Mazón: ‘Eliminarem la taxa turística i apostarem per consolidar nous mercats a l’exterior’

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afirmat que “som una terra d’acollida, universal, cosmopolita i de convivència i ha indicat que amb el govern del canvi s’acabarà l’impost al turisme“.

Així s’ha manifestat el president del PPCV després de mantindre una reunió de treball amb Hosbec en què els ha manifestat “el seu propòsit ferm d’eliminar la taxa turística i d’apostar per polítiques actives que incentiven l’arribada de turistes a la Comunitat Valenciana“.

“Tenim clar que una de les nostres principals bases de creixement i competitivitat és el turisme i malauradament això ha quedat adormit durant estos anys. No només amb polítiques erràtiques sinó amb polítiques fiscals que desincentiven la inversió“.

Mazón ha assegurat que “a més d’estes nefastes polítiques tant a la Comunitat Valenciana com a l’Ajuntament de València existeix un discurs turisme fòbic, que no beneficia el sector.”

El president del PPCV s’ha compromés a “defensar el turisme a la Comuntiat Valenciana, acabar amb l’impost turístic perquè penalitza tant els que venen de fora com els propis valencians que volem visitar els nostres municipis. En definitiva, el Consell de Puig carrega amb més impostos els ciutadans”.

D’altra banda, Carlos Mazón ha defensat “la posada en marxa d’una política agressiva de connectivitat amb l’exterior apostant pel mercat nord-americà, els països escandinaus i els països del sud d’Europa. Apostar pel turisme nacional i el portugués, perquè això ens pot ajudar a compensar el minvament turístic de països de l’est. Cal treballar perquè arriben vols a la Comunitat Valenciana i que hi haja vols directes de la Comunitat Valenciana a altres països com els Estats Units.

Mazón ha fet referència especial a la funció d’una bona formació amb incentius per tindre els millors professionals; així com l’aposta publicoprivada. “No podem demonitzar ni els professionals ni els empresaris turístics. Hem d’apostar pel treball conjunt entre tots per crear riquesa i llocs de treball”.

No podem anar contra l’economia local

María José Catalá ha celebrat el bon balanç de les dades turístiques de la ciutat de València durant estes primeres falles en situació de plena normalitat i ha anunciat que “el que faré com a alcaldessa és no fer malbé estes dades turístiques amb imposicions tributàries a la ciutat de València“.

No cal perjudicar la ciutat de València en un moment important, les dades d’ocupació són bones i no podem anar en contra de la nostra economia local i, per tant, diem no a la taxa turística, no podem implantar més fiscalitat -que ja és prou alta- que puga perjudicar les oportunitats que té València a este moment”.

Català també ha indicat que “tenim un gran potencial cultural especialitzat en la qualitat” i “no es poden continuar bloquejant les autoritzacions i la creació de places hoteleres a la ciutat, ni tampoc podem continuar permetent els apartaments turístics irregulars. En els últims huit anys no hi ha hagut cap criteri per evitar esta ocupació irregular”.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.