Mazón proposa incloure l’erradicació de la violència de gènere entre els pactes amb l’oposició

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que l’eliminació de la violència contra la dona apel·la a tota la societat, i per tant, és una “qüestió d’Estat que requereix el nostre compromís, solidaritat i unitat«. 

Així ho ha manifestat el president durant l’acte institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra la Dona, en què també han participat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, el vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera i la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez.

El cap del Consell ha insistit que la lluita per combatre la violència contra la dona ha de formar part d’una estratègia de “consens i unitat”, atés que és “un greu problema” i no ha de convertir-se en “bandera que només uns poden agitar«.

Per això ha reiterat el seu compromís de diàleg amb la resta de grups parlamentaris en els àmbits fonamentals per a la Comunitat Valenciana i ha proposat incloure l’eliminació de la violència contra dona entre els acords a assolir.

Així mateix, ha assegurat que acabar amb esta xacra és “donar seguretat, oferir recursos i protocols eficaços” i ha mostrat el compromís del Consell que treballa unit per escollir amb eficàcia les mesures més adequades per a cada àmbit en què la violència es puga manifestar”.

Durant l’acte s’ha emés el vídeo de la campanya de sensibilització amb motiu del 25N que ha engegat la Generalitat amb el lema ‘A tu no et fa mal?’, que pretén fer una crida a la societat en la lluita per erradicar la violència contra les dones.

Compromís amb la violència masclista

Per la seua banda, la vicepresidència segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha iniciat la seua intervenció a l’acte recordant totes les dones assassinades al llarg de tots estos anys, 52 durant 2023, “cinc d’elles a la nostra comunitat«. 

Camarero ha destacat la importància de celebrar este dia com un “compromís amb la violència masclista” allunyat del debat partidista i amb l’únic objectiu de “millorar la vida de les dones víctimes i de les seues filles i fills”, ajudant-los a eixir de “l’infern de la violència”. 

Esta responsabilitat ha afegit, ha de ser “compartida per tots i totes”, governs, entitats, institucions i societat civil ”hem de treballar en una direcció i amb una sola finalitat: erradicar esta xacra«. 

En este sentit, ha destacat, de manera especial, el paper de la societat civil perquè arriben “on l’administració no pot arribar, ajudant les víctimes i col·laborant per donar solucions a esta barbàrie«. 

Un reconeixement, ha finalitzat, que “hem volgut plasmar” amb els guardons que s’han lliurat a persones i entitats que dediquen el seu treball a erradicar esta violència o a ajudar les víctimes, i, en definitiva, a construir una “societat millor i més lliure de violència sobre la dona«. 

Lliurament de guardons

Es tracta de la primera edició del lliurament d’estos Premis de la Generalitat en reconeixement a la feina per combatre esta xacra social, i per això s’ha fet entrega als guardonats d’una pintura commemorativa elaborada per l’artista Vicente Marzal titulada ‘L’abraçada infinit‘ que representa la solidaritat, suport, comprensió i acompanyament cap als qui pateixen esta xacra social.

Carlos Mazón ha lliurat el guardó a la Fundació ANAR, pel treball en la prevenció i atenció a menors i adolescents, i a Informativos Antena 3 i Fundación Mutua Madrid, pel seu treball en la divulgació i conscienciació en la lluita contra la violència sobre la dona ‘Contra el maltractament, tolerància zero‘.

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.