Més de 10 DJs, espectacles i una manifestació inundaran els carrers de València a l’Orgull LGTBI+ 2023

València compta els dies per acollir la seua pròpia festa de l’Orgull LGTBI+, que tindrà lloc el pròxim dissabte 24 de juny. Així mateix, este any, la celebració central també serà una manifestació massiva.

Així, baix el lema ‘Orgull de totes, drets per a totes’ es convoca la pròxima concentració de l’Orgull LGTBI+ que tornarà als carrers de València. Este lema fa al·lusió a totes les persones que han quedat excloses de la llei estatal LGTBI+: persones no binàries, migrants en situació administrativa irregular i menors trans.

El recorregut de la manifestació serà el mateix que l’any passat: començarà a les 19:30 hores des del pont de l’Exposició a la part de l’Albereda, creuant el pont cap a la Porta del Mar, continuant pel carrer Colom i carrer Xàtiva, fins a arribar per Marquès de Sotelo a la plaça de l’Ajuntament, on es llegirà el manifest i on tindrà lloc la gran fi de la festa. 

Tal com detallen des de la mateixa organització de l’esdeveniment, igual que l’any passat, este s’espera “que siga també un autèntic èxit” amb la participació de més de 10.000 persones, a més de vehicles de grans dimensions i les tradicionals batucades, que desfilaran també darrere de la mateixa pancarta de capçalera. 

Exposició amb records de l’Orgull 2022

Les cares de l’Orgull‘, és el títol que s’ha escollit per a la mostra d’imatges que està exposada a la seu de Lamba, és una mostra d’imatges capturades per la fotògrafa María Díez durant la manifestació de l’any passat.

L’objectiu principal d´esta proposta és rememorar un any històric per a la comunitat LGBTQ+, especialment per a les persones trans. L’entrada a esta exposició és gratuïta i lliure fins al 30 de juny. Així mateix, veïns, veïnes i visitants hi podran accedir de dilluns a divendres, sempre que se sol·licite una visita prèviament.

Imatge d’arxiu

Programa complet de concerts i activitats

Este any, l’Ajuntament de València té preparat un ampli programa d’activitats i actes, que començaran després de la manifestació. Concretament, la festa de l’Orgull este any és organitzada per Avegal, Associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana.

Els carrers del centre de València s’ompliran de música i espectacles. Este any, l’artista Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes on també figurarà este any, Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes en què també figuren Gabrielle Echeverria i djs valencianes com Suri, Sergy Tara, Alen, Rafa Star, Óscar Liv, Alicia DC i Marien Baker. La presentadora serà Liz Dust. A més de diversos espectacles de la mà de les drags Tati Kieta, Coco Jhons i Papo Princess. Tot i això, tal com apunten des de la mateixa organització, “hi haurà noves confirmacions”.

D’altra banda, les activitats seran organitzades per Labda València:

Caravana de les flors

Lloc: Monestir de Sant Miquel dels Reis.
Espectacle de música i dansa en directe del 8 al 18 de juny.

Preparty de l’Orgull 2023

Data: Dissabte 17 de juny, tindrà lloc la segona festa pre Orgull a The Muse.

Cinefòrum

Data: Divendres 16 de juny.
Pel·lícula: «9 trans» (documental).
Lloc: Seu Lambda.

Xarrada ‘Drets de famílies LGTBI+ a la nova llei’

Data: Diumenge 18 de juny.
Hora: 11.
Lloc: Seu Lambda.

Trobada de famílies diverses

Data: Diumenge 18 de juny (a la vesprada).
Lloc: Seu Lambda.
Jocs, pintacares, activitats i contes.

Presentació del llibre «Balón Amarillo, bandera arcoiris»

Data: Dimarts 21 de juny.
Hora: 19.
Lloc: Seu de Lambda.

Taula xarxaonda L’esport LGTBI+

Data: Dimarts 21 de juny.
Participants: Víctor Gutiérrez, Patricia Campos, Txus Blasco.
Lloc: Seu Lambda.

VIHsibles Festival

Data: Dijous 30 de juny
Organitzadors: Comité antisida de València i CCCC (Centre del Carme de Cultura Contemporània).

Quan va ser la primera reivindicació LGTBI a València?

La primera manifestació de l’Orgull LGTB+ a València va tindre lloc el 1979. Va estar convocada pel Moviment d’Alliberament Sexual del País Valencià (MAS-PV) i hi van participar unes 5.000 persones.

Des d’aquell moment, les diverses manifestacions de l’Orgull a València, han crescut quant a participació i compten amb el suport de diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques. A més de la col·laboració de diverses empreses compromeses amb la diversitat sexual, de gènere i familiar. 

Últimes notícies

Álvaro Rodríguez celebra la permanència de l’Elx a Girona

Un gol d'Álvaro Rodríguez a Girona certifica la permanència de l'Elx en LaLiga EA Sports. El davanter es mostra feliç, reivindica al club i dedica el punt al seu pare mort.

Sarabia celebra la permanència de l’Elx: un altre exitazo espectacular

Eder Sarabia celebra la permanència de l'Elx en LaLiga després de l'empat davant el Girona i destaca dos anys meravellosos de projecte, ascens i consolidació en Primera.

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.