Més de 10 DJs, espectacles i una manifestació inundaran els carrers de València a l’Orgull LGTBI+ 2023

València compta els dies per acollir la seua pròpia festa de l’Orgull LGTBI+, que tindrà lloc el pròxim dissabte 24 de juny. Així mateix, este any, la celebració central també serà una manifestació massiva.

Així, baix el lema ‘Orgull de totes, drets per a totes’ es convoca la pròxima concentració de l’Orgull LGTBI+ que tornarà als carrers de València. Este lema fa al·lusió a totes les persones que han quedat excloses de la llei estatal LGTBI+: persones no binàries, migrants en situació administrativa irregular i menors trans.

El recorregut de la manifestació serà el mateix que l’any passat: començarà a les 19:30 hores des del pont de l’Exposició a la part de l’Albereda, creuant el pont cap a la Porta del Mar, continuant pel carrer Colom i carrer Xàtiva, fins a arribar per Marquès de Sotelo a la plaça de l’Ajuntament, on es llegirà el manifest i on tindrà lloc la gran fi de la festa. 

Tal com detallen des de la mateixa organització de l’esdeveniment, igual que l’any passat, este s’espera “que siga també un autèntic èxit” amb la participació de més de 10.000 persones, a més de vehicles de grans dimensions i les tradicionals batucades, que desfilaran també darrere de la mateixa pancarta de capçalera. 

Exposició amb records de l’Orgull 2022

Les cares de l’Orgull‘, és el títol que s’ha escollit per a la mostra d’imatges que està exposada a la seu de Lamba, és una mostra d’imatges capturades per la fotògrafa María Díez durant la manifestació de l’any passat.

L’objectiu principal d´esta proposta és rememorar un any històric per a la comunitat LGBTQ+, especialment per a les persones trans. L’entrada a esta exposició és gratuïta i lliure fins al 30 de juny. Així mateix, veïns, veïnes i visitants hi podran accedir de dilluns a divendres, sempre que se sol·licite una visita prèviament.

Imatge d’arxiu

Programa complet de concerts i activitats

Este any, l’Ajuntament de València té preparat un ampli programa d’activitats i actes, que començaran després de la manifestació. Concretament, la festa de l’Orgull este any és organitzada per Avegal, Associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana.

Els carrers del centre de València s’ompliran de música i espectacles. Este any, l’artista Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes on també figurarà este any, Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes en què també figuren Gabrielle Echeverria i djs valencianes com Suri, Sergy Tara, Alen, Rafa Star, Óscar Liv, Alicia DC i Marien Baker. La presentadora serà Liz Dust. A més de diversos espectacles de la mà de les drags Tati Kieta, Coco Jhons i Papo Princess. Tot i això, tal com apunten des de la mateixa organització, “hi haurà noves confirmacions”.

D’altra banda, les activitats seran organitzades per Labda València:

Caravana de les flors

Lloc: Monestir de Sant Miquel dels Reis.
Espectacle de música i dansa en directe del 8 al 18 de juny.

Preparty de l’Orgull 2023

Data: Dissabte 17 de juny, tindrà lloc la segona festa pre Orgull a The Muse.

Cinefòrum

Data: Divendres 16 de juny.
Pel·lícula: «9 trans» (documental).
Lloc: Seu Lambda.

Xarrada ‘Drets de famílies LGTBI+ a la nova llei’

Data: Diumenge 18 de juny.
Hora: 11.
Lloc: Seu Lambda.

Trobada de famílies diverses

Data: Diumenge 18 de juny (a la vesprada).
Lloc: Seu Lambda.
Jocs, pintacares, activitats i contes.

Presentació del llibre «Balón Amarillo, bandera arcoiris»

Data: Dimarts 21 de juny.
Hora: 19.
Lloc: Seu de Lambda.

Taula xarxaonda L’esport LGTBI+

Data: Dimarts 21 de juny.
Participants: Víctor Gutiérrez, Patricia Campos, Txus Blasco.
Lloc: Seu Lambda.

VIHsibles Festival

Data: Dijous 30 de juny
Organitzadors: Comité antisida de València i CCCC (Centre del Carme de Cultura Contemporània).

Quan va ser la primera reivindicació LGTBI a València?

La primera manifestació de l’Orgull LGTB+ a València va tindre lloc el 1979. Va estar convocada pel Moviment d’Alliberament Sexual del País Valencià (MAS-PV) i hi van participar unes 5.000 persones.

Des d’aquell moment, les diverses manifestacions de l’Orgull a València, han crescut quant a participació i compten amb el suport de diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques. A més de la col·laboració de diverses empreses compromeses amb la diversitat sexual, de gènere i familiar. 

Últimes notícies

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.

Els farmacèutics de València hauran de repetir les eleccions del Micof pel vot per correu

La Mesa Electoral del Col·legi de Farmacèutics de València ha anul·lat els comicis del 10 de maig i ha ordenat repetir la votació per irregularitats en el vot per correu denunciades per dues candidatures.

Les famílies afectades per l’incendi de Campanar tindran ajudes al lloguer fins a 2026

La Generalitat ha acordat ampliar a un tercer any, fins a finals de 2026, les ajudes al lloguer per a les persones propietàries que van perdre la seua vivenda habitual en l’incendi de Campanar. El nou decret preveu 550.000 euros addicionals i permetrà cobrir fins a dotze mensualitats més.

Cinema Jove obri la 41a edició amb la sàtira sueca ‘The Patron’ i una gala musical trilingüe

Cinema Jove inaugura este divendres la 41a edició amb una gala musical, participativa i trilingüe, seguida de l’estrena del thriller suec ‘The Patron’, una sàtira social sobre el món de l’art i les classes socials.

Dispositiu especial a València per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents i 65 sanitaris

València ha organitzat un ampli dispositiu per la Nit de Sant Joan amb més de 300 agents policials, 65 professionals sanitaris, punts violeta i un hospital de campanya a les platges del nord i del sud.