Nombrosos magatzems s’acumulen amb productes sense poder eixir

Nombroses empreses de l’alimentació alerten d’un desproveïment en supermercats i botigues d’alimentació a causa de la vaga de transports. Aliments bàsics com la llet, la farina o l’oli falten en nombrosos supermercats. Alerten d’una “crítica situació” si s’allarga l’atur.

És el cas del grup Gallo. L’empresa avisa que només queda pasta per a dos dies en els supermercats i que, si la situació continua, haurà de paralitzar la seua activitat fins a un altre avís. A ella se sumen altres empreses com Danone, el grup de Puleva o Heineken.

El sector del transport es troba en vaga indefinida des de fa 11 dies. Exigeixen una baixada en els preus del carburant després que registraren una pujada de fins més de dos euros el litre.

Moltes cooperatives andaluses informen d’una gran acumulació de litres i litres d’oli d’oliva. Els camions porten dies sense aparéixer davant la vaga de transport.

“Hui ha intentat entrar un camió i ha hagut de fer marxa enrere”, expliquen. La planta d’envasament avisa que pararà la seua producció davant l’acumulació de l’oli en els magatzems.
Expliquen que, al dia, haurien d’eixir uns 10 camions amb tones d’oli. No obstant això, a penes ix un. En conseqüència, un milió de litres d’oli roman en el magatzem. La planta es veuria obligada a tancar.

El problema no és produir el producte, sinó enviar-lo per a vendre’l. “El problema és traure la mercaderia i servir als clients“, expliquen.

Desproveïment en supermercats

Les prestatgeries dels supermercats tenen un aspecte molt semblant al de la primera ona del coronavirus, és a dir, pràcticament buides.

Sobre aquest tema, els portaveus de les botigues expliquen que, “hi ha productes suficients en els magatzems centrals de l’empresa, però no estan arribant a les botigues amb normalitat perquè hi ha piquets en aqueix magatzem que impedeixen l’eixida de camions, a més que hi ha professionals del sector que treballen per a nosaltres i que estan secundant la vaga”.

Per tant, “el problema és fer arribar la mercaderia als supermercats perquè hi ha, encara que clar, no durarà un mes si això segueix així”.

El producte fresc és el que més ha escassejat fins al punt que, “la majoria de les pescateries han hagut de tancar per l’aturada també de la flota pesquera. Hi ha hagut que reubicar als treballadors o donar-los possibilitat d’agafar-se dies lliures o vacances a l’espera del que succeïsca”.

En les carnisseries “hi ha també alguns productes que no estan arribant, per què no està en magatzem, sinó que arriba directament del proveïdor. També, per exemple, tenien problemes amb el pa ratllat amb el qual elaboren croquetes i empanats”.

Entre els treballadors “hi ha inquietud perquè això se solucione ràpidament. Hi ha un magatzem ple de comandes sense poder eixir i això no és efectiu. Si seguim així, hi haurà un moment que haurà de parar. A les botigues passa el mateix”.

Últimes notícies

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.

Educació proposa una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros al mes per a frenar la vaga docent

Educació planteja als sindicats una pujada salarial progressiva de fins a 200 euros mensuals fins a 2028 i noves taules de treball per a intentar desconvocar la vaga indefinida del professorat.

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.