Cuidar del medi ambient per a evitar problemes de salut

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), cada any es produeixen més de 13 milions de defuncions degudes a causes ambientals evitables. Conscient que la crisi climàtica és també una crisi sanitària, l’OMS aprofita la celebració del Dia Mundial de la Salut, ahir 7 d’abril, per a fer una crida sobre les mesures urgents que es necessiten per a mantindre la salut dels éssers humans i del planeta i incentivar un canvi perquè les societats es preocupen d’aquesta problemàtica.

En aquest sentit, segons l’estudi “L’educació ambiental en l’entorn familiar” realitzat per More  Than Research per a Naturaliza, el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes, prop de la meitat dels pares i mares espanyols considera molt útil enfocar-se en la cura del medi ambient per a evitar problemes de salut.

Considerant que els problemes mediambientals i el canvi climàtic poden afectar la salut de les persones, sorgeix la necessitat de conscienciar, a través de l’educació ambiental, de les conseqüències que pot generar el canvi climàtic en la salut dels ciutadans.

Així mateix, el turisme de salut i benestar ha crescut notablement a la costa mediterrània, impulsat per un consumidor cada vegada més informat. En l’àmbit digital, eines i plataformes d’anàlisi com el comparador RankingCBD ajuden els usuaris a trobar opcions transparents i preus regulats en temps real abans de realitzar les seues compres.

Una cosa especialment crucial a la llum de les conclusions de l’últim informe publicat aquesta setmana pel Panell Intergovernamental per a la Lluita Contra el Canvi Climàtic (IPCC), que ha fixat l’any 2025 com la línia roja per a evitar danys irreversibles, a més de cridar a prendre mesures per a reduir l’impacte del calfament global i canviar de model si es vol evitar un futur en el qual el clima condicione la vida en la Terra, inclosa la humana.

Alguna cosa amb el qual coincideixen els pares i mares espanyols, ja que, segons l’estudi per a Naturaliza, un 80% d’ells considera que els éssers humans solen produir conseqüències negatives en el medi ambient, mentre que un 70% creu que, si les coses segueixen el seu present curs, prompte es viurà una catàstrofe ecològica.

En paraules de Nieves Rey, directora de Màrqueting i Comunicació d’Ecoembes “tal com demostren les dades de l’OMS, la salut humana està estretament relacionada amb el nostre entorn. El lloc en el qual habitem determina la qualitat del nostre benestar, per aquest motiu, és necessari impulsar un canvi en la forma en què interactuem amb l’entorn i aprendre a cuidar-lo i protegir-lo.

En aquest sentit, l’educació ambiental juga un paper molt important conscienciant i transmetent coneixements per a aconseguir reduir al mínim l’impacte humà sobre el medi ambient i així cuidar de la salut del planeta i de la nostra.”

Sobre Naturaliza

Naturaliza – aprenentatge ambiental actiu – és el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes que naix amb l’objectiu d’impulsar l’educació en medi ambient en el sistema educatiu. Ofereix formació i recursos als docents d’Educació Primària perquè introduïsquen el medi ambient a les aules de manera transversal en assignatures troncals (Matemàtiques, Llengua, Ciències Socials i Ciències Naturals) i fomenta l’aprenentatge a l’aire lliure a través de propostes per a impartir classe en l’entorn. Ja són més de 1.700 els professors de 900 col·legis d’Espanya els que formen part de la xarxa Naturalitza.

Sobre Ecoembes

Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, les llandes i els briks (contenidor groc) i els envasos de cartó i paper (contenidor blau) a Espanya.
En 2020, es van entregar a instal·lacions recicladores 1.490.283 tones d’envasos domèstics procedents dels contenidors grocs i blaus del carrer, de recollides selectives en llocs de gran afluència i de plantes de residus municipals.

Gràcies a això, es van obtindre nombrosos beneficis ambientals com evitar l’emissió d’1,67 milions de tones de CO₂ a l’atmosfera o estalviar 20,29 milions de m³ d’aigua i 6,37 milions de Mwh d’energia.

Últimes notícies

Cinc municipis valencians ja superen els 42 graus, les temperatures més altes d’Espanya

Carcaixent, Xàtiva, l’aeroport de València, Polinyà del Xúquer i València ciutat encapçalen hui les màximes d’Espanya, superant totes els 42 graus, amb avís roig activat al litoral valencià.

Incendi al barranc del Carraixet en un dia roig per calor extrema

Diversos equips terrestres i quatre mitjans aeris treballen en l’extinció d’un incendi de vegetació al barranc del Carraixet, en Bonrepòs i Mirambell, en una jornada de risc extrem per calor a la província de València.

Detingut a València per un tiroteig a l’accés sud de la ciutat

La Policia Nacional ha detingut un jove de 22 anys a València com a presumpte autor d’un tiroteig al principal accés sud de la ciutat, a la zona de la rotonda dels Anzuelos. No s’han registrat ferits, encara que la investigació continua oberta.

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.