El matrimoni d’alcaldes vacunats abans de què els tocara afirmen que ho feren «de bona fe»

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, i l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, del PSPV i matrimoni, asseguren que van acceptar que se’ls administrara la vacuna de la Covid davant el requeriment del centre de salut i «de bona fe» per a que no es rebutjara. «No li hem llevat la vacuna a ningú».

 

D’esta forma ho mantenen els primers edils d’estes localitats alacantines, després de la polèmica suscitada en conéixer-se que van rebre una cridada del centre de salut per a subministrar-los la vacuna i decidiren acceptar-la a pesar de no pertànyer als grups de risc triats per a les primeres etapes de vacunació.

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, que ha recordat que cal rebutjar les dosis extretes de cada vial a les poques hores si no són usades, ha explicat que van decidir acceptar l’oferiment després de què s’haguera vacunat als sanitaris i sobraren dosis, ja que part d’este personal no podia vacunar-se per estar en quarantena, entre altres motius. Els alcaldes asseguren que també se li va oferir la possibilitat «a policies locals, guàrdies civils, farmacèutics i algun dentista».

 

Incentivar als que no ho fan per por

«Acceptem i es va fer perquè, una volta estiga la vacuna per a la població en general, es poguera incentivar als que no ho fan per por. Es va fer de bona fe», defensa Coll, que afig que li pareix de pitjor gust o educació haver dit que no anava. «No li hem llevat la vacuna a ningú: les 4.640 dosis per als 4.640 habitants estaran en el centre de salut», ha asseverat.

 

Preguntat per si es va informar de l’excedent de dosi a la Conselleria de Sanitat, l’alcalde ha contestat que «no, perquè va ser un momentet». I sobre si ara pensa que s’havia d’haver comunicat, ha considerat que «la Conselleria és la que mana, però imagine que tindran un marge de maniobra com tots en el nostre treball».

 

De la mateixa manera, l’alcalde ha lamentat que es vulga fer d’esta situació una notícia injusta i malèvola i l’ha atribuït a «una campanya orquestrada des de l’oposició del Verger».

 

L’opinió de l’alcaldessa

En esta línia, l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, ha assegurat que en El Verger «fa falta molt poc per a crear una polèmica» i ha agregat: «Com a dona del meu marit aguantaré el que ens vinga».

 

En tot cas, es mostra convençuda que «la població, després de tot el rebombori que s’ha muntat i les explicacions que estem donant completament lògiques sense amagar res i que se’ns estiga criminalitzant d’alguna cosa que nosaltres no hem provocat, és prou llesta per a pensar que abans de tirar una dosi d’una vacuna més val preguntar-li al primer que estiga en Urgències».

 

«Es fa una previsió que mai és al cent per cent segura. El centre decidix què fa amb les dosis sobrants i tal com he escoltat a la directora general de Salut Pública i a un epidemiòleg, més val usar-la que rebutjar-la. A nosaltres ens van vacunar en última instància del grup de sanitaris: per tant, la nostra dosi no s’ha usat en detriment de ningú major, que estiga en una residència», ha recalcat l’alcaldessa, que ha apuntat que quan siguen requerits per a posar-se la segona dosi, acudiran com sempre han fet.

 

Finalment, ha assegurat: «El nostre partit ens ha cridat i ens han dit que estiguem tranquils, que vam fer el que ens va dir el nostre centre de salut».

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.