El matrimoni d’alcaldes vacunats abans de què els tocara afirmen que ho feren «de bona fe»

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, i l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, del PSPV i matrimoni, asseguren que van acceptar que se’ls administrara la vacuna de la Covid davant el requeriment del centre de salut i «de bona fe» per a que no es rebutjara. «No li hem llevat la vacuna a ningú».

 

D’esta forma ho mantenen els primers edils d’estes localitats alacantines, després de la polèmica suscitada en conéixer-se que van rebre una cridada del centre de salut per a subministrar-los la vacuna i decidiren acceptar-la a pesar de no pertànyer als grups de risc triats per a les primeres etapes de vacunació.

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, que ha recordat que cal rebutjar les dosis extretes de cada vial a les poques hores si no són usades, ha explicat que van decidir acceptar l’oferiment després de què s’haguera vacunat als sanitaris i sobraren dosis, ja que part d’este personal no podia vacunar-se per estar en quarantena, entre altres motius. Els alcaldes asseguren que també se li va oferir la possibilitat «a policies locals, guàrdies civils, farmacèutics i algun dentista».

 

Incentivar als que no ho fan per por

«Acceptem i es va fer perquè, una volta estiga la vacuna per a la població en general, es poguera incentivar als que no ho fan per por. Es va fer de bona fe», defensa Coll, que afig que li pareix de pitjor gust o educació haver dit que no anava. «No li hem llevat la vacuna a ningú: les 4.640 dosis per als 4.640 habitants estaran en el centre de salut», ha asseverat.

 

Preguntat per si es va informar de l’excedent de dosi a la Conselleria de Sanitat, l’alcalde ha contestat que «no, perquè va ser un momentet». I sobre si ara pensa que s’havia d’haver comunicat, ha considerat que «la Conselleria és la que mana, però imagine que tindran un marge de maniobra com tots en el nostre treball».

 

De la mateixa manera, l’alcalde ha lamentat que es vulga fer d’esta situació una notícia injusta i malèvola i l’ha atribuït a «una campanya orquestrada des de l’oposició del Verger».

 

L’opinió de l’alcaldessa

En esta línia, l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, ha assegurat que en El Verger «fa falta molt poc per a crear una polèmica» i ha agregat: «Com a dona del meu marit aguantaré el que ens vinga».

 

En tot cas, es mostra convençuda que «la població, després de tot el rebombori que s’ha muntat i les explicacions que estem donant completament lògiques sense amagar res i que se’ns estiga criminalitzant d’alguna cosa que nosaltres no hem provocat, és prou llesta per a pensar que abans de tirar una dosi d’una vacuna més val preguntar-li al primer que estiga en Urgències».

 

«Es fa una previsió que mai és al cent per cent segura. El centre decidix què fa amb les dosis sobrants i tal com he escoltat a la directora general de Salut Pública i a un epidemiòleg, més val usar-la que rebutjar-la. A nosaltres ens van vacunar en última instància del grup de sanitaris: per tant, la nostra dosi no s’ha usat en detriment de ningú major, que estiga en una residència», ha recalcat l’alcaldessa, que ha apuntat que quan siguen requerits per a posar-se la segona dosi, acudiran com sempre han fet.

 

Finalment, ha assegurat: «El nostre partit ens ha cridat i ens han dit que estiguem tranquils, que vam fer el que ens va dir el nostre centre de salut».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gerard Moreno demana calma després de la derrota del Vila-real a Girona

Gerard Moreno assumix el mal partit del Vila-real a Girona, però reclama calma i recorda que l'equip continua tercer i depén de si mateix per a la Champions.

El Girona tomba al Vila-real i s’acosta a la salvació amb un autogol decisiu

El Girona s'imposa per la mínima al Vila-real en Montilivi gràcies a un autogol de Pau Navarro i s'allunya del descens mentres compromet la lluita groga per la tercera plaça.

Quinze quilòmetres de retenció en l’A-3 a Requena en el retorn de Setmana Santa

La volta de les vacacions de Setmana Santa i Pasqua provoca fins a quinze quilòmetres de circulació lenta en l'A-3 a l'altura de Requena i complicacions en altres vies de la Comunitat Valenciana.

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.