‘Manos Limpias’ lamenta que Sánchez no dimitisca i anuncia més proves que apuntaran esta vegada al president

El secretari general de Manos Limpias, Miguel Bernad, ha assenyalat este dilluns que el president del Govern, Pedro Sánchez, hauria d’haver anunciat hui la seua dimissió i adverteix que eixiran noves proves, esta vegada relacionades amb ell, en la causa oberta per un jutge contra la seua dona, Begoña Gómez, pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Així s’ha pronunciat en declaracions als mitjans, en les quals ha apuntat que esta decisió de Sánchez «pot enfonsar tremendament al seu propi partit» –el PSOE–. «Van a aparèixer bastants més proves on no solament la incriminen a ella, a Begoña Gómez, sinó també a ell», ha explicitat.

Davant d’esta asseveració, i preguntat sobre per què no s’han conegut ja estos suposats indicis, Bernad ha explicat que van «a poc a poc» perquè no es poden presentar proves «d’una manera alegre».

«Jo crec que en els pròxims dies perquè pot haver-hi esdeveniments que li facen tornar a reconsiderar la seua posició, que em sembla (…) no sé què paraula empraria, jo empraria la paraula indecència», ha subratllat per a afegir que «pensa que això és la segona fase del ‘Manual de Resistència'».

«Anem a veure si en un tercer envit també manté el que diu de ‘Manual de Resistència'», ha comentat fent al·lusió al llibre escrit per Sánchez.

Cal recordar que el sindicat Manos Limpias va ser qui va presentar la denúncia contra Begoña Gómez per un presumpte delicte de tràfic d’influències. Denúncia que va donar motiu a l’obertura de diligències per part del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid, que el seu titular és el jutge Juan Carlos Peinado.

Manos Limpias, que sustentava la seua denúncia en notícies publicades per diferents mitjans, sostenia que Gómez, «prevalent-se del seu estatus personal, esposa del president del Govern d’Espanya, ha vingut recomanant o avalant per carta de recomanació amb la seua signatura a empresaris que es presentaven a licitacions públiques».

Estes declaracions de Bernad han sigut arreplegades a les portes dels jutjats de Majadahonda (Madrid) on declara este dilluns l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales. Una causa en la qual Mans Netes també està personada com a acusació popular.

Últimes notícies

Consum crearà 150 llocs de treball amb una nova plataforma logística a la Zona Franca de Barcelona

Consum invertirà 100 milions d’euros en una nova plataforma logística de frescos, refrigerats i congelats a la Zona Franca de Barcelona, amb la qual reforçarà la seua capacitat a Catalunya i crearà 150 llocs de treball prioritzant la plantilla de Vidreria Rovira.

Catalá defensa mantindre la mascletà i tots els actes del 9 d’Octubre a la plaça

L’alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja traslladar la mascletà i la resta d’actes del 9 d’Octubre de la plaça de l’Ajuntament i demana empatia i esforç tant a les persones acampades per la vivenda com a la ciutadania per a poder celebrar íntegrament la Processó Cívica i la resta de celebracions.

Aparat el ple sobre l’estat d’Alacant per la convocatòria electoral del 29 de novembre

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha desconvocat el ple sobre l’estat de la ciutat previst per a dijous per mantindre la neutralitat institucional davant les eleccions generals del 29 de novembre, encara que es manté un altre ple extraordinari a les 13.00 hores pel cas de Les Naus.

El port d’Alacant lamenta perdre l’eixida de The Ocean Race a partir de 2027

El president del port d’Alacant, Luis Rodríguez, admet que no és una bona notícia que l’eixida de The Ocean Race de 2027 siga l’última des de la ciutat, tot i que confia a mantindre la relació amb la regata amb fórmules alternatives.

Una avaria elèctrica obliga a aturar automàticament el reactor de la nuclear de Cofrents

La central nuclear de Cofrents ha patit una parada automàtica del reactor per una avaria en una font d’alimentació elèctrica situada a la sala de control. El CSN assegura que no hi ha hagut impacte per als treballadors, la població ni el medi ambient.

La Diputació Permanent del Congrés votarà el 16 d’octubre el decret de la dana

La Diputació Permanent del Congrés ha fixat per al 16 d’octubre el debat i la votació del decret llei amb mesures per a pal·liar els danys de la dana i del tercer paquet per la crisi d’Oriente Medio.

The Ocean Race decidirà abans de gener com continuarà vinculada a Alacant

The Ocean Race ha anunciat que concretarà abans del 17 de gener de 2027 el nou marc de relació amb Alacant, port d’eixida de les últimes sis edicions i que serà substituït per Porto com a inici de la volta al món a vela.

Barcala assegura que Alacant seguirà sent clau en The Ocean Race després de 2027

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, es mostra convençut que la ciutat mantindrà un paper protagonista en The Ocean Race més enllà de 2027, malgrat l’anunci que Porto acollirà la prova en 2028 i serà port d’eixida del 2030 al 2038.