9.4 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Mazón proposa incloure l’erradicació de la violència de gènere entre els pactes amb l’oposició

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que l’eliminació de la violència contra la dona apel·la a tota la societat, i per tant, és una “qüestió d’Estat que requereix el nostre compromís, solidaritat i unitat“. 

Així ho ha manifestat el president durant l’acte institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra la Dona, en què també han participat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, el vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera i la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez.

El cap del Consell ha insistit que la lluita per combatre la violència contra la dona ha de formar part d’una estratègia de “consens i unitat”, atés que és “un greu problema” i no ha de convertir-se en “bandera que només uns poden agitar“.

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

Per això ha reiterat el seu compromís de diàleg amb la resta de grups parlamentaris en els àmbits fonamentals per a la Comunitat Valenciana i ha proposat incloure l’eliminació de la violència contra dona entre els acords a assolir.

Així mateix, ha assegurat que acabar amb esta xacra és “donar seguretat, oferir recursos i protocols eficaços” i ha mostrat el compromís del Consell que treballa unit per escollir amb eficàcia les mesures més adequades per a cada àmbit en què la violència es puga manifestar”.

Durant l’acte s’ha emés el vídeo de la campanya de sensibilització amb motiu del 25N que ha engegat la Generalitat amb el lema ‘A tu no et fa mal?’, que pretén fer una crida a la societat en la lluita per erradicar la violència contra les dones.

Compromís amb la violència masclista

Per la seua banda, la vicepresidència segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha iniciat la seua intervenció a l’acte recordant totes les dones assassinades al llarg de tots estos anys, 52 durant 2023, “cinc d’elles a la nostra comunitat“. 

Camarero ha destacat la importància de celebrar este dia com un “compromís amb la violència masclista” allunyat del debat partidista i amb l’únic objectiu de “millorar la vida de les dones víctimes i de les seues filles i fills”, ajudant-los a eixir de “l’infern de la violència”. 

Esta responsabilitat ha afegit, ha de ser “compartida per tots i totes”, governs, entitats, institucions i societat civil ”hem de treballar en una direcció i amb una sola finalitat: erradicar esta xacra“. 

En este sentit, ha destacat, de manera especial, el paper de la societat civil perquè arriben “on l’administració no pot arribar, ajudant les víctimes i col·laborant per donar solucions a esta barbàrie“. 

Un reconeixement, ha finalitzat, que “hem volgut plasmar” amb els guardons que s’han lliurat a persones i entitats que dediquen el seu treball a erradicar esta violència o a ajudar les víctimes, i, en definitiva, a construir una “societat millor i més lliure de violència sobre la dona“. 

Lliurament de guardons

Es tracta de la primera edició del lliurament d’estos Premis de la Generalitat en reconeixement a la feina per combatre esta xacra social, i per això s’ha fet entrega als guardonats d’una pintura commemorativa elaborada per l’artista Vicente Marzal titulada ‘L’abraçada infinit‘ que representa la solidaritat, suport, comprensió i acompanyament cap als qui pateixen esta xacra social.

Carlos Mazón ha lliurat el guardó a la Fundació ANAR, pel treball en la prevenció i atenció a menors i adolescents, i a Informativos Antena 3 i Fundación Mutua Madrid, pel seu treball en la divulgació i conscienciació en la lluita contra la violència sobre la dona ‘Contra el maltractament, tolerància zero‘.

Últimes notícies

4-0: L’Elx polvoritza al Raig i s’acosta a la permanència

L'Elx va firmar un 4-0 incontestable davant el Rayo Vallecano per a continuar invicte en el Martínez Valero. Va saber castigar els espais i va tancar el partit en dos minuts.

4-0: l’Elx arrasa al Raig i accelera cap a la permanència

L'Elx va véncer 4-0 al Rayo Vallecano després d'un primer temps competit i una segona part demolidora. L'equip il·licità, invicte a casa, va castigar els espais del rival i s'aferma en la lluita per la permanència.

L’Elx es dona un homenatge amb un 4-0 davant el Rayo Vallecano

L'Elx va firmar un 4-0 davant el Raig amb un segon temps irresistible. La pegada en transició i la solidesa arrere van decantar un dol igualat a l'inici.

UCAM Murcia s’exhibix davant el València Basket: 92-80 amb un Forrest decisiu

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest, domini del rebot i un tram final autoritari. El triomf li va donar la segona plaça i és la novena victòria en onze jornades.

92-80: UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest imparable

UCAM Murcia va derrotar 92-80 al València Basket amb 30 punts de Michael Forrest en 24 minuts i li arrabassa la segona plaça de la Lliga Endesa. El rebot i un tancament ferm van marcar la diferència.

Marcelino reclama un altre resultat després del 0-2: partidazo del Vila-real amb onze i amb deu

Marcelino va sostindre que el Vila-real va meréixer més davant el Barcelona malgrat jugar en inferioritat per la roja a Renato Veiga. Va lamentar la falta d'encert i va destacar que el seu equip va competir de tu a tu.

El UCAM Murcia s’exhibix davant el València amb un Forrest deslligat: 92-80

El UCAM Murcia va véncer 92-80 a València Basket amb 30 punts en 24 minuts de Michael Forrest i li va arrabassar la segona plaça de la Lliga Endesa.

Parell: ‘Sembla que tot ens ve en contra’ després de la derrota davant el Barcelona

Dani Parejo va lamentar que 'tot ens ve en contra' després de caure davant el Barcelona i va dir estar 'dolgut' per la primera derrota del curs a casa. Va rescatar l'esforç amb deu per l'expulsió de Renato Veiga i va assenyalar la falta de gol com a clau.