Els pares de Marta del Castillo venen el pis on va ocórrer el crim

Antonio i Eva, els pares de Marta del Castillo, han decidit vendre el pis del carrer León XIII de Sevilla, escenari del crim de la seua filla, que van comprar fa uns mesos amb la intenció de regalar-li’l a Miguel Carcaño en cas que aquest els ajudara a trobar el cos de la jove. Així ho han confirmat des de les xarxes socials, on també han agraït la gestió i intermediació de la immobiliària per a la venda de l’habitatge.

Miguel Carcaño ni tan sols ha respost a l’oferiment dels pares de Marta del Castillo

La família de la jove sevillana, «fent l’impossible per trobar el cos«, van decidir comprar el domicili -pis sota C del número 78 del carrer León XIII- una vegada es va fer càrrec d’ell el Banc de Bilbao després de l’impagament de la hipoteca i la detenció de Miguel Carcaño el febrer de 2009. Així, l’any passat, a principis d’estiu, el pare de Marta va enviar a la presó d’Herrera de la Manxa (Ciudad Real), a través de la seua advocada, Inmaculada Torres, una carta al processament. En ella li oferia donar-li com a regal l’immoble si col·laborava i li va donar de termini fins a agost.

Aqueix regal va quedar sense resposta. «Ni tan sols va tindre el detall de contestar«, ha assegurat Antonio del Castell a aquest periòdic. Això ha portat als pares de la jove a vendre el pis, com ha informat el mateix Antonio en el seu perfil de la xarxa social Twitter, on agraeix als agents immobiliaris l’atenció prestada en aquesta operació.

No obstant això, l’acusat d’assassinar a la jove, que compleix una condemna de 21 anys i tres mesos de presó per l’assassinat, ni tan sols ha contestat a l’oferiment realitzat per la família. Per això, al no fer efecte aquesta recompensa, la família de Marta ha decidit finalment vendre l’immoble. Els veïns asseguren haver vist a Antonio en diverses ocasions. Es tracta del pis en el qual es va cometre el crim, el 24 de gener de 2009.

A més, la transmissió d’aquesta propietat que van realitzar els germans Francisco Javier Delgado i Miguel Carcaño entre si, a través de documentació falsa per a constituir la hipoteca, és la base de la qual la família ha alçat l’última línia d’investigació que va presentar en el jutjat per a reobrir la investigació contra el germanastre del processament, al qual aquest insisteix a acusar del crim en la seua última versió, la que manté intacta des de 2013.

La família de la víctima va presentar indicis per a acreditar la «veracitat» d’aquestes declaracions -era la setena versió de Miguel Carcaño-, que revelarien que el motiu de la disputa que hauria acabat amb la mort de Marta no va ser «un simple impagament de la hipoteca, sinó l’encobriment d’un delicte de falsedat documental i estafa» en la qual estarien implicats tant els germans com terceres persones per a l’adquisició del pis del carrer León XIII on es va produir el crim.

No obstant això, el jutge encarregat del cas va donar carpetada a l’última línia d’investigació oberta per la falsedat dels documents l’abril de 2021. L’Audiència de Sevilla va avalar aquest arxiu i la família ha presentat un recurs d’empara davant el Tribunal Constitucional perquè es puga investigar a Francisco Javier Delgado, que ha negat els fets en tot moment. Així mateix, sol·liciten una sèrie de proves, com l’anàlisi del tensiòmetre amb el qual van comprovar que la seua filla va morir, i un acarament entre els germans.

Últimes notícies

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.

Castelló reforça la seguretat a les platges amb un dron de socorrisme este estiu

Castelló ha activat des de l’1 de juliol un dron de socorrisme per a reforçar la vigilància i accelerar la resposta davant emergències en les platges durant els mesos de màxima afluència.

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.