Mantenir les flors de Pasqua perfectes durant tot el Nadal

A les flors de Pasqua no els agrada el fred, per això s’adapten a la perfecció als hiverns suaus valencians. De fet, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats en què es cultiva aquest símbol del Nadal, la producció del qual ascendeix als nou milions anuals a Espanya.

La que vesteix de vermell és la més coneguda, però les ponsèties poden lluir de moltes més tonalitats. Darrere dels seus fascinants colors, hi ha un minuciós treball de cultiu per tenir-ne cura ens resulte més senzill.

I és que mantenir perfecta aquesta planta originària de Mèxic, que ha esdevingut la planta nadalenca per excel·lència a nivell internacional, és més fàcil del que penses.

Els experts de Stars for Europe (SfE), la iniciativa que representa els principals productors de ponsètia a 22 països europeus, et donen els millors consells per assegurar-te que les seues bràctees conserven el seu color distintiu durant molt de temps.

Les flors de Pasqua prefereixen els ambients càlids d’hivern, així que escull plantes que estiguen situades a l’interior de les botigues en lloc de les que estiguen a prop de les entrades o a l’exterior, ja que a les ponsèties no els agraden els corrents d’aire fred.

  1. Tria plantes amb fulles de color verd intens i uniforme, i bràctees de colors vius. Una ponsètia sana no hauria de mostrar signes de grogueig o caiguda de les fulles, així que fixa’t bé.
  2. Un cop triada, embolica-la bé per al viatge cap a casa. No deixes mai les ponsèties en un cotxe gelat mentre aprofites per a fer altres compres, ja que no es porten gens bé amb els descensos bruscs de temperatura.
  3. No deixes que passe fred. Has de mantenir-la a una temperatura entre 15 i 22 graus centígrads i protegir-la dels corrents d’aire fred.
  4. No es mereix estar “castigada” en un racó ombrívol. Aquestes flors prefereixen un lloc lluminós, la llum filtrada és preferible a la llum solar directa i forta per protegir les fulles de cremades, encara que a l’hivern això no hauria de ser un problema.
  5. Pel·lícules, postals, anuncis de publicitat… Segurament hages perdut el compte de les vegades que has vist la idíl·lica imatge nadalenca on apareixen les flors de Pasqua vermelles al costat d’una xemeneia. Però si aprecies la vida de la teua ponsètia, no l’escarrasses, mantingues-la lluny de xemeneies, cremadors de llenya i/o radiadors.
  6. Posar-los aigua en excés és un dels errors més comuns, la moderació és clau: rega-les només quan la superfície del compost estiga gairebé seca.

El secret és a les fulles

Les fulles grogues o penjolls ens indiquen que les seues arrels estan danyades i la causa més comuna sol ser l’excés d’aigua, mentre que la causa de la pèrdua de fulles de la ponsètia quan encara estan verdes és l’aire fred o els corrents d’aire.

Així mateix, les fulles seques indiquen que no tenen prou aigua. Finalment, si les fulles estan tacades o tenen les puntes marrons, la planta no té els nutrients que necessita i hauràs d’afegir regularment una mica d’adob en regar-la.

Punt de bonificació: Per gaudir de les teues ponsèties durant el major temps possible, és recomanable comprar-les directament a vivers o centres de jardineria, on pots demanar consells per cuidar-los a especialistes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig

La Fonteta fulmina el rècord de públic de la Copa del Rei amb 6.125 persones

La final entre Conectabalear CV Manacor i CV Melilla va reunir 6.125 persones a la Fonteta i va batre un rècord que portava 37 anys vigent.

Una eixordadora mascletà ha obert 19 dies de Falles a València

Una mascletà clàssica en la plaça de l'Ajuntament ha inaugurat 19 dies de Falles amb milers d'assistents i perímetre de seguretat ampliat. El tret ha superat els 130 dB i ha deixat 43 atencions sanitàries.

Nova protesta exigix presó per a Mazón la setmana en què la jutgessa demana imputar-li

València ha viscut una altra marxa que reclama presó per a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana, coincidint amb la petició de la jutgessa d'imputar-li. Les víctimes han redoblat la pressió amb un manifest davant el TSJCV.

Ramazani decidix al València amb un penal repetit davant Osasuna

Un penal transformat per Largie Ramazani a la segona va donar al València un 1-0 davant Osasuna a Mestalla. El triomf va ampliar a cinc punts la distància amb el descens i va tallar la ratxa navarresa.

Ramazani decidix de penal repetit i el València pren aire davant Osasuna

Un penal transformat per Largie Ramazani, repetit per invasió d'àrea de Gayà, va donar al València un 1-0 a Mestalla que talla la ratxa d'Osasuna i amplia a cinc punts el seu matalàs sobre el descens.