Mazón: ‘Eliminarem la taxa turística i apostarem per consolidar nous mercats a l’exterior’

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afirmat que “som una terra d’acollida, universal, cosmopolita i de convivència i ha indicat que amb el govern del canvi s’acabarà l’impost al turisme«.

Així s’ha manifestat el president del PPCV després de mantindre una reunió de treball amb Hosbec en què els ha manifestat “el seu propòsit ferm d’eliminar la taxa turística i d’apostar per polítiques actives que incentiven l’arribada de turistes a la Comunitat Valenciana«.

“Tenim clar que una de les nostres principals bases de creixement i competitivitat és el turisme i malauradament això ha quedat adormit durant estos anys. No només amb polítiques erràtiques sinó amb polítiques fiscals que desincentiven la inversió«.

Mazón ha assegurat que «a més d’estes nefastes polítiques tant a la Comunitat Valenciana com a l’Ajuntament de València existeix un discurs turisme fòbic, que no beneficia el sector.»

El president del PPCV s’ha compromés a “defensar el turisme a la Comuntiat Valenciana, acabar amb l’impost turístic perquè penalitza tant els que venen de fora com els propis valencians que volem visitar els nostres municipis. En definitiva, el Consell de Puig carrega amb més impostos els ciutadans”.

D’altra banda, Carlos Mazón ha defensat “la posada en marxa d’una política agressiva de connectivitat amb l’exterior apostant pel mercat nord-americà, els països escandinaus i els països del sud d’Europa. Apostar pel turisme nacional i el portugués, perquè això ens pot ajudar a compensar el minvament turístic de països de l’est. Cal treballar perquè arriben vols a la Comunitat Valenciana i que hi haja vols directes de la Comunitat Valenciana a altres països com els Estats Units.

Mazón ha fet referència especial a la funció d’una bona formació amb incentius per tindre els millors professionals; així com l’aposta publicoprivada. “No podem demonitzar ni els professionals ni els empresaris turístics. Hem d’apostar pel treball conjunt entre tots per crear riquesa i llocs de treball”.

No podem anar contra l’economia local

María José Catalá ha celebrat el bon balanç de les dades turístiques de la ciutat de València durant estes primeres falles en situació de plena normalitat i ha anunciat que “el que faré com a alcaldessa és no fer malbé estes dades turístiques amb imposicions tributàries a la ciutat de València«.

«No cal perjudicar la ciutat de València en un moment important, les dades d’ocupació són bones i no podem anar en contra de la nostra economia local i, per tant, diem no a la taxa turística, no podem implantar més fiscalitat -que ja és prou alta- que puga perjudicar les oportunitats que té València a este moment”.

Català també ha indicat que “tenim un gran potencial cultural especialitzat en la qualitat” i “no es poden continuar bloquejant les autoritzacions i la creació de places hoteleres a la ciutat, ni tampoc podem continuar permetent els apartaments turístics irregulars. En els últims huit anys no hi ha hagut cap criteri per evitar esta ocupació irregular”.

Últimes notícies

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.