Anuncios

‘Ja no podem més’, estos treballadors arriben al seu limit

La plantilla de la Residència de Majors Alacant segueix reivindicant que porta molt temps suportant massa sobrecàrrega de treball. També denuncien la manca de solucions que està generant una situació insuportable.

Tal com expliquem en València Diari, La plantilla reclama que la Conselleria traga ja el plec de condicions que porta dos anys vençut. A més, es demana un plec que s’ajuste a la realitat del servei que s’està prestant.

Anuncios

Per això, seguint amb esta lluita, ahir es concentraven davant la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. CCOO de l’Hàbitat PV denuncia que «Conselleria es manté impassible, donant la callada per resposta davant la desbordant situació de sobrecàrrega de treball de la plantilla de neteja de centre».

Davant la nul·la resposta obtinguda per part dels organismes que gestionen este recurs públic, s’exigia en esta nova concentració «més dotació de personal i que actualitze l’obsolet plec de condicions. La neteja juga, com se sap, un paper clau i indispensable per prevenir els gravíssims efectes de la pandèmia en la salut de les nostres persones grans», recorden.

De fet, CCOO porta més d’un any transmetent i reivindicant esta angoixant situació que les treballadores de neteja porten vivint des de fa anys. Situació agreujada després de la pandèmia.

S’ha comunicat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. També directament a la consellera Mònica Oltra. I fins i tot a Ana Pérez, Directora Territorial a Alacant, i a la pròpia direcció de centre de treball.

 

«L’actual plantilla és insuficient»

 

Tot i això, a data de hui, no s’ha rebut cap resposta ni solució. La realitat és que les netejadores de centre afirmen haver arribat al límit: «Ja no podem més». Deguda a esta sobrecàrrega de treball denuncien afeccions musculoesquelètiques, estrés i depressió, el que ha desencadenat en uns elevats índexs de baixes entre el personal.

«Esta malmesa plantilla ha aconseguit unir forces amb la resta de personal de centre per frenar els letals efectes de virus en un col·lectiu tan vulnerable com són les nostres persones grans», afirmen des de CCOO.

Finalment, el sindicat ratifica que «L’actual plantilla és insuficient» per donar l’abast a les exigències del servei de neteja d’acord amb els estàndards de qualitat propis d’un centre de Majors. Així com per acomplir a la llei de prevenció de riscos laborals i més encara amb les circumstàncies després de la crisi del COVID-19. Per tot això, el sindicat «manté les mobilitzacions per la dignificació de les condicions al centre».

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.
Anuncios