16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Menys calor, més núvols i ruixats per començar la setmana

Sempre s’ha dit que Sant Joan obri la porta a l’estiu. Enguany no ha fet falta perquè ja portàvem setmanes havent de suportar la calor i condicions meteorològiques estivals. Podem dir que ha trobat la porta oberta.

Durant el llarg cap de setmana que acabem de deixar enrere hem pogut disfrutar d’oratge estable i assolellat, i amb el pas dels dies la calor ha anat afluixant. Cada dia feia un poc menys de calor alhora que augmentava la humitat.

L’inici de la setmana (que es presenta meteorològicament prou tranquil·la) ens portarà més núvols, algun ruixat i les temperatures encara podrien baixar un pèl més.

El vent de mestral i tramuntana es deixaran sentir al nord on l’ambient serà més fresc des de primera hora. Cap a migdia podria registrar-se algun ruixat i fins i tot escoltar-se algun tro a les muntanyes del centre i de l’interior de Castelló, però serà a primera hora de la vesprada quan els núvols creixeran amb més energia i es registren ruixats i tronades de més entitat que avançaran des de l’interior cap a la costa on arribaran al llarg de la vesprada o a poqueta nit. Les temperatures màximes baixaran un parell de graus respecte als valors d’ahir diumenge (fins i tot més en les zones més afectades per les tronades).

Demà dimarts els núvols estaran presents a la mitat sud del territori en començar el dia. Podria arribar a ploure a prop de la mar. A partir de mig matí s’imposarà el sol i tornarà l’estabilitat i les temperatures tornaran a repuntar, i a partir d’eixe moment cal esperar pocs canvis la resta de la setmana.

Dimecres i dijous seran uns dies marcats per l’estabilitat i encara farà un pic més de calor. Veurem pocs núvols i les temperatures aniran cap amunt des de primera hora del dia, i dijous es mantindran les mateixes condicions fins que de vesprada refresque de nou amb l’entrada del mestral i la tramuntana al nord on el cel quedarà més cobert i podrà ploure de forma aïllada i dispersa.

El més destacat per divendres serà que el llevant es reforçarà al centre i al sud on caldrà anar amb compte amb l’estat de la mar a l’hora de prendre el bany perquè quedarà prou alterada. Divendres tornaran a baixar les temperatures tot i que l’ambient serà més bascós. A més, no es descarta algun ruixat dèbil a les rodalia del golf de València o al litoral nord d’Alacant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

El tancament entre 11.00 i 16.00 per ratxes molt fortes afecta a tres Euromed i un Intercity en el corredor entre Catalunya i la Comunitat Valenciana. Renfe permet canvis i anul·lacions sense cost.

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.