10.6 C
València
Dilluns, 29 desembre, 2025

Mantenir les flors de Pasqua perfectes durant tot el Nadal

A les flors de Pasqua no els agrada el fred, per això s’adapten a la perfecció als hiverns suaus valencians. De fet, la Comunitat Valenciana és una de les comunitats en què es cultiva aquest símbol del Nadal, la producció del qual ascendeix als nou milions anuals a Espanya.

La que vesteix de vermell és la més coneguda, però les ponsèties poden lluir de moltes més tonalitats. Darrere dels seus fascinants colors, hi ha un minuciós treball de cultiu per tenir-ne cura ens resulte més senzill.

I és que mantenir perfecta aquesta planta originària de Mèxic, que ha esdevingut la planta nadalenca per excel·lència a nivell internacional, és més fàcil del que penses.

Els experts de Stars for Europe (SfE), la iniciativa que representa els principals productors de ponsètia a 22 països europeus, et donen els millors consells per assegurar-te que les seues bràctees conserven el seu color distintiu durant molt de temps.

Les flors de Pasqua prefereixen els ambients càlids d’hivern, així que escull plantes que estiguen situades a l’interior de les botigues en lloc de les que estiguen a prop de les entrades o a l’exterior, ja que a les ponsèties no els agraden els corrents d’aire fred.

  1. Tria plantes amb fulles de color verd intens i uniforme, i bràctees de colors vius. Una ponsètia sana no hauria de mostrar signes de grogueig o caiguda de les fulles, així que fixa’t bé.
  2. Un cop triada, embolica-la bé per al viatge cap a casa. No deixes mai les ponsèties en un cotxe gelat mentre aprofites per a fer altres compres, ja que no es porten gens bé amb els descensos bruscs de temperatura.
  3. No deixes que passe fred. Has de mantenir-la a una temperatura entre 15 i 22 graus centígrads i protegir-la dels corrents d’aire fred.
  4. No es mereix estar “castigada” en un racó ombrívol. Aquestes flors prefereixen un lloc lluminós, la llum filtrada és preferible a la llum solar directa i forta per protegir les fulles de cremades, encara que a l’hivern això no hauria de ser un problema.
  5. Pel·lícules, postals, anuncis de publicitat… Segurament hages perdut el compte de les vegades que has vist la idíl·lica imatge nadalenca on apareixen les flors de Pasqua vermelles al costat d’una xemeneia. Però si aprecies la vida de la teua ponsètia, no l’escarrasses, mantingues-la lluny de xemeneies, cremadors de llenya i/o radiadors.
  6. Posar-los aigua en excés és un dels errors més comuns, la moderació és clau: rega-les només quan la superfície del compost estiga gairebé seca.

El secret és a les fulles

Les fulles grogues o penjolls ens indiquen que les seues arrels estan danyades i la causa més comuna sol ser l’excés d’aigua, mentre que la causa de la pèrdua de fulles de la ponsètia quan encara estan verdes és l’aire fred o els corrents d’aire.

Així mateix, les fulles seques indiquen que no tenen prou aigua. Finalment, si les fulles estan tacades o tenen les puntes marrons, la planta no té els nutrients que necessita i hauràs d’afegir regularment una mica d’adob en regar-la.

Punt de bonificació: Per gaudir de les teues ponsèties durant el major temps possible, és recomanable comprar-les directament a vivers o centres de jardineria, on pots demanar consells per cuidar-los a especialistes.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.