El MARQ posa en marxa el museu nocturn fins les 23 hores 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) implantarà a partir de hui, un nou horari per a permetre, per primera vegada, rebre visites des de les 10.00 fins a les 23.00 hores.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, qui ha detallat que “fins al 18 de setembre, és a dir, durant els mesos més forts d’afluència turística, les instal·lacions romandran obertes al públic de dimarts a diumenge i de manera ininterrompuda”.

Segons ha explicat la responsable provincial, l’objectiu és “donar la possibilitat de gaudir del nostre MARQ de dia i de nit, rescatant el concepte de museu nocturn com a experiència pionera a Espanya i molt possiblement en un context més ampli, ja que no ens consta que s’haja posat en marxa un projecte així en altres museus de similars característiques a Europa”.

Julia Parra ha assenyalat que la proposta és especialment rellevant en una de les primeres zones turístiques del país. “És un atractiu addicional per als nostres visitants, més encara dins del context de treball conjunt que estem duent a terme les administracions i el sector turístic per a oferir iniciatives singulars que afigen un plus”, ha manifestat.

En aquest sentit, la diputada ha assegurat que aquesta mesura “diferencia a la província d’Alacant perquè, en el procés de recuperació que vivim, tot suma, i la cultura és, sens dubte, un element fonamental”.

Els nous horaris que amplien fins a tretze hores el període d’obertura diari del MARQ són, a més, segons el parer de Julia Parra, “plenament compatibles amb una altra mena d’oferta turística, com la de sol i platja, i una picada d’ullet al sector hostaler; donem així totes les facilitats al públic alacantí i als nostres visitants perquè vengen el MARQ, aquesta joia cultural de la qual tan orgullosos ens sentim”.

Amb el suport unànime del Patronat de la Fundació MARQ, l’horari de 10.00 a 23.00 hores s’aplicarà a partir de hui en el museu. En els jaciments i monuments l’obertura d’estiu serà de 9.00 a 13.00 i de 18.00 a 21.00 hores, amb tancament al migdia per a evitar les hores de major exposició solar.

També aquesta setmana la comissió executiva i el Patronat de la Fundació MARQ han aprovat el programa d’activitats d’estiu. La diputada de Cultura ha destacat les actuacions que es desenvoluparan per a complementar l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, que ix del museu per a desenvolupar a peu de carrer, tant als jardins del Museu com en el jaciment arqueològic de Lucentum, un ampli programa de la mà de l’Associació Hispània Romana.

Les huit representacions preparades començaran el 16 de juliol i es prolongaran fins a octubre, amb recreacions i accions de divulgació de l’època romana clàssica que inclouen espectacles de lluita. Per a assistir, serà necessari reservar places a través de la web del MARQ o dels telèfons habilitats.

L’acte de presentació d’aquestes novetats en el museu de la Diputació ha comptat també amb la presència del director del MARQ, Manuel Olcina, el director gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el representant d’Hispània Romana, José Lloret.

Tal com ha destacat Julia Parra, per a aquest estiu, “des del MARQ s’han preparat activitats per a tots els públics que pretenen acostar la cultura als alacantins i a quants ens visiten perquè gaudisquen en aquest període estival del MARQ, dels seus jaciments, monuments i de magnífiques propostes expositives internacionals com a “Gladiadors. Herois del coliseu”, per la qual ja han passat més de 30.000 visitants des que es va inaugurar el passat 13 d’abril”.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Anticorrupció obri una investigació a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta trama de col·locacions

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres càrrecs i funcionaris per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en processos de selecció de personal denunciats per Compromís i la IGAE.

Cinc dels sis tècnics citats no acudixen a la comissió per les vivendes públiques d’Alacant

Cinc dels sis tècnics municipals citats a la comissió que investiga l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan no han comparegut, generant crítiques de l'oposició per falta de transparència i accés a la documentació.

PHotoESPAÑA 2026 aposta per una mirada femenina i experimental amb més de 300 artistes

PHotoESPAÑA 2026 reunix l'obra de més de 300 artistes en prop de cent exposicions amb una marcada perspectiva femenina i una forta vocació experimental. Madrid és l'epicentre d'un festival que s'estén per altres ciutats espanyoles i arriba fins a Asunción.

Bernabé vincula la investigació al Consorci València 2007 amb la mala gestió que, assegura, torna amb el PP

Pilar Bernabé recorda el rescat del Consorci València 2007 i la condonació de 400 milions mentres lamenta que la Fiscalia investigue de nou possibles irregularitats en la gestió sota l'actual govern municipal.

La Comunitat Valenciana consolida el seu lideratge en trasplantaments de cor gràcies a la donació i a l’excel·lència mèdica

La Comunitat Valenciana encapçala els trasplantaments de cor a Espanya, amb rècord històric a l'Hospital La Fe, i testimoniatges com els de Cova i María que exemplifiquen una autèntica segona vida.

Sergio García afronta el seu moment més delicat i obri dubtes sobre el seu futur

Sergio García travessa als 46 anys una crisi profunda de joc i confiança, que li fa plantejar-se el seu futur després d'un Masters d'Augusta ple de dubtes i frustració.

Els embassaments del Xúquer se situen en el 68,1% i els del Segura pugen al 56,6% de la seua capacitat

Els embassaments de la conca del Xúquer aconseguixen el 68,1% de la seua capacitat i els del Segura el 56,6%, amb increments respecte a l'última setmana i a la mitjana de l'última dècada, en un context de reserves hídriques estatals al 83,7%.

L’alcalde d’Alcoi perd la moció de confiança i s’obri la porta a una censura

L'alcalde d'Alcoi, Toni Frances, no aconseguix superar la mocion de confiança vinculada als pressupostos de 2026 i s'obri un mes per a registrar una possible mocion de censura.