El matrimoni d’alcaldes vacunats abans de què els tocara afirmen que ho feren «de bona fe»

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, i l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, del PSPV i matrimoni, asseguren que van acceptar que se’ls administrara la vacuna de la Covid davant el requeriment del centre de salut i «de bona fe» per a que no es rebutjara. «No li hem llevat la vacuna a ningú».

 

D’esta forma ho mantenen els primers edils d’estes localitats alacantines, després de la polèmica suscitada en conéixer-se que van rebre una cridada del centre de salut per a subministrar-los la vacuna i decidiren acceptar-la a pesar de no pertànyer als grups de risc triats per a les primeres etapes de vacunació.

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, que ha recordat que cal rebutjar les dosis extretes de cada vial a les poques hores si no són usades, ha explicat que van decidir acceptar l’oferiment després de què s’haguera vacunat als sanitaris i sobraren dosis, ja que part d’este personal no podia vacunar-se per estar en quarantena, entre altres motius. Els alcaldes asseguren que també se li va oferir la possibilitat «a policies locals, guàrdies civils, farmacèutics i algun dentista».

 

Incentivar als que no ho fan per por

«Acceptem i es va fer perquè, una volta estiga la vacuna per a la població en general, es poguera incentivar als que no ho fan per por. Es va fer de bona fe», defensa Coll, que afig que li pareix de pitjor gust o educació haver dit que no anava. «No li hem llevat la vacuna a ningú: les 4.640 dosis per als 4.640 habitants estaran en el centre de salut», ha asseverat.

 

Preguntat per si es va informar de l’excedent de dosi a la Conselleria de Sanitat, l’alcalde ha contestat que «no, perquè va ser un momentet». I sobre si ara pensa que s’havia d’haver comunicat, ha considerat que «la Conselleria és la que mana, però imagine que tindran un marge de maniobra com tots en el nostre treball».

 

De la mateixa manera, l’alcalde ha lamentat que es vulga fer d’esta situació una notícia injusta i malèvola i l’ha atribuït a «una campanya orquestrada des de l’oposició del Verger».

 

L’opinió de l’alcaldessa

En esta línia, l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, ha assegurat que en El Verger «fa falta molt poc per a crear una polèmica» i ha agregat: «Com a dona del meu marit aguantaré el que ens vinga».

 

En tot cas, es mostra convençuda que «la població, després de tot el rebombori que s’ha muntat i les explicacions que estem donant completament lògiques sense amagar res i que se’ns estiga criminalitzant d’alguna cosa que nosaltres no hem provocat, és prou llesta per a pensar que abans de tirar una dosi d’una vacuna més val preguntar-li al primer que estiga en Urgències».

 

«Es fa una previsió que mai és al cent per cent segura. El centre decidix què fa amb les dosis sobrants i tal com he escoltat a la directora general de Salut Pública i a un epidemiòleg, més val usar-la que rebutjar-la. A nosaltres ens van vacunar en última instància del grup de sanitaris: per tant, la nostra dosi no s’ha usat en detriment de ningú major, que estiga en una residència», ha recalcat l’alcaldessa, que ha apuntat que quan siguen requerits per a posar-se la segona dosi, acudiran com sempre han fet.

 

Finalment, ha assegurat: «El nostre partit ens ha cridat i ens han dit que estiguem tranquils, que vam fer el que ens va dir el nostre centre de salut».

Últimes notícies

Un incendi forestal a Catí obliga a mobilitzar huit mitjans aeris i nombroses brigades

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Catí (Alt Maestrat) ha obligat a desplegar un ampli dispositiu amb nombrosos efectius terrestres i huit mitjans aeris, després que tot apunte que l’origen podria ser la caiguda d’un llamp.

L’emoció de Spanish Brass després d’interpretar l’himne en la final del Mundial 2026

El quintet valencià Spanish Brass ha viscut un moment històric en tocar l’himne espanyol a la final del Mundial 2026 als Estats Units, una experiència que definixen com a inoblidable.

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.