoptat una sèrie de mesures assistencials especials davant el repunt de les infeccions respiratòries pròpies d’este període hivernal.

Estes mesures van ser acordades en la reunió mantinguda este dimecres entre el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, el director de l’Oficina de Coordinació i Integració Sociosanitària de la Comunitat Valenciana, Manuel Escolano, i representants de les direccions generals d’Atenció Hospitalària i Gestió Econòmica, Contractació i Infraestructures.

D’esta manera, en la citada reunió es van abordar els problemes que, any rere any sorgeixen davant els pics estacionals d’especial demanda assistencial com l’actual o els que es preveu que es registren en les pròximes setmanes.

Entre estes mesures acordades es troba l’ajust de la programació de l’activitat quirúrgica amb la finalitat de generar espais per a atendre la demanda, i en funció del context de cada centre hospitalari, per a una major eficiència dels recursos existents, així com el reforç de les plantilles.

Altres mesures són potenciar, en estos períodes, els serveis d’atenció domiciliària i establir el màxim nivell de col·laboració amb la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, potenciant l’hospitalització a domicili en les residències de majors en els casos en els quals este recurs resulte l’idoni; així com la reassignació i priorització dels recursos socials.

Finalment, en el cas de necessitar la col·laboració de recursos privats i, amb la finalitat de reduir al màxim qualsevol tensió assistencial que es pogués registrar, es buscarà també un marc de col·laboració públic-privada.

A més, el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, va anunciar que es reunirà la setmana vinent amb els gerents dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana per a analitzar la posada en marxa d’estes mesures.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA rebutja obtindre els missatges de Bernabé i sí que demanarà els de Polo

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha negat recaptar les comunicacions de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i en canvi ha autoritzat sol·licitar de forma voluntària el registre de trucades i missatges del president de la CHJ, Miguel Polo.

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.

Més de 300 professionals treballen en el primer rodatge de Good Films a la Ciutat de la Llum

El primer rodatge de Good Films Studios Spain a la Ciutat de la Llum d’Alacant compta amb més de 300 professionals, el 60 % dels quals són de la Comunitat Valenciana, i preveu un fort impacte econòmic i laboral.

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.

Morant reivindica Zapatero com a president dels drets davant les acusacions pel cas Plus Ultra

Diana Morant defensa a València que José Luis Rodríguez Zapatero serà recordat com el president dels drets i qualifica de sospitoses les acusacions que l’afecten pel préstec a Plus Ultra.