Magdalena 2024: programació i horaris per a disfrutar-la en À Punt

À Punt se situa en el cor de la Magdalena per a traslladar la festa a tots els valencians. Del 2 al 10 de març, la radiotelevisió valenciana acompanyarà els castelloners amb una programació especial que comença este dissabte 2 de març amb la Gran Mascletà. A les 11:30 hores, els espectadors d’À Punt podran disfrutar de l’acte que enceta la setmana gran de les festes de Castelló.

De vesprada À Punt continua mostrant la festa en directe. A les 16:00 hores arribarà a les pantalles de la radiotelevisió pública la retransmissió de la Cavalcada del Pregó de Castelló, una desfilada que anuncia l’inici de les festes fundacionals de la ciutat i convida el poble a participar-hi. Aquesta tradició està plena de simbologia, llegendes i cultura que recorden el passat medieval de Castelló de la Plana.

À Punt farà seguiment del pregó amb la narració de Belen García Cantavella i els comentaris d’Arturo España, president de la Gaiata 1 Brancal de la Ciutat; María Valverde, festera i exmembre de la Junta de Festes; José M. Arquimbau, periodista; Manolo Romero, vicepresident de la Gaiata 6 Farola-Ravalet; Elisabeth Breva, presidenta de la Gaiata 15 Sequiol i Chema Prades, pregoner de les Festes de la Magdalena 2020-2022.

SUPERDIUMENGE 3 DE MARÇ. És el dia que coincideixen en l’agenda dos dels actes festius de més tradició de la Comunitat Valenciana. De vesprada, À Punt retransmetrà la Crida de les Falles de València, però el seguiment en directe començarà a les 10:00 hores amb un dels actes centrals de la Magdalena: la Romeria de les Canyes.

El pelegrinatge és la celebració més emblemàtica de les festes i arranca quan acaba la missa de romers a la cocatedral de Santa Maria. L’equip d’À Punt acompanyarà els romers durant el recorregut de huit quilòmetres que cal completar per a arribar a l’ermita de la Magdalena. Belén García Cantavella conduirà la retransmissió amb la col·laboració de Clara Soler, membre de la Junta de Festes, Lidón Barberá, periodista i José Juan Sidro, membre de la Colla Pixaví.

DILLUNS 4 i DIMARTS 5 DE MARÇ. La difusió de les galanies a les reines de les festes de Castelló es van posposar en senyal de dol i respecte per les víctimes de l’incendi de Campanar. À Punt oferirà el matí del dilluns 4 de març de 10 a 12 hores la Galania a la Reina de les Festes de Castelló, Lourdes Climent. I l’endemà a la mateixa hora, la Galania a la Reina Infantil Vega Torrejón.

DIUMENGE 10 DE MARÇ. À Punt tancarà les festes grans de Castelló amb la retransmissió en directe, des de les 22:00 hores, del Magdalena Vítol, l’acte que posa el punt final a les festes de la Magdalena de 2024, des de la plaça Major de la capital de la Plana. Amb la narració de Ferran Cano i Belén García Cantavella i els comentaris de Juanjo Trilles, vicepresident de la Federació de Colles.

XXVII Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló

En À Punt podrem disfrutar de les mascletaes de Magdalena, amb Maria Rosa Molas: la Gran Mascletà en directe, i les disparades del XXVII Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló a les 14:45 hores dins de l’NTC Migdia. Este és l’orde de disparades:

· Dilluns 4 de març: Pirotecnia Valenciana.

· Dimarts 5 de març: Pirotecnia Zarzoso.

· Dimecres 6 de març: Pirotecnia Hermanos Ferrández.

· Dijous 7 de març: Hermanos Sirvent.

· Divendres 8 de març: Pirotecnia Mediterráneo.

· Dissabte 9 de març: Pirotecnia Turís.

· Diumenge 10 de març: Pirotecnia Pibierzo.

A més, després de l’èxit de l’any passat, torna ‘Valora les Mascletaes’, una oportunitat de convertir-se en jurat i puntuar amb aplaudiments les disparades. Com? Durant l’emissió en directe, si ens segueixen des de la TV, escanejant el QR que apareixerà en pantalla o a través de l’enllaç: http://participa.apuntmedia.es/mascleta/magdalena

Cobertura de la festa en serveis informatius i programes

À Punt, la radiotelevisió valenciana pública, estarà molt present en les festes de Castelló per a traslladar tots els actes programats a través de les seues finestres: televisió, ràdio, web i xarxes.

A banda de l’emissió en directe dels actes més simbòlics de la Magdalena, À Punt es farà ressò d’altres cites tradicionals com ara la desfilada de gaiates i l’Encesa, el Pregó infantil, la pujada al Fadrí, la Nit Màgica i l’Ofrena a la Mare de Déu del Lledó. Els espectadors podran disfrutar de més activitats magdaleneres a través dels programes i les diferents edicions dels serveis Informatius.

A més, el programa de sobretaula Atrapa’m si pots anirà dedicat tota la setmana de festes a la Magdalena i comptarà amb la presència de Lourdes Climent, reina de les festes de Castelló i la seua cort d’honor i el diumenge 10 de març, cuinarem receptes típiques de Magdalena en La cuina de Morera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La jutgessa cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria per les VPP d’Alacant

La jutgessa que investiga les possibles irregularitats en les vivendes de protecció pública de la Platja de Sant Joan cita com a testimonis a tres alts càrrecs de la Conselleria i demana identificar a més tècnics implicats en els informes.

Tretze detinguts per ús indegut de pirotècnia en les Falles de València

La Policia Nacional va detindre a tretze hòmens, molts d'ells d'Alemanya i Paises Baixos, per l'ús indegut de material pirotècnic durant les Falles 2026 a València i va tramitar 60 propostes de sanció.

El València Basket es juga davant Olympiacos assegurar el play in de l’Eurolliga

El València Basket rep a Olympiacos en el Roig Arena amb l'opció de tallar la seua mala ratxa i deixar pràcticament tancat el play in, i fins i tot continuar aspirant a la passada directa a quarts.

Igualtat advertix a la confraria de Sagunt: el Govern intervindrà si s’impedix processionar a les dones

El Ministeri d'Igualtat anuncia que actuarà després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones participen en les processons de Setmana Santa.

Ampli dispositiu de busca per a localitzar a un home desaparegut a Requena

Emergències manté actiu un ampli operatiu terrestre i aeri per a localitzar a un home desaparegut en el llogaret de Casas del Riu, en el terme municipal de Requena.

La Confraria de Sagunt torna a vetar a les dones en la Setmana Santa malgrat el risc per a la festa

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt ha tornat a rebutjar l'entrada de dones després d'una votació interna, una decisió que pot posar en perill la declaració de Festa d'Interés Turístic Nacional i que reobri el conflicte per la igualtat en la Setmana Santa del municipi.

Igualtat eleva a 14 els feminicidis de 2026 i confirma tres víctimes de violència vicària

Igualtat confirma 14 feminicidis en el que va de 2026 i tres víctimes mortals de violència vicària, i crida a redoblar la resposta institucional i social enfront de la violència masclista.

Guido Rodríguez s’aferma com a líder del nou València

Guido Rodríguez s'ha convertit en l'eix del València en la segona volta de LaLiga, elevant el nivell de l'equip i consolidant-se com a peça clau per a Carlos Corberán.