Mantenir les flors de Pasqua perfectes durant tot el Nadal

A les flors de Pasqua no els agrada el fred, per això s’adapten a la perfecció als hiverns suaus valencians. De fet, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats en què es cultiva aquest símbol del Nadal, la producció del qual ascendeix als nou milions anuals a Espanya.

La que vesteix de vermell és la més coneguda, però les ponsèties poden lluir de moltes més tonalitats. Darrere dels seus fascinants colors, hi ha un minuciós treball de cultiu per tenir-ne cura ens resulte més senzill.

I és que mantenir perfecta aquesta planta originària de Mèxic, que ha esdevingut la planta nadalenca per excel·lència a nivell internacional, és més fàcil del que penses.

Els experts de Stars for Europe (SfE), la iniciativa que representa els principals productors de ponsètia a 22 països europeus, et donen els millors consells per assegurar-te que les seues bràctees conserven el seu color distintiu durant molt de temps.

Les flors de Pasqua prefereixen els ambients càlids d’hivern, així que escull plantes que estiguen situades a l’interior de les botigues en lloc de les que estiguen a prop de les entrades o a l’exterior, ja que a les ponsèties no els agraden els corrents d’aire fred.

  1. Tria plantes amb fulles de color verd intens i uniforme, i bràctees de colors vius. Una ponsètia sana no hauria de mostrar signes de grogueig o caiguda de les fulles, així que fixa’t bé.
  2. Un cop triada, embolica-la bé per al viatge cap a casa. No deixes mai les ponsèties en un cotxe gelat mentre aprofites per a fer altres compres, ja que no es porten gens bé amb els descensos bruscs de temperatura.
  3. No deixes que passe fred. Has de mantenir-la a una temperatura entre 15 i 22 graus centígrads i protegir-la dels corrents d’aire fred.
  4. No es mereix estar “castigada” en un racó ombrívol. Aquestes flors prefereixen un lloc lluminós, la llum filtrada és preferible a la llum solar directa i forta per protegir les fulles de cremades, encara que a l’hivern això no hauria de ser un problema.
  5. Pel·lícules, postals, anuncis de publicitat… Segurament hages perdut el compte de les vegades que has vist la idíl·lica imatge nadalenca on apareixen les flors de Pasqua vermelles al costat d’una xemeneia. Però si aprecies la vida de la teua ponsètia, no l’escarrasses, mantingues-la lluny de xemeneies, cremadors de llenya i/o radiadors.
  6. Posar-los aigua en excés és un dels errors més comuns, la moderació és clau: rega-les només quan la superfície del compost estiga gairebé seca.

El secret és a les fulles

Les fulles grogues o penjolls ens indiquen que les seues arrels estan danyades i la causa més comuna sol ser l’excés d’aigua, mentre que la causa de la pèrdua de fulles de la ponsètia quan encara estan verdes és l’aire fred o els corrents d’aire.

Així mateix, les fulles seques indiquen que no tenen prou aigua. Finalment, si les fulles estan tacades o tenen les puntes marrons, la planta no té els nutrients que necessita i hauràs d’afegir regularment una mica d’adob en regar-la.

Punt de bonificació: Per gaudir de les teues ponsèties durant el major temps possible, és recomanable comprar-les directament a vivers o centres de jardineria, on pots demanar consells per cuidar-los a especialistes.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.