13.4 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Les Magues de Gener s’adapten a la pandèmia amb una celebració estàtica

La Societat Coral el Micalet celebrarà les Magues de Gener en la plaça de l’Ajuntament de València aquest diumenge 16 de gener a les 11.30h, adaptant així la cavalcada a un esdeveniment estàtic i controlat amb diverses mesures sanitàries, d’aforament i accés d’acord amb el protocol de seguretat establit pel Consistori per a evitar qualsevol risc de contagi pel Covid-19. 

L’inici estarà marcat per l’actuació de les batucades i l’arribada de les Magues de Gener a les quals succeiran la música i l’espectacle que brindaran diferents agrupacions a les xiquetes i xiquets. Aquesta manifestació laica culminarà amb uns breus discursos de les magues i una actuació que oferirà el cantautor de Cocentaina, Andreu Valor, des del balcó del consistori, a la qual seguiran la presència de tots els grups de tabalet i dolçaina i de la Jove Muixeranga de València.

Les magues regalaran als xiquets roses de paper i un conte àmpliament il· lustrat (‘Matilde Salvador, una vida musical’), on s’aborda la figura de la gran compositora castellonenca, autora de la primera òpera valenciana en valencià, La filla del rei barbut, i l’única dona que ha estrenat una òpera, Vinatea, en el Liceu de Barcelona.
La Festa de la Infantesa pretén així ensenyar el valor de la música i retre homenatge a Salvador, una figura molt vinculada al Micalet que la va guardonar amb el Premi Miquelet d’Honor en 1993 i li va posar el seu nom a l’escola de música.

Els responsables del Micalet han manifestat que s’extremaran les mesures de seguretat i sanitàries. Les persones sense reserva no podran accedir al recinte. L’acte és gratuït i davant el canvi de format, per la impossibilitat de celebrar la cavalcada, podrà ser vist únicament per unes 600 persones assegudes que han reservat la seua plaça en la pàgina web de la Societat Coral el Micalet.

Últimes notícies

Dimitrievski sosté al València i frena a un Reial Madrid sense lluentor (0-0)

Dimitrievski ha sostingut al València amb parades a Mbappé i David Jiménez a Mestalla. El Reial Madrid no va desplegar un gran futbol i el partit va acabar 0-0.

El València ix amb tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid. En l'equip blanc, el canterano Dani Jiménez serà lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El València aposta per tres centrals i el Reial Madrid alinea a Dani Jiménez en el lateral dret

El València jugarà a Mestalla amb tres centrals davant el Reial Madrid, que eixirà amb el canterano Dani Jiménez com a lateral dret en la seua primera titularitat de lliga.

El Carnestoltes de Torrevieja malbarata fantasia i color en un any clau cap a l’interés turístic nacional

Torrevieja ha viscut el seu gran desfile-concurs amb més de 1.500 comparsistas en 31 agrupacions. El festeig reforça la candidatura a interés turístic nacional en 2027.

Elgezabal lamenta que al Llevant se li va ser el partit en buscar l’empat en San Mamés

Elgezabal va marcar per a acostar al Llevant en San Mamés i va admetre que el resultat es va escapar en anar per l'empat amb un menys. Va reivindicar l'ADN competitiu de l'equip i la connexió amb l'afició.

Investiguen explosions en clavegueres del centre de Castelló i desallotgen una finca

Diverses explosions en clavegueres del centre de Castelló han obligat a desallotjar una finca. No hi ha ferits i els danys són superficials, segons fonts oficials.

L’Athletic respira amb un 4-2 i deixa tocat al Llevant

L'Athletic es va imposar 4-2 al Llevant després de jugar els visitants amb deu per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va firmar un doblet i el final va ser d'infart.

L’Athletic torna a guanyar dos mesos després amb un 4-2 que frena al Llevant

L'Athletic va véncer 4-2 al Llevant en San Mamés després de jugar amb superioritat des del 17 per l'expulsió de Maturro. Guruzeta va fer doblet i Serrano va decidir en l'afegit.