16 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

Cuidar del medi ambient per a evitar problemes de salut

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), cada any es produeixen més de 13 milions de defuncions degudes a causes ambientals evitables. Conscient que la crisi climàtica és també una crisi sanitària, l’OMS aprofita la celebració del Dia Mundial de la Salut, ahir 7 d’abril, per a fer una crida sobre les mesures urgents que es necessiten per a mantindre la salut dels éssers humans i del planeta i incentivar un canvi perquè les societats es preocupen d’aquesta problemàtica.

En aquest sentit, segons l’estudi “L’educació ambiental en l’entorn familiar” realitzat per More  Than Research per a Naturaliza, el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes, prop de la meitat dels pares i mares espanyols considera molt útil enfocar-se en la cura del medi ambient per a evitar problemes de salut.

Considerant que els problemes mediambientals i el canvi climàtic poden afectar la salut de les persones, sorgeix la necessitat de conscienciar, a través de l’educació ambiental, de les conseqüències que pot generar el canvi climàtic en la salut dels ciutadans.

Una cosa especialment crucial a la llum de les conclusions de l’últim informe publicat aquesta setmana pel Panell Intergovernamental per a la Lluita Contra el Canvi Climàtic (IPCC), que ha fixat l’any 2025 com la línia roja per a evitar danys irreversibles, a més de cridar a prendre mesures per a reduir l’impacte del calfament global i canviar de model si es vol evitar un futur en el qual el clima condicione la vida en la Terra, inclosa la humana.

Alguna cosa amb el qual coincideixen els pares i mares espanyols, ja que, segons l’estudi per a Naturaliza, un 80% d’ells considera que els éssers humans solen produir conseqüències negatives en el medi ambient, mentre que un 70% creu que, si les coses segueixen el seu present curs, prompte es viurà una catàstrofe ecològica.

En paraules de Nieves Rey, directora de Màrqueting i Comunicació d’Ecoembes “tal com demostren les dades de l’OMS, la salut humana està estretament relacionada amb el nostre entorn. El lloc en el qual habitem determina la qualitat del nostre benestar, per aquest motiu, és necessari impulsar un canvi en la forma en què interactuem amb l’entorn i aprendre a cuidar-lo i protegir-lo.

En aquest sentit, l’educació ambiental juga un paper molt important conscienciant i transmetent coneixements per a aconseguir reduir al mínim l’impacte humà sobre el medi ambient i així cuidar de la salut del planeta i de la nostra.”

Sobre Naturaliza

Naturaliza – aprenentatge ambiental actiu – és el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes que naix amb l’objectiu d’impulsar l’educació en medi ambient en el sistema educatiu. Ofereix formació i recursos als docents d’Educació Primària perquè introduïsquen el medi ambient a les aules de manera transversal en assignatures troncals (Matemàtiques, Llengua, Ciències Socials i Ciències Naturals) i fomenta l’aprenentatge a l’aire lliure a través de propostes per a impartir classe en l’entorn. Ja són més de 1.700 els professors de 900 col·legis d’Espanya els que formen part de la xarxa Naturalitza.

Sobre Ecoembes

Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, les llandes i els briks (contenidor groc) i els envasos de cartó i paper (contenidor blau) a Espanya.
En 2020, es van entregar a instal·lacions recicladores 1.490.283 tones d’envasos domèstics procedents dels contenidors grocs i blaus del carrer, de recollides selectives en llocs de gran afluència i de plantes de residus municipals.

Gràcies a això, es van obtindre nombrosos beneficis ambientals com evitar l’emissió d’1,67 milions de tones de CO₂ a l’atmosfera o estalviar 20,29 milions de m³ d’aigua i 6,37 milions de Mwh d’energia.

Últimes notícies

Últim cartutx d’Espanya davant Anglaterra per a puntuar en la FIH Pro League de València

Espanya es juga este dimarts (11.00) davant Anglaterra, en Beteró, la seua primera suma en la FIH Pro League després de tres derrotes seguides. Arriba penúltima i sense punts.

Les Redsticks busquen un segon triomf per a tancar la FIH Pro League de València

Espanya es mesura a Alemanya este dimarts a les 13.30 en el Verge del Carmen-Beteró amb l'opció de tancar la sèrie valenciana amb el seu segon triomf. L'equip és tercer després d'un èxit en shoot-out i una victòria davant Bèlgica.

Aielo de Malferit tanca el Museu de Nino Bravo a petició de la família

L'Ajuntament ha anunciat el tancament del Museu de Nino Bravo després de la no renovació de les cessions per la família. La web ja està inoperativa.

La comissió de la DANA de Les Corts citarà a les víctimes el 23 i 24 de febrer

La comissió que investiga la DANA del 29 d'octubre de 2024 citarà a nou associacions i a un particular el 23 i 24 de febrer. La Mesa també sol·licitarà empara per a reclamar documentació a la CHJ.

Part del llegat de Rafael Altamira es depositarà este dimarts en la ‘Caixa de les Lletres’ de l’Institut Cervantes

L'Institut Cervantes custodiarà des d'este dimarts partix del llegat del jurista alacantí en la seua 'Caixa de les Lletres'. L'acte, a les 12 hores, s'emetrà en directe

Avís taronja este dimarts a València per vent de l’oest de fins a 90 km/h

Aemet ha activat per a este dimarts l'avís taronja a l'interior sud i el litoral de València per vent de l'oest amb ratxes de fins a 90 km/h. Hi haurà avisos grocs a Castelló i Alacant.

Taquilles tancades i retards en la primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat

La primera jornada de vaga ferroviària en la Comunitat transcorre sense incidents greus, però amb tancaments de taquilles, supressions i demores en Rodalia. Les línies C1 i C6 concentren la majoria de retards i s'ha activat transport per carretera per a trens suprimits.

Marcos Benavent no ratifica les seues declaracions en el cas Imelsa i al·lega que anava ‘fumat’

Marcos Benavent ha rebutjat ratificar el declarat en la instrucció del cas Imelsa en assegurar que acudia 'fumat' i en males condicions. Ha admés que va editar gravacions i que la seua estratègia anterior va ser implicar molts càrrecs, mentres els empresaris acusats neguen irregularitats.