9.1 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Mazón proposa incloure l’erradicació de la violència de gènere entre els pactes amb l’oposició

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que l’eliminació de la violència contra la dona apel·la a tota la societat, i per tant, és una “qüestió d’Estat que requereix el nostre compromís, solidaritat i unitat“. 

Així ho ha manifestat el president durant l’acte institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra la Dona, en què també han participat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, el vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera i la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez.

El cap del Consell ha insistit que la lluita per combatre la violència contra la dona ha de formar part d’una estratègia de “consens i unitat”, atés que és “un greu problema” i no ha de convertir-se en “bandera que només uns poden agitar“.

Per això ha reiterat el seu compromís de diàleg amb la resta de grups parlamentaris en els àmbits fonamentals per a la Comunitat Valenciana i ha proposat incloure l’eliminació de la violència contra dona entre els acords a assolir.

Així mateix, ha assegurat que acabar amb esta xacra és “donar seguretat, oferir recursos i protocols eficaços” i ha mostrat el compromís del Consell que treballa unit per escollir amb eficàcia les mesures més adequades per a cada àmbit en què la violència es puga manifestar”.

Durant l’acte s’ha emés el vídeo de la campanya de sensibilització amb motiu del 25N que ha engegat la Generalitat amb el lema ‘A tu no et fa mal?’, que pretén fer una crida a la societat en la lluita per erradicar la violència contra les dones.

Compromís amb la violència masclista

Per la seua banda, la vicepresidència segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha iniciat la seua intervenció a l’acte recordant totes les dones assassinades al llarg de tots estos anys, 52 durant 2023, “cinc d’elles a la nostra comunitat“. 

Camarero ha destacat la importància de celebrar este dia com un “compromís amb la violència masclista” allunyat del debat partidista i amb l’únic objectiu de “millorar la vida de les dones víctimes i de les seues filles i fills”, ajudant-los a eixir de “l’infern de la violència”. 

Esta responsabilitat ha afegit, ha de ser “compartida per tots i totes”, governs, entitats, institucions i societat civil ”hem de treballar en una direcció i amb una sola finalitat: erradicar esta xacra“. 

En este sentit, ha destacat, de manera especial, el paper de la societat civil perquè arriben “on l’administració no pot arribar, ajudant les víctimes i col·laborant per donar solucions a esta barbàrie“. 

Un reconeixement, ha finalitzat, que “hem volgut plasmar” amb els guardons que s’han lliurat a persones i entitats que dediquen el seu treball a erradicar esta violència o a ajudar les víctimes, i, en definitiva, a construir una “societat millor i més lliure de violència sobre la dona“. 

Lliurament de guardons

Es tracta de la primera edició del lliurament d’estos Premis de la Generalitat en reconeixement a la feina per combatre esta xacra social, i per això s’ha fet entrega als guardonats d’una pintura commemorativa elaborada per l’artista Vicente Marzal titulada ‘L’abraçada infinit‘ que representa la solidaritat, suport, comprensió i acompanyament cap als qui pateixen esta xacra social.

Carlos Mazón ha lliurat el guardó a la Fundació ANAR, pel treball en la prevenció i atenció a menors i adolescents, i a Informativos Antena 3 i Fundación Mutua Madrid, pel seu treball en la divulgació i conscienciació en la lluita contra la violència sobre la dona ‘Contra el maltractament, tolerància zero‘.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana negociar noves normes del transvasament Tajo-Segura i exigix inversions clau

El president ha reclamat al Govern reobrir la negociació sobre les regles del Tajo-Segura amb criteris tècnics i tracte igual per als regants. Ha lligat la petició a un paquet de mesures en finançament, aigua, infraestructures, vivenda, sanitat i fiscalitat per a la província d'Alacant i la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca demana negociar noves normes d’explotació del transvasament Tajo-Segura

El president ha sol·licitat al Govern obrir una negociació amb comunitats i regants per a revisar les regles del transvasament amb criteris tècnics. També ha reclamat modernitzar regadius del Tajo i ha anunciat avanços en simplificació administrativa i sanitat.

Cauen les màximes en la Comunitat Valenciana i el topall queda en 14,7 a Torreblanca

Les màximes han baixat de forma generalitzada respecte al diumenge: cap observatori ha aconseguit els 15 graus i el valor més alt ha sigut 14,7 a Torreblanca.

El Marq exposa per primera vegada restes de canibalisme ritual trobats en una cova d’Alacant

El Museu Arqueològic d'Alacant ha inaugurat la mostra 'Rituals de pastors' amb els resultats de les excavacions en la Cova del Randero, primer indici de canibalisme ritual neolític del Llevant. Les restes, interpretats com un ritu funerari no violent, s'han vinculat al dol en comunitats pastorals.

La Sindicatura de Comptes avala l’infrafinançament de la Generalitat en la seua auditoria

La Sindicatura de Comptes assenyala que els ingressos del sistema autonòmic són inferiors als d'un model equitatiu i recolza la reforma del finançament. L'informe afig dèficit estatal en dependència, gastos sanitaris no compensats i l'impacte de la DANA amb crèdits reembossables.

PP i Vox rebutgen activar la Zona de Baixes Emissions a València

El ple municipal ha rebutjat implantar immediatament la ZBE i ha aprovat demanar el cessament de Pilar Bernabé. L'oposició ha vist caure les seues mocions de mobilitat.

Quatre persones ateses per fum i cremades en un incendi de vivenda a València

Quatre persones han resultat ferides lleus per inhalació de fum i cremades en un incendi al carrer Rodríguez de Cepeda de València. Van ser assistides i traslladades a l'Hospital Clínic de València.

La Comunitat Valenciana s’emporta 47,35 milions en la Loteria de Nadal, només l’11% del gastat

La Comunitat Valenciana ha obtingut 47,35 milions en el sorteig de Nadal, a penes el 11,13% del gastat. L'absència de la Grossa ha limitat el retorn.