Sanitat implanta l’ús obligatori de la mascareta en centres de salut i hospitals de la Comunitat

La Conselleria de Sanitat ha remés als departaments de salut de la Comunitat Valenciana una instrucció de la Direcció General de Salut Pública que estableix l’obligatorietat de l’ús de mascaretes en els centres sanitaris i sociosanitaris com a mesura preventiva davant el repunt d’infecció per virus respiratoris.

La instrucció indica que l’Ordre SND/776/2023 del Ministeri de Sanitat va declarar la fi de l’obligatorietat de l’ús generalitzat de les màscares en els centres sanitaris i especifica les situacions en què s’havia de reforçar la seua utilització. En este sentit, donada la incidència d’infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana (taxa 1.501 casos per 100.000 habitants en la setmana epidemiològica 52), es considera pertinent establir l’obligatorietat de l’ús de màscares en centres sanitaris i sociosanitaris en les següents situacions:

  • Persones simptomàtiques quan estiguen en espais compartits
  • Professionals que atenen casos simptomàtics
  • Persones que treballen en Unitats de Vigilància intensiva i Unitats amb Pacients Vulnerables
  • En les urgències hospitalàries o d’atenció primària
  • En els llocs on es concentren pacients i familiars (sales d’espera d’atenció primària, de consultes hospitalàries, … ).

Així mateix, la instrucció afegeix que en la resta de les situacions que generalment estan destinades a la protecció de les persones amb consideració de vulnerables, les gerències dels departaments de salut, recolzades en els seus propis protocols i en les recomanacions dels Serveis de Medicina Preventiva, podran establir l’obligatorietat de l’ús de mascareta de manera addicional a les indicacions establertes, en funció de la situació epidemiològica i de les característiques estructurals i funcionals particulars dels seus centres dependents.

Vacuna sense Cita Prèvia

D’altra banda, la Conselleria de Sanitat recorda que, com va anunciar este dijous el conseller Marcià Gómez, els centres de salut administraran a partir del pròxim dilluns, 8 de gener, les dosis de les vacunes enfront de grip i COVID-19 sense necessitat de cita prèvia, amb la finalitat de promoure la immunització de la població davant el repunt d’infeccions respiratòries.

Així mateix, la Conselleria ha adoptat una sèrie de mesures assistencials especials davant el repunt de les infeccions respiratòries pròpies d’este període hivernal.

Estes mesures van ser acordades en la reunió mantinguda este dimecres entre el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, el director de l’Oficina de Coordinació i Integració Sociosanitària de la Comunitat Valenciana, Manuel Escolano, i representants de les direccions generals d’Atenció Hospitalària i Gestió Econòmica, Contractació i Infraestructures.

D’esta manera, en la citada reunió es van abordar els problemes que, any rere any sorgeixen davant els pics estacionals d’especial demanda assistencial com l’actual o els que es preveu que es registren en les pròximes setmanes.

Entre estes mesures acordades es troba l’ajust de la programació de l’activitat quirúrgica amb la finalitat de generar espais per a atendre la demanda, i en funció del context de cada centre hospitalari, per a una major eficiència dels recursos existents, així com el reforç de les plantilles.

Altres mesures són potenciar, en estos períodes, els serveis d’atenció domiciliària i establir el màxim nivell de col·laboració amb la Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, potenciant l’hospitalització a domicili en les residències de majors en els casos en els quals este recurs resulte l’idoni; així com la reassignació i priorització dels recursos socials.

Finalment, en el cas de necessitar la col·laboració de recursos privats i, amb la finalitat de reduir al màxim qualsevol tensió assistencial que es pogués registrar, es buscarà també un marc de col·laboració públic-privada.

A més, el conseller de Sanitat, Marcià Gómez, va anunciar que es reunirà la setmana vinent amb els gerents dels departaments de salut de la Comunitat Valenciana per a analitzar la posada en marxa d’estes mesures.

Últimes notícies

Sarabia esclata després del Betis-Elx: el gol anul·lat ens condiciona totalment

Eder Sarabia considera que el gol anul·lat a Diangana davant el Betis era legal i que eixa decisió, unida a l'expulsió de Pétrot, va marcar el desenrotllament del partit i la baralla per la permanència.

Dela ressalta el caràcter del Llevant després de la remuntada davant el Celta

Adrián de la Font, Dela, subratlla el caràcter i la unitat del Llevant després d'aconseguir davant el Celta la seua segona remuntada consecutiva i eixir provisionalment del descens.

Empat al descans entre Betis i Elx amb gols de Cucho i Héctor Fort

Betis i Elx marxen al descans amb empat 1-1 en La Cartoixa, després dels gols de Cucho Hernández i Héctor Fort i una miqueta anul·lat als il·licitans en l'afegit.

Vint-i-nou inquilins d’Alacant porten a Nestar-Azora als tribunals per clàusules abusives en els seus lloguers

Vint-i-nou inquilins de promocions a Alacant i Sant Vicent del Raspeig han demandat a Nestar-Azora per considerar abusives diverses clàusules que encarixen el lloguer a partir del tercer any de contracte.

La pacient aïllada en un hospital d’Alacant torna a donar negatiu en hantavirus

La dona de 32 anys ingressada a l'hospital de Sant Joan d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu per tercera vegada en la PCR, encara que continuarà ingressada sota vigilància.

Celta i Llevant marxen al descans amb empat a un en Balaídos

Celta i Llevant es van al descans amb empat a un gol en Balaídos, després d'avançar-se els celestes amb una miqueta de Ferran Jutglà i empatar Arriaga a la vora de l'intermedi.

Bernabé Zapata es retira del tenis després de caure en la Copa Faulconbridge

Bernabé Zapata posa fi a la seua carrera professional als 29 anys després de perdre en la primera ronda de la Copa Faulconbridge a València davant el paraguaià Adolfo Daniel Vallejo per un doble 6-1.

València registra la temperatura màxima més alta de l’any amb 27,4 graus i Orihuela aconseguix els 28,5

Les màximes han marcat el valor més alt de l'any a València, amb 27,4 graus, i han superat els 28 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana, destacant els 28,5 d'Orihuela.