Mazón proposa incloure l’erradicació de la violència de gènere entre els pactes amb l’oposició

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que l’eliminació de la violència contra la dona apel·la a tota la societat, i per tant, és una “qüestió d’Estat que requereix el nostre compromís, solidaritat i unitat“. 

Així ho ha manifestat el president durant l’acte institucional del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència contra la Dona, en què també han participat la vicepresidenta segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, el vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera i la consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez.

El cap del Consell ha insistit que la lluita per combatre la violència contra la dona ha de formar part d’una estratègia de “consens i unitat”, atés que és “un greu problema” i no ha de convertir-se en “bandera que només uns poden agitar“.

Per això ha reiterat el seu compromís de diàleg amb la resta de grups parlamentaris en els àmbits fonamentals per a la Comunitat Valenciana i ha proposat incloure l’eliminació de la violència contra dona entre els acords a assolir.

Així mateix, ha assegurat que acabar amb esta xacra és “donar seguretat, oferir recursos i protocols eficaços” i ha mostrat el compromís del Consell que treballa unit per escollir amb eficàcia les mesures més adequades per a cada àmbit en què la violència es puga manifestar”.

Durant l’acte s’ha emés el vídeo de la campanya de sensibilització amb motiu del 25N que ha engegat la Generalitat amb el lema ‘A tu no et fa mal?’, que pretén fer una crida a la societat en la lluita per erradicar la violència contra les dones.

Compromís amb la violència masclista

Per la seua banda, la vicepresidència segona i consellera de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge, Susana Camarero, ha iniciat la seua intervenció a l’acte recordant totes les dones assassinades al llarg de tots estos anys, 52 durant 2023, “cinc d’elles a la nostra comunitat“. 

Camarero ha destacat la importància de celebrar este dia com un “compromís amb la violència masclista” allunyat del debat partidista i amb l’únic objectiu de “millorar la vida de les dones víctimes i de les seues filles i fills”, ajudant-los a eixir de “l’infern de la violència”. 

Esta responsabilitat ha afegit, ha de ser “compartida per tots i totes”, governs, entitats, institucions i societat civil ”hem de treballar en una direcció i amb una sola finalitat: erradicar esta xacra“. 

En este sentit, ha destacat, de manera especial, el paper de la societat civil perquè arriben “on l’administració no pot arribar, ajudant les víctimes i col·laborant per donar solucions a esta barbàrie“. 

Un reconeixement, ha finalitzat, que “hem volgut plasmar” amb els guardons que s’han lliurat a persones i entitats que dediquen el seu treball a erradicar esta violència o a ajudar les víctimes, i, en definitiva, a construir una “societat millor i més lliure de violència sobre la dona“. 

Lliurament de guardons

Es tracta de la primera edició del lliurament d’estos Premis de la Generalitat en reconeixement a la feina per combatre esta xacra social, i per això s’ha fet entrega als guardonats d’una pintura commemorativa elaborada per l’artista Vicente Marzal titulada ‘L’abraçada infinit‘ que representa la solidaritat, suport, comprensió i acompanyament cap als qui pateixen esta xacra social.

Carlos Mazón ha lliurat el guardó a la Fundació ANAR, pel treball en la prevenció i atenció a menors i adolescents, i a Informativos Antena 3 i Fundación Mutua Madrid, pel seu treball en la divulgació i conscienciació en la lluita contra la violència sobre la dona ‘Contra el maltractament, tolerància zero‘.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.