Magdalena 2024: programació i horaris per a disfrutar-la en À Punt

À Punt se situa en el cor de la Magdalena per a traslladar la festa a tots els valencians. Del 2 al 10 de març, la radiotelevisió valenciana acompanyarà els castelloners amb una programació especial que comença este dissabte 2 de març amb la Gran Mascletà. A les 11:30 hores, els espectadors d’À Punt podran disfrutar de l’acte que enceta la setmana gran de les festes de Castelló.

De vesprada À Punt continua mostrant la festa en directe. A les 16:00 hores arribarà a les pantalles de la radiotelevisió pública la retransmissió de la Cavalcada del Pregó de Castelló, una desfilada que anuncia l’inici de les festes fundacionals de la ciutat i convida el poble a participar-hi. Aquesta tradició està plena de simbologia, llegendes i cultura que recorden el passat medieval de Castelló de la Plana.

À Punt farà seguiment del pregó amb la narració de Belen García Cantavella i els comentaris d’Arturo España, president de la Gaiata 1 Brancal de la Ciutat; María Valverde, festera i exmembre de la Junta de Festes; José M. Arquimbau, periodista; Manolo Romero, vicepresident de la Gaiata 6 Farola-Ravalet; Elisabeth Breva, presidenta de la Gaiata 15 Sequiol i Chema Prades, pregoner de les Festes de la Magdalena 2020-2022.

SUPERDIUMENGE 3 DE MARÇ. És el dia que coincideixen en l’agenda dos dels actes festius de més tradició de la Comunitat Valenciana. De vesprada, À Punt retransmetrà la Crida de les Falles de València, però el seguiment en directe començarà a les 10:00 hores amb un dels actes centrals de la Magdalena: la Romeria de les Canyes.

El pelegrinatge és la celebració més emblemàtica de les festes i arranca quan acaba la missa de romers a la cocatedral de Santa Maria. L’equip d’À Punt acompanyarà els romers durant el recorregut de huit quilòmetres que cal completar per a arribar a l’ermita de la Magdalena. Belén García Cantavella conduirà la retransmissió amb la col·laboració de Clara Soler, membre de la Junta de Festes, Lidón Barberá, periodista i José Juan Sidro, membre de la Colla Pixaví.

DILLUNS 4 i DIMARTS 5 DE MARÇ. La difusió de les galanies a les reines de les festes de Castelló es van posposar en senyal de dol i respecte per les víctimes de l’incendi de Campanar. À Punt oferirà el matí del dilluns 4 de març de 10 a 12 hores la Galania a la Reina de les Festes de Castelló, Lourdes Climent. I l’endemà a la mateixa hora, la Galania a la Reina Infantil Vega Torrejón.

DIUMENGE 10 DE MARÇ. À Punt tancarà les festes grans de Castelló amb la retransmissió en directe, des de les 22:00 hores, del Magdalena Vítol, l’acte que posa el punt final a les festes de la Magdalena de 2024, des de la plaça Major de la capital de la Plana. Amb la narració de Ferran Cano i Belén García Cantavella i els comentaris de Juanjo Trilles, vicepresident de la Federació de Colles.

XXVII Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló

En À Punt podrem disfrutar de les mascletaes de Magdalena, amb Maria Rosa Molas: la Gran Mascletà en directe, i les disparades del XXVII Concurs de Mascletaes Ciutat de Castelló a les 14:45 hores dins de l’NTC Migdia. Este és l’orde de disparades:

· Dilluns 4 de març: Pirotecnia Valenciana.

· Dimarts 5 de març: Pirotecnia Zarzoso.

· Dimecres 6 de març: Pirotecnia Hermanos Ferrández.

· Dijous 7 de març: Hermanos Sirvent.

· Divendres 8 de març: Pirotecnia Mediterráneo.

· Dissabte 9 de març: Pirotecnia Turís.

· Diumenge 10 de març: Pirotecnia Pibierzo.

A més, després de l’èxit de l’any passat, torna ‘Valora les Mascletaes’, una oportunitat de convertir-se en jurat i puntuar amb aplaudiments les disparades. Com? Durant l’emissió en directe, si ens segueixen des de la TV, escanejant el QR que apareixerà en pantalla o a través de l’enllaç: http://participa.apuntmedia.es/mascleta/magdalena

Cobertura de la festa en serveis informatius i programes

À Punt, la radiotelevisió valenciana pública, estarà molt present en les festes de Castelló per a traslladar tots els actes programats a través de les seues finestres: televisió, ràdio, web i xarxes.

A banda de l’emissió en directe dels actes més simbòlics de la Magdalena, À Punt es farà ressò d’altres cites tradicionals com ara la desfilada de gaiates i l’Encesa, el Pregó infantil, la pujada al Fadrí, la Nit Màgica i l’Ofrena a la Mare de Déu del Lledó. Els espectadors podran disfrutar de més activitats magdaleneres a través dels programes i les diferents edicions dels serveis Informatius.

A més, el programa de sobretaula Atrapa’m si pots anirà dedicat tota la setmana de festes a la Magdalena i comptarà amb la presència de Lourdes Climent, reina de les festes de Castelló i la seua cort d’honor i el diumenge 10 de març, cuinarem receptes típiques de Magdalena en La cuina de Morera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.