Els pares de Marta del Castillo venen el pis on va ocórrer el crim

Antonio i Eva, els pares de Marta del Castillo, han decidit vendre el pis del carrer León XIII de Sevilla, escenari del crim de la seua filla, que van comprar fa uns mesos amb la intenció de regalar-li’l a Miguel Carcaño en cas que aquest els ajudara a trobar el cos de la jove. Així ho han confirmat des de les xarxes socials, on també han agraït la gestió i intermediació de la immobiliària per a la venda de l’habitatge.

Miguel Carcaño ni tan sols ha respost a l’oferiment dels pares de Marta del Castillo

La família de la jove sevillana, «fent l’impossible per trobar el cos«, van decidir comprar el domicili -pis sota C del número 78 del carrer León XIII- una vegada es va fer càrrec d’ell el Banc de Bilbao després de l’impagament de la hipoteca i la detenció de Miguel Carcaño el febrer de 2009. Així, l’any passat, a principis d’estiu, el pare de Marta va enviar a la presó d’Herrera de la Manxa (Ciudad Real), a través de la seua advocada, Inmaculada Torres, una carta al processament. En ella li oferia donar-li com a regal l’immoble si col·laborava i li va donar de termini fins a agost.

Aqueix regal va quedar sense resposta. «Ni tan sols va tindre el detall de contestar«, ha assegurat Antonio del Castell a aquest periòdic. Això ha portat als pares de la jove a vendre el pis, com ha informat el mateix Antonio en el seu perfil de la xarxa social Twitter, on agraeix als agents immobiliaris l’atenció prestada en aquesta operació.

No obstant això, l’acusat d’assassinar a la jove, que compleix una condemna de 21 anys i tres mesos de presó per l’assassinat, ni tan sols ha contestat a l’oferiment realitzat per la família. Per això, al no fer efecte aquesta recompensa, la família de Marta ha decidit finalment vendre l’immoble. Els veïns asseguren haver vist a Antonio en diverses ocasions. Es tracta del pis en el qual es va cometre el crim, el 24 de gener de 2009.

A més, la transmissió d’aquesta propietat que van realitzar els germans Francisco Javier Delgado i Miguel Carcaño entre si, a través de documentació falsa per a constituir la hipoteca, és la base de la qual la família ha alçat l’última línia d’investigació que va presentar en el jutjat per a reobrir la investigació contra el germanastre del processament, al qual aquest insisteix a acusar del crim en la seua última versió, la que manté intacta des de 2013.

La família de la víctima va presentar indicis per a acreditar la «veracitat» d’aquestes declaracions -era la setena versió de Miguel Carcaño-, que revelarien que el motiu de la disputa que hauria acabat amb la mort de Marta no va ser «un simple impagament de la hipoteca, sinó l’encobriment d’un delicte de falsedat documental i estafa» en la qual estarien implicats tant els germans com terceres persones per a l’adquisició del pis del carrer León XIII on es va produir el crim.

No obstant això, el jutge encarregat del cas va donar carpetada a l’última línia d’investigació oberta per la falsedat dels documents l’abril de 2021. L’Audiència de Sevilla va avalar aquest arxiu i la família ha presentat un recurs d’empara davant el Tribunal Constitucional perquè es puga investigar a Francisco Javier Delgado, que ha negat els fets en tot moment. Així mateix, sol·liciten una sèrie de proves, com l’anàlisi del tensiòmetre amb el qual van comprovar que la seua filla va morir, i un acarament entre els germans.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU