Cuidar del medi ambient per a evitar problemes de salut

Segons l’Organització Mundial de la Salut (OMS), cada any es produeixen més de 13 milions de defuncions degudes a causes ambientals evitables. Conscient que la crisi climàtica és també una crisi sanitària, l’OMS aprofita la celebració del Dia Mundial de la Salut, ahir 7 d’abril, per a fer una crida sobre les mesures urgents que es necessiten per a mantindre la salut dels éssers humans i del planeta i incentivar un canvi perquè les societats es preocupen d’aquesta problemàtica.

En aquest sentit, segons l’estudi “L’educació ambiental en l’entorn familiar” realitzat per More  Than Research per a Naturaliza, el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes, prop de la meitat dels pares i mares espanyols considera molt útil enfocar-se en la cura del medi ambient per a evitar problemes de salut.

Considerant que els problemes mediambientals i el canvi climàtic poden afectar la salut de les persones, sorgeix la necessitat de conscienciar, a través de l’educació ambiental, de les conseqüències que pot generar el canvi climàtic en la salut dels ciutadans.

Així mateix, el turisme de salut i benestar ha crescut notablement a la costa mediterrània, impulsat per un consumidor cada vegada més informat. En l’àmbit digital, eines i plataformes d’anàlisi com el comparador RankingCBD ajuden els usuaris a trobar opcions transparents i preus regulats en temps real abans de realitzar les seues compres.

Una cosa especialment crucial a la llum de les conclusions de l’últim informe publicat aquesta setmana pel Panell Intergovernamental per a la Lluita Contra el Canvi Climàtic (IPCC), que ha fixat l’any 2025 com la línia roja per a evitar danys irreversibles, a més de cridar a prendre mesures per a reduir l’impacte del calfament global i canviar de model si es vol evitar un futur en el qual el clima condicione la vida en la Terra, inclosa la humana.

Alguna cosa amb el qual coincideixen els pares i mares espanyols, ja que, segons l’estudi per a Naturaliza, un 80% d’ells considera que els éssers humans solen produir conseqüències negatives en el medi ambient, mentre que un 70% creu que, si les coses segueixen el seu present curs, prompte es viurà una catàstrofe ecològica.

En paraules de Nieves Rey, directora de Màrqueting i Comunicació d’Ecoembes “tal com demostren les dades de l’OMS, la salut humana està estretament relacionada amb el nostre entorn. El lloc en el qual habitem determina la qualitat del nostre benestar, per aquest motiu, és necessari impulsar un canvi en la forma en què interactuem amb l’entorn i aprendre a cuidar-lo i protegir-lo.

En aquest sentit, l’educació ambiental juga un paper molt important conscienciant i transmetent coneixements per a aconseguir reduir al mínim l’impacte humà sobre el medi ambient i així cuidar de la salut del planeta i de la nostra.”

Sobre Naturaliza

Naturaliza – aprenentatge ambiental actiu – és el projecte d’educació ambiental d’Ecoembes que naix amb l’objectiu d’impulsar l’educació en medi ambient en el sistema educatiu. Ofereix formació i recursos als docents d’Educació Primària perquè introduïsquen el medi ambient a les aules de manera transversal en assignatures troncals (Matemàtiques, Llengua, Ciències Socials i Ciències Naturals) i fomenta l’aprenentatge a l’aire lliure a través de propostes per a impartir classe en l’entorn. Ja són més de 1.700 els professors de 900 col·legis d’Espanya els que formen part de la xarxa Naturalitza.

Sobre Ecoembes

Ecoembes és l’organització ambiental sense ànim de lucre que coordina el reciclatge dels envasos de plàstic, les llandes i els briks (contenidor groc) i els envasos de cartó i paper (contenidor blau) a Espanya.
En 2020, es van entregar a instal·lacions recicladores 1.490.283 tones d’envasos domèstics procedents dels contenidors grocs i blaus del carrer, de recollides selectives en llocs de gran afluència i de plantes de residus municipals.

Gràcies a això, es van obtindre nombrosos beneficis ambientals com evitar l’emissió d’1,67 milions de tones de CO₂ a l’atmosfera o estalviar 20,29 milions de m³ d’aigua i 6,37 milions de Mwh d’energia.

Últimes notícies

El Consell exigix a Diana Morant que aclarisca la seua relació política amb Zapatero després de la seua imputació

El Govern valencià i el PP pressionen a Diana Morant perquè es pronuncie sobre la imputació de José Luis Rodríguez Zapatero, a qui va definir com el seu pare polític.

Barrachina defén com a esforç gegant l’oferta del Consell al professorat en vaga

Miguel Barrachina sosté que la proposta econòmica i organitzativa del Consell als docents en vaga suposa un esforç gegant per al conjunt de la ciutadania i confia que l'accepten els sindicats.

La Comunitat Valenciana tanca el primer trimestre amb un dèficit comercial de 25 milions malgrat l’avanç exportador

La Comunitat Valenciana registra en el primer trimestre un dèficit comercial de 25 milions d'euros, amb exportacions a l'alça però importacions creixent encara més en les tres províncies.

L’alcaldessa defén que l’aigua de la platja del Cabanyal manté paràmetres bons

L'alcaldessa de València assegura que l'aigua de la platja del Cabanyal presenta paràmetres de qualitat bons malgrat la pèrdua de la Bandera Blava enguany.

Una dutxa intel·ligent catalana competix pels Premis Europeus de Disseny 2026

La dutxa intel·ligent Showee, creada a La Garriga per a persones amb discapacitat i persones majors, és finalista dels Premis Europeus de Disseny 2026 en la categoria d'emprenedors i petites empreses.

Maribel Vilaplana evita aportar més dades en el Congrés i remitent tot a la seua declaració judicial

Maribel Vilaplana ha declarat en el Congrés que ja va explicar tot el que sabia sobre la DANA davant el jutge i que, per responsabilitat i prudència, no afegirà nova informació en la comissió política.

El PSPV de la Diputació de València proposa uns pressupostos de 250 milions centrats en l’equitat territorial

El PSPV en la Diputació de València presenta una proposta de pressupostos per a 2026 amb 250 milions en inversions, centrats en l'equitat territorial i la recuperació dels municipis afectats per la dana.

Valenciaport licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric en el port

L'Autoritat Portuària de València licita per 4,4 milions un nou centre de repartiment elèctric vinculat a la subestació ST1, clau en el seu pla Valenciaport Net Zero Emissions 2035.