13.7 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Mantenir les flors de Pasqua perfectes durant tot el Nadal

A les flors de Pasqua no els agrada el fred, per això s’adapten a la perfecció als hiverns suaus valencians. De fet, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats en què es cultiva aquest símbol del Nadal, la producció del qual ascendeix als nou milions anuals a Espanya.

La que vesteix de vermell és la més coneguda, però les ponsèties poden lluir de moltes més tonalitats. Darrere dels seus fascinants colors, hi ha un minuciós treball de cultiu per tenir-ne cura ens resulte més senzill.

I és que mantenir perfecta aquesta planta originària de Mèxic, que ha esdevingut la planta nadalenca per excel·lència a nivell internacional, és més fàcil del que penses.

Els experts de Stars for Europe (SfE), la iniciativa que representa els principals productors de ponsètia a 22 països europeus, et donen els millors consells per assegurar-te que les seues bràctees conserven el seu color distintiu durant molt de temps.

Les flors de Pasqua prefereixen els ambients càlids d’hivern, així que escull plantes que estiguen situades a l’interior de les botigues en lloc de les que estiguen a prop de les entrades o a l’exterior, ja que a les ponsèties no els agraden els corrents d’aire fred.

  1. Tria plantes amb fulles de color verd intens i uniforme, i bràctees de colors vius. Una ponsètia sana no hauria de mostrar signes de grogueig o caiguda de les fulles, així que fixa’t bé.
  2. Un cop triada, embolica-la bé per al viatge cap a casa. No deixes mai les ponsèties en un cotxe gelat mentre aprofites per a fer altres compres, ja que no es porten gens bé amb els descensos bruscs de temperatura.
  3. No deixes que passe fred. Has de mantenir-la a una temperatura entre 15 i 22 graus centígrads i protegir-la dels corrents d’aire fred.
  4. No es mereix estar “castigada” en un racó ombrívol. Aquestes flors prefereixen un lloc lluminós, la llum filtrada és preferible a la llum solar directa i forta per protegir les fulles de cremades, encara que a l’hivern això no hauria de ser un problema.
  5. Pel·lícules, postals, anuncis de publicitat… Segurament hages perdut el compte de les vegades que has vist la idíl·lica imatge nadalenca on apareixen les flors de Pasqua vermelles al costat d’una xemeneia. Però si aprecies la vida de la teua ponsètia, no l’escarrasses, mantingues-la lluny de xemeneies, cremadors de llenya i/o radiadors.
  6. Posar-los aigua en excés és un dels errors més comuns, la moderació és clau: rega-les només quan la superfície del compost estiga gairebé seca.

El secret és a les fulles

Les fulles grogues o penjolls ens indiquen que les seues arrels estan danyades i la causa més comuna sol ser l’excés d’aigua, mentre que la causa de la pèrdua de fulles de la ponsètia quan encara estan verdes és l’aire fred o els corrents d’aire.

Així mateix, les fulles seques indiquen que no tenen prou aigua. Finalment, si les fulles estan tacades o tenen les puntes marrons, la planta no té els nutrients que necessita i hauràs d’afegir regularment una mica d’adob en regar-la.

Punt de bonificació: Per gaudir de les teues ponsèties durant el major temps possible, és recomanable comprar-les directament a vivers o centres de jardineria, on pots demanar consells per cuidar-los a especialistes.

Últimes notícies

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.