Situació d’alerta màxima este divendres per l’empitjorament del temporal per la gota freda

Nules

Temps crític ESTE divendres en el centre i sud del territori | Consorci Provincial de Bombers

 

Els efectes de la gota freda han sigut molt greus entre el sud de València i Alacant amb autèntiques tempestes torrencials que han deixat més de 300 l/m² en algunes ocasions, especialment, en zones interiors i de muntanya, cosa que ha provocat almenys dos persones ferides, inundacions espectaculars per rius i rieres totalment desbordats, talls en moltes carreteres i línies de tren i fins a dos tornados que han provocat estralls en Guardamar del Segura (Baix Segura) i en Dénia (Marina Alta). La part més greu del temporal se l’ha endut, de moment, Albacete, on s’han trobat dos persones mortes en l’interior d’un cotxe. 

 

A més, els rius han baixat amb tanta força que l’aigua ha destruït l’emblemàtic pont d’Aielo, construït en el segle XVI. La situació és crítica i les previsions meteorològiques no són gens optimistes, ja que el temporal ha de continuar al llarg de les següents hores, cosa que fa pensar en greus destrosses.

Mapa de la previsió per a este divendres

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

S’estén el violent temporal en el centre del territori

El moviment de la gota freda farà que la situació durant el divendres no només es mantinga extrema en Alacant i sud de València, sinó que també s’estenga a les comarques centrals i del nord de València i, de manera menys intensa, també en Castelló. D’esta manera, AEMET manté les alertes roges en el sud i centre de la Comunitat Valenciana.

 

S’esperen que les tempestes descarreguen de manera torrencial i que en tan sols una hora puguen acumular-se més de 90 l/m2. A més, en només 12 hores, les acumulacions de precipitació podran ser superiors als 180 l/m2, tal com ha passat este dijous, a on en alguns casos en poques hores s’han acumulat més de 200 litres.

 

 

A més, cal afegir que a part dels arruixons, es mantindrà la situació de mala mar en el litoral amb onades que poden superar els 3 metres d’altura i també seguirà bufant el vent amb ratxes molt fortes per damunt dels 70 km/h. En tots estos sentits, cal posar especial atenció en les rieres i rambles per les crescudes sobtades pels forts arruixons ni acostar-se o accedir a zones pròximes als molls marítims i espigons, i retirar tots els objectes que puguen desestabilitzar-se pel vent i causar incidències.

 

En Castelló l’oratge també serà complicat amb alertes taronges i grogues, amb pluges molt fortes que podran passar dels 40 l/m2 en una hora i acumular-se fins a 120 litres en 12 hores. El temporal de mar i vent també serà complicat en la província. 

 

 

Millor situació de cara al dissabte

El temps millorarà clarament per al cap de setmana, però no farà net. La gota freda s’allunyarà cap a l’interior de la península, portant un temps més tranquil després de dos dies molt crítics. S’espera que dissabte encara hi haja pluges, però ni de bon tros seran com les d’este dijous i este divendres.

 

Amb una situació de menys inestabilitat, quedaran alguns arruixons que localment podran ser forts en punts del sud de València durant la matinada i fins a mig matí. Les pluges, de manera general, seran de caràcter feble i disperses i podran caure en qualsevol punt del territori valencià.

 

Alertes grogues per pluges fortes aquest dissabte

Alertes grogues per pluges fortes este dissabte | aemet

 

El fort onatge i les ventades també aniran a la baixa, amb un temporal que tindrà les hores contades. Pel que fa a les temperatures, pujaran lleugerament a nivell general valencià, tot i que l’ambient encara es mantindrà de tardor amb els cels tapats i amb les pluges.

 

Es manté el risc de pluges diumenge

Les pluges, de moment, cauran per la vesprada en punts de muntanya de l’interior del territori i no es descarta que puntualment siguen fortes. A pesar de tot, la situació de la gota freda farà que el temps siga més o menys complicat. Caldrà anar seguint la situació els pròxims dies, ja que les pluges podrien tornar a guanyar terreny amb un temps més mogut.

 

El dia es presentarà molt ennuvolat encara, tot i que a en alguns moments es podrà entrevore algunes ullades de sol. La temperatura també serà més alta, entre 2º i 4º, amb un ambient que serà encara més propi de tardor i no de finals d’estiu.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.