El MARQ posa en marxa el museu nocturn fins les 23 hores 

El Museu Arqueològic de la Diputació d’Alacant (MARQ) implantarà a partir de hui, un nou horari per a permetre, per primera vegada, rebre visites des de les 10.00 fins a les 23.00 hores.

Així ho ha anunciat la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, qui ha detallat que “fins al 18 de setembre, és a dir, durant els mesos més forts d’afluència turística, les instal·lacions romandran obertes al públic de dimarts a diumenge i de manera ininterrompuda”.

Segons ha explicat la responsable provincial, l’objectiu és “donar la possibilitat de gaudir del nostre MARQ de dia i de nit, rescatant el concepte de museu nocturn com a experiència pionera a Espanya i molt possiblement en un context més ampli, ja que no ens consta que s’haja posat en marxa un projecte així en altres museus de similars característiques a Europa”.

Julia Parra ha assenyalat que la proposta és especialment rellevant en una de les primeres zones turístiques del país. “És un atractiu addicional per als nostres visitants, més encara dins del context de treball conjunt que estem duent a terme les administracions i el sector turístic per a oferir iniciatives singulars que afigen un plus”, ha manifestat.

En aquest sentit, la diputada ha assegurat que aquesta mesura “diferencia a la província d’Alacant perquè, en el procés de recuperació que vivim, tot suma, i la cultura és, sens dubte, un element fonamental”.

Els nous horaris que amplien fins a tretze hores el període d’obertura diari del MARQ són, a més, segons el parer de Julia Parra, “plenament compatibles amb una altra mena d’oferta turística, com la de sol i platja, i una picada d’ullet al sector hostaler; donem així totes les facilitats al públic alacantí i als nostres visitants perquè vengen el MARQ, aquesta joia cultural de la qual tan orgullosos ens sentim”.

Amb el suport unànime del Patronat de la Fundació MARQ, l’horari de 10.00 a 23.00 hores s’aplicarà a partir de hui en el museu. En els jaciments i monuments l’obertura d’estiu serà de 9.00 a 13.00 i de 18.00 a 21.00 hores, amb tancament al migdia per a evitar les hores de major exposició solar.

També aquesta setmana la comissió executiva i el Patronat de la Fundació MARQ han aprovat el programa d’activitats d’estiu. La diputada de Cultura ha destacat les actuacions que es desenvoluparan per a complementar l’exposició internacional ‘Gladiadors. Herois del Coliseu’, que ix del museu per a desenvolupar a peu de carrer, tant als jardins del Museu com en el jaciment arqueològic de Lucentum, un ampli programa de la mà de l’Associació Hispània Romana.

Les huit representacions preparades començaran el 16 de juliol i es prolongaran fins a octubre, amb recreacions i accions de divulgació de l’època romana clàssica que inclouen espectacles de lluita. Per a assistir, serà necessari reservar places a través de la web del MARQ o dels telèfons habilitats.

L’acte de presentació d’aquestes novetats en el museu de la Diputació ha comptat també amb la presència del director del MARQ, Manuel Olcina, el director gerent de la Fundació CV-MARQ, José Alberto Cortés, i el representant d’Hispània Romana, José Lloret.

Tal com ha destacat Julia Parra, per a aquest estiu, “des del MARQ s’han preparat activitats per a tots els públics que pretenen acostar la cultura als alacantins i a quants ens visiten perquè gaudisquen en aquest període estival del MARQ, dels seus jaciments, monuments i de magnífiques propostes expositives internacionals com a “Gladiadors. Herois del coliseu”, per la qual ja han passat més de 30.000 visitants des que es va inaugurar el passat 13 d’abril”.

Últimes notícies

Compromís aposta per una candidatura única valenciana d’esquerres al Congrés

Els portaveus de Compromís defensen una sola candidatura valenciana, ampla i integradora, que agrupe les forces d’esquerra per al Congrés. La coalició vol interpel·lar Esquerra Unida, Podem, Esquerra Republicana del País Valencià i Sumar País Valencià.

Trampes per a mosquits sense insecticida i compost casolà, les novetats més verdes d’Iberflora

Iberflora ha obert a Feria Valencia amb més de 400 marques i propostes innovadores del sector verd, com trampes per a mosquits sense insecticida, cultiu per a paella a casa i cubs reutilitzables per a compost. La cita se celebra junt amb Eurobrico, que presenta solucions domèstiques eficients com cortines purificadores d’aire i robots tallagespa sense cablejat.

València es referma com a referent mundial en resposta a catàstrofes climàtiques després de la dana

Una conferència internacional de l’OCDE celebrada a València ha destacat el paper d’Espanya com a model de prevenció, resposta i recuperació després de la dana de 2024, i ha posat en valor les lliçons compartides amb altres territoris.

Diana Morant alerta sobre el risc de perdre drets socials abans del 29‑N

La líder dels socialistes valencians, Diana Morant, advertix a València que són molts més els qui necessiten drets socials com l’accés a una vivenda digna i centra fins al 29‑N la campanya del PSPV a alertar sobre què passaria si governaren PP i Vox.

Oltra defensa un front valencià ampli i una esquerra única arrelada al territori

Mónica Oltra defensa a València una candidatura única d’esquerra, arrelada al territori i de base valenciana, per a les pròximes eleccions generals del 29-N, capaç d’agrupar el vot de la classe treballadora.

PSPV i Compromís estudien una llista conjunta al Senat el 29 de novembre

La plataforma Senadores y Senadoras por la Democracia ha revelat que PSPV-PSOE i Compromís valoren acudir junts al Senat el 29 de novembre, dins d’una crida estatal a candidatures progressistes conjuntes.

Els sindicats tomben el calendari de negociació educatiu proposat per la Conselleria

La majoria de sindicats educatius han rebutjat el calendari de 47 meses de negociació proposat per la Conselleria d'Educació per al curs 2026-2027, perquè no incorpora les principals reivindicacions que van originar la vaga de maig i juny. Demanen reprendre de manera immediata els temes pendents, com la recuperació de poder adquisitiu, la millora de l'educació en valencià i la reducció de ràtios.

València exhibix l’espasa de Jaume I i allarga la mostra de la Reial Senyera pel 9 d’Octubre

L’Ajuntament de València ha obert en el Saló de Cristall una mostra especial amb la Reial Senyera i l’espasa de Jaume I, que eixirà en la Processó Cívica per primera vegada en 50 anys. La programació del 8 i 9 d’Octubre combina actes institucionals, música tradicional, pólvora i la mascletà a la plaça de l’Ajuntament.