Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Divendres amb nous arruixons acompanyats de fang i temperatures pròpies d’estiu

 

Els dies de platja permanents encara hauran d'esperar

Els dies de platja permanents encara hauran d’esperar | València Diari

Durant el divendres guanyarà protagonisme la massa d’aire del Sàhara, però canviarà de direcció i provindrà del sud-oest. Esta circulació comportarà l’arribada de nous arruixons de pluja de fang. No s’esperen registres importants, ni molt menys generals. La precipitació serà de curta durada i de caràcter dispers, amb alguna tempesta puntual en l’interior d’Alacant.

 

Es preveuen arruixons especialment en l’interior i en el prelitoral d’Alacant i de València durant la primera mitat del dia. A partir del migdia, hi haurà un canvi radical de la situació i les precipitacions acabaran desapareixent amb el pas de les hores.

 

Divendres al matí es preveu alguna tempesta a l'interior d'Alacant

Divendres de matí es preveu alguna tempesta en l’interior d’Alacant | AEMET

 

Calor pròpia d’estiu de dia

Torna la calor i és que, de cara a divendres, la influència de la massa d’aire del Sàhara ens portarà a parlar d’unes temperatures pròpies d’estiu. Els termòmetres encara pujaran més respecte dijous i les màximes se situaran entre 28º i 32º, majoritàriament. Les més elevades se situaran en el prelitoral d’Alacant. Les mínimes seguiran sent baixes, entre 11º i 18º, especialment en àrees de muntanya.

 

Les màximes del dissabte es situaran entre 28º i 32º

Les màximes del dissabte se situaran entre 28º i 32º | AEMET

 

La jornada del divendres vindrà marcada pels intervals de núvols que seran més densos a primeres hores, i acabaran desapareixent al final del dia. Durant la primera mitat de la jornada apareixeran bandes de núvols baixos que deixaran el cel més tapat en zones del prelitoral i l’interior. A partir de la vesprada, estes acabaran desapareixent.

 

Durant el cap de setmana hi haurà un predomini del temps tranquil sense precipitacions. El dissabte hi haurà un xicotet augment dels termòmetres. Quant a la jornada del diumenge, hi haurà una baixada de les temperatures i tindrem un ambient més suau durant les hores de sol. Les mínimes pràcticament no patiran canvis, però les màximes cauran fins a 5 graus en alguns punts. 

 

Dissabte apareixeran alguns núvols en l’interior de Castelló, però amb domini d’un dia assolellat en la resta de la Comunitat Valenciana. La calor i el predomini del sol donaran unes condicions idònies per anar a la platja, però alerat amb la protecció solar. De cara a diumenge augmentarà la nuvolositat, però sense massa importància.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.