13.5 C
València
Dilluns, 19 gener, 2026

Mantenir les flors de Pasqua perfectes durant tot el Nadal

A les flors de Pasqua no els agrada el fred, per això s’adapten a la perfecció als hiverns suaus valencians. De fet, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats en què es cultiva aquest símbol del Nadal, la producció del qual ascendeix als nou milions anuals a Espanya.

La que vesteix de vermell és la més coneguda, però les ponsèties poden lluir de moltes més tonalitats. Darrere dels seus fascinants colors, hi ha un minuciós treball de cultiu per tenir-ne cura ens resulte més senzill.

I és que mantenir perfecta aquesta planta originària de Mèxic, que ha esdevingut la planta nadalenca per excel·lència a nivell internacional, és més fàcil del que penses.

Els experts de Stars for Europe (SfE), la iniciativa que representa els principals productors de ponsètia a 22 països europeus, et donen els millors consells per assegurar-te que les seues bràctees conserven el seu color distintiu durant molt de temps.

Les flors de Pasqua prefereixen els ambients càlids d’hivern, així que escull plantes que estiguen situades a l’interior de les botigues en lloc de les que estiguen a prop de les entrades o a l’exterior, ja que a les ponsèties no els agraden els corrents d’aire fred.

  1. Tria plantes amb fulles de color verd intens i uniforme, i bràctees de colors vius. Una ponsètia sana no hauria de mostrar signes de grogueig o caiguda de les fulles, així que fixa’t bé.
  2. Un cop triada, embolica-la bé per al viatge cap a casa. No deixes mai les ponsèties en un cotxe gelat mentre aprofites per a fer altres compres, ja que no es porten gens bé amb els descensos bruscs de temperatura.
  3. No deixes que passe fred. Has de mantenir-la a una temperatura entre 15 i 22 graus centígrads i protegir-la dels corrents d’aire fred.
  4. No es mereix estar “castigada” en un racó ombrívol. Aquestes flors prefereixen un lloc lluminós, la llum filtrada és preferible a la llum solar directa i forta per protegir les fulles de cremades, encara que a l’hivern això no hauria de ser un problema.
  5. Pel·lícules, postals, anuncis de publicitat… Segurament hages perdut el compte de les vegades que has vist la idíl·lica imatge nadalenca on apareixen les flors de Pasqua vermelles al costat d’una xemeneia. Però si aprecies la vida de la teua ponsètia, no l’escarrasses, mantingues-la lluny de xemeneies, cremadors de llenya i/o radiadors.
  6. Posar-los aigua en excés és un dels errors més comuns, la moderació és clau: rega-les només quan la superfície del compost estiga gairebé seca.

El secret és a les fulles

Les fulles grogues o penjolls ens indiquen que les seues arrels estan danyades i la causa més comuna sol ser l’excés d’aigua, mentre que la causa de la pèrdua de fulles de la ponsètia quan encara estan verdes és l’aire fred o els corrents d’aire.

Així mateix, les fulles seques indiquen que no tenen prou aigua. Finalment, si les fulles estan tacades o tenen les puntes marrons, la planta no té els nutrients que necessita i hauràs d’afegir regularment una mica d’adob en regar-la.

Punt de bonificació: Per gaudir de les teues ponsèties durant el major temps possible, és recomanable comprar-les directament a vivers o centres de jardineria, on pots demanar consells per cuidar-los a especialistes.

Últimes notícies

València es bolca amb les víctimes de l’accident ferroviari de Adamuz i oferix ajuda

València ha expressat el seu carinyo a les víctimes del sinistre de Adamuz, amb almenys 39 morts, i ha oferit tota l'ajuda possible, sumant-se al dol nacional.

Pérez Llorca encapçala un minut de silenci per les víctimes de l’accident de Còrdova

Juanfran Pérez Llorca ha presidit al migdia d'este dilluns un minut de silenci a Alacant per les víctimes de l'accident ferroviari de Adamuz. La Generalitat ha evitat declaracions i ha deixat la seua agenda a costa de possibles mesures de dol oficial.

Baldoví demana que Pérez Llorca explique en Les Corts la seua postura sobre el finançament autonòmic

Compromís ha sol·licitat la compareixença del president per a fixar posició sobre el nou model de finançament. Baldoví ha defés negociar la proposta del Govern i ha criticat la 'Declaració de Saragossa' per vaga.

Baldoví veu prematur parlar de coalicions i descarta negociacions obertes

El síndic de Compromís, Joan Baldoví, ha considerat prematur debatre aliances per a 2027 i ha assegurat que no hi ha cap negociació formal en marxa.

El Suprem manté a la presó a Ábalos i Koldo García per ‘alt’ risc de fugida

El Suprem ha rebutjat els recursos de Ábalos i Koldo García i manté la seua presó provisional per 'alt' risc de fugida i la proximitat del juí. La Sala subratlla la gravetat de les penes sol·licitades i la solidesa dels indicis.

Vila-real, Slavia, Bodo/Glimt i Kairat seguixen sense guanyar en la Lliga de Campions

Mancant dos jornades, Vila-real, Slavia Praga, Bodo/Glimt i Kairat Almaty són els únics equips que no han estrenat triomf en la Lliga de Campions.

Pape Gueye, heroi del Senegal en la Copa Àfrica després d’assentar-se al Vila-real

Pape Gueye va decidir la final davant el Marroc i va culminar un ascens que va arrancar a Le Havre, va passar per una sanció del TAS i va prendre impuls al Vila-real. El migcampista es va afermar amb Marcelino, va ser triat millor africà de LaLiga i es va convertir en peça clau també en la seua selecció.

Avís taronja este dimarts en la costa de Castelló, València i nord d’Alacant per vent i ones de 4 metres

Aemet ha establit per a este dimarts l'avís taronja en el litoral de Castelló, València i nord d'Alacant per vent del nord de 55-70 km/h i ones de 4 m. L'onatge pot augmentar per maror ciclònica i hi ha avisos grocs per pluja, neu i mar.