Sanitat implanta l’ús obligatori de la mascareta en centres de salut i hospitals de la Comunitat

La Conselleria de Sanitat ha remés als departaments de salut de la Comunitat Valenciana una instrucció de la Direcció General de Salut Pública que estableix l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en els centres sanitaris i sociosanitaris com a mesura preventiva davant el repunt d’infecció per virus respiratoris.

La instrucció indica que l’Ordre SND/776/2023 del Ministeri de Sanitat va declarar la fi de l’obligatorietat de l’ús generalitzat de les màscares en els centres sanitaris i especifica les situacions en què s’havia de reforçar la seua utilització. En este sentit, donada la incidència d’infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana (taxa 1.501 casos per 100.000 habitants en la setmana epidemiològica 52), es considera pertinent establir l’obligatorietat de l’ús de màscares en centres sanitaris i sociosanitaris en les següents situacions:

  • Persones simptomàtiques quan estiguen en espais compartits
  • Professionals que atenen casos simptomàtics
  • Persones que treballen en Unitats de Vigilància intensiva i Unitats amb Pacients Vulnerables
  • En les urgències hospitalàries o d’atenció primària
  • En els llocs on es concentren pacients i familiars (sales d’espera d’atenció primària, de consultes hospitalàries, … ).

Així mateix, la instrucció afegeix que en la resta de les situacions que generalment estan destinades a la protecció de les persones amb consideració de vulnerables, les gerències dels departaments de salut, recolzades en els seus propis protocols i en les recomanacions dels Serveis de Medicina Preventiva, podran establir l’obligatorietat de l’ús de mascareta de manera addicional a les indicacions establertes, en funció de la situació epidemiològica i de les característiques estructurals i funcionals particulars dels seus centres dependents.

Vacuna sense Cita Prèvia

D’altra banda, la Conselleria de Sanitat recorda que, com va anunciar este dijous el conseller Marcià Gómez, els centres de salut administraran a partir del pròxim dilluns, 8 de gener, les dosis de les vacunes enfront de grip i COVID-19 sense necessitat de cita prèvia, amb la finalitat de promoure la immunització de la població davant el repunt d’infeccions respiratòries.

Així mateix, la Conselleria ha adoptat una sèrie de mesures assistencials especials davant el repunt de les infeccions respiratòries pròpies d’este període hivernal.

Estes mesures van ser acordades en la reunió mantinguda este dimecres entre el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, el director de l’Oficina de Coordinació i Integració Sociosanitària de la Comunitat Valenciana, Manuel Escolano, i representants de les direccions generals d’Atenció Hospitalària i Gestió Econòmica, Contractació i Infraestructures.

D’esta manera, en la citada reunió es van abordar els problemes que, any rere any sorgeixen davant els pics estacionals d’especial demanda assistencial com l’actual o els que es preveu que es registren en les pròximes setmanes.

Entre estes mesures acordades es troba l’ajust de la programació de l’activitat quirúrgica amb la finalitat de generar espais per a atendre la demanda, i en funció del context de cada centre hospitalari, per a una major eficiència dels recursos existents, així com el reforç de les plantilles.

Altres mesures són potenciar, en estos períodes, els serveis d’atenció domiciliària i establir el màxim nivell de col·laboració amb la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, potenciant l’hospitalització a domicili en les residències de majors en els casos en els quals este recurs resulte l’idoni; així com la reassignació i priorització dels recursos socials.

Finalment, en el cas de necessitar la col·laboració de recursos privats i, amb la finalitat de reduir al màxim qualsevol tensió assistencial que es pogués registrar, es buscarà també un marc de col·laboració públic-privada.

A més, el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, va anunciar que es reunirà la setmana vinent amb els gerents dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana per a analitzar la posada en marxa d’estes mesures.

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.