Les menors de 16 i 17 anys podran avortar sense permís dels seus pares

La nova llei de l’avortament que prepara el Govern permetrà a les xiques de 16 i 17 anys interrompre el seu embaràs sense permís dels seus pares. La nova llei vol canviar el model per a garantir que l’avortament es realitze en un centre sanitari públic i, excepcionalment, en una clínica privada acreditada.

A més, l’accés a l’avortament no es veurà afectat per aqueixa objecció individual. Per a això, els serveis públics s’organitzaran i asseguraran el personal sanitari suficient perquè la dona puga interrompre el seu embaràs.

La norma manté els terminis actuals, és a dir l’avortament, és lliure i a petició de la dona a partir de les 14 setmanes de gestació.

L’esborrany de la nova llei de l’avortament anirà al Consell de Ministres dimarts que ve. Aquest esborrany permet a les menors d’edat, de 16 i 17 anys, avortar sense el permís patern, segons informa la cadena Ser. L’esborrany de la llei deroga l’actual norma de 2010, recorreguda pel PP des de fa 12 anys davant el Constitucional pel qual aquest recurs quedaria buit de contingut.

Altres novetats de la nova llei de l’avortament

La llei reconeixerà per primera vegada el dret a la salut menstrual. Les baixes per regles doloroses seran de tres dies i els centres educatius hauran de garantir productes per a la menstruació quan siga necessari.

També tindran accés gratuït als productes per a la menstruació les dones en risc d’exclusió, la qual cosa es diu pobresa menstrual, així com les dones a les presons.

La llei elimina l’IVA per als articles d’higiene femenina. I preveu baixa laboral també per a la interrupció de l’embaràs.

L’avantprojecte garanteix el finançament públic dels anticonceptius hormonals, de la píndola del dia després i la distribució gratuïta en instituts vinculada a campanyes d’educació sexual. A més, recull com una forma de violència contra les dones els ventres de lloguer. Prohibirà la publicitat de les agències amb sancions i fa un pas més. Diu que els tribunals espanyols podran perseguir les parelles que recórreguen a l’estranger per a la gestació subrogada, pràctica il·legal a Espanya, segons avança la Cadena Ser.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Fausto Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor va conquistar la seua primera Copa del Rei en derrotar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta, amb 19 punts de Fausto Díaz i un ambient de rècord.

Díaz guia l’històric títol del Manacor en la Copa del Rei

Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla amb 19 punts de Fausto Díaz, en una final amb rècord coper de 6.215 aficionats.

La borrasca Regina portarà vent intens i pluja des del dimarts en la Comunitat Valenciana

Regina arribarà a Espanya el dilluns, però en la Comunitat Valenciana es notarà sobretot entre dimarts i dijous, amb vent de nord-est persistent, pluja i onatge.

Fausto Díaz lidera l’històric primer títol del Manacor en la Copa del Rei

El Conectabalear CV Manacor es va proclamar campió de la Copa del Rei per 3-1 davant el Melilla i va aconseguir el primer títol de la seua història. Fausto Díaz va ser el màxim anotador amb 19 punts.

El Manacor fa història: primera Copa del Rei després de véncer 3-1 a Melilla

El Conectabalear CV Manacor es va imposar 3-1 al CV Melilla a la Fonteta i va alçar la seua primera Copa del Rei davant 6.125 aficionats, rècord del torneig

La Fonteta fulmina el rècord de públic de la Copa del Rei amb 6.125 persones

La final entre Conectabalear CV Manacor i CV Melilla va reunir 6.125 persones a la Fonteta i va batre un rècord que portava 37 anys vigent.

Una eixordadora mascletà ha obert 19 dies de Falles a València

Una mascletà clàssica en la plaça de l'Ajuntament ha inaugurat 19 dies de Falles amb milers d'assistents i perímetre de seguretat ampliat. El tret ha superat els 130 dB i ha deixat 43 atencions sanitàries.

Nova protesta exigix presó per a Mazón la setmana en què la jutgessa demana imputar-li

València ha viscut una altra marxa que reclama presó per a Carlos Mazón per la seua gestió de la dana, coincidint amb la petició de la jutgessa d'imputar-li. Les víctimes han redoblat la pressió amb un manifest davant el TSJCV.