‘Machirulo’, ‘perreo’, ‘chundachunda’ o ‘VAR’, les noves paraules del Diccionari

Ejemplo de shortcode con estilo
Termes com 'oscaritzar', 'cochifrito', 'crack', 'culín' o 'sensellarisme' també són inclosos en esta nova actualització

El Diccionari de la Llengua Espanyola inclourà des de hui paraules noves com ‘machirulo’, ‘VAR’, ‘big data’, ‘cookie’, ‘perreo’ o ‘no binari’.

El director de la RAE i president de l’ASALE, Santiago Muñoz Machado, i la responsable de l’Institut de Lexicografia, Elena Zamora, han presentat este matí les novetats del Diccionari.

D’esta manera, la RAE afegeix noves paraules així com sinònims i antònims a la versió electrònica 23.7 del Diccionari de la Llengua Espanyola.

Termes com ‘chundachunda’, ‘oscaritzar’, ‘cochifrito’, ‘crack’, ‘colí’, ‘alien’, ‘reganyà’, ‘supervillano’, a més de la inclusió de formes compostes com ‘massa mare’, ‘pobresa energètica’ o ‘sensellarisme’ també són inclosos en esta nova actualització.

En concret, la RAE ha admés 3.152 novetats este any, ja que l’anterior actualització és de l’any 2021 i s’incloïen paraules com ‘bitcoin’, ‘bot’, ‘ciberassetjament’, ‘ciberdelinqüència’, ‘criptomoneda’, ‘geolocalitzar’ o ‘webinari’.

Últimes notícies

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.

Pérez Llorca reivindica una intel·ligència artificial al servici de les persones

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha defensat en un congrés a Alacant una intel·ligència artificial basada en la responsabilitat, la confiança i la supervisió humana per a millorar la sanitat, l’Administració i els servicis d’emergències.