Les Magues de Gener s’adapten a la pandèmia amb una celebració estàtica

La Societat Coral el Micalet celebrarà les Magues de Gener en la plaça de l’Ajuntament de València aquest diumenge 16 de gener a les 11.30h, adaptant així la cavalcada a un esdeveniment estàtic i controlat amb diverses mesures sanitàries, d’aforament i accés d’acord amb el protocol de seguretat establit pel Consistori per a evitar qualsevol risc de contagi pel Covid-19. 

L’inici estarà marcat per l’actuació de les batucades i l’arribada de les Magues de Gener a les quals succeiran la música i l’espectacle que brindaran diferents agrupacions a les xiquetes i xiquets. Aquesta manifestació laica culminarà amb uns breus discursos de les magues i una actuació que oferirà el cantautor de Cocentaina, Andreu Valor, des del balcó del consistori, a la qual seguiran la presència de tots els grups de tabalet i dolçaina i de la Jove Muixeranga de València.

Les magues regalaran als xiquets roses de paper i un conte àmpliament il· lustrat (‘Matilde Salvador, una vida musical’), on s’aborda la figura de la gran compositora castellonenca, autora de la primera òpera valenciana en valencià, La filla del rei barbut, i l’única dona que ha estrenat una òpera, Vinatea, en el Liceu de Barcelona.
La Festa de la Infantesa pretén així ensenyar el valor de la música i retre homenatge a Salvador, una figura molt vinculada al Micalet que la va guardonar amb el Premi Miquelet d’Honor en 1993 i li va posar el seu nom a l’escola de música.

Els responsables del Micalet han manifestat que s’extremaran les mesures de seguretat i sanitàries. Les persones sense reserva no podran accedir al recinte. L’acte és gratuït i davant el canvi de format, per la impossibilitat de celebrar la cavalcada, podrà ser vist únicament per unes 600 persones assegudes que han reservat la seua plaça en la pàgina web de la Societat Coral el Micalet.

Últimes notícies

417 ajuntaments rebran quasi 8 milions per a prevenir incendis forestals en 2026

La Generalitat ha assignat 7,95 milions d’euros a 417 ajuntaments valencians per a actuacions de prevenció d’incendis i gestió forestal durant 2026, amb especial pes per als municipis de la província de València.

Les vendes de turismes cauen un 15,4 % en mitat any a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat 67.234 matriculacions de turismes nous fins juny, un 15,4 % menys que fa un any, en contrast amb el creixement del mercat espanyol.

La Policia Local de València frustra una nova quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera

La Policia Local de València ha desmantellat una quedada massiva de patinets elèctrics al parc de Capçalera, amb 10 denúncies i huit vehicles immobilitzats per irregularitats tècniques.

Alicante reconeix les associacions en l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI

L’Ajuntament d’Alacant ha celebrat l’acte institucional del Dia de l’Orgull LGTBI, on ha destacat la tasca de les associacions i ha presentat el lema Orgull Alicante 2026: Son derechos humanos, no somos ideología.

Alan Matturro s’acomiada del Llevant amb un missatge que deixa la porta oberta

El central uruguaià Alan Matturro s’ha acomiadat del Llevant després d’una temporada cedit i torna al Genoa, tot agraint el suport de l’afició amb un significatiu ‘gràcies i fins prompte’.

Pepelu demana un objectiu clar per al Valencia des del primer dia de pretemporada

Pepelu ha defensat que el Valencia marque un objectiu ambiciós des de l’inici de la pretemporada i ha destacat el valor emocional de l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla.

Rescatades dues pateres amb 24 migrants davant la costa d’Alacant i detinguts dos patrons

Salvament Marítim ha rescatat 24 migrants en dues pateres davant la costa d’Alacant entre diumenge i dimarts, quatre d’ells menors, i la Policia Nacional ha detingut dos adults com a presumptes patrons.

Kameron Taylor continuarà al Valencia Basket com a mínim fins 2028

El Valencia Basket ha ampliat i millorat el contracte de l’aler nord-americà Kameron Taylor, clau en l’última temporada, fins a la campanya 2027-28.