Més de 10 DJs, espectacles i una manifestació inundaran els carrers de València a l’Orgull LGTBI+ 2023

València compta els dies per acollir la seua pròpia festa de l’Orgull LGTBI+, que tindrà lloc el pròxim dissabte 24 de juny. Així mateix, este any, la celebració central també serà una manifestació massiva.

Així, baix el lema ‘Orgull de totes, drets per a totes’ es convoca la pròxima concentració de l’Orgull LGTBI+ que tornarà als carrers de València. Este lema fa al·lusió a totes les persones que han quedat excloses de la llei estatal LGTBI+: persones no binàries, migrants en situació administrativa irregular i menors trans.

El recorregut de la manifestació serà el mateix que l’any passat: començarà a les 19:30 hores des del pont de l’Exposició a la part de l’Albereda, creuant el pont cap a la Porta del Mar, continuant pel carrer Colom i carrer Xàtiva, fins a arribar per Marquès de Sotelo a la plaça de l’Ajuntament, on es llegirà el manifest i on tindrà lloc la gran fi de la festa. 

Tal com detallen des de la mateixa organització de l’esdeveniment, igual que l’any passat, este s’espera “que siga també un autèntic èxit” amb la participació de més de 10.000 persones, a més de vehicles de grans dimensions i les tradicionals batucades, que desfilaran també darrere de la mateixa pancarta de capçalera. 

Exposició amb records de l’Orgull 2022

Les cares de l’Orgull‘, és el títol que s’ha escollit per a la mostra d’imatges que està exposada a la seu de Lamba, és una mostra d’imatges capturades per la fotògrafa María Díez durant la manifestació de l’any passat.

L’objectiu principal d´esta proposta és rememorar un any històric per a la comunitat LGBTQ+, especialment per a les persones trans. L’entrada a esta exposició és gratuïta i lliure fins al 30 de juny. Així mateix, veïns, veïnes i visitants hi podran accedir de dilluns a divendres, sempre que se sol·licite una visita prèviament.

Imatge d’arxiu

Programa complet de concerts i activitats

Este any, l’Ajuntament de València té preparat un ampli programa d’activitats i actes, que començaran després de la manifestació. Concretament, la festa de l’Orgull este any és organitzada per Avegal, Associació d’empreses i professionals per a lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals de la Comunitat Valenciana.

Els carrers del centre de València s’ompliran de música i espectacles. Este any, l’artista Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes on també figurarà este any, Rebeca encapçalarà un cartell d’artistes en què també figuren Gabrielle Echeverria i djs valencianes com Suri, Sergy Tara, Alen, Rafa Star, Óscar Liv, Alicia DC i Marien Baker. La presentadora serà Liz Dust. A més de diversos espectacles de la mà de les drags Tati Kieta, Coco Jhons i Papo Princess. Tot i això, tal com apunten des de la mateixa organització, “hi haurà noves confirmacions”.

D’altra banda, les activitats seran organitzades per Labda València:

Caravana de les flors

Lloc: Monestir de Sant Miquel dels Reis.
Espectacle de música i dansa en directe del 8 al 18 de juny.

Preparty de l’Orgull 2023

Data: Dissabte 17 de juny, tindrà lloc la segona festa pre Orgull a The Muse.

Cinefòrum

Data: Divendres 16 de juny.
Pel·lícula: «9 trans» (documental).
Lloc: Seu Lambda.

Xarrada ‘Drets de famílies LGTBI+ a la nova llei’

Data: Diumenge 18 de juny.
Hora: 11.
Lloc: Seu Lambda.

Trobada de famílies diverses

Data: Diumenge 18 de juny (a la vesprada).
Lloc: Seu Lambda.
Jocs, pintacares, activitats i contes.

Presentació del llibre «Balón Amarillo, bandera arcoiris»

Data: Dimarts 21 de juny.
Hora: 19.
Lloc: Seu de Lambda.

Taula xarxaonda L’esport LGTBI+

Data: Dimarts 21 de juny.
Participants: Víctor Gutiérrez, Patricia Campos, Txus Blasco.
Lloc: Seu Lambda.

VIHsibles Festival

Data: Dijous 30 de juny
Organitzadors: Comité antisida de València i CCCC (Centre del Carme de Cultura Contemporània).

Quan va ser la primera reivindicació LGTBI a València?

La primera manifestació de l’Orgull LGTB+ a València va tindre lloc el 1979. Va estar convocada pel Moviment d’Alliberament Sexual del País Valencià (MAS-PV) i hi van participar unes 5.000 persones.

Des d’aquell moment, les diverses manifestacions de l’Orgull a València, han crescut quant a participació i compten amb el suport de diverses organitzacions socials, sindicals i polítiques. A més de la col·laboració de diverses empreses compromeses amb la diversitat sexual, de gènere i familiar. 

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.