Mazón proposa incloure l’erradicació de la violència de gènere entre els pactes amb l’oposició

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que l’eliminació de la violència contra la dona apel·la a tota la societat, i per tant, és una “qüestió d’Estat que requereix el nostre compromís, solidaritat i unitat«. 

Així ho ha manifestat el president durant l’acte institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra la Dona, en què també han participat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, el vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera i la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez.

El cap del Consell ha insistit que la lluita per combatre la violència contra la dona ha de formar part d’una estratègia de “consens i unitat”, atés que és “un greu problema” i no ha de convertir-se en “bandera que només uns poden agitar«.

Per això ha reiterat el seu compromís de diàleg amb la resta de grups parlamentaris en els àmbits fonamentals per a la Comunitat Valenciana i ha proposat incloure l’eliminació de la violència contra dona entre els acords a assolir.

Així mateix, ha assegurat que acabar amb esta xacra és “donar seguretat, oferir recursos i protocols eficaços” i ha mostrat el compromís del Consell que treballa unit per escollir amb eficàcia les mesures més adequades per a cada àmbit en què la violència es puga manifestar”.

Durant l’acte s’ha emés el vídeo de la campanya de sensibilització amb motiu del 25N que ha engegat la Generalitat amb el lema ‘A tu no et fa mal?’, que pretén fer una crida a la societat en la lluita per erradicar la violència contra les dones.

Compromís amb la violència masclista

Per la seua banda, la vicepresidència segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha iniciat la seua intervenció a l’acte recordant totes les dones assassinades al llarg de tots estos anys, 52 durant 2023, “cinc d’elles a la nostra comunitat«. 

Camarero ha destacat la importància de celebrar este dia com un “compromís amb la violència masclista” allunyat del debat partidista i amb l’únic objectiu de “millorar la vida de les dones víctimes i de les seues filles i fills”, ajudant-los a eixir de “l’infern de la violència”. 

Esta responsabilitat ha afegit, ha de ser “compartida per tots i totes”, governs, entitats, institucions i societat civil ”hem de treballar en una direcció i amb una sola finalitat: erradicar esta xacra«. 

En este sentit, ha destacat, de manera especial, el paper de la societat civil perquè arriben “on l’administració no pot arribar, ajudant les víctimes i col·laborant per donar solucions a esta barbàrie«. 

Un reconeixement, ha finalitzat, que “hem volgut plasmar” amb els guardons que s’han lliurat a persones i entitats que dediquen el seu treball a erradicar esta violència o a ajudar les víctimes, i, en definitiva, a construir una “societat millor i més lliure de violència sobre la dona«. 

Lliurament de guardons

Es tracta de la primera edició del lliurament d’estos Premis de la Generalitat en reconeixement a la feina per combatre esta xacra social, i per això s’ha fet entrega als guardonats d’una pintura commemorativa elaborada per l’artista Vicente Marzal titulada ‘L’abraçada infinit‘ que representa la solidaritat, suport, comprensió i acompanyament cap als qui pateixen esta xacra social.

Carlos Mazón ha lliurat el guardó a la Fundació ANAR, pel treball en la prevenció i atenció a menors i adolescents, i a Informativos Antena 3 i Fundación Mutua Madrid, pel seu treball en la divulgació i conscienciació en la lluita contra la violència sobre la dona ‘Contra el maltractament, tolerància zero‘.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.