Les Magues de Gener s’adapten a la pandèmia amb una celebració estàtica

La Societat Coral el Micalet celebrarà les Magues de Gener en la plaça de l’Ajuntament de València aquest diumenge 16 de gener a les 11.30h, adaptant així la cavalcada a un esdeveniment estàtic i controlat amb diverses mesures sanitàries, d’aforament i accés d’acord amb el protocol de seguretat establit pel Consistori per a evitar qualsevol risc de contagi pel Covid-19. 

L’inici estarà marcat per l’actuació de les batucades i l’arribada de les Magues de Gener a les quals succeiran la música i l’espectacle que brindaran diferents agrupacions a les xiquetes i xiquets. Aquesta manifestació laica culminarà amb uns breus discursos de les magues i una actuació que oferirà el cantautor de Cocentaina, Andreu Valor, des del balcó del consistori, a la qual seguiran la presència de tots els grups de tabalet i dolçaina i de la Jove Muixeranga de València.

Les magues regalaran als xiquets roses de paper i un conte àmpliament il· lustrat (‘Matilde Salvador, una vida musical’), on s’aborda la figura de la gran compositora castellonenca, autora de la primera òpera valenciana en valencià, La filla del rei barbut, i l’única dona que ha estrenat una òpera, Vinatea, en el Liceu de Barcelona.
La Festa de la Infantesa pretén així ensenyar el valor de la música i retre homenatge a Salvador, una figura molt vinculada al Micalet que la va guardonar amb el Premi Miquelet d’Honor en 1993 i li va posar el seu nom a l’escola de música.

Els responsables del Micalet han manifestat que s’extremaran les mesures de seguretat i sanitàries. Les persones sense reserva no podran accedir al recinte. L’acte és gratuït i davant el canvi de format, per la impossibilitat de celebrar la cavalcada, podrà ser vist únicament per unes 600 persones assegudes que han reservat la seua plaça en la pàgina web de la Societat Coral el Micalet.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Descens de les temperatures i núvols dispersos a l’inici de setmana en la Comunitat Valenciana

La setmana comença en la Comunitat Valenciana amb més núvols, un descens de les temperatures màximes en la major part del territori i possibilitat de pluges febles i disperses.

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.