La mascletà de Madrid es dispararà el cap de setmana previa a la Crida

L’Ajuntament de València i el de Madrid han fixat el cap de setmana previ a la Crida, 17 i 18 de febrer, com a data en la qual s’organitzarà la primera mascletà en la capital d’Espanya. De moment, queda pendent la ubicació definitiva, ja que es pensa en dos emplaçaments, Cibeles o Colón, i s’ha d’estudiar la millor opció des d’un punt de vista tècnic. No obstant això, no es descarten altres ubicacions per a l’acte.

Des de València s’ha desplaçat este dimarts una delegació encapçalada pel regidor de Falles, Santiago Ballester, per a reunir-se amb responsables i tècnics del consistori madrileny i dissenyar la mascletà a Madrid, ja que requerix un dispositiu diferent del d’altres trets de pirotècnia que només se celebren en la Comunitat Valenciana.

Esta iniciativa ix de la primera vegada que l’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida, va presenciar a València una mascletà, fa dos anys, amb l’actual alcaldessa, María José Catalá. Martínez-Almeida va suggerir l’opció de celebrar a la seua ciutat una mascletà, una cosa que va ser reafirmada en la seua següent visita al març d’enguany.

L’alcaldessa de València ha assenyalat que “esta és una manera de fer més internacional encara les nostres falles i de portar a un altre punt d’Espanya una activitat molt nostra”.

“Celebrar la mascletà a Madrid el 17 de febrer, una setmana abans de la Crida, servirà d’avantsala perquè els madrilenys, si els agrada, pensen que tindran 19 dies al març per a poder gaudir a València d’un espectacle pirotècnic únic”, ha afirmat Catalá.

“A més, serà una manera de reunir a tots els valencians que viuen a Madrid i que per uns minuts pensen que estan en la nostra plaça de l’Ajuntament; no serà el mateix, però s’assemblarà molt”, ha apuntat l’alcaldessa.

Per part de l’Ajuntament de València han estat presents en la trobada responsables de la Policia Local, Bombers, Protecció Civil, el coordinador de pirotècnia de l’Ajuntament, el delegat de pirotècnia de Junta Central Fallera, així com personal de Pirotècnia Valenciana, l’empresa encarregada de muntar i disparar la mascletà.

Durant la reunió, s’han abordat per les dos parts les característiques i necessitats de l’acte, així com els diferents dispositius de seguretat que es munten en la plaça de l’Ajuntament al març i que congrega a desenes de milers de persones.

Està previst que a la mascletà que se celebre a Madrid, que suposa una important acció de promoció de les Falles de 2024, assistisquen les falleres majors de València i les seues respectives corts d’honor, així com els alcaldes de les dos ciutats. “Complirem amb el promés i podrem gaudir d’una oportunitat d’unir encara més dos ciutats que tenen molts interessos en comú, tant socials com culturals i econòmics”, ha conclòs María José Catalá.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.