‘Manos Limpias’ lamenta que Sánchez no dimitisca i anuncia més proves que apuntaran esta vegada al president

El secretari general de Manos Limpias, Miguel Bernad, ha assenyalat este dilluns que el president del Govern, Pedro Sánchez, hauria d’haver anunciat hui la seua dimissió i adverteix que eixiran noves proves, esta vegada relacionades amb ell, en la causa oberta per un jutge contra la seua dona, Begoña Gómez, pels presumptes delictes de tràfic d’influències i corrupció en els negocis.

Així s’ha pronunciat en declaracions als mitjans, en les quals ha apuntat que esta decisió de Sánchez «pot enfonsar tremendament al seu propi partit» –el PSOE–. «Van a aparèixer bastants més proves on no solament la incriminen a ella, a Begoña Gómez, sinó també a ell», ha explicitat.

Davant d’esta asseveració, i preguntat sobre per què no s’han conegut ja estos suposats indicis, Bernad ha explicat que van «a poc a poc» perquè no es poden presentar proves «d’una manera alegre».

«Jo crec que en els pròxims dies perquè pot haver-hi esdeveniments que li facen tornar a reconsiderar la seua posició, que em sembla (…) no sé què paraula empraria, jo empraria la paraula indecència», ha subratllat per a afegir que «pensa que això és la segona fase del ‘Manual de Resistència'».

«Anem a veure si en un tercer envit també manté el que diu de ‘Manual de Resistència'», ha comentat fent al·lusió al llibre escrit per Sánchez.

Cal recordar que el sindicat Manos Limpias va ser qui va presentar la denúncia contra Begoña Gómez per un presumpte delicte de tràfic d’influències. Denúncia que va donar motiu a l’obertura de diligències per part del Jutjat d’Instrucció número 41 de Madrid, que el seu titular és el jutge Juan Carlos Peinado.

Manos Limpias, que sustentava la seua denúncia en notícies publicades per diferents mitjans, sostenia que Gómez, «prevalent-se del seu estatus personal, esposa del president del Govern d’Espanya, ha vingut recomanant o avalant per carta de recomanació amb la seua signatura a empresaris que es presentaven a licitacions públiques».

Estes declaracions de Bernad han sigut arreplegades a les portes dels jutjats de Majadahonda (Madrid) on declara este dilluns l’expresident de la Real Federació Espanyola de Futbol (RFEF) Luis Rubiales. Una causa en la qual Mans Netes també està personada com a acusació popular.

Últimes notícies

Oltra reclama per a València una alcaldessa que l’estime i no un govern indolent

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l'alcaldia de València, defensa una candidatura àmplia que desborde les sigles i critica la gestió de María José Catalá. Assegura que no es farà un empadronament fals i resta importància al juí pendent, que qualifica de guerra bruta.

Aemet activa avís taronja per pluges intenses dijous a la vesprada

Aemet ha activat per a dijous a la vesprada l’avís taronja per pluges molt intenses a Castelló, València i el litoral nord d’Alacant, amb fins a 50 litres per hora i 160 en dotze hores. Este dimecres ja hi ha avís groc a l’interior d’Alacant i el sud de València per tempestes amb pedra i ratxes fortes de vent.

Avis d’Emergències pel desembassament de Contreras i l’augment del cabal del riu

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha anunciat el desembassament de la presa de Contreras i ha advertit de l’augment del cabal del riu als municipis situats aigües avall.

Capturat a Oriola un fugititu francés buscat per robatoris violents internacionals

La Policia Nacional ha detingut a Oriola un home francés de 29 anys reclamat per França per dos robatoris de joies a Bayeux valorats en 500.000 euros i vinculat a un grup delictiu internacional. El detingut podria afrontar fins a 15 anys de presó i una multa de 375.000 euros, pendent ara del procés d’extradició davant l’Audiència Nacional.

El PSPV mostra un dosier sobre Pérez Llorca i parla de sospites de corrupció

El PSPV ha mostrat en Les Corts un suposat dosier confidencial sobre Juanfran Pérez Llorca que, segons el partit, recull sospites de corrupció i possibles delictes del president i del seu entorn.

Oltra reclama anar més enllà dels decrets d’habitatge i regular els lloguers indefinits

Mónica Oltra considera que els decrets d’habitatge del Govern són només un inici i reclama canvis legals profunds, com lloguers indefinits i limitar la propietat en mans de grans fons.

L’economia valenciana aspira a créixer un 2,8 % en 2026, per damunt d’Espanya

La CEV preveu que l’economia de la Comunitat Valenciana cresca al voltant del 2,8 % en 2026, gràcies sobretot a la demanda interna i al bon moment del turisme, encara que alerta de riscos per la inflació i la inestabilitat internacional.

Investigen dos treballadors per la mort en una activitat de parasailing a Benidorm

Dos hòmens han quedat investigats per la mort d’una dona de 66 anys i les lesions d’un home de 47 durant una activitat de parasailing a Benidorm el passat 10 d’agost. Un està acusat d’homicidi imprudent i lesions i l’altre d’encobriment, segons la Guàrdia Civil.