Mazón: ‘Eliminarem la taxa turística i apostarem per consolidar nous mercats a l’exterior’

El president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana, Carlos Mazón, ha afirmat que “som una terra d’acollida, universal, cosmopolita i de convivència i ha indicat que amb el govern del canvi s’acabarà l’impost al turisme«.

Així s’ha manifestat el president del PPCV després de mantindre una reunió de treball amb Hosbec en què els ha manifestat “el seu propòsit ferm d’eliminar la taxa turística i d’apostar per polítiques actives que incentiven l’arribada de turistes a la Comunitat Valenciana«.

“Tenim clar que una de les nostres principals bases de creixement i competitivitat és el turisme i malauradament això ha quedat adormit durant estos anys. No només amb polítiques erràtiques sinó amb polítiques fiscals que desincentiven la inversió«.

Mazón ha assegurat que «a més d’estes nefastes polítiques tant a la Comunitat Valenciana com a l’Ajuntament de València existeix un discurs turisme fòbic, que no beneficia el sector.»

El president del PPCV s’ha compromés a “defensar el turisme a la Comuntiat Valenciana, acabar amb l’impost turístic perquè penalitza tant els que venen de fora com els propis valencians que volem visitar els nostres municipis. En definitiva, el Consell de Puig carrega amb més impostos els ciutadans”.

D’altra banda, Carlos Mazón ha defensat “la posada en marxa d’una política agressiva de connectivitat amb l’exterior apostant pel mercat nord-americà, els països escandinaus i els països del sud d’Europa. Apostar pel turisme nacional i el portugués, perquè això ens pot ajudar a compensar el minvament turístic de països de l’est. Cal treballar perquè arriben vols a la Comunitat Valenciana i que hi haja vols directes de la Comunitat Valenciana a altres països com els Estats Units.

Mazón ha fet referència especial a la funció d’una bona formació amb incentius per tindre els millors professionals; així com l’aposta publicoprivada. “No podem demonitzar ni els professionals ni els empresaris turístics. Hem d’apostar pel treball conjunt entre tots per crear riquesa i llocs de treball”.

No podem anar contra l’economia local

María José Catalá ha celebrat el bon balanç de les dades turístiques de la ciutat de València durant estes primeres falles en situació de plena normalitat i ha anunciat que “el que faré com a alcaldessa és no fer malbé estes dades turístiques amb imposicions tributàries a la ciutat de València«.

«No cal perjudicar la ciutat de València en un moment important, les dades d’ocupació són bones i no podem anar en contra de la nostra economia local i, per tant, diem no a la taxa turística, no podem implantar més fiscalitat -que ja és prou alta- que puga perjudicar les oportunitats que té València a este moment”.

Català també ha indicat que “tenim un gran potencial cultural especialitzat en la qualitat” i “no es poden continuar bloquejant les autoritzacions i la creació de places hoteleres a la ciutat, ni tampoc podem continuar permetent els apartaments turístics irregulars. En els últims huit anys no hi ha hagut cap criteri per evitar esta ocupació irregular”.

Últimes notícies

El professorat valencià es decanta per suspendre la vaga indefinida i mantindre la pressió

STEPV, CCOO PV i UGT-PV aposten per suspendre la vaga indefinida del professorat valencià i continuar la negociació amb Educació, mentre la base sindical vota en consulta fins a les 20 hores.

L’empresa familiar valenciana reclama un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor

La reforma fiscal de la Generalitat ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a facilitar el relleu de l’empresa familiar, que demana ara un ‘xec relleu’ i més suport al reemprenedor.

Més ajudes i menys burocràcia per al camp valencià en els Premis Agrovalor

La Generalitat ha reforçat el suport al sector agroalimentari valencià amb més de 100 milions en ajudes, destacats durant la segona edició dels Premis Agrovalor, que reconeixen la feina de professionals i entitats del camp, la mar i l’aigua.

Benidorm reforça la seguretat pel Mundial davant l’augment de vols des del Regne Unit

Benidorm ha posat en marxa un dispositiu especial de seguretat pel Mundial després de detectar un augment del 18 % dels vols des del Regne Unit cap a l’Aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández en les dates del campionat.

Barrachina carrega contra el Govern per l’etiquetatge de l’arròs i reclama que exigisca el seu origen a la UE

El conseller d’Agricultura Miguel Barrachina sosté que és el Govern espanyol qui ha de reclamar a la Unió Europea que obligue a indicar l’origen de l’arròs en les etiquetes, després de les crítiques del ministre Pablo Bustinduy des de Sueca.

Sanitat manté l’estatut marc malgrat el xoc amb autonomies i metges

El Ministeri de Sanitat ha defensat que no renunciarà a la reforma de l’estatut marc del personal del SNS, malgrat l’oposició de la majoria de comunitats autònomes i el malestar dels sindicats mèdics.

Bustinduy celebra la trobada entre Oltra i Rufián i augura una conversa ‘interessantíssima’ a València

El ministre de Drets Socials, Pablo Bustinduy, ha destacat que la conversa entre Mónica Oltra i Gabriel Rufián a València serà ‘interessantíssima’ i li agradaria assistir-hi. Compromís veu l’acte com un pas perquè Oltra recupere l’alcaldia.

Bernabé acusa el Consell de desatenció generalitzada durant la dana que va colpejar la Comunitat

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que hi hagué una desatenció generalitzada al Consell durant la dana i acusa el PP i la Generalitat de mantindre el màxim responsable polític de la catàstrofe del 29 d’octubre.