Sanitat implanta l’ús obligatori de la mascareta en centres de salut i hospitals de la Comunitat

La Conselleria de Sanitat ha remés als departaments de salut de la Comunitat Valenciana una instrucció de la Direcció General de Salut Pública que estableix l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en els centres sanitaris i sociosanitaris com a mesura preventiva davant el repunt d’infecció per virus respiratoris.

La instrucció indica que l’Ordre SND/776/2023 del Ministeri de Sanitat va declarar la fi de l’obligatorietat de l’ús generalitzat de les màscares en els centres sanitaris i especifica les situacions en què s’havia de reforçar la seua utilització. En este sentit, donada la incidència d’infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana (taxa 1.501 casos per 100.000 habitants en la setmana epidemiològica 52), es considera pertinent establir l’obligatorietat de l’ús de màscares en centres sanitaris i sociosanitaris en les següents situacions:

  • Persones simptomàtiques quan estiguen en espais compartits
  • Professionals que atenen casos simptomàtics
  • Persones que treballen en Unitats de Vigilància intensiva i Unitats amb Pacients Vulnerables
  • En les urgències hospitalàries o d’atenció primària
  • En els llocs on es concentren pacients i familiars (sales d’espera d’atenció primària, de consultes hospitalàries, … ).

Així mateix, la instrucció afegeix que en la resta de les situacions que generalment estan destinades a la protecció de les persones amb consideració de vulnerables, les gerències dels departaments de salut, recolzades en els seus propis protocols i en les recomanacions dels Serveis de Medicina Preventiva, podran establir l’obligatorietat de l’ús de mascareta de manera addicional a les indicacions establertes, en funció de la situació epidemiològica i de les característiques estructurals i funcionals particulars dels seus centres dependents.

Vacuna sense Cita Prèvia

D’altra banda, la Conselleria de Sanitat recorda que, com va anunciar este dijous el conseller Marcià Gómez, els centres de salut administraran a partir del pròxim dilluns, 8 de gener, les dosis de les vacunes enfront de grip i COVID-19 sense necessitat de cita prèvia, amb la finalitat de promoure la immunització de la població davant el repunt d’infeccions respiratòries.

Així mateix, la Conselleria ha adoptat una sèrie de mesures assistencials especials davant el repunt de les infeccions respiratòries pròpies d’este període hivernal.

Estes mesures van ser acordades en la reunió mantinguda este dimecres entre el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, el director de l’Oficina de Coordinació i Integració Sociosanitària de la Comunitat Valenciana, Manuel Escolano, i representants de les direccions generals d’Atenció Hospitalària i Gestió Econòmica, Contractació i Infraestructures.

D’esta manera, en la citada reunió es van abordar els problemes que, any rere any sorgeixen davant els pics estacionals d’especial demanda assistencial com l’actual o els que es preveu que es registren en les pròximes setmanes.

Entre estes mesures acordades es troba l’ajust de la programació de l’activitat quirúrgica amb la finalitat de generar espais per a atendre la demanda, i en funció del context de cada centre hospitalari, per a una major eficiència dels recursos existents, així com el reforç de les plantilles.

Altres mesures són potenciar, en estos períodes, els serveis d’atenció domiciliària i establir el màxim nivell de col·laboració amb la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, potenciant l’hospitalització a domicili en les residències de majors en els casos en els quals este recurs resulte l’idoni; així com la reassignació i priorització dels recursos socials.

Finalment, en el cas de necessitar la col·laboració de recursos privats i, amb la finalitat de reduir al màxim qualsevol tensió assistencial que es pogués registrar, es buscarà també un marc de col·laboració públic-privada.

A més, el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, va anunciar que es reunirà la setmana vinent amb els gerents dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana per a analitzar la posada en marxa d’estes mesures.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.