Les Magues de Gener s’adapten a la pandèmia amb una celebració estàtica

La Societat Coral el Micalet celebrarà les Magues de Gener en la plaça de l’Ajuntament de València aquest diumenge 16 de gener a les 11.30h, adaptant així la cavalcada a un esdeveniment estàtic i controlat amb diverses mesures sanitàries, d’aforament i accés d’acord amb el protocol de seguretat establit pel Consistori per a evitar qualsevol risc de contagi pel Covid-19. 

L’inici estarà marcat per l’actuació de les batucades i l’arribada de les Magues de Gener a les quals succeiran la música i l’espectacle que brindaran diferents agrupacions a les xiquetes i xiquets. Aquesta manifestació laica culminarà amb uns breus discursos de les magues i una actuació que oferirà el cantautor de Cocentaina, Andreu Valor, des del balcó del consistori, a la qual seguiran la presència de tots els grups de tabalet i dolçaina i de la Jove Muixeranga de València.

Les magues regalaran als xiquets roses de paper i un conte àmpliament il· lustrat (‘Matilde Salvador, una vida musical’), on s’aborda la figura de la gran compositora castellonenca, autora de la primera òpera valenciana en valencià, La filla del rei barbut, i l’única dona que ha estrenat una òpera, Vinatea, en el Liceu de Barcelona.
La Festa de la Infantesa pretén així ensenyar el valor de la música i retre homenatge a Salvador, una figura molt vinculada al Micalet que la va guardonar amb el Premi Miquelet d’Honor en 1993 i li va posar el seu nom a l’escola de música.

Els responsables del Micalet han manifestat que s’extremaran les mesures de seguretat i sanitàries. Les persones sense reserva no podran accedir al recinte. L’acte és gratuït i davant el canvi de format, per la impossibilitat de celebrar la cavalcada, podrà ser vist únicament per unes 600 persones assegudes que han reservat la seua plaça en la pàgina web de la Societat Coral el Micalet.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Turistes llatinoamericans viuen unes Falles cada vegada més emocionants i intenses

Turistes llatinoamericans que viuen o visiten València relaten com les Falles els continuen resultant impactants i emocionants, des de les mascletaes fins als bunyols i la cremà.

Com estalviar en la factura del gas amb la caldera davant l’escalada de preus

Descobreix com reduir la teva factura del gas amb un ús eficient de la caldera i estalviats d'energia a casa.

Una activista marroquina reivindica unes Falles més diverses i multiculturals

Boutaina El Hadri, activista d'origen marroquí amb llarga trajectòria a València, descriu el seu enamorament sobtat amb les Falles i reclama que la diversitat de la ciutat també arribe a les comissions falleres.

Antonio Carmona torna en solitari amb Baro Drom, un viatge gitano del flamenc al rap francés

Antonio Carmona torna nou anys despues amb Baro Drom (Exodo), un disc ambiciós i gitano que mescla jazz, ritmes africans, llatins i rap frances després del seu impuls creatiu amb C. Tangana.

Fiscalia demana substituir la condemna a l’acusat d’enaltiment gihadista per la seua expulsió d’Espanya

La Fiscalia ha demanat en l'Audiència Nacional canviar la possible condemna a un acusat d'enaltiment gihadista per la seua expulsió d'Espanya. Al·lega que ja existia una orde administrativa prèvia, que la pena sol·licitada no supera els sis anys i que l'acusat manca d'arrelament.

El TSJCV confirma 2,5 anys a un multireincident per robar un televisor i menjar a Vila-real

El Tribunal Superior valencià ha ratificat dos anys i mig de presó per a un home amb antecedents per sostraure menjar i un televisor en un local de Vila-real. La condemna inclou indemnitzar pels danys en finestres i encara pot recórrer-se en cassació.

L’Elx prepara la visita del Mallorca amb les absències de John, Héctor Fort i Da Silva

L'Elx ha treballat amb les absències de John Chetauya i Héctor Fort, mentres que André da Silva ha sigut dosificat. El davanter lusità no està descartat per al dissabte.

La Fiscalia s’ha oposat a excarcerar a Ábalos i Koldo abans del juí pel cas de les màscares

La Fiscalia s'ha oposat al fet que José Luis Ábalos i Koldo García isquen de presó abans del juí del 7 d'abril pel cas de les màscares, en apreciar risc de fugida. Anticorrupció al·lega la proximitat de la vista, la gravetat de les penes sol·licitades i l'absència de traves concretes per a preparar la defensa des de presó.