‘Ja no podem més’, estos treballadors arriben al seu limit

La plantilla de la Residència de Majors Alacant segueix reivindicant que porta molt temps suportant massa sobrecàrrega de treball. També denuncien la manca de solucions que està generant una situació insuportable.

Tal com expliquem en València Diari, La plantilla reclama que la Conselleria traga ja el plec de condicions que porta dos anys vençut. A més, es demana un plec que s’ajuste a la realitat del servei que s’està prestant.

Per això, seguint amb esta lluita, ahir es concentraven davant la Direcció Territorial de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives. CCOO de l’Hàbitat PV denuncia que «Conselleria es manté impassible, donant la callada per resposta davant la desbordant situació de sobrecàrrega de treball de la plantilla de neteja de centre».

Davant la nul·la resposta obtinguda per part dels organismes que gestionen este recurs públic, s’exigia en esta nova concentració «més dotació de personal i que actualitze l’obsolet plec de condicions. La neteja juga, com se sap, un paper clau i indispensable per prevenir els gravíssims efectes de la pandèmia en la salut de les nostres persones grans», recorden.

De fet, CCOO porta més d’un any transmetent i reivindicant esta angoixant situació que les treballadores de neteja porten vivint des de fa anys. Situació agreujada després de la pandèmia.

S’ha comunicat a la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives de la Generalitat Valenciana. També directament a la consellera Mònica Oltra. I fins i tot a Ana Pérez, Directora Territorial a Alacant, i a la pròpia direcció de centre de treball.

 

«L’actual plantilla és insuficient»

 

Tot i això, a data de hui, no s’ha rebut cap resposta ni solució. La realitat és que les netejadores de centre afirmen haver arribat al límit: «Ja no podem més». Deguda a esta sobrecàrrega de treball denuncien afeccions musculoesquelètiques, estrés i depressió, el que ha desencadenat en uns elevats índexs de baixes entre el personal.

«Esta malmesa plantilla ha aconseguit unir forces amb la resta de personal de centre per frenar els letals efectes de virus en un col·lectiu tan vulnerable com són les nostres persones grans», afirmen des de CCOO.

Finalment, el sindicat ratifica que «L’actual plantilla és insuficient» per donar l’abast a les exigències del servei de neteja d’acord amb els estàndards de qualitat propis d’un centre de Majors. Així com per acomplir a la llei de prevenció de riscos laborals i més encara amb les circumstàncies després de la crisi del COVID-19. Per tot això, el sindicat «manté les mobilitzacions per la dignificació de les condicions al centre».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Impulsen una Learning Factory del calçat a Elx per a formació i innovació

Generalitat, Ajuntament d'Elx, UMH, Inescop i les patronals del sector han firmat un protocol per a llançar la Learning Factory-Escola Municipal del Calçat. El projecte aspira a reforçar la competitivitat amb formació pràctica, tecnologia i col·laboració públic-privada.

La Comunitat Valenciana va importar 47 milions de l’Iran i va exportar 6,3 milions en 2025

La Comunitat Valenciana va importar de l'Iran 47 milions d'euros en 2025 i només va exportar 6,3 milions, amb un fort pes de safrà, pistatxos i polímers. Un informe de Cambra València advertix d'efectes econòmics del conflicte en la zona.

L’IVAM revisa la modernitat a través de tres generacions de la família Pinazo

L'IVAM acull fins al 7 de febrer de 2027 la mostra 'L'aura d'una saga moderna', amb 138 obres d'Ignacio, José i Marisa Pinazo. El recorregut enllaça del Naturalisme i el Modernisme a l'Art déco i recupera la figura de Marisa.

28 anys de presó per assassinar i robar al canonge de la Catedral de València

Un jurat popular ha avalat la condemna a 28 anys per a l'autor de la mort del canonge emèrit de 79 anys en el seu domicili. No es fixa indemnització civil i la resolució és recurrible.

Aznar participarà en Forinvest 2026 per a analitzar l’escenari geoestratègic

José María Aznar intervindrà en Forinvest 2026 l'11 de març en Fira València amb una ponència sobre el nou desorde mundial. La seua xarrada s'emmarca en el Business & Innovation Fòrum.

Espanya inicia la classificació al Mundial 2027 davant Islàndia a Castelló

La campiona del món debuta en el grup A3 davant la 16a del rànquing FIFA en Castalia a les 19 hores, amb una llista amb onze canvis i el retorn de Missa Rodríguez.

El Gremi d’Artistes Fallers demanarà paralitzar la plantà si la borrasca causa problemes

El Gremi d'Artistes Fallers va anunciar que demanarà detindre la plantà si la pluja o el vent de la nova borrasca compliquen els treballs. La prioritat serà la seguretat i se seguiran les recomanacions municipals.

Catalá afirma que l’AVL està lluny de la realitat en el seu informe sobre el topònim de València

L'alcaldessa ha qüestionat el criteri de l'AVL, que fixa València com a única forma correcta del nom de la ciutat, i ha confirmat que seguirà amb la doble denominació.