Mazón: ‘Eliminarem la taxa turística i apostarem per consolidar nous mercats a l’exterior’

Ejemplo de shortcode con estilo
Aposta per la millor formació en el sector turístic i per la col·laboració publicoprivada. 'No cal demonitzar ni els professionals ni els empresaris d'este sector clau per a l'economia de la Comunitat'

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afirmat que “som una terra d’acollida, universal, cosmopolita i de convivència i ha indicat que amb el govern del canvi s’acabarà l’impost al turisme«.

Així s’ha manifestat el president del PPCV després de mantindre una reunió de treball amb Hosbec en què els ha manifestat “el seu propòsit ferm d’eliminar la taxa turística i d’apostar per polítiques actives que incentiven l’arribada de turistes a la Comunitat Valenciana«.

“Tenim clar que una de les nostres principals bases de creixement i competitivitat és el turisme i malauradament això ha quedat adormit durant estos anys. No només amb polítiques erràtiques sinó amb polítiques fiscals que desincentiven la inversió«.

Mazón ha assegurat que «a més d’estes nefastes polítiques tant a la Comunitat Valenciana com a l’Ajuntament de València existeix un discurs turisme fòbic, que no beneficia el sector.»

El president del PPCV s’ha compromés a “defensar el turisme a la Comuntiat Valenciana, acabar amb l’impost turístic perquè penalitza tant els que venen de fora com els propis valencians que volem visitar els nostres municipis. En definitiva, el Consell de Puig carrega amb més impostos els ciutadans”.

D’altra banda, Carlos Mazón ha defensat “la posada en marxa d’una política agressiva de connectivitat amb l’exterior apostant pel mercat nord-americà, els països escandinaus i els països del sud d’Europa. Apostar pel turisme nacional i el portugués, perquè això ens pot ajudar a compensar el minvament turístic de països de l’est. Cal treballar perquè arriben vols a la Comunitat Valenciana i que hi haja vols directes de la Comunitat Valenciana a altres països com els Estats Units.

Mazón ha fet referència especial a la funció d’una bona formació amb incentius per tindre els millors professionals; així com l’aposta publicoprivada. “No podem demonitzar ni els professionals ni els empresaris turístics. Hem d’apostar pel treball conjunt entre tots per crear riquesa i llocs de treball”.

No podem anar contra l’economia local

María José Catalá ha celebrat el bon balanç de les dades turístiques de la ciutat de València durant estes primeres falles en situació de plena normalitat i ha anunciat que “el que faré com a alcaldessa és no fer malbé estes dades turístiques amb imposicions tributàries a la ciutat de València«.

«No cal perjudicar la ciutat de València en un moment important, les dades d’ocupació són bones i no podem anar en contra de la nostra economia local i, per tant, diem no a la taxa turística, no podem implantar més fiscalitat -que ja és prou alta- que puga perjudicar les oportunitats que té València a este moment”.

Català també ha indicat que “tenim un gran potencial cultural especialitzat en la qualitat” i “no es poden continuar bloquejant les autoritzacions i la creació de places hoteleres a la ciutat, ni tampoc podem continuar permetent els apartaments turístics irregulars. En els últims huit anys no hi ha hagut cap criteri per evitar esta ocupació irregular”.

Últimes notícies

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.

El Levante busca trencar huit anys sense guanyar l’Athletic al Ciutat

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València, on no guanya l’equip basc des de 2018 i on l’última derrota va costar el lloc a Julián Calero.

Nicolaes i Camino brillen en un ICAN Triathlon Gandia de rècord malgrat l’amenaça de pluja

L’ICAN Triathlon Gandia 2026 ha batut rècords de participació en mitja i llarga distància, amb victòries de Julian Nicolaes i Ana Camino en la prova Full i una jornada condicionada per la incertesa meteorològica.

El Vila-real busca trencar vint anys sense guanyar en Anglaterra en Champions

El Vila-real visita el Liverpool en la tercera jornada de la Lliga de Campions amb el repte de posar fi a vint anys sense guanyar en Anglaterra en competició europea.

Dituro reivindica la seua reacció en el pitjor moment a l’Elx

El porter argentí de l’Elx, Matías Dituro, admet els seus errors d’inici de temporada, reivindica la seua resposta en moments difícils i confia a eixir prompte de la zona baixa de LaLiga.