9.1 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

Margarita del Val vaticina que per a Setmana Santa només s’haurà vacunat al 3% de la població

 

La viròloga Margarita del Val considera que 2021 ha començat amb la quarta, i no tercera, ona de la pandèmia, i ha alertat que «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials i a causa del fred i a les activitats en interiors mal ventilats.

 

Del Val, investigadora del Centre de Biologia Molecular i coordinadora de la Plataforma de Salut Global del Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC), ha incidit en què les vacunes «ens situen en el principi de la fi», però també en què al ritme actual per a Setmana Santa només estarà vacunat el 3% de la població major de 65 anys.

 

«Si vacunarem al 3% d’ací a Setmana Santa, hi haurà pandèmia per a llarg, a no ser que Moderna fabrique moltes vacunes, Pfizer accelere la producció i a demés baixe la demanda en la resta del món; si no, això anirà amb comptagotes», ha manifestat la viròloga en una entrevista facilitada pel CSIC.

 

Defensa la seguretat de les vacunes

Al seu juí, «estem en el pitjor moment com a número de contagis» després de dates de molts contactes socials «als que no estem renunciant» i a causa del fred que ha propiciat un augment de les activitats en interiors mal ventilats, i ha observat que està ja quantificat que el risc de contagi d’este coronavirus és deu voltes superior en interiors mal ventilats que en l’aire lliure.

 

Margarita del Val defensa la seguretat i l’eficàcia de les vacunes de Pfizer i Moderna, tant per a combatre els símptomes més lleus com els més greus, i encara que apunta els dubtes que encara suscita si protegiran a llarg termini, és contundent: «a qui em pregunta si dona el consentiment perquè vacunen a son pare o a sa mare, li dic: Avant».

 

És també taxatiu en recomanar la vacuna fins i tot per a les persones que ja han passat el Covid-19, i ha assegurat que encara que estan bastant protegides enfront d’una nova infecció i encara que les reinfeccions solen ser més lleus que la primera, «la vacuna els protegix encara més».

Últimes notícies

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.

El València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener i el València-Unicaja s’avança al dissabte 10

L'ajornat València-Casademont es jugarà el dilluns 12 de gener a les 20.30 en el Roig Arena. El dol amb Unicaja s'avança al dissabte 10 a les 18.30.

5 anys i 11 mesos de presó per intentar assassinar a la seua dona després de comunicar-li la ruptura

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a cinc anys i onze mesos de presó a un home per la temptativa d'homicidi de la seua dona amb un cúter després d'anunciar-li la ruptura. La sentència aplica agreujants de gènere i parentiu i imposa allunyament, retirada de pàtria potestat i possible expulsió.