El MARQ posa en marxa el museu nocturn fins les 23 hores 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) implantarà a partir de hui, un nou horari per a permetre, per primera vegada, rebre visites des de les 10.00 fins a les 23.00 hores.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, qui ha detallat que “fins al 18 de setembre, és a dir, durant els mesos més forts d’afluència turística, les instal·lacions romandran obertes al públic de dimarts a diumenge i de manera ininterrompuda”.

Segons ha explicat la responsable provincial, l’objectiu és “donar la possibilitat de gaudir del nostre MARQ de dia i de nit, rescatant el concepte de museu nocturn com a experiència pionera a Espanya i molt possiblement en un context més ampli, ja que no ens consta que s’haja posat en marxa un projecte així en altres museus de similars característiques a Europa”.

Julia Parra ha assenyalat que la proposta és especialment rellevant en una de les primeres zones turístiques del país. “És un atractiu addicional per als nostres visitants, més encara dins del context de treball conjunt que estem duent a terme les administracions i el sector turístic per a oferir iniciatives singulars que afigen un plus”, ha manifestat.

En aquest sentit, la diputada ha assegurat que aquesta mesura “diferencia a la província d’Alacant perquè, en el procés de recuperació que vivim, tot suma, i la cultura és, sens dubte, un element fonamental”.

Els nous horaris que amplien fins a tretze hores el període d’obertura diari del MARQ són, a més, segons el parer de Julia Parra, “plenament compatibles amb una altra mena d’oferta turística, com la de sol i platja, i una picada d’ullet al sector hostaler; donem així totes les facilitats al públic alacantí i als nostres visitants perquè vengen el MARQ, aquesta joia cultural de la qual tan orgullosos ens sentim”.

Amb el suport unànime del Patronat de la Fundació MARQ, l’horari de 10.00 a 23.00 hores s’aplicarà a partir de hui en el museu. En els jaciments i monuments l’obertura d’estiu serà de 9.00 a 13.00 i de 18.00 a 21.00 hores, amb tancament al migdia per a evitar les hores de major exposició solar.

També aquesta setmana la comissió executiva i el Patronat de la Fundació MARQ han aprovat el programa d’activitats d’estiu. La diputada de Cultura ha destacat les actuacions que es desenvoluparan per a complementar l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, que ix del museu per a desenvolupar a peu de carrer, tant als jardins del Museu com en el jaciment arqueològic de Lucentum, un ampli programa de la mà de l’Associació Hispània Romana.

Les huit representacions preparades començaran el 16 de juliol i es prolongaran fins a octubre, amb recreacions i accions de divulgació de l’època romana clàssica que inclouen espectacles de lluita. Per a assistir, serà necessari reservar places a través de la web del MARQ o dels telèfons habilitats.

L’acte de presentació d’aquestes novetats en el museu de la Diputació ha comptat també amb la presència del director del MARQ, Manuel Olcina, el director gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el representant d’Hispània Romana, José Lloret.

Tal com ha destacat Julia Parra, per a aquest estiu, “des del MARQ s’han preparat activitats per a tots els públics que pretenen acostar la cultura als alacantins i a quants ens visiten perquè gaudisquen en aquest període estival del MARQ, dels seus jaciments, monuments i de magnífiques propostes expositives internacionals com a “Gladiadors. Herois del coliseu”, per la qual ja han passat més de 30.000 visitants des que es va inaugurar el passat 13 d’abril”.

Últimes notícies

El CEO de Vodafone Espanya haurà de declarar com a investigat pel cas Finetwork

El Tribunal d’Instància d’Alacant ha citat el conseller delegat de Vodafone Espanya, José Miguel García, a declarar com a investigat l’1 de setembre arran d’una querella per presumpta administració deslleial en l’operació de Finetwork.

Un home es tanca amb sa mare major en un pis del Marítim i la Policia el reduïx sense ferits

La Policia Nacional ha accedit a una vivenda del districte del Marítim de València on un home de 58 anys s’havia atrinxerat amb sa mare de 81 anys i mobilitat reduïda, i ha aconseguit reduir-lo sense danys abans de traslladar-lo a un centre mèdic.

Ayora reforça serveis socials i atenció a la dependència amb 2,5 milions de la Generalitat

La Conselleria de Serveis Socials ha destinat 2,49 milions d’euros a recursos bàsics i especialitzats d’Ayora mitjançant el contracte programa, amb inversions destacades en residències, atenció domiciliària i parcs accessibles.

Avís de crescudes sobtades en barrancs i rius menuts de Castelló este divendres

La Confederación Hidrográfica del Ebro ha alertat de possibles crescudes sobtades en barrancs i cursos menuts de Castelló i altres províncies per la vesprada d'este divendres, davant els avisos grocs per pluges intenses i tempestes de l'Aemet.

STAS denuncia que el reforç de vigilància forestal arriba massa tard

La secció sindical de STAS en Vaersa a València ha acusat la Generalitat d’improvisar en el reforç de la vigilància forestal, que arriba en ple agost, i ha criticat les condicions laborals dels brigadistes. El sindicat dona suport a la incorporació de 122 efectius però no descarta mobilitzacions ni una possible vaga.

Paterna demana tancar el Parc del Túria i la Vallesa durant l’eclipsi solar

L’Ajuntament de Paterna ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana el tancament preventiu del Parc Natural del Túria i de l’entorn de la Vallesa durant l’eclipsi solar del 12 d’agost, davant la previsió d’una elevada afluència de visitants i per risc d’incendis.

Alfondeguilla dedicarà un carrer a Moncofa per l’ajuda en l’incendi de la Vall d’Uixó

Alfondeguilla ha aprovat dedicar l’actual carrer Herrero Tejedor a Moncofa com a agraïment per l’acollida dels evacuats durant l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que va obligar a desallotjar el municipi durant sis dies.

Risc màxim d’incendis en la Comunitat per a la jornada de l’eclipsi solar

La Generalitat ha declarat el nivell 3 de preemergència per risc màxim d’incendis el 12 d’agost, coincidint amb l’eclipsi solar, amb el tancament de nombrosos parcs naturals i fortes restriccions a l’ús del foc i a les acampades.
FILMOTECA D'ESTIU