La ministra de Defensa, Margarita Robles, ha afirmat que el líder del Partit Popular, Alberto Núñez Feijóo, no té autoritat per a acusar el excomisionado del Govern per a la dana, José María Ángel, d’haver comés un delicte.
Robles va respondre així davant les declaracions de Feijóo, qui va sol·licitar que José María Ángel retornara els salaris percebuts després de ser acusat de falsejar un títol acadèmic. A més, Feijóo va demanar a la ministra de Ciència, Diana Morant, assumir responsabilitat en el cas.
La potestad para determinar un delito
La ministra va deixar clar que la potestat per a determinar si existix un delicte correspon únicament als tribunals de justícia, i va assenyalar que des de l’àmbit polític no correspon definir culpabilitats penals.
Respeto a la independencia judicial
Així mateix, Robles va fer un cridat a respectar la independència del poder judicial, subratllant que és l’únic competent per a establir si un delicte s’ha comés o no.
Decisiones personales y proceso judicial
Finalment, la ministra va resoldre que les decisions personals, com la renúncia o permanència en un càrrec, deuen sempre ser respectades, separant-les del procés judicial.
Context político y social
Este episodi s’emmarca en la controvèrsia política entorn de la gestió i responsabilitats derivades de la dana, amb implicacions en la credibilitat i la gestió pública que continuen generant debat en l’àmbit polític i social.