Més de 10 DJs, espectacles i una manifestació inundaran els carrers de València a l’Orgull LGTBI+ 2023

València compta els dies per acollir la seua pròpia festa de l’Orgull LGTBI+, que tindrà lloc el pròxim dissabte 24 de juny. Així mateix, este any, la celebració central també serà una manifestació massiva.

Així, baix el lema ‘Orgull de totes, drets per a totes’ es convoca la pròxima concentració de l’Orgull LGTBI+ que tornarà als carrers de València. Este lema fa al·lusió a totes les persones que han quedat excloses de la llei estatal LGTBI+: persones no binàries, migrants en situació administrativa irregular i menors trans.

El recorregut de la manifestació serà el mateix que l’any passat: començarà a les 19:30 hores des del pont de l’Exposició a la part de l’Albereda, creuant el pont cap a la Porta del Mar, continuant pel carrer Colom i carrer Xàtiva, fins a arribar per Marquès de Sotelo a la plaça de l’Ajuntament, on es llegirà el manifest i on tindrà lloc la gran fi de la festa. 

Tal com detallen des de la mateixa organització de l’esdeveniment, igual que l’any passat, este s’espera “que siga també un autèntic èxit” amb la participació de més de 10.000 persones, a més de vehicles de grans dimensions i les tradicionals batucades, que desfilaran també darrere de la mateixa pancarta de capçalera. 

Exposició amb records de l’Orgull 2022

Les cares de l’Orgull‘, és el títol que s’ha escollit per a la mostra d’imatges que està exposada a la seu de Lamba, és una mostra d’imatges capturades per la fotògrafa María Díez durant la manifestació de l’any passat.

L’objectiu principal d´esta proposta és rememorar un any històric per a la comunitat LGBTQ+, especialment per a les persones trans. L’entrada a esta exposició és gratuïta i lliure fins al 30 de juny. Així mateix, veïns, veïnes i visitants hi podran accedir de dilluns a divendres, sempre que se sol·licite una visita prèviament.

Imatge d’arxiu

Programa complet de concerts i activitats

Este any, l’Ajuntament de València té preparat un ampli programa d’activitats i actes, que començaran després de la manifestació. Concretament, la festa de l’Orgull este any és organitzada per Avegal, Associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana.

Els carrers del centre de València s’ompliran de música i espectacles. Este any, l’artista Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes on també figurarà este any, Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes en què també figuren Gabrielle Echeverria i djs valencianes com Suri, Sergy Tara, Alen, Rafa Star, Óscar Liv, Alicia DC i Marien Baker. La presentadora serà Liz Dust. A més de diversos espectacles de la mà de les drags Tati Kieta, Coco Jhons i Papo Princess. Tot i això, tal com apunten des de la mateixa organització, “hi haurà noves confirmacions”.

D’altra banda, les activitats seran organitzades per Labda València:

Caravana de les flors

Lloc: Monestir de Sant Miquel dels Reis.
Espectacle de música i dansa en directe del 8 al 18 de juny.

Preparty de l’Orgull 2023

Data: Dissabte 17 de juny, tindrà lloc la segona festa pre Orgull a The Muse.

Cinefòrum

Data: Divendres 16 de juny.
Pel·lícula: «9 trans» (documental).
Lloc: Seu Lambda.

Xarrada ‘Drets de famílies LGTBI+ a la nova llei’

Data: Diumenge 18 de juny.
Hora: 11.
Lloc: Seu Lambda.

Trobada de famílies diverses

Data: Diumenge 18 de juny (a la vesprada).
Lloc: Seu Lambda.
Jocs, pintacares, activitats i contes.

Presentació del llibre «Balón Amarillo, bandera arcoiris»

Data: Dimarts 21 de juny.
Hora: 19.
Lloc: Seu de Lambda.

Taula xarxaonda L’esport LGTBI+

Data: Dimarts 21 de juny.
Participants: Víctor Gutiérrez, Patricia Campos, Txus Blasco.
Lloc: Seu Lambda.

VIHsibles Festival

Data: Dijous 30 de juny
Organitzadors: Comité antisida de València i CCCC (Centre del Carme de Cultura Contemporània).

Quan va ser la primera reivindicació LGTBI a València?

La primera manifestació de l’Orgull LGTB+ a València va tindre lloc el 1979. Va estar convocada pel Moviment d’Alliberament Sexual del País Valencià (MAS-PV) i hi van participar unes 5.000 persones.

Des d’aquell moment, les diverses manifestacions de l’Orgull a València, han crescut quant a participació i compten amb el suport de diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques. A més de la col·laboració de diverses empreses compromeses amb la diversitat sexual, de gènere i familiar. 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.

La guerra d’arcabusseria posa fi als Moros i Cristians d’Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa jornada de trets d'arcabusseria, ambaixades i l'Aparició de Sant Jordiet sobre el castell.

La guerra d’arcabusseria tanca les festes de Moros i Cristians a Alcoi

Les festes de Moros i Cristians d'Alcoi conclouen amb el Dia del Alardo, una intensa recreació de les batalles de 1276 amb quasi tres tones de pólvora i l'Aparició de Sant Jordiet.

Mor una dona i tres ferits per inhalació de fum en l’incendi d’una vivenda a Orihuela

Una dona de 77 anys ha mort i altres tres persones han resultat ferides per inhalació de fum en l'incendi d'una vivenda unifamiliar en Orihuela Costa, el foc de la qual es va originar en la cuina.

La UPV aconseguix reduir fins a un 70% el cagat de taronges i mandarines amb una hormona vegetal

Un equip de la UPV ha demostrat que una aplicació primerenca de l'hormona vegetal 2,4-D reduïx fins a un 70% el cagat en cítrics en reforçar la pell del fruit.