El matrimoni d’alcaldes vacunats abans de què els tocara afirmen que ho feren «de bona fe»

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, i l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, del PSPV i matrimoni, asseguren que van acceptar que se’ls administrara la vacuna de la Covid davant el requeriment del centre de salut i «de bona fe» per a que no es rebutjara. «No li hem llevat la vacuna a ningú».

 

D’esta forma ho mantenen els primers edils d’estes localitats alacantines, després de la polèmica suscitada en conéixer-se que van rebre una cridada del centre de salut per a subministrar-los la vacuna i decidiren acceptar-la a pesar de no pertànyer als grups de risc triats per a les primeres etapes de vacunació.

 

L’alcalde del Verger, Ximo Coll, que ha recordat que cal rebutjar les dosis extretes de cada vial a les poques hores si no són usades, ha explicat que van decidir acceptar l’oferiment després de què s’haguera vacunat als sanitaris i sobraren dosis, ja que part d’este personal no podia vacunar-se per estar en quarantena, entre altres motius. Els alcaldes asseguren que també se li va oferir la possibilitat «a policies locals, guàrdies civils, farmacèutics i algun dentista».

 

Incentivar als que no ho fan per por

«Acceptem i es va fer perquè, una volta estiga la vacuna per a la població en general, es poguera incentivar als que no ho fan per por. Es va fer de bona fe», defensa Coll, que afig que li pareix de pitjor gust o educació haver dit que no anava. «No li hem llevat la vacuna a ningú: les 4.640 dosis per als 4.640 habitants estaran en el centre de salut», ha asseverat.

 

Preguntat per si es va informar de l’excedent de dosi a la Conselleria de Sanitat, l’alcalde ha contestat que «no, perquè va ser un momentet». I sobre si ara pensa que s’havia d’haver comunicat, ha considerat que «la Conselleria és la que mana, però imagine que tindran un marge de maniobra com tots en el nostre treball».

 

De la mateixa manera, l’alcalde ha lamentat que es vulga fer d’esta situació una notícia injusta i malèvola i l’ha atribuït a «una campanya orquestrada des de l’oposició del Verger».

 

L’opinió de l’alcaldessa

En esta línia, l’alcaldessa dels Poblets, Carolina Vives, ha assegurat que en El Verger «fa falta molt poc per a crear una polèmica» i ha agregat: «Com a dona del meu marit aguantaré el que ens vinga».

 

En tot cas, es mostra convençuda que «la població, després de tot el rebombori que s’ha muntat i les explicacions que estem donant completament lògiques sense amagar res i que se’ns estiga criminalitzant d’alguna cosa que nosaltres no hem provocat, és prou llesta per a pensar que abans de tirar una dosi d’una vacuna més val preguntar-li al primer que estiga en Urgències».

 

«Es fa una previsió que mai és al cent per cent segura. El centre decidix què fa amb les dosis sobrants i tal com he escoltat a la directora general de Salut Pública i a un epidemiòleg, més val usar-la que rebutjar-la. A nosaltres ens van vacunar en última instància del grup de sanitaris: per tant, la nostra dosi no s’ha usat en detriment de ningú major, que estiga en una residència», ha recalcat l’alcaldessa, que ha apuntat que quan siguen requerits per a posar-se la segona dosi, acudiran com sempre han fet.

 

Finalment, ha assegurat: «El nostre partit ens ha cridat i ens han dit que estiguem tranquils, que vam fer el que ens va dir el nostre centre de salut».

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.