‘Machirulo’, ‘perreo’, ‘chundachunda’ o ‘VAR’, les noves paraules del Diccionari

Ejemplo de shortcode con estilo
Termes com 'oscaritzar', 'cochifrito', 'crack', 'culín' o 'sensellarisme' també són inclosos en esta nova actualització

El Diccionari de la Llengua Espanyola inclourà des de hui paraules noves com ‘machirulo’, ‘VAR’, ‘big data’, ‘cookie’, ‘perreo’ o ‘no binari’.

El director de la RAE i president de l’ASALE, Santiago Muñoz Machado, i la responsable de l’Institut de Lexicografia, Elena Zamora, han presentat este matí les novetats del Diccionari.

D’esta manera, la RAE afegeix noves paraules així com sinònims i antònims a la versió electrònica 23.7 del Diccionari de la Llengua Espanyola.

Termes com ‘chundachunda’, ‘oscaritzar’, ‘cochifrito’, ‘crack’, ‘colí’, ‘alien’, ‘reganyà’, ‘supervillano’, a més de la inclusió de formes compostes com ‘massa mare’, ‘pobresa energètica’ o ‘sensellarisme’ també són inclosos en esta nova actualització.

En concret, la RAE ha admés 3.152 novetats este any, ja que l’anterior actualització és de l’any 2021 i s’incloïen paraules com ‘bitcoin’, ‘bot’, ‘ciberassetjament’, ‘ciberdelinqüència’, ‘criptomoneda’, ‘geolocalitzar’ o ‘webinari’.

Últimes notícies

Descobrixen a Faura 400 quilos de material pirotècnic clandestí

La Guàrdia Civil ha trobat prop de 400 quilos de material pirotècnic sense autorització ni mesures de seguretat a Faura. Un operari ha sigut detingut.

Un adhesiu per a ungles detecta GHB en les begudes

Un adhesiu reactiu canvia de groc a verd quan detecta GHB en una beguda. La prevenda començarà a finals de novembre a Espanya.

Cinc causes penals arriben als tribunals valencians esta setmana

Un jurat popular jutja una dona acusada de matar la seua parella a Alcàsser. La setmana inclou també causes per estafa, explotació laboral i moneda falsa.

Dissabte amb intervals de núvols, boira a l’interior i màximes en lleuger ascens

La Comunitat Valenciana tindrà núvols, boira matinal a l’interior i una lleugera pujada de les màximes dissabte. Diumenge, els núvols augmentaran al final del dia.

Sánchez destaca la dimissió de Puente després de l’accident d’Urda

Sánchez ha elogiat la dimissió d’Óscar Puente, que ha assumit responsabilitat política després de l’accident d’Urda, amb 69 morts.

Pilar Bernabé reivindica València com a exemple de diferència política

El PSOE ha représ la precampanya a València amb un míting multitudinari. Pilar Bernabé ha reivindicat les diferències amb el PP i ha criticat la gestió de la dana.

La Torre homenatja els voluntaris de la dana amb una escultura

La nova escultura de La Torre recorda les persones que van ajudar durant la dana del 29 d’octubre de 2024. L’obra, dissenyada per Paco Roca, té 2,30 metres d’altura i pesa 370 quilos.

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d’euros en el sorteig de la Lotería de Navidad

La Comunitat Valenciana jugarà 454 milions d'euros en el sorteig del 22 de desembre. La província de València concentra 242 milions.