Cuidar del medi ambient per a evitar problemes de salut

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), cada any es produeixen més de 13 milions de defuncions degudes a causes ambientals evitables. Conscient que la crisi climàtica és també una crisi sanitària, l’OMS aprofita la celebració del Dia Mundial de la Salut, ahir 7 d’abril, per a fer una crida sobre les mesures urgents que es necessiten per a mantindre la salut dels éssers humans i del planeta i incentivar un canvi perquè les societats es preocupen d’aquesta problemàtica.

En aquest sentit, segons l’estudi “L’educació ambiental en l’entorn familiar” realitzat per More  Than Research per a Naturaliza, el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes, prop de la meitat dels pares i mares espanyols considera molt útil enfocar-se en la cura del medi ambient per a evitar problemes de salut.

Considerant que els problemes mediambientals i el canvi climàtic poden afectar la salut de les persones, sorgeix la necessitat de conscienciar, a través de l’educació ambiental, de les conseqüències que pot generar el canvi climàtic en la salut dels ciutadans.

Una cosa especialment crucial a la llum de les conclusions de l’últim informe publicat aquesta setmana pel Panell Intergovernamental per a la Lluita Contra el Canvi Climàtic (IPCC), que ha fixat l’any 2025 com la línia roja per a evitar danys irreversibles, a més de cridar a prendre mesures per a reduir l’impacte del calfament global i canviar de model si es vol evitar un futur en el qual el clima condicione la vida en la Terra, inclosa la humana.

Alguna cosa amb el qual coincideixen els pares i mares espanyols, ja que, segons l’estudi per a Naturaliza, un 80% d’ells considera que els éssers humans solen produir conseqüències negatives en el medi ambient, mentre que un 70% creu que, si les coses segueixen el seu present curs, prompte es viurà una catàstrofe ecològica.

En paraules de Nieves Rey, directora de Màrqueting i Comunicació d’Ecoembes “tal com demostren les dades de l’OMS, la salut humana està estretament relacionada amb el nostre entorn. El lloc en el qual habitem determina la qualitat del nostre benestar, per aquest motiu, és necessari impulsar un canvi en la forma en què interactuem amb l’entorn i aprendre a cuidar-lo i protegir-lo.

En aquest sentit, l’educació ambiental juga un paper molt important conscienciant i transmetent coneixements per a aconseguir reduir al mínim l’impacte humà sobre el medi ambient i així cuidar de la salut del planeta i de la nostra.”

Sobre Naturaliza

Naturaliza – aprenentatge ambiental actiu – és el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes que naix amb l’objectiu d’impulsar l’educació en medi ambient en el sistema educatiu. Ofereix formació i recursos als docents d’Educació Primària perquè introduïsquen el medi ambient a les aules de manera transversal en assignatures troncals (Matemàtiques, Llengua, Ciències Socials i Ciències Naturals) i fomenta l’aprenentatge a l’aire lliure a través de propostes per a impartir classe en l’entorn. Ja són més de 1.700 els professors de 900 col·legis d’Espanya els que formen part de la xarxa Naturalitza.

Sobre Ecoembes

Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, les llandes i els briks (contenidor groc) i els envasos de cartó i paper (contenidor blau) a Espanya.
En 2020, es van entregar a instal·lacions recicladores 1.490.283 tones d’envasos domèstics procedents dels contenidors grocs i blaus del carrer, de recollides selectives en llocs de gran afluència i de plantes de residus municipals.

Gràcies a això, es van obtindre nombrosos beneficis ambientals com evitar l’emissió d’1,67 milions de tones de CO₂ a l’atmosfera o estalviar 20,29 milions de m³ d’aigua i 6,37 milions de Mwh d’energia.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detenen la mare d’un alumne de quatre anys per agredir una mestra d’una escola infantil d’Elda

La dona està acusada d’un presumpte delicte d’atemptat contra funcionari públic després de colpejar una professora del centre

Detenen tres homes a Alacant per vendre objectes robats des d’una vivenda

La Policia Nacional deté tres homes a Alacant per robatori, estafa i receptació després de descobrir una vivenda amb objectes sostrets.

Leila Slimani, Premi Internacional de la Fira del Llibre de València

L'escriptora franc-marroquina Leila Slimani rebrà el Premi Internacional de la Fira del Llibre de València en la seua 61a edició, que se celebra del 30 d'abril al 10 de maig als Jardins del Real. La cita comptarà també amb la participació del novel·lista turc Zülfü Livaneli, un dels autors més llegits del seu país.

Claudia Montes defén davant el Suprem que Ábalos no li va reconéixer cap endoll en Logirail

Claudia Montes sosté davant el Tribunal Suprem que José Luis Ábalos mai li va reconéixer haver-la endollat en Logirail i defén la legalitat de la seua contractació enfront de les sospites en el cas de les màscares.

Benidorm sotmetrà a ple la transformació de la plaça de bous al Benidorm Open Arena

L'Ajuntament de Benidorm portarà a ple l'inici de la licitació del projecte Benidorm Open Arena, amb 15 milions d'inversió per a rehabilitar la plaça de bous i el seu entorn com a gran espai cultural i juvenil.

Vint-i-tres detinguts i dos investigats per una onada de robatoris de coure a la província de València

La Guàrdia Civil desarticula diversos grups dedicats al robatori de coure en diferents municipis valencians i comarques, amb 23 detinguts, 2 investigats i desenes de quilos de cable recuperat.

Els transportistes intensifiquen la pressió contra el model d’ITV pública en la Comunitat Valenciana

La patronal del transport en la Comunitat Valenciana impulsa la campanya 'Ni un minut més' per a denunciar el col·lapse de les ITV públiques i exigir canvis abans de l'estiu.

Desarticulat a Villena un clan familiar dedicat al tràfic de drogues per segona vegada

Les quatre detingudes, tres d’elles de la mateixa família, també estan investigades per blanqueig de capitals i pertinença a grup criminal